Haluan keskustella omasta elämästäni.

anonyymi.

Löysin eilen vasta tämän palstan, tietysti tämän mistä nyt kirjoitan olisi voinut kirjoittaa myös tuonne mielenterveys palstalle mutta koen että en nyt enemmän tarvitse sitä puolta vaan tätä psykologista analysointia elämästäni ja miettimistä.

Itse olen miettinyt jo aivoni puhki, siksi haluaisin että joku muu tulisi minun kanssa miettimään näitä asioita ja niiden syvimpiä tarkotuksia ja siksi kirjoitan asioista tänne.

Teen tätä aina silleen kun itsestäni hyvälle tuntuu, koska tää on myös ikään kuin terapeuttista mulle pohtia näitä asioita ja löytää joku syvimmäinen tarkotus näille asioille, jos sitä edes on..

Sanon sitten kun avautumiseni on kokonaan valmis, ettei minulla ole siihen enää mitään lisättävää.

Ne syvimmät kysymykset mihin haluan vastauksen on:

- Miksi juuri mulle kävi näin?
- Mitkä asiat ovat voineet vaikuttaa minuun milläkin tavalla? millä siis voisi olla mihinkin yhteys todennäköisesti vai onko edes sellaisia yhteyksiä? ja miksi mä jossakin asioissa toimin jollain tietyllä tavalla tai ajattelen joitain asioita tietyllä tavalla? vai onko siihenkään edes syytä?

Mitään ei tietenkään voida sanoa 100% varmaksi, mutta tiedätte varmaan että voidaan ajatella todennäköisiä vaikutuksia.

Toivon siis todella teiltä paneutumista tähän asiaan.

2

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.

Hittolainen just pitkä viesti jonka kirjotin vaan nyt jostain syystä katos...

Ehkä siks kun hakkasin täysillä nyrkeillä tähän pöytään ja kaukosäätimellä kun tuo "mutsi" huutaa taas tuossa korvan vieressä eikä sitä kestä... kuulostaa varmaan aika perus teinin valitukselta, mutta tässä kuitenkin tätä ensimakua ja lue näitä tekstejä aina eteenpäin kun tänne tulee uusia ja sano onko kyse enää mistään pelkästä teinivalituksesta. Siksi heittomerkeissä tuo mutsi, koska ei se ole minun äiti, en koe sitä mun oikeana äitinä vaan aivan vieraana ihmisenä ainakin nykysin, mun äiti on siis kuollu ja isäkin vähän ehkä kuollu ajatuksissa mutta ei kuitenkaan niin paljon kun äiti ja tykkään minä siitä kuitenkin enemmän kun äidistä.. Eniten tässä perheessä kuitenkin tykkään mun koirasta. Se on ainut jota voin sanoa rakastavani tässä perheessä.

Mutta joo. Oon siis iältäni vielä tosi nuori.. äänikin lähtee ja meinaa yskittää kun huusin äsken niin täysillä kurkku suorana tuon "äidin" kanssa kilpaa että huhhuh. Iältäni siis vasta 18 ja sukupuolelta nainen.

Kerron silleen osittain mun elämästä.

Tänään aattelin avautua 0-7vuotiaana mun elämästä... lähetän nyt tän viestin ja rupean sitten vasta kirjottamaan sitä viestiä, jotta jospa se ei nyt katoaisi. Menee hetki, kun kirjottelen ihan rauhassa ja hörppään tossa vielä kaakaota...

• Hei anonyymi.

Viestistäsi on jo jonkin verran aikaa, joten en tiedä, miten olet tilanteesi ratkaissut.
      Nuo mainitsemasi kysymykset ovat perustavanlaatuisia ihmisenä elämisen kysymyksiä. Aavistan, että kysymyksiisi liittyy myös jonkinlaista kokemaasi kärsimystä, joka saa sinut kysymään 'Miksi juuri minulle'

Usein kuitenkin live keskusteluapu auttaa tehokkaammin kuin pelkkä analyyttinen pohdiskelu. Ihmisen kolhut tuppaavat syntymään ihmissuhteissa ja sen vuorovaikutuksessa. Joten myös vuorovaikutuksessa toiseen ihmiseen on mahdollisuus saada niitä korjaavia kokemuksia: hyväksytyksi ja kuulluksi tulemisen kokemusta. Kirjoitatkin toivovasi lukijoiden paneutuvan asiaasi. Kysynkin, voisitko miettiä hakeutuvasi keskustelemaan jonkin tahon luo käydäksesi mainitsemiasi elämäsi teemoja ja syy-seuraus-suhteita läpi? Mikäli olet kokenut ikäviä asioita, voi myös Kelan kuntoutuspsykoterapia ehkä tulla kyseeseen (lääkärin lähetteellä). Muita tahoja voivat olla esim. opiskelijaterveyshuolto, työterveyshuolto - sekä myös kirkko: mm. diakoniatyöntekijöitä voi varata aikaa kahdenkeskiseen keskusteluun.

Toivotan antoisaa elämänpolkua sinulle!

Meiju, diakoni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      16
      4512
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1682
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      270
      1532
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1505
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      242
      1381
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1150
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1110
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1089
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1034
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1013
    Aihe