paska osasto

huh-huh

tätä perkeleen skeptismi-osastoa ei pitäisi edes olla, sillä joka hemmetin keskustelussa on vain paskanjauhamista, sarkasmia etc..........................................................................................................................ja asioita epäillään

7

602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauko

maapallo on pannukakku.

• Ifrit

Järkevä epäily kuuluu ajattelevan ihmisen arsenaaliin samoin kuin kiinnostus ymmärtää asioita, vaikka päädyttäisiinkin omien uskomusten kannalta ikäviin vastauksiin.

• Epäily

"Järkevä epäily" On itse asiassa käsitteenä oksymorooni so. mahdoton yhdistelmä. Se, että ei epäile asioita ei tarkoita samaa, kuin että uskoo kaiken mahdottoman kuten "maapallo on pannukakku" Ajatus, jota skeptikot muuten aikanaan toitottivat hartaasti ja nykyään -ironisesti- käyttävät puolustellessaan itseään.

Epäily tarkoittaa yksinkertaisesti mielen sulkemista epäiltävältä asialta ja lopulta totuudelta. Epätietoisuus taas tarkoittaa sitä, että ei tiedä jotain, jolloin voi etsiä lisätietoa. Siis kuten järkevät ihmiset tekevät. Skeptikot näkyvät sekoittavan usein nämä peruskäsitteet keskenään.

Mitä taas omien uskomusten kannalta kielteisiin asioihin tulee, niin skeptikot ovat yleensä osoittautuneet varsin haluttomiksi muuttamaan mieltään uskomuksistaan. Siis silloinkin, kun siihen on aihetta. Siten näen liikkeen jonkinlaisena konservatiivisena uskontoliikkeenä ja ehdotinkin aiemmin tämän keskusteluryhmän siirtämistä "Uskonto" osastoon". Skeptisismi (tämä Skepsiksen edustama pseudoversio varsinkin) on uskontoa ja propagandaa.

Keskustelun tasosta olen samaa mieltä alkup. keskustelun avaajan kanssa.

• En usko

Taidat sitten uskoa kaiken mitä sinulle kerrotaan. Usko nyt sitten, että minä tiedän kuka ja mikä sinä olet. Hallitsen elämääsi. Tulen uniisikin. Katso kaappiisi. Vilkuile taaksesi. Ja koska maapallo on todellakin pannukakku, minä olen siellä alapuolella odottamassa sinua. Varo purjehtimasta reunan ylitse. Nähdään.

• 653qa6

skeptismifanaatikko

• Juuhani aff grande

Taidat olla kiihkeä skeptikko, et usko tähän palstaan! mahdatko uskoa edes sen olemassaoloon, kekkulio?

• *Valistunut*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 533
      8556
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3678
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      160
      1184
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      816
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      754
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      732
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      716
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      705
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      647
    Aihe