Kauppakeskus Sallaan

vienohelinä

Tuurin kyläkauppias on aikeissa avata suurmyymälän Sallaan. Joko tontti on kaavoitettu ?

23

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuurilla

      VAU! Mistä tämä tieto on peräisin? Toivottavasti pitää paikkansa, tänne vaan!!!!!

    • dfg1

      jos se oiskin keskinen mutta taitaa olla jokin muu linssiin lyöjä.ja sitten jos rakentavat taitaa käydä että työmiehet tulee sieltä matkassa eikä työllistä ollenkaa muita.

    • Hyvä jos nykyiset

      Eipä taida olla näinä aikoina niin hurjaa joka uskaltaisi tuollaiseen rahojansa pistää. Sallalaisten ostovoima on hyvin rajallinen, toivoa sopii että nykyiset kaupat pysyisivät.

      Venäläisiin ei kukaan luota, yksin heidän varaansa ei kukaan uskalla sijoittaa. Jos nyt kauppa käykin tullimääräyksillä huomenna voi olla toisin.

    • varsin järkevää

      No sen ymmärtää, että tuodaan omat työmiehet, ei kuse hommat kintuille, niin kuin kävisii paikallisen työvoiman kanssa.

      • Taito mennyt

        Paikalliset kirvesmiehet ovat olleet jo vuosia kortistossa samoin kuin muutkin rakennusmiehet, ei heistä enään ole rakennusten tekoon. Valitettavasti ammattityövoima olisi tuotava etelästä, ei muutoin rakennus nousisi.
        Aputyövoima voisi olla paikallista, sikälikö sitä nyky rakentamisessa tarvittaisinkaan.


      • zaza1
        Taito mennyt kirjoitti:

        Paikalliset kirvesmiehet ovat olleet jo vuosia kortistossa samoin kuin muutkin rakennusmiehet, ei heistä enään ole rakennusten tekoon. Valitettavasti ammattityövoima olisi tuotava etelästä, ei muutoin rakennus nousisi.
        Aputyövoima voisi olla paikallista, sikälikö sitä nyky rakentamisessa tarvittaisinkaan.

        Jaa-a näinköhän on, mulla se vain on 100% sallalainen kirvesmies ukkona, työtä on piisannnut ihan jonoksikin asti, eikä elellä kunnan palkkalistoilla. Osaamista on, kunhan vain paikallista käytetään.


      • tuo on nähty kyllä
        zaza1 kirjoitti:

        Jaa-a näinköhän on, mulla se vain on 100% sallalainen kirvesmies ukkona, työtä on piisannnut ihan jonoksikin asti, eikä elellä kunnan palkkalistoilla. Osaamista on, kunhan vain paikallista käytetään.

        Totta jotain mökkiremppoja pystyy juuri leivänpitimiksi tekemään, mutta ei siitä oikeisiin rakennustöihin olisi.


    • h.n.n.1

      Ei ole Keskinen tulossa. Varma tieto.

    • hgf1

      kyllä jotka kauan on olleet alalla tietää mitä tekevät vaikka ei olekaan kouluja käyneet,mutta nämä jotka nytten opiskelevat näyttää että palkaa pitäisi saada enempi mitä tekevät ja siltikään ei osata tehdä mitään ,mitähän siellä koulussa opetetaan vai onko niillä haluja oppiakaan mitään.

    • mallia työmiehksi

      Laiskoja on paikalliset, ei niistä ole oikeisiin töihin. Viron pojat ne osaa ja jaksaa tehä vaikka kellon ympäri ilman taukoja.

      • Sisäruokinnalla

        Elikkä työttömyyskorvauksilla on hyvätkin puolensa silloin kun kyse on lyhyehköstä työttömyydestä. Huonointa siinä on mitenkä se passivoittaa ihmisen paikalleen, ja tekee hyvästäkin työntekijästä muutamassa vuodessa työkyvyttömän.

        Jos 60-70 luvuilla olisi ollut työttömyyskorvaukset ihmiset olisivat mädäntyneet noille syrjäkylille. Kun ei ollu tukijaisia oli lähdettävä Ruotsiin, eteläsuomeen kuka minnekkin.
        Suurin osa hankki silloin hyvän työpaikan, koulutti itsensä ja nyt ovat hyvillä eläkkeillä, ja varallisuuttakin on kertynyt.


    • naapurikunta

      Näyttäis se sittenkin olevan tulossa - se kauppakeskus. Olkaa tyytyväisiä vaikka varmaan vaatii myös kunnan rahaa. Näin muikkulehessä oli juttua vs. kunnanjohtajan sanomana.

    • Nyt rakentamaan

      Lehtitietojen mukaan Venäjä avaa uusia sotilastukikohtia aivan rajan läheisyyteen, esim, Alakurttiin. Yksin Alakurttiin tulee tuhansia sotilaita ilmeisesti perheineen, joten asiakkaita riittää.
      On vain pidettävä kiirettä ennenkuin Kemijärvi huomaa saman.

    • pöljät ei tajuu

      Ei ne huomaa, siellä vaan vaikerretaan elämän kurjuutta.

    • Late Lapista.

      Minä taasen kuulin huhuja jotta lännen Sukari rakentaa kauppakeskuksen Kemijärvelle, rakennuksesta tulee täys kopio Titanikista ja se tulee kemijärven venesatamaan!


      Late Lapista.

    • vienohelinä

      Miten hanke nyt etenee, kun naapurista kuluu kummia. Uskaltaako kukaan käydä siellä tankillakaan

    • sorryimalady

      No mikäs tän kauppakeskuksen tilanne on?? Minä ainakin shoppailisin mielellään siellä :D

    • SilläLaillaOnAsiat

      Saamieni, ja luotettavana, pidetyn lähteen mukaan hanke jäädytettiin, koska oli odotettavissa vänkäystä ja omiinpäinvetoa kunnanvaltuuston PERSUreikien taholta!

      • goldrex

        Mene hoitoon , onko lääkitys kohdallaan?


      • SitenOnSifoni

        Olen kuullut ihan samaa Sallan kuntaa sivuavista lähteistä.

        Ei ole PERSUreikäpuolueesta sovun ja demokratian rakentajiksi, ei!

        Toisaalta, kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla kaapia vai miten se oli!


    • wacx

      paljon on tyhjän toimittajia kunnan palkkalistoilla.

    • xzsa

      johan on suuret puheet,ei kyllä kukaan sallaan lähde perustamaan mitään,eihän siellä ole kohta kuin vanhoja ihmisiä.

      • TuhoEdessä

        Maija Aholan kommentit ovat saaneet monet yrittäjät perumaan suunniteltuja investointeja Sallaan.

        Maija Ahola ja muut PERSUreiät johtavat Sallan tuhoon!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8604
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      126
      2331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe