Naurettavimmat VHH-korvikeruuat

peItokenkku

Mikä on naurettavin vähähiilihydraattinen "korvikeruoka" josta olet kuullut?
Itselläni tulee nopeasti muutama mieleen:

1) Kurpitsa"ranskalaiset (tarvitseeko perustella???)
2) kukkakaalimuussi (hyi helvetti...)
3) mantelijauhoista tehty pizzapohja (tuplasti enemmän kaloreita kuin vehnäjauhoissa)

29

3138

Vastaukset

  • Parhaimmat ranskalaiset syntyvät lantusta. Ensin höyrytys, sitten paisto paistinpannulla voissa ja päälle ripaus murskattua merisuolaa, nam.

    Kukkakaalia ei kannattaisi muussata, vaan höyrytellä kevyesti parsakaalin ja muiden kasvisten kera.

    Pizzapohjan korvikkeet ovat kaikki erittäin vastenmielisiä eli pizza on ruoka, jonka VHH:na skippasin ensimmäisenä. Se varmaan on myös hoikkuuteni salaisuus. :)
    Pizzan päälle laitoin yleensä kalaa ja katkarapuja, mutta maistuvat ne tosi hyville myös salaatissa.

    • Pizzataikinan tekeminen mantelijauhoista on älytöntä, maistuu pahalta ja lisäksi mantelijauho sisältää tuplasti enemmän kaloreita kuin vehnäjauhot


    • Parhaimmat ranskikset tulee perunoista ja parhain muusi perunoista,ei mistään lantusta,kukkakaalista,parsakaalista tai muistakaan kasviksista.

      Paras pizzapohja tulee jauhoista,ei mistään korvikkeista.


    • Ei mitään korvikkeit kirjoitti:

      Parhaimmat ranskikset tulee perunoista ja parhain muusi perunoista,ei mistään lantusta,kukkakaalista,parsakaalista tai muistakaan kasviksista.

      Paras pizzapohja tulee jauhoista,ei mistään korvikkeista.

      Niin, mutta koska minä en tykkää ranskalaisten perunoiden mausta, voin varmaan ihan sinunkin "luvallasi" syödä paistettua lanttua, joka on minusta paremman makuista? :O

      kannattaahan tuota muidenkin toki kokeilla, jos haluaa ruualle makua, kaipaa terveyttä ja ei niin välitä tärkkelyksestä?


  • Tee pizzapohja kukkakaalista. Se on parasta!

    • Naurettava pizzaohje pizzapohja kukkakaalista.


  • Kalakeitto johon tulee 2 dl kermaa. Sehän on muhennos. Keitossa kuuluu olla reilusti lientä, yleensä vettä.

  • Pizza pohja, n puolikas uunipellillinen:
    7 munaa
    6-7dl juustoraastetta

    Vatkaa munat haarukalla ja sotke juusto sekaan. Levitä uunipellille jossa leivin paperi.
    Laita kuumaan 225 astetta uuniin n 15 min, kunnes pinta on ruskehtava.
    Ota uunista ja lisää täytteet, takaisin uuniin n 20 min. Jauhelihan kanssa paistuu hitaammin.
    Tästä pohjasta teen myös leipäsiä. Eli pohjan otan uunista ed. mainitulla tavalla ja leikkaan pikku paloiksi. Päälle saa laittaakin reilusti voita ja juustoa ym.
    Eipä ole hiilareita.

    • Ei tuo ole pizza vaan munakas.


  • Kauheen rasvasta,jos pitää mättää reilusti voita ja juustoa.

  • Mielestäni korvikeruuat kuuluvat pula-aikaan.

  • Naurettavaa on että moussakkaa kutsutaan "munakoiso-lasagneksi" vaikka kyseessä on aivan eri ruoka. Kurpitsa"ranskalaiset" ovat myös naurettavia.

    Mantelijauhoista tehtyä pizzapohjaa en ymmärrä - sisältää enemmän kaloreita eikä edes ole niin hyvää.

  • Kyllä VHH-ruuat minusta on melkein kaikki hyviä. Lantusta en tykkää missään muodossa.

  • Mantelijauhosta olen tehnyt vain pitaleipiä, en pizzapohjia mutta en ymmärrä mikä siinä niin mättää. Maistuuhan se erilaiselta, mutta aivan hyvää. Ja mitä ihmettä, "lähes tuplamäärä kaloreita". Niin, se on vähäHIILIHYDRAATTINEN, ei vähäKALORINEN. Kalorit eivät ole mikään ongelma, niitä palaa helposti tuosta noin vaan, hiilihydraatit ovat mutkikkaampi tapaus.

  • Toi munakas-pizza pitää kokeilla! Lanttu on pahaa eikä tav kaalikaan ole lempparini, mut muuten VHH ruoat on hyviä.

