Suhteettoman suuri erimielisyys on vallalla palstalla. On karmeaa kun palstalle tuodaan suuria viestikimppuja, joissa tekeydytään kaikkia muita suuremmiksi, oppineimmiksi ja viisaammiksi. Tunnetaankin kaikki ja on luettu kaikki kirjatkin.
Tuntuuko kovinkin todelta ja mahdolliselta? Teillä on varmaan jokaisella joku mielipide sanottavaksi. Kirjoittakaa omat ajatuksenne muille nähtäviksi.
Olemme kaikki jo iäkkäitä, ainakin otsikon mukaan ja on aika osata edes alkeelliset käytöstavat ja kohdella muita kuin itseä. Oma saatu tai elämässä hankittu tieto ja taito riittäköön. Niillä avuilla mennään eteenpäin, itse kukin, niin teen minäkin.
Muutama sana illan päätteeksi
22
160
Vastaukset
- öitä!
Kohtele muita, kuin heidän soisit sinua kohtelevan.
Niin iisiä on elämä.
Palsta ei ole elämä.
Pieni osa siitä, ei se riitä, elämäksi. Nyt sinä Ruune olet kohtuuton.Olet itsekin osallistunut palstaerimielisyyksiin,niinkuin minäkin.
Joka itsensä ylentää,hänet alennettakoon,eikös se pyhäkirja meitä valmenna näin elämään.
Ruune hyvä,älä ota kaikkea painettua tekstiä niin kirjaimellisesti.
Meillä on todella paljon oppineita ja lukeneita kirjoittajia,enkä usko että he pyrkivät minkään jalustanpäälle.
Minä en voi oppimäärälläni kerskua,mutta elämänkokemuksella kyllä.Kasvatti-isäni kasvatti minusta äitini hylkäämästä "huoramukulasta"vahvan ihmisen,joskin sitä vahvuutta olen joutunut joskus hakemaan masennuslääkepurkista.
Eilen nappasin verkosta 3,750kg hauen toinen jäi vielä odottamaan vuoroaan.Oli niin suolanenkeli,siis kamala viima,etten kertakaikkiaan pystyny koko verkko kalaamaan kokonaisuudessaan.
Eletään täysillä ja annetaan kanssakulkijoillekin mahdollisuus- Liisa S.
Hei, Rituliini! Varhain olen lähdössä tänään, vilkaisen palstalle ennen sitä ja toivotan kivaa päivää!
Otetaan ohjeeksemme Rituliinin lause:
"Eletään täysillä ja
annetaan kanssakulkijoillekin mahdollisuus!"
Hei vaan! - perämies ykkönen
Liisa S. kirjoitti:
Hei, Rituliini! Varhain olen lähdössä tänään, vilkaisen palstalle ennen sitä ja toivotan kivaa päivää!
Otetaan ohjeeksemme Rituliinin lause:
"Eletään täysillä ja
annetaan kanssakulkijoillekin mahdollisuus!"
Hei vaan!Juu, ´annetaan kanssakulkijoillekin ´mahdollisuus´ .... sitä en kyl tiedä, mihin. Ylevästi sanottu toi ylevä ajatus. Voisitkin ottaa vastuuopetusvakanssin ja opettaa kanssakulkijoita asialliseen tekstiin ja ´oikeaan´ miinusteluun ´ .Luulisin sinulla olevan kykyjä vaikka mihin, turhaan pidät kynttilääsi vakan alla, siis puskanikeissä. .
- pelkään jo
Nyt on jäänyt aloittajalle vanha tieto viimeiseksi.
Mitä vanhoja ketjuja ja juttuja täällä nyt on nostettu?
Muutamaan päivään ei ole ollut oikeastaan muuta, kuin Ruuneperin aloituksia, hänen aloituksiksensa täysin tuulen huminaa, aivan turhia palstan otsikoiden tilavaltausta, kukkkojen ja kissojen laulannat, miinustajat, ja muuta sekalaista joita ei voi teksteinä arvostaa.
Muut tällä eivät paljon juttele, kunhan näitä hemmetin tyhjänpäiväisiä vastauksia sinulle, säälistä ja ohjeeksi, kun olet vajonnut näin alas tyhjänpäiväisten aloitusten tasolla.
Pitää oikein jo olla sitä mieltä, ettei täällä ole akkojen riitelyä ja hajupojan häirintää, vaan täällä alkaa olla meitä sekopäitä jo viisaidenkin joukossa. Jos tämä meno jatkuu, pian viisaat ovat hiljaa ja me muut jankutamme kuinka joku muu on se häirikkö, en minä.
Nyt alkaa olla minun aikani muuttaa pois suomi24 juttujen jauhannan parista. Täällä alkaa tulla vainoharhaiseksi, näkee mörköjä joka puolella, ainakin se tauti näyttää olevan tuloillaan ja liikkeellä. Talviflunnssasta paranee kahdessa viikossa, tästä palstan luulotaudista ei ikinä, jos antaa sen pesiytyä päähänsä.
