Jeesus ja Vanha testamentti

Ei mainintoja?

Missä kohti Vanhaa testamenttia Jeesus mainitaan? Minun ymmärtääkseni ei missään. Joskus joku väitti, että Immanuel voisi tarkoittaa Jeesusta, mutta eikö se ole sama kuin että Jarkko voi tarkoittaa Markkua? Nehän ovat kaksi aivan eri nimeä. Jossain kohti puhutaan siitä, että messias on Daavidin sukua. Sitähän Jeesus ei ollut, joten siinä kohti puhutaan jostain toisesta messiaasta?

Olen vasta alkanut tätä pohtimaan ja täytyy lukea Raamattua lisää. Joku muu tietää varmasti asiasta enemmän, sivistäkää minua!

18

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ollut messias
      • Teidän pitäisi lukea Matti Väisäsen kirja Kristus Vanhassa Testamentissä

• TicTac
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

Teidän pitäisi lukea Matti Väisäsen kirja Kristus Vanhassa Testamentissä

Jos hän on kristitty, hän toteuttaa juuri tuota edellisen kirjoittajan linkittämää vitsiä.

“While traveling through a forest, a person noticed a circle marked on a tree with an arrow shot perfectly into the center. A few yards away he noticed several more targets, each with arrows in the center. Later, he met the talented archer and he asked him, "How did you become such an expert that you always get your arrows into the center of the bull's-eye?" "It's not difficult," responded the archer, "First I shoot the arrow and then I draw the circle."

Tuo kuvaa hyvin sitä, miten kristityt "löytävät" Vanhasta testamentista mainintoja Jeesuksesta.

Tuntuu, ettei monikaan ole ottanut selvää siitä, miten juutalaiset suhtautuvat OMIIN pyhiin teksteihinsä. Päälleliimatut keksinnöt ovat monille tärkeämpiä kuin Jumalan ilmoitus. Kristinusko kirkkoineen ja oppeineen on eksytystä, jos jokin. Jeesustakin voi kunnioittaa opettajana ja hyvänä puhujana. Ei hänestä Jumalaa pidä kuitenkaan tehdä.

• puhut pötyä
        TicTac kirjoitti:

Jos hän on kristitty, hän toteuttaa juuri tuota edellisen kirjoittajan linkittämää vitsiä.

“While traveling through a forest, a person noticed a circle marked on a tree with an arrow shot perfectly into the center. A few yards away he noticed several more targets, each with arrows in the center. Later, he met the talented archer and he asked him, "How did you become such an expert that you always get your arrows into the center of the bull's-eye?" "It's not difficult," responded the archer, "First I shoot the arrow and then I draw the circle."

Tuo kuvaa hyvin sitä, miten kristityt "löytävät" Vanhasta testamentista mainintoja Jeesuksesta.

Tuntuu, ettei monikaan ole ottanut selvää siitä, miten juutalaiset suhtautuvat OMIIN pyhiin teksteihinsä. Päälleliimatut keksinnöt ovat monille tärkeämpiä kuin Jumalan ilmoitus. Kristinusko kirkkoineen ja oppeineen on eksytystä, jos jokin. Jeesustakin voi kunnioittaa opettajana ja hyvänä puhujana. Ei hänestä Jumalaa pidä kuitenkaan tehdä.

"Jeesustakin voi kunnioittaa opettajana ja hyvänä puhujana. Ei hänestä Jumalaa pidä kuitenkaan tehdä."

Ensimmäinen Johanneksen kirje 4

3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

15. Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.

• TicTac
        puhut pötyä kirjoitti:

"Jeesustakin voi kunnioittaa opettajana ja hyvänä puhujana. Ei hänestä Jumalaa pidä kuitenkaan tehdä."

Ensimmäinen Johanneksen kirje 4

3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

15. Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.

Eikä kummassakaan kohtaa sanota, että Jeesus olisi Jumala!

