miehet: miten olette jaksaneet seksittömässä liitossa pettämättä

ongelma täälläkin

tärkee aihe vastatkaapa

99

3145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15 v ilman

Ei ole ollut kiusausta pettää. Ei tosin ole eteen tullut tilaisuuttakaan.

Elämästä kyllä meni maku seksin loppumisen myötä, vaikka ei se niin hääviä ollut aikaisemminkaan.

Jaksettu on ajattelemalla lapsia.

• järkytys

Mikähän on seksittömän liiton tarkoitus, miksi liiton pitäisi mennä seksittömään tilaan? Ei ole ihan avautunut tämä, mutta tuntuu olevan monen miehen kohtalona. Onko tarkoitus sadistisesti kiusata selkärankaista, välittävää miestä vai miksi?

• 15 v ilman
        järkytys kirjoitti:

Mikähän on seksittömän liiton tarkoitus, miksi liiton pitäisi mennä seksittömään tilaan? Ei ole ihan avautunut tämä, mutta tuntuu olevan monen miehen kohtalona. Onko tarkoitus sadistisesti kiusata selkärankaista, välittävää miestä vai miksi?

Syyttelyn tielle on turha lähteä. Ei kukaan haluistaan päätä. Jos ne tyrehtyvät, sille ei mitään voi.

• Noniin
        15 v ilman kirjoitti:

Syyttelyn tielle on turha lähteä. Ei kukaan haluistaan päätä. Jos ne tyrehtyvät, sille ei mitään voi.

Noin voi selitellä ja uskotella itselleen, niin on ehkä helpompi olla vaikka seuraavat 15 v ilman. Itseasiassa asialle saattaa voida paljonkin, jos siis haluaa. Riippuu tietysti siitä, loppuuko ne halut jostain syystä sitä omaa kumppania kohtaan vai yleensäkin kokonaan. Hankalampaa on jos ei kumppani enää innosta, sihen ei pillerit ja mössöt auta. :-/ Siltikin seksiä haluaa, mutta ei oman puolison kanssa. Ja on tietty sairaudet ym.asia erikseen.

• ei minusta ole

aika aika hyvä isä....

• 70 / 65

Kuusi viikkoa meni ihmetellessä. Aloittaessani eturauhasen supistavan lääkityksen oli sen seurauksena em. ajan kestänyt impotenssi joten eipä ollut kykyä pettämiseenkään.
      Kyseisestä sivuvaikutuksesta varoitettiin pakkauksen selosteessa.

Ko. kuusi viikkoa oli kaameaa aikaa. Mikään ei tehonnut, mikään ei vaikuttanut. Onneksi vaimoni oli ymmärtävä ja kärsivällinen.

Vastaukseni meni varsinaisen kysymyksen ohi mutta leikitellessäni tilanteella jossa seksittömyys olisi vaimoni päätös niin kyllä pettäisin.
      Terveydellisen esteen ollessa kyseessä sen täytyisi olla todella vakava ja silloin tuntisin vastuuni ja olisin pettämättä.

• mä vaan

"Terveydellisen esteen ollessa kyseessä sen täytyisi olla todella vakava ja silloin tuntisin vastuuni ja olisin pettämättä."

Mieheni on joutunut olemaan ilman yhdyntöjä ja välillä ilman muutakin seksiä raskauksieni aikana ja sairauteni takia esim. leikkausten jälkeen. Mutta silloin ei ole ollut kyse siitä, ettenkö olisi halunnut seksiä hänen kanssaan. Halusin kyllä, en vain pystynyt. Meillä on silti ollut läheisyyttä ja hellyyttä ja mies on saanut tuntea itsensä halutuksi.

• poliitikko ?

En ota kantaa.

• Huonosti!
      Kohta 6 vuotta ilman seksiä, koska vaimoa "ei vaan huvita".
      Tähän asti olen pysynyt uskollisena, mutta nyt alkaa tuntumaan siltä, ettei tilanteeseen taida tulla koskaan muutosta.
      Nyt olen alkanut pitää mieleni avoinna uusille mahdollisuuksille:)

• n38

Ei se mielestäni siinä kohtaa ole enää pettämistä, jos puoliso älyttömän kauan pihtaa ilman hyvää syytä. Laiminlyö siinä puolisoaan, ja on vähän niinkuin itse jo pettänyt puolisonsa pihtaamalla. Ite en naisenakaan kestäis noin pitkiä aikoja.

• 7 + 4
        n38 kirjoitti:

Ei se mielestäni siinä kohtaa ole enää pettämistä, jos puoliso älyttömän kauan pihtaa ilman hyvää syytä. Laiminlyö siinä puolisoaan, ja on vähän niinkuin itse jo pettänyt puolisonsa pihtaamalla. Ite en naisenakaan kestäis noin pitkiä aikoja.

Riittävän hyvä syy on se, ettei tee mieli.

Miksi ei tee mieli? Yhtä hyvä kysymys kuin se, miksi tekee mieli. Asioita voi analysoida monelta kantilta, mutta tunnemaailma menee omia ratojaan, eikä mielitekoihin voi päätöksin vaikuttaa. Musiikkilaji tai ruokalaji saattaa olla mieleen vuosikausia, mutta yhtäkkiä huomaakin, että maku on muuttunut. Sitä voi vähän ihmetellä, mutta asialle ei voi mitään.

• n38 kirjoitti:

Juuti noin olen asian itsekin ajatelut, mutta en usko että samalla tavalla ajattelevia naisia on Sinun lisäksesi useita.
        Uskon että suurin osa naisista tuomitsee pettämisen/vieraisiin menon (tässäkin tapauksessa) jyrkästi ja pitäisi minua itsekkäänä sikana.

Toisaalta, vain yksi kaltaisesi nainen riittäisi:)

• mek
        7 + 4 kirjoitti:

Riittävän hyvä syy on se, ettei tee mieli.

Miksi ei tee mieli? Yhtä hyvä kysymys kuin se, miksi tekee mieli. Asioita voi analysoida monelta kantilta, mutta tunnemaailma menee omia ratojaan, eikä mielitekoihin voi päätöksin vaikuttaa. Musiikkilaji tai ruokalaji saattaa olla mieleen vuosikausia, mutta yhtäkkiä huomaakin, että maku on muuttunut. Sitä voi vähän ihmetellä, mutta asialle ei voi mitään.

Kun kerran on sanonut naimisiin mentäessä tahdon niin ei senjälkeen voi saoa ettei huvita ja sitten akat ottavat herneen nenään jos mies ahkee seksin muualta kun omaa vaimoa ei huvita ja se siitä. Tuossa tilanteessa miehen on laitettava rahahanat kiinni samassa suhteessa ja antaa naisen maksaa omat menonsa niin hyvä tulee.

• 2 + 8
        mek kirjoitti:

Kun kerran on sanonut naimisiin mentäessä tahdon niin ei senjälkeen voi saoa ettei huvita ja sitten akat ottavat herneen nenään jos mies ahkee seksin muualta kun omaa vaimoa ei huvita ja se siitä. Tuossa tilanteessa miehen on laitettava rahahanat kiinni samassa suhteessa ja antaa naisen maksaa omat menonsa niin hyvä tulee.

Jos velvollisuudentuntoinen vaimo antaa sinulle, saako hän olla lahna vai pitääkö vähintään teeskennellä orgasmia? Eli onko mitään laatuvaatimuksia kiintiöseksille?

• mä vaan
        n38 kirjoitti:

Mun mielestäni pettäminen on pettämistä siitä riippumatta, mitä puoliso on tehnyt. Se on väärin, vaikka toinen olisi tehnyt enemmän väärin.

Kokemusta ei ole, mutta kuvittelisin, etten saisi pettämisestä tai luvan kanssa vieraissa käymisestä kuitenkaan yhtään sen enempää kuin oman käden kautta. Haluan olla rakastettu ja haluttu. Haluan seksiä miehen kanssa, jota rakastan ja jolle haluan olla hyvä.

• elämäjatkuu
        mies47vuotta kirjoitti:

Juuti noin olen asian itsekin ajatelut, mutta en usko että samalla tavalla ajattelevia naisia on Sinun lisäksesi useita.
        Uskon että suurin osa naisista tuomitsee pettämisen/vieraisiin menon (tässäkin tapauksessa) jyrkästi ja pitäisi minua itsekkäänä sikana.

Toisaalta, vain yksi kaltaisesi nainen riittäisi:)

Olet onneksi väärässä, olen sitä mieltä että suurin osa naisista päinvastoin ajattelee että seksitön ja tunnekylmä avioliitto johtaa pettämiseen ja vaimo on tuossa tehnyt valintansa ottamalla riskin.

Avioliitto on kahden kauppa ja molempien toiminta vaikuttaa siihen mitä tapahtuu. Pettämisen kokeneista moni ymmärtää jälkeenpäin miksi kävi niin kuin kävi ja vain pieni osa valitsee katkeroitumisen ja miehen syytelemisen siaksi.

• mek
        2 + 8 kirjoitti:

Jos velvollisuudentuntoinen vaimo antaa sinulle, saako hän olla lahna vai pitääkö vähintään teeskennellä orgasmia? Eli onko mitään laatuvaatimuksia kiintiöseksille?

Ei mitään kiintiötä vaan puolisoiden on huolehdittava riittävästä ja tyydyttävästä seksista kun kerran kimppaan ollaan menty ja se siitä. Miksi mennä naimissin jos henkilö ei seksi kiinosta ollenkaan tai kyllästyy siihen muutaman vuoden jölkeen niin pitäisi ne motiivit miettiä etukäteen vähän tarrkenmmin.

