Miksi mikään kauppa ei mainosta silä että meioltä et löydä kotimaista ruokaa? Sillä nykypäivänähän kaikenlainen kotimaisuuden suosiminen on epätrendikästä, miksi ostaa suomalaista kun ulkomaalaistakin on tarjolla ja ainahan ne parempia onkin, puolalainen juusto brasilialainen härkä tanskalainen sika yms.. Ja nythän valion kilpailuyrityksestä huolimatta, johon onneksi kilpailuvirasto puuttui saadakseen arlalle markinatilaa, niin nyt saa laajalti ulkolaista purkkimaitoakin :) Tietenkin saksalainen lidlissä myytävä uht maito on parasta.
ruuan alkuperä
10
160
Vastaukset
- hiukkakuminaapeliin
Kuten jo huomasit vastauksien puutteesta suomalainen haluaa suomalaista tavaraa nassuunsa.
Lidlesissa usein käyvänä olen huomannut ulkomaisten tuotteiden olevan usein huonompia kuin kotimaiset - halvempia tosin, mutta silti ehtaa shaissea.
Suomesta on tosin vuosien varrella kadonnut monia erinomaisia tuotteita kuten esim. vahakuorinen pallo-edam (piru, että se oli hyvää kakarana sitä syödessä) ja viimeiseksi kuminalla maustettu "pieni, pyöreä-ruutu" - näkkileipä. Kysyttyäni Vaasa&Vaasa-yhtiöltä miksi kyseisen leivän valmistus on lopetettu, vastaus oli vähäisen menekin takia vaikka aina hylly oli tyhjä kyseisen tuotteen kohdalta. Nykyään saa vain "ruotsalaiseen" makuun sopivia pehmonäkkäreitä ilman hapatetun taikinan voimakasta makua.
Jään todella kaipaamaan raikkaita ja vahvoja makuja, joita nykyään ei valitettavasti saa. - p***aa jauhat
"Lidlesissa usein käyvänä olen huomannut ulkomaisten tuotteiden olevan usein huonompia kuin kotimaiset - halvempia tosin, mutta silti ehtaa shaissea."
Oudosta sanan taivutuksesta huolimatta oletan sinun tarkoittavan Lidliä.
Sitten asiaan: itse olen huomannut siellä tapahtuneen aivan päinvastaista - alkuaikojen useista erinomaisista ja lihaisista saksalaisista makkaroista on moni poistunut valikoimista ja tilalle on tullut pienen lihamäärän HK-moskaa. Samaan tapaan näyttää lisääntyneet valmisruokapuolella äitien pilaamaa kotimaista einestä - joka on tunnetusta sitä itseään!- vaativa asiakas
Voinen sanoa hyvän maksukyvyn omaavana kuluttajana että käyn toki Lidlissäkin mutta ruuat pitää ostaa K tai S ryhmän kaupoista. Saa sieltäkin "äitien tekemää ruokaa" mikä kelpaa myös minulle vaativalle ja maksukykyiselle kuluttajalle.
Toisaalta on hyvä että Lidliin tuli myyntiin oikeitakin makkaroita, ei ne aatun suolatönköt mitään hääppöisiä todella ollut, usein heitin ne pienen maistamisen jälkeen ketuille.
- Käyn Lidlissäkin
Mun mielestä on todella harmi, että monet Lidlin valikoiman tuotteet on kadonneet hyllyistä ja tilalle on tullut niitä samperi Atrioisia, mitä löytyy jok'ikisestä marketista...
Laadullisesti Lidlin ruoka on kilpailijoitaan parempaa - toki mukaan mahtuu aina myös jokunen "ei niin kehuttava elämys", mut niitäpä ei tartte ostaa toista kertaa ja yhtälailla samanlaisia kokemuksia löytyy joka marketista.
Lidlin paistopiste ansaitsee täydet pisteet! (kunhan vaan myyjät perehdytettäisiin tarkemmin, niin vältyttäisiin ylipaistetuilta sarvilta jne) - Varakas asiakas
On aika oudot laatukriteerit joillakin, jos Lidlin saksalaiset tuotteet koetaan suomalaista huonompilaatuiseksi. Saksalaiset ja keski-eurooppalaiset ovat selvästi vaativampia kuluttajina kuin kaikkeen tyytyvät suomalaiset. Ei taitaisi suomalaiset Atriat ja HK:t jauhoineen ja teurasjätteineen Saksassa kelvata siellä edes eläinruokahyllyyn.
