Kysymys MAMA-nuudeleista

~MAMA~

Sattuisiko kukaan tietämään, mistä MAMA Chicken Flavor- nuudelien sisältämä E635 mahtaa olla peräisin? Onko se eläinperäistä (mistä eläimestä)? Olen laittanut kyselyä sähköpostilla jo mutta vastauksen saamisessa saattaa kestää jonkin aikaa, ja mieleeni tuli josko joku vaikka täällä sattuisi tietämään...

5

4151

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiantuntija23

      Se tulee broilerista.

    • amatöörikemisti

      Sehän on ribonukleiinihapon natriumsuola, aromivahvenne. Kyseisen hapon polymeeri on RNA, aika tärkee komponentti jokaisessa elävässä olennossa.

    • ~MAMA~

      E635:stä lukee netissä näin:
      "E635 dinatrium-5'-ribonukleotiditE635 dinatrium-5'-ribonukleotidit on aromin vahvenne, jota yleensä käytetään yhdessä glutamaatin kanssa tehostamaan glutamaatin aromia. Voidaan käyttää myös ilman glutamaattia, jolloin lisäaine vahvistaa muita elintarvikkeen aromeja. Voi aiheuttaa lievää tai joissain tapauksissa pahaa ihottumaa. Ei saa antaa alle 12 viikkoisille vauvoille tai astmaatikoille. Mahdollisesti eläinperäinen lisäaine. Eläinperäisyys varmistettava valmistajalta. "

      Eli ei auta muu kuin vissiin odotella vastausta sähköpostiin, jos täällä kellään ei satu olemaan tietoa (ajattelin jos täällä sattuisi olemaan joku joka olisi asiasta joskus ottanut selvää tai muuten tietoa tästä asiasta).

    • ~MAMA~

      Ja vastauskin oli tullut jo sähköpostiin: Eli MAMA-nuudeleissa ei ole eläinperäisiä ainesosia. (Tiedoksi myös muille jotka mahd. samaan asiaan etsivät vastausta).

    • fbaebaefbv

      natriumglutamaattia on luontaisesti tomaatissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe