Miten olette hyödyntäneet marja-aronioita. Minulla on kaksi ämpärillistä odottamasas käsittelyä. Kannattaako tehdä höyrymehua mehumaijalla vai sellaista johon käytetään viinihappoa. Jälkimmäistä en ole ennen tehnyt mistään. Tai onko muita ehdotuksia. Kuulemma omena sopisi näiden seuraksi, mutta niitä ei ole nyt saatavilla.
marja-aronioista
4
778
Vastaukset
- Jatta
Minä olen tehnyt sosetta ja mehua. Monitomikoneella murskaksi ja purkkiin ja pakastimeen. En lisännyt edes sokeria. Silloin voi syödä diabeetikkokin. Sokerin voi lisätä käytön yhteydessä jos haluaa. Talvella olen laittanut sosetta puuron päälle ruokalusikallisen. Olen tehnyt myös mehua kuten viinimarjoistakin höyryn kanssa. Mustikan ja aronian seos on ainakin meidän perheen makusuosikki.
- gee...
Olen keittänyt vanhanaikaiseen tapaan kattilassa mehua. Marjoille tulee miellyttävä lisämaku kun keittää ne yhdessä kirsikkapuun lehtien kanssa. Samoin olen tehnyt niistä hilloa, sopii erinomaisesti vaikka vaniljajäätelön päälle.
- naapurin akka
Hei! Meillä tehdään niistä viiniä. Ostan kotiviini
pakkauksen omille marjoille. On tosi hyvää ja kun malttaa pullotuksen jälkeen viinin vanheta niin tulee parempaa, meillä viini on pulloissa 3-4 kk ennenkö maistellaan.- naapurin akka
No niin! nyt on viini seissyt pulloissa 3 kuukautta ja tulevana viikonloppuna sitä sitten maistellaan. Teidän että se on hyvää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422998SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1742984Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872906- 1282290
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012105Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä151963Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li351707Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3931612Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501579- 871061