Karmiinia proteiinijauheessa

vegsa

No,tänään sattui semmoinen kömmähdys,että ostin kaupasta mansikanmakuista soijaproteiiia. Nyt huomasinkin, että siinä on käytetty värjäyksessä karmiinia :( .
Ei kai sitä nyt palauttaakaan voi. Kai se on pakko käyttää,vaikka koen olevani vahingoksi upeille eläimille. :'( Olen 12 vuotta ja arvelen,että äitini pitäisi minua hulluna, jos pyytäisin palauttamaan pakkausta ''pelkän'' karmiinin vuoksi. En haluaisi tappaa hienoja kokenillikirvoja pelkän proteiinijauheen punertavan värin vuoksi!

4

114

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höh, tuollaista välillä sattuu :/ Voithan toki kokeilla saisitko palauttaa sen, jos se tuntuu sinusta tärkeältä :)

• vegsa

No nyt se äiti meni sitten ostamaan juuri sitä väärää, vaikka kirjoitin siihen kauppalappuun mahdollisimman tarkasti sen proteiinijauheen nimen, joka on värjätty punajuurivärillä, eikä karmiinilla. Siinä karmiinilla värjätyssä oli kuulemma -30%. Sanoin hänelle, ettei se käy ja siinä on eläinperäistä väriä. No siitäkös äiti suuttui, ja huusi: "Jumalauta sinä käytät sen!". Sanoin vastaan, että en käytä. Kuulemma saan hankkia itse rahat siihen, jos tuo ei muka kelpaa. Noita -30%- tuotteita ei saa palauttaa kauppaankaan ja tarvitsen kuitenkin sitä proteiinia, kun teen lihaskuntoa ja juoksen. Mistäs nyt rahat saan siihen uuteen pussiin? Pyydänkö sitten isovanhemmiltani, josko heiltä liikenisi sen verran? Itselläni kun ei ole penniäkään rahaa.

• vegsa

Nyt äiti sanoi, että: "Menee kyllä ihan pilkunviilaamiseksi tämä homma." Ja "Et sinä siihen ennenkään ole kuollut." Sama kun sanoisi, etten minä lihansyöntiin kuole.

• operml

Ilmoita lastensuojeluun että äiti ei osta sulle ruokaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      331
      7179
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4388
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3175
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2987
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1826
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      216
      1773
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1587
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1448
    Aihe