miksi ostaa suomalaista ruokaa

Miksi mikään kauppa ei mainosta silä että meiltä et löydä kotimaista ruokaa? Sillä nykypäivänähän kaikenlainen kotimaisuuden suosiminen on epätrendikästä, miksi ostaa suomalaista kun ulkomaalaistakin on tarjolla ja ainahan ne parempia onkin, puolalainen juusto brasilialainen härkä tanskalainen sika yms.. Ja nythän valion kilpailuyrityksestä huolimatta, johon onneksi kilpailuvirasto puuttui saadakseen arlalle markinatilaa, niin nyt saa laajalti ulkolaista purkkimaitoakin :) Tietenkin saksalainen lidlissä myytävä uht maito on parasta.

3

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotimaista

Siksi ostan suomalaista ruokaa koska se on taatusti parempaa ja terveellisempää kuin jotkut ulkolaiset epämääräisissä maissa (baltiassa) tuotetut moskat.
      Siis liha ja maitotuotteet, viljatuotteet, kasvikset ja juurekset, oluet, no nykyisin tosin vain Olvi, mutta onkin erinomaista, no tietysti joitain pienpanimon oluita myös, esimerkiksi.
      Että tosi harvoin joutuu perusruuissa ostamaan ulkolaista, ne sitten ostovaiheessa tutkitaan perusteellisesti, tärkein kriteeri on mistä se on kotoisin.

• facts

Junttimaista olla ostamatta ulkomaista vain siksi, että se on ulkomaista.

Suomalainen ei ole sen parempaa kuin mikään muukaan.

• jokusenmaksaaaina

Miten voit luottaa noihin - puolasta ei tule edes hyvää sähkömiestä (tsekkaa olkiluoto) saati ruokaa, brasiliassa taas lihatuotanto on riiston ja hormoneiden varassa puhumattakaan orjatyövoimasta, tanskan maalla taas on ollut aina jotain mätää (shakespeare) ja eheeheä ja salmonellaa, saksan puolella taas monia liha- ja "juusto"skandaaleja.

Ja nämä parempaa kuin suomalainen ruoka - ainakin halvempaa, mutta mieti mistä se halpuus oikeastaan johtuu - sääntöjen oikaisuista, tehotuotannosta, välinpitämättömyydestä ja voimakkaasta valtion ja eu;n tuesta esim. tanskalaiselle sikatuotannolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      213
      4000
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      64
      2548
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      392
      2336
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2263
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1541
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1305
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1281
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1267
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      75
      1233
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1156
    Aihe