• 7+8
        mä vaan kirjoitti:

Mun mielestäni pettäminen on pettämistä siitä riippumatta, mitä puoliso on tehnyt. Se on väärin, vaikka toinen olisi tehnyt enemmän väärin.

Kokemusta ei ole, mutta kuvittelisin, etten saisi pettämisestä tai luvan kanssa vieraissa käymisestä kuitenkaan yhtään sen enempää kuin oman käden kautta. Haluan olla rakastettu ja haluttu. Haluan seksiä miehen kanssa, jota rakastan ja jolle haluan olla hyvä.

Niin myös ilman seksiä jäävä mies tai nainen haluaa olla rakastettu ja haluttu. Tämä tarve on ihmisen perustarpeita, minkä pitäisi toteutua avioliitossa. Jos näin ei ole niin olisi tietysti parempi jos voisi ensin erota eikä pettäisi avioliitossa ollessaan. On kuitenkin ymmärrettävää, jos seksittömässä liitossa ajautuu pettämään.

• 1 + 3
        mek kirjoitti:

Ei mitään kiintiötä vaan puolisoiden on huolehdittava riittävästä ja tyydyttävästä seksista kun kerran kimppaan ollaan menty ja se siitä. Miksi mennä naimissin jos henkilö ei seksi kiinosta ollenkaan tai kyllästyy siihen muutaman vuoden jölkeen niin pitäisi ne motiivit miettiä etukäteen vähän tarrkenmmin.

Eihän mistään voi tietää, kuinka pian seksiin kyllästyy.

Kaikki perheen perustajat lähtevät hankkeeseen vajavaisin tiedoin ja epävarmoina tulevaisuudesta. Lapset tarvitsevat kuitenkin turvallisen kodin, eli perheen pitäisi pysyä kasassa se 20 vuotta. Lapsia ei siis pidä mennä tekemään, jos yhdessä meinataan pysyä vain niin kauan, kuin kaikki sujuu ihanteellisesti.

• 3+7
        2 + 8 kirjoitti:

Jos nainen haluaa olla miehelleen lahna, niin se on minusta tietoinen loukkaus miestä kohtaan. Ei orgasmia tarvitse teeskennellä, mutta voi yrittää olla mukana. Näin rakastava ja miestä arvostava puoliso tekeekin eikä halua toista tahallisesti loukata.

Jos on tarve määritellä seksi kiintiöseksiksi niin minusta se kertoo seksualisuuden esineellistämisestä. Eipä olisi mukava olla sellaisen miehen tai naisen kanssa, jolle seksi oman puolison kanssa on velvollisuus.

• 2 + 34
        3+7 kirjoitti:

Jos nainen haluaa olla miehelleen lahna, niin se on minusta tietoinen loukkaus miestä kohtaan. Ei orgasmia tarvitse teeskennellä, mutta voi yrittää olla mukana. Näin rakastava ja miestä arvostava puoliso tekeekin eikä halua toista tahallisesti loukata.

Jos on tarve määritellä seksi kiintiöseksiksi niin minusta se kertoo seksualisuuden esineellistämisestä. Eipä olisi mukava olla sellaisen miehen tai naisen kanssa, jolle seksi oman puolison kanssa on velvollisuus.

Elämä ei ole läheskään aina mukavaa.

• 1+2
        2 + 34 kirjoitti:

Elämä ei ole läheskään aina mukavaa.

Ei ole ei. Kotona sen pitäisi olla mukavinta, kun maailma murjoo.

• 22 + 12
        1+2 kirjoitti:

Ei ole ei. Kotona sen pitäisi olla mukavinta, kun maailma murjoo.

Töissä on kivaa, kotona rankkaa ja lomat melkein sietämättömiä. Mutta perhe ensin ja oma kiva sitten.

• mä vaan
        7+8 kirjoitti:

Niin myös ilman seksiä jäävä mies tai nainen haluaa olla rakastettu ja haluttu. Tämä tarve on ihmisen perustarpeita, minkä pitäisi toteutua avioliitossa. Jos näin ei ole niin olisi tietysti parempi jos voisi ensin erota eikä pettäisi avioliitossa ollessaan. On kuitenkin ymmärrettävää, jos seksittömässä liitossa ajautuu pettämään.

Kyllä, läheisyyden tarve on ihmisen perustarpeita. Tarkoitin, että irtosuhteesta en saisi sitä, mitä haluaisin. Seksiä toki, mutta pelkään, että sen jälkeen olisi vielä tyhjempi olo. Ja jos lähtisin hakemaan jotain enemmän, jotain syvempää, jotain, jossa tunteillakin olisi merkitystä, tuntuisi reilummalta erota ensin.

