Mateen maksa on aina ollut suurta herkkua ja nyt silmiin osou lehdestä lohen maksan ylistys.
Miten muiden kalojen maksat ?
Kalan maksa
7
4771
Vastaukset 7
- Porkkanapää2
En maksa mistään, vaan ongin ne itse.
- kalakesää odotelles
maksa on suurinta herkkuva, kun vaan osuu kohdalle.
Se vaan yksinkertaisesti keitetään keittokalan liemessa eli kun liemi juureksineen ja yrtti/mausteineen kypsää, sammutetaan tuli ja kalat sitten siihen muutamaksi minuutiksi. Eivät murene. Kala rekäkauhalla eri kulhoon ja mäti eri. Siitä ihanaa herkkuva tummalle leivälle !
http://paukarlahti.fi/kalaresepteja/ - juhlaherkkua
kevättalvella :
liota kalanmaksaa kylmässä vedessä ~5 h
Keitä maksa suolatussa vedessä ~5 min.
Sen voi kuutioida blineille tai herkutella leivällä.
Löyty Kotiliedestä
Mateesta ja blineistä
http://www.etsiresepti.fi/e/mateen-maksa.html - kjhgd
Hauenmaksaa muutama maustepippuri 1 laakerinlehti, keitä ja anna jäähtyä ja sitten leivän päälle ja on hyvää,
- Nam!
Nam!
- pahalle maistuu
no hyi saatana!kuka moista paskaa syö!
- Kalan ystävä
Varmaan puhkaisit maksan kyljessä olevan sappirakon. Varmasti sappi maustaa niin maksan kuin ympärillä olevan kalanlihan syömättämäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831049
- 73882
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut109637- 43585
- 47582
- 30552
Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t4536Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.164533Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61525Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t136518