Meillä ostetaan Lidlistä saksalaiset makkarat, leikkeleet, juustot, jogurtit ja jäätelöt, koska haluamme rahallemme laatua vastineeksi. Mistään joutsenmerkistä on täysin turha maksaa lisähintaa, kun sen vastineeksi ei saa yhtään mitään rahanarvoista. Silloin kun kotimaisia makkaroita tulee normikaupasta ostettua, takuuvarmasti ei ostoskärryyn eksy hookoota tai atriaa vaan alueellisten pientuottajien laadukkaita tuotteita.
Kotimaista ostetaan kun hinta-laatu-suhde on kohdallaan. Eniten mainostetuissa suurmerkeissä ei näin juuri koskaan ole (Valiot, Vaasat, Saarioiset, Atriat jne.) ja saavat meidän puolestamme jäädä hyllyyn homehtumaan.- vaativa asiakas
Sinä oletkin siinä mielessä hyvässä asemassa ettei sinun itse tarvitse olla valikoimassa tuotteita pöytääsi, voit toki toiveesi esittää hoitohenkilökunnalle.
Mitä tulee kuvitelmiisi Lidlin laadukkuudesta, siinä arvauksesi meni metsään, varsinkin saksalaiset makkarat ovat suolaisuuden vuoksi syömäkelvottomia, mutta onneksi on kotimaisia vaihtoehtoja tarjolla, on hookoota ja kartanoa. - German Krakova
vaativa asiakas kirjoitti:
Sinä oletkin siinä mielessä hyvässä asemassa ettei sinun itse tarvitse olla valikoimassa tuotteita pöytääsi, voit toki toiveesi esittää hoitohenkilökunnalle.
Mitä tulee kuvitelmiisi Lidlin laadukkuudesta, siinä arvauksesi meni metsään, varsinkin saksalaiset makkarat ovat suolaisuuden vuoksi syömäkelvottomia, mutta onneksi on kotimaisia vaihtoehtoja tarjolla, on hookoota ja kartanoa.Tietysti jos mussuttaa makkaraa joka päivä on hookoo ja äitien moska paikallaan. Saksassa syödään makkaraa kerran viikossa juoman kanssa siksi se voi olla suolaisempaa, lihaisampaa ja maukkaampaa, eikä se sovi arkisille makkaranmussuttajille.
- Vielä hengissä...
Koko ikäni maailman meriä kiertäneenä olen syönyt milloin mistäkin maasta tullutta ruokaa hyvällä maulla, milloin minkäkin maalainen kokki sitä on valmistanut.
Minä en todellakaan suomimoskaan koske...... hookoot, atriat pirkat ja euroshopperit ja varsinkin sahalahtelaisten "äitien" valmistamat eines moskat eivät kelpaisi edes saksalaisille sioille, koska niiden pitää lihoa.
Suomalaista kuluttajaa huijataan pahasti "kotimaisuudella", vain hintojen korottamiseksi ylöspäin.... katsokaa nyt kurkkujanne ja tomaattejanne ! Kolminkertainen hinta laatu tuotteisiin nähden !- olet noin 3v
Pottasiko on maailman meri, no kunhan pääset siitä askeltamaan ja tutustumaan kotimaisiin elintarvikkeisiin niin mielesi totisesti muuttuu, tähän mennessä olet saanut ne eväät mitä "pöydältä on tippunut".
- Vielä hengissä....
olet noin 3v kirjoitti:
Pottasiko on maailman meri, no kunhan pääset siitä askeltamaan ja tutustumaan kotimaisiin elintarvikkeisiin niin mielesi totisesti muuttuu, tähän mennessä olet saanut ne eväät mitä "pöydältä on tippunut".
Tulipas täsmäosuma K-kaupan tradenomiin... ;))))) tai Närpiön tomaattikuppalaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1806577- 1481814
- 1131588
- 511320
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471019Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan246863- 41829