• huonosti

äh 6v ja nyt tuntuu vasta sille.

• mek
        1 + 3 kirjoitti:

Eihän mistään voi tietää, kuinka pian seksiin kyllästyy.

Kaikki perheen perustajat lähtevät hankkeeseen vajavaisin tiedoin ja epävarmoina tulevaisuudesta. Lapset tarvitsevat kuitenkin turvallisen kodin, eli perheen pitäisi pysyä kasassa se 20 vuotta. Lapsia ei siis pidä mennä tekemään, jos yhdessä meinataan pysyä vain niin kauan, kuin kaikki sujuu ihanteellisesti.

Itse en ymmärrä tuota että seksiin kyllästyy ei ainakaan miehnä ole koksaan kyllästynyt siihen koksa se on niin kivaa ja mukavaan ja se rentoutta ja se siitä. Jos seksiin kyllästyy niin vika on asenteessa ja se siitä.

• 6 + 2
        mek kirjoitti:

Itse en ymmärrä tuota että seksiin kyllästyy ei ainakaan miehnä ole koksaan kyllästynyt siihen koksa se on niin kivaa ja mukavaan ja se rentoutta ja se siitä. Jos seksiin kyllästyy niin vika on asenteessa ja se siitä.

Jos et ymmärrä, niin pidä sitten pienempää suuta.

• Voi herttinen
        mek kirjoitti:

En ole ajatellut tahdon sanaa pelkäksi seksiksi.
        Minulle se on paljon enemmän eli tehdään kodin asioita ja elämää yhdessä, samaan "hiileen" puhaltaen. Se luottamus ja vastuu ja huoli toisesta.

Onko tahdon sana monellekin miehelle sain seksi?? Olen hämmästynyt.

• 15 + 5
        Voi herttinen kirjoitti:

En ole ajatellut tahdon sanaa pelkäksi seksiksi.
        Minulle se on paljon enemmän eli tehdään kodin asioita ja elämää yhdessä, samaan "hiileen" puhaltaen. Se luottamus ja vastuu ja huoli toisesta.

Onko tahdon sana monellekin miehelle sain seksi?? Olen hämmästynyt.

"Onko tahdon sana monellekin miehelle sain seksi??"

Seksi on se kiva osa parisuhdetta, joka auttaa jaksamaan ne kodin asiat, elämän ja yhteen hiileen puhaltamisen. Kun seksi loppuu, asiat menevät paljon vaikeammiksi.

• Heidi 71

Tai pitäiskö heittää kysymys toisin päin ei minä voisin naisena kysyä ihan samaa. Meillä se mies on se haluton osapuoli....

• No kerro, mikä saa sinut pysymään uskollisena liitossa, jossa ei ole seksiä?
        Mikä on se syy, että olette vielä yhdessä?
        Kuinka usein harkitset pettämistä?
        Jos pettäisit, mitä odottaisit eniten?

• Heidi 71
        mies47vuotta kirjoitti:

No kerro, mikä saa sinut pysymään uskollisena liitossa, jossa ei ole seksiä?
        Mikä on se syy, että olette vielä yhdessä?
        Kuinka usein harkitset pettämistä?
        Jos pettäisit, mitä odottaisit eniten?

Esitit ilmeisesti kysymyksen minulle? Kaikesta huolimatta rakastan miestäni vaikkakin meillä myös on riitoja ja kaikkea muutakin, mutta ne on vaan osa elämää. Ei elämän pidä ollakkaan vain ruusuilla tanssimista. Lapsilla on hyvä olla, en halua repiä heitä sen kahteen eriin kotiin kun en saa seksiä. Täytyy kuitenkin myöntää, että ero on käynyt viimeisen kolmen vuoden aikana mielessä monesti, mutta en ole mitään tehnyt, en ole myöskään pettänyt. Toki sekin on mielessä käynyt, mutta mitäs sitten, itse koen pettämisen silti olevan moraalisesti väärin ja sen takia olen luopunut siitä että itse saisin vielä kokea olevani nainen, saisin seksiä edes joskus ja voisin tuntea läheisyyttä. Kaipa sitä on tässä itsekin odottanut sitä muutosta tapahtuvaksi,mistä sinäkin jossakn ketjussa toit esille.

• HalutonMies

Olisikohan se vain niin että ihmisillä on vain erilaisia halujen määriä. Mulle kerran kuukaudessa on paljon, vaimolle kerran viikossa vähän.
        -
        Voisitko ajatella eläväsi liitossa jossa olisi miehesi kanssa seksiä sekä sinulla myös jonkun ulkopuolisen kanssa. Siis vaikka jonkun puutteessa elävän aviomiehen?

• fgffgf

Miksi siitä seksistä pitää kieltäytyä? Kannattaisi olla vanