tätä perkeleen skeptismi-osastoa ei pitäisi edes olla, sillä joka hemmetin keskustelussa on vain paskanjauhamista, sarkasmia etc..........................................................................................................................ja asioita epäillään
paska osasto
7
602
Vastaukset
- Kauko
maapallo on pannukakku.
- Ifrit
Järkevä epäily kuuluu ajattelevan ihmisen arsenaaliin samoin kuin kiinnostus ymmärtää asioita, vaikka päädyttäisiinkin omien uskomusten kannalta ikäviin vastauksiin.
- Epäily
"Järkevä epäily" On itse asiassa käsitteenä oksymorooni so. mahdoton yhdistelmä. Se, että ei epäile asioita ei tarkoita samaa, kuin että uskoo kaiken mahdottoman kuten "maapallo on pannukakku" Ajatus, jota skeptikot muuten aikanaan toitottivat hartaasti ja nykyään -ironisesti- käyttävät puolustellessaan itseään.
Epäily tarkoittaa yksinkertaisesti mielen sulkemista epäiltävältä asialta ja lopulta totuudelta. Epätietoisuus taas tarkoittaa sitä, että ei tiedä jotain, jolloin voi etsiä lisätietoa. Siis kuten järkevät ihmiset tekevät. Skeptikot näkyvät sekoittavan usein nämä peruskäsitteet keskenään.
Mitä taas omien uskomusten kannalta kielteisiin asioihin tulee, niin skeptikot ovat yleensä osoittautuneet varsin haluttomiksi muuttamaan mieltään uskomuksistaan. Siis silloinkin, kun siihen on aihetta. Siten näen liikkeen jonkinlaisena konservatiivisena uskontoliikkeenä ja ehdotinkin aiemmin tämän keskusteluryhmän siirtämistä "Uskonto" osastoon". Skeptisismi (tämä Skepsiksen edustama pseudoversio varsinkin) on uskontoa ja propagandaa.
Keskustelun tasosta olen samaa mieltä alkup. keskustelun avaajan kanssa.
- En usko
Taidat sitten uskoa kaiken mitä sinulle kerrotaan. Usko nyt sitten, että minä tiedän kuka ja mikä sinä olet. Hallitsen elämääsi. Tulen uniisikin. Katso kaappiisi. Vilkuile taaksesi. Ja koska maapallo on todellakin pannukakku, minä olen siellä alapuolella odottamassa sinua. Varo purjehtimasta reunan ylitse. Nähdään.
- 653qa6
skeptismifanaatikko
- Juuhani aff grande
Taidat olla kiihkeä skeptikko, et usko tähän palstaan! mahdatko uskoa edes sen olemassaoloon, kekkulio?
- *Valistunut*
Tämän oheisen huomioon ottaen sanoisin, että olet keskusteluotsikossasi osunut aivan naulan kantaan:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000020&conference=4500000000000541&posting=22000000006515841
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338556Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5367824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601184Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17816Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40754Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647