  • VHH korvikeruoat ovat todella pahoja, aivan turhia ja liian rasvaisia, turhan kaloripitoisia. Hiilihydraatit eivät ole mitenkään mutkikkaita tapauksia, enemminkin turhat kalorit.

    Totta että korvikeruoat kuuluvat pula-aikaan.

  • No jos ne korvikkeet tehtäisiin kevyesti ja edelleen syötäisiin se 3krt päivässä niin seuraavaksi haukuttaisiin kituruokavalioksi. Jostain se energia on saatava. Älytöntä valittaa miten paljon energiaa jossain vhh-ruoassa on, kun ei sitä ole tarkoituskaan syödä ylettömiä määriä. Sen verran vain että nälkä lähtee ja pysyy poissa.

    Minusta esim. korvikesämpylä on erittäin maukas ja hyvä aamupala ja sillä jaksaa pitkään. Hiilihydraatit ovat itselle hyvinkin hankalia, enkä voisi noudattaa virallisia ravitsemussuosituksia ilman jatkuvaa huonoa oloa, vatsan turpoamista ja suolistovaivoja.

    • Ei ole älytöntä valittaa vhh ruoan energiasta. Kyllä siinä todellakin on kauheasti turhia kaloreita ja rasvoja. Vaikka nälkä lähtee ja pysyy poissa, niin se kuitenkin lihottaa

      Hiilihydraatit on hankalia, jos niistä tekee hankalia. Erittäin helppo ne on laskea, jos viitsii nähdä vaivaa. Viralliset ravitsemussuositukset eivät aiheuta mitään huonoa oloa, vatsan turpoamista ja suolistovaivoja, ne aiheutuu kyllä ihan muusta.


    • Se on vaan niin että ne vehnäjauhot ei sovi kaikille. Ei niissä ole edes mitään ravintoa. Samoin peruna kun se keitetään. Hiilareita on sekä hyviä että huonoja. Ja hyviä tietenkin kannattaa syödä. Eikä niitä hyviä tarvitse niin tarkkaan edes laskea.
      Miksi pitäisi syödä jotain sellaista mistä tulee huono-olo? , väsyttää ? , jne. .
      Viralliset ravitsemus suositukset...
      Riippuu keneltä kysyy.


  • Jaa, ei se minua ole lihottanut, päinvastoin. Jos energiansaanti on vhh:lla vaikkapa sen 2000kcal niin mikä siinä on niin kovin ylimääräistä liikkuvalle ihmiselle? Mikä on turha kalori, jos ne kaikki menevät kulutukseen?

    Esim. virallisiin ravitsemussuosituksiin kuuluva peruna aiheuttaa minulla vatsan turpoamista (kuten muutkin paljon tärkkelystä sisältävät). Aika mielenkiintoista jos tämänkin keksit vääntää päinvastaiseksi toista näkemättä.

    Hiilihydraatit suurina määrinä (=ravitsemussuositusten mukainen määrä) eivät sovi kaikille. Hiilihydraattien määrä on helppo laskea, totta. Ei niitä silti tarvitse syödä liikaa. Kuten ei mitään muutakaan tarvitse syödä liikaa.

    En voi noudattaa virallisia ravitsemussuosituksia koska yksinkertaisesti elimistöni ei kestä sellaisia määriä tärkkelyksiä, viljoja (lainkaan) enkä saa suositusten mukaisia kuituja, koska niitä sisältäviä tuotteita en voi syödä (paitsi kasviksia, pähkinöitä ja siemeniä toki). Enkä voi olla millään kituruokavaliollakaan, koska liikkeellekin pitää päästä. Joten eipä jää vaihtoehtoja, jostain se energia on saatava.

    Joo, jos on esim. vilja-allergia niin eihän viralliset ravitsemussuositukset sitä allergiaa aiheuta, mutta koska suosituksissa puolustellaan sitä viljaa niin paljon niin käytännössä ruokavaliosta karsiutuu paljon pois allergian takia. Siihen kun lisätään vielä ettei tärkkelys sovi niin siinä taas paljon suositellusta ruokavaliosta karsiutuu pois. Kohtapa ei jää enää mitään jäljelle. En halua elää millään valoravinnolla!

    • Valitettavasti se on muussa vika. Huonot olot, vatsan turpoamiset ja suolistovaivat, eivät aiheudu mistään hiilihydraateista, perunasta, viljatuotteista ja tärkkelyksestä. Nuo jos vähentää ja jättää kokonaan pois ruokavaliostaan, niin kyllä on vaivatkin sitten sen mukaiset.

      En ole keksinyt tai väittänyt yhtään mitään, se on sinun kuvitelmaasi.

      Kyllä ne huonot olot, vatsan turpoamiset ja suolistovaivat aiheutuvat tärkeiden hiilihydraattien, perunoiden, viljatuotteiden ja tärkkelyksen vähentelystä ja puuttumisesta. Liian rasvainen ravinto (turhia kaloreita ja rasvoja) pekoni, kerma, voi, täysmaito jne., aiheuttavat edellä mainittuja vaivoja, sekä kuitujen puuttuminen, joita saa parhaiten viljatuotteista.

      Minua ainakin lihottaa ja ällöttää turhat kalorit ja rasvat, vaikka olen myös liikkuva ihminen.


    • Huomaan että tuo on vain sinun olettamuksesi vastoin parempaa tietoa. Kasviksistakin saa paljon kuitua. Ja voi on edelleenkin parasta.
      Se on eri asia jos jokin ällöttää sinua.
      Minua ällöttää epäterveelliset margariinit.


    • Margariini on paljon terveellisempää kuin voi joka nostaa kolesterolia


    • kjmattila kirjoitti:

      Margariini on paljon terveellisempää kuin voi joka nostaa kolesterolia

      Voi ei nosta kolesterolia, mutta margariini sitä vastoin nostaa. Toiseksi, margariini maistuu pahalle ja sisältää paljon lisäaineita. Voissa ei ole lisäaineita, mutta joku tolkkuhan siinä voin syönnissä toki täytyy olla.


    • Luonnollisestikin kirjoitti:

      Voi ei nosta kolesterolia, mutta margariini sitä vastoin nostaa. Toiseksi, margariini maistuu pahalle ja sisältää paljon lisäaineita. Voissa ei ole lisäaineita, mutta joku tolkkuhan siinä voin syönnissä toki täytyy olla.

      Voi nostaa kyllä kolesterolia, ei margariini. Margariini ei maistu pahalle, se on vaan totuttelukysymys, jotta siitä oppii tykkäämään. Voi sisältää rasvaa sitäkin enemmän, margariinin mitättömiin pieniin lisäaineisiin verrattuna.


  • Itse tykkään pizzasta. Teen sen yleensä tosi ohueen kokojyvävehnäiseen tortillapohjaan, kun ei toi kroppa kestä kovinkaan paljon hiilareita. Olen myös pohtinut mantelijauhopohjaa. Minun näkökulmastani sellainen on kaikkea muuta kuin naurettava. Sinusta en tiedä, mutta minun kohdallani tavallisessa pizzapohjassa on vaarana verensokerin kohoaminen, eikä sitä uskalla syödä niin paljon kuin haluaisi. Mulla taas ei ole ongelmia ylipainon kanssa ja syön joka tapuksessa kourallisen manteleita päivittäin. Looginen ratkaisu on kokeilla mantelijauhoa myös pizzapohjaan. Looginen ratkaisu ei ole naurettavaa vaan nerokas vaihtoehto. Sun ei tietenkään tarvitse sellaista kokeilla, jos se ei ole sinulle sopiva ja tarkoituksenmukainen vaihtoehto.

    By the wy mulla ei ole reseptiä mantelijauhosta leivottavaan pizzapohjaan. Olisko kellään?

    Jos naapuri on lihava, kaikkien samalla kadulla asuvien ei tarvitse laskea kaloreita. Ja jos jollakin on diabetes, niin kaikkien tarvitse varoa ylimääräisiä hiilareita. Eiks ookkin kiva ilmiö, ettei tarvitse elää muiden murheiden mukaan.

    • Se onkin kivempi ilmiö, ettei tarvitse syödä mitään hiilaripelkoisten mössöjä, saa syödä mitä haluaa ja hiilareita reilummasti, silloin kun tuntuu siltä.


    • Heh hee! Nythän sä menit asian ytimeen: 'hiilarit voittaa'. Siitäkö näissä tulisissa taisteluissa onkin kysymys? Siis mikä tai kuka voittaa? Jokainen, joka ottaa OMAN terveytensä ja elämänsä hallintaan voittaa aina, ei sun hiilarit sen kummemmin kuin jonkun rasvarepertuaari. Useimmat kansalaiset haluavat kirjoittaa oman ruokaostoslistansa nykyään ihan itse.

      Dalai Laman neuvo: Viha, ylpeys ja kilpailun halu ovat pahimpia vihollisiamme. Ja se näyttää olevan aivan tosi.

      Et sunka sä ole heti sodan jälkeen syntynyttä ikäluokkaa, joka haluaa, että kaikkien ihmisten pitää olla ja elää samalla tavalla. Vaan aika entinen ei koskaan enää palaa.


  • Miten hitossa ihmiset jaksaa huolehtia niin paljon muitten syömisistä. En syö viljoja enkä sokeria mutta mun puolesta jokainen mättäköön napaansa mitä tahtoo, ihan samahan se mulle on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.