Kerroit jossain muistihäiriöstäsi, sen vuoksi ymmärrän paremmin kaikki nämä tyhjät aloitukset. Voimia itsesi löytämiseen ja vanhojen unohtamiseen.
Kovalevy on hyvä tyhjentää aika ajoittain ihan tyhjäksi, virtaa riittää enemmän ja nopeutuukin kuulemma kone ihan uuden veroiseksi. Täällä ei siis ole ollut mitään häiriöketjuja yli kymmenen vuoden takaa!!! Kymmenien viestienkin kimppuja. Sinun on nyt ratkaistava, tiedätkö väärin vai muistatko väärin.
Oma muistini huononee iän myötä, samoin kuin muilla. Antoiko tuollaisen kertominen kuin mollausaseen?
Olen avannut pieniä ikään kuin leikkisiä viestejä kevennyksiksi. Haluatko lyijynraskaita kuin kompensaatioksi.- tajua jo ruune
Itse teet ruikutusketjuja yöt ja päivät, samaa ininää aina vaan uudella otsikolla. Kun kukaan ei sinua ymmärrä eikä kukaan vastaa tarpeisiisi. Ei minuakaan kukaan täällä ymmärtäisi jos yrittäisin elää palstan kautta. Sen harvan kerran kun palstan avaan, juuri ruunen ruikutukset ajaa saman tien pois, ne tympii ja pilaa ilmapiirin. Kaipaan entisiä inspiroivia aloituksia monilta, mutta ymmärrän hyvin ettei niitä enää juuri kukaan tee.
- huhhuhse
Muutamaan päoivään ei ole todella ollut hajupojan tai hänen sivupersooniensa nostamana viestejä näkynyt.
Joku muu niitä on nähtävästi nostellut, sinä kyllä olet myötävaikuttanut niiden nostoihin, ilman karvoja ja nahkoja, toteat vain itsekin, niin on ollut ja niin jatkuu jos ja kun kaiken aikaa jauhat samoja juttuja.
Olen sitä mieltä, että vanha levy on jäänyt päälle.
Sammuta koko soitin ja laita vaikka rokkia tilalle, palstallakin olis parempi mieli.
Energian tuhlausta vastata taas tähän,mutta tulihan sanottua kun kysyit. tajua jo ruune kirjoitti:
Itse teet ruikutusketjuja yöt ja päivät, samaa ininää aina vaan uudella otsikolla. Kun kukaan ei sinua ymmärrä eikä kukaan vastaa tarpeisiisi. Ei minuakaan kukaan täällä ymmärtäisi jos yrittäisin elää palstan kautta. Sen harvan kerran kun palstan avaan, juuri ruunen ruikutukset ajaa saman tien pois, ne tympii ja pilaa ilmapiirin. Kaipaan entisiä inspiroivia aloituksia monilta, mutta ymmärrän hyvin ettei niitä enää juuri kukaan tee.
Siinä näytteitä osaamattomuudestanne. Ylpeilkää nyt!
- MMXIV
Äläkä leiki mitään komentajaa!
Kirjoita siinä missä muutkin olet viime aikoina vain valittanut, puuttuuko sinulta vastapeluri nyt? - Hyvää ötyä
pastalle
- pssatti
Pasta on jo paskannettu.
- 21 11
Parhaimmillaan tämä palsta on ruikutusta ja hattuilua.
Sitä on tämäkin ketju.
Hauskaahan tämä on. Jatketaan siis samaan malliin!Nämä kolme ketjua Hyvää ötyä,pssatti,21 11 ovat valmaankin samalta henkiloltä,jolla vielä vatsa vielä toimii hyvin.
Kuinka tervejärkinen vanhus voi moista tekstiä suoltaa kysyn vaan?
Luultavammin asialla on keskenkasvuinen kakara,saatan erehtyäkin.
pelkään jo:kirjoittaa todella asiallisesti ja kyllä se kovalevyn
tyhjentäminen olisi asiallista meille kaikille silloitällöin.
Minä aion sen tehdä taas tänään tuolla pilkkiavannolla,joten rauhaisaa Kynttilänpäivää
Sanonpa muutaman sanasen tämänkinpäivän päätteeksi . Sinne hukkuu kuitenkin avaruuteen , enkä sitä nyt oikein näin myöhään enään mitään keksisikään .
Sanonpa vaan että kiva kun sain vielä tämänkin päivän nähdä ja olla teidän seurassanne jonkunaikaa -
Toivotaan huomisesta kaikille mieleistä päivää. Talvi on kääntymässä kevääseen pikkuhiljaa.
Talitintitkin saoi titityy:tä päivällä eikösse herätä meissäkin pikkusen niitä keväthormoonia -- niinkun sillon ennen nuorena .
Ajatuksen positiiviseen suuntaa, se antaa eteenpäinkin voimaa.
Hyvää yötä ,teille kaikille . Ja hyviä unia.Kiva todeta että olen elossa . ja lenkilläkin käyty
Uusi viikko alkaa -- , ihan hyvät säätiedot tuli TV:stä , --en tykkää niistä pakkasista .
Mutta kyllä tuuli tekee ilman kylmäksi , sitä vaan luulee kun lähtee ulos että tarkenee , kun asteitakin on 0.
Onko muilla samallaiset rutiinit jääneet työajoilta , että viikonlopussa tehdään kaikki kotiaskareet , siivotaan ,pestään pyykit, leivotaan ja käydään kaupoissa .
Olen yrittänyt (huonolla menestyksellä) päästä näistä vanhoista tavoista eroon.
Vaikka en olekkaan uskossa -- niin viikonloppu on pyhitettävä lepoon .
Hyviä päivänjatkoja .- joku täällä
Lenkillä olin minäkin.
Hiukan raskasta kävellä monen sentin lumikerroksessa, kun eivät noita sivupolkuja taajamissakaan auraa kunnolla. Hiukan siellä oli tasoiteltu, kauhakuormaajan kauhaa työntäen,
Ihan hikisenä tulin kotiin, siivosin auton entisistä lumistä, laitoin peiton päälle odottelemaan uusia sateita. Eipä ole tarvetta autolla lähteä liikkeelle, kävellen on kauppaan se reilu kilometri.
Palstalla ei raunakyyhkyt lentele, mutta eihän meidän ole pakko mennä tuohon sanasateseen. Ulkoillaan ja nautitaan lepopäivistä.Nyt on taas päivä loppunut ja yötullut .
Oli liianpitkä päiväuni , niin että orottelin joko olis nukkumatti liikkeellä ja siltä vaikuttaa . Ihan kiva päivä on ollut . Mutta se koiran trimmaus on tehtävä huomenna ,
Hyvää yötä vaan kaikille --taidattekin olla jo untenmailla.
- täältä.
Otinpas siivous päivän eilen, pyyhin lattiat ja vaihdoin matot lattialle.
Kolmen päovän välein on pakko pölyjä pyyhkiä, aurinko antaa sen näkyä, vaikka vain muutama hitunen olis tummilla pinnoilla.
Nyt aion mennä aamulenkille, varhain, ilman mitään aamupaloja.
Mittarissa on 0,9 eli plussaa on, kun ei ole miinus merkkiä edessä.
Eipä näissä päivissä oikeastaan mitään tapahdu, ellei itse keksi tekemistä ja menemistä. Ei ole sukua eikä syntyä täällä tienoilla, pelkkiin tuttaviin kanssakäymiset rajoittuvat.
Tänään avaan uusia ovia, saas näkee mitä vaari tekee.
Mukavaa päivää.Mukavasti sanoit eihän täälläkään kummempia tapahdu ellei itse keksi tekemistä ja menemistä. Tuohon sisältyy myös paljon myönteistä. Kun ei niin mahottomasti ole enää ylimääräistä energiaa mihinkään velvoittaviin tekemisiin, vapaasti saa tekemisensä valita.
Yksi varma meneminen on tänään tehtävä. Hypättävä palvelulinjan bussiin, joka vie meikäläisen melkein Citymarketin oven eteen. Siellähän aika mukavasti kuluu kun taas ostaa ne kauppalapun tarvikkeet ja muut kylkiäiset jotka sieltä mukaan tarttuvat. Aina siellä tuttujakin näkee ja kahvillekin poiketaan.
Mitä muuta päivä tuo tullessaan sen näkee sitten kun tästä alkuun päästään.
hyvää päivää aloittajalle
olen jo montapäivää harkinnut trimmata Jerry., pesin ihan sitä varten kun koneella laskee karvat on terä vaarassa tylstyä jos on santaa karvanseassa .
Nyt sitte olen timmannut selän ja päätä , korvat on laitettava erikseen ja häntä , laitan ne huomenna . Jaloissakin on tällä rorulla pitkät katvan ne on kanssa leikattava . Kyllä siinä hommassa väsyy. Oltiin ulkona ja syötiin rilistä makkarasoppaa, ja sitten päikkikselle ,1ja ½ tuntia tuli oltua oikein unessa .
Päivä on ollut pimee ,taivas pilvessä ,ei ole kyllä satanut , mittari näyttää 0 astetta.Päivä on valjennut kerrankin piliä ei näy missään --mutta pakkasasteita ei ole kun1 --senverran että ei ole maa märkänä.
Sain koiran trimmin aloitettua eilen ja nyt vielä vaikeemmat paikat korvat , häntä , jalat ja mahanalusta
On se ihan kun eri koira .--nyt näkee että sieltä ilmesty taas nätti Kääpiösnautseri.
Itsenikin olismentävä parturiin . On pitkä tukka ja jos muutos on yhtä hyvä kun kaverillani jerryllä onlisin kovin hyvilläni.
Hyvää päivän jatkoa kaikille Runeberinpäivänä .. ei taida torttuja löytyä muualta kun Höötorin Suomalaisista kojuista . Onkin hieno halli Tukholman keskustassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6323263Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu982662Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211681Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771592Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101500Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔471500- 691434
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3371392- 271318
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901233