Ajattelin kokeilla tehdä jotain pataa hirvestä, onko kellään hyvää reseptiä? Tarkoitus olisi säilyttää hirven oma maku mahdollisimman hyvin tai tuoda sitä paremmin esille. Ajatuksissa liemen tulisi olla kirkas/"läpikuultavaa". Sori jos terminologia ei ole oikein hallussa.
Mitä pataruokaa hirvestä?
Tumpelo
1
1607
Vastaukset
- Erämies
Perinteinen karjalanpaisti hirvenlihasta toimii erittäin hyvin. Reilusti juureksi ja 20 - 30 % possua. Hyvää tulee myös pelkällä hirvenlihalla.
Kypsytys miedolla lämmöllä ja pitkään. Suolaa vähän ja mausteita ei paljon tarvitse. Ehkä muutama pippuri ja laakerinlehti näön vuoksi. Jos haluaa suurustetta niin Ohrakas on läpikuultava eikä maistu.
Jos talvenpäälle tekee mieli maustetumpaa pataruokaa niin Burgundinpata hirvenlihasta on yliveto. Suosittelen kokeilemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836349
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj524566- 764297
- 1314091
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?563417Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263078Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72747- 362386
- 2052198
- 462046