• ed.
        TicTac kirjoitti:

Eikä kummassakaan kohtaa sanota, että Jeesus olisi Jumala!

Evankeliumi Johanneksen mukaan 14

Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa?

Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu,

• Raamatun sanat
        ed. kirjoitti:

Evankeliumi Johanneksen mukaan 14

Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa?

Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu,

Minä ja vaimoni olemme yhtä.

Kuitenkaan vaimoni ei ole mies
        enkä minä ole nainen.

**Yhtä lihaa** silti---

• bää

ainakin sakarjan kirjassa mainintaa." he katsovat häntä, jonka ovat lävistäneet". tarkoitettu israelin kansalle, jotka nostivat Jeesuksen ristille.
      myös "kallio" nimikkeellä Jeesus esitetään vanhassa testamentissa.

• tuossa lisää

" Missä kohti Vanhaa testamenttia Jeesus mainitaan? "
        Mm. noissa: Ja paljon muissakin.

16. Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.

Jesajan kirja 7 luku
        Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt* tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel*.
        Immanuel = Jumala kanssamme
        JESAJA 53
        Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa,

3. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

4. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,

5. mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden,
        runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

6. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme. ...

• Väärä kirja teillä

Ei, kyllä siitä lävistämisestä puhutaan Kalevalassa ja se oli Pohjolan ukko joka sen teki:

14. runo

Märkähattu karjanpaimen,
ukko Pohjolan sokea,
tuop' on Tuonelan joella,
pyhän virran pyörtehellä;
katselevi, kääntelevi
tulevaksi Lemminkäistä.
Jo päivänä muutamana
näki lieto Lemminkäisen
saavaksi, läheneväksi
tuonne Tuonelan joelle,
vierehen vihaisen kosken,
pyhän virran pyörtehelle.
Vesikyyn ve'estä nosti,
umpiputken lainehista,
syöksi miehen syämen kautta,
läpi maksan Lemminkäisen,
kautta kainalon vasemman
oikeahan olkapäähän.
Jopa lieto Lemminkäinen
tunsi koskevan kovasti.

• Väärä kirja teillä

Kalevalassa Jeesus mainitaan nimellä Lemminkäinen.

• bää

tarkemmin tuo sakarjan kirjan kohta on sakarja 12:10, jossa sanotaan tuo he katsovat häntä, jonka ovat lävistäneet.

• psalmienkirjat

VT / Psalmien kirjat kertoo väkevästi Jeesuksesta Kristuksesta. Kun lukee rukoillen ja avoimin mielin niin kykenee näkemään totuuden.

• Koko R. Jeesuksesta

Jos ei löydä Jeesusta VT:sta, niin paljon on vielä oppimista. Jo Paratiisikertomuksesta löytyy muutama viittaus.

• Ei Jeesusta

Eikö teitä ollenkaan hävetä väännellä juutalaisten kirjoituksia noin?!

• Ylistämme sinua Raamattu, kirjojen Jumala. Sinä Raamattu olet tärkeämpi kuin mikään jumala. Halleluja sinulle kirja ja jumala yli kaikken. Kerrot Jeesuksesta,mutta hän ei ole niin tärkeä kun sinä Raamattu.

• et osaa lukea?

Jossain kohti puhutaan siitä, että messias on Daavidin sukua.
      Sitähän Jeesus ei ollut,---- ??

Kyllä Raamatun sukuluettoloista selviää
      että Jeesus Kristus Nasaretilainen on Daavisin sukua.

• kunhankyselen100

Kyllä Raamatun sukuluettoloista selviää
      että Jeesus Kristus Nasaretilainen on Daavidin sukua.

Juutalaisuudessa suku periytyy vain isän kautta. Oliko Maria daavidin sukua? Entä Jumala?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      48
      11155
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      82
      7549
    3. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      75
      5509
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      44
      5494
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      76
      4798
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      4173
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      48
      3026
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      2915
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      41
      2505
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      2440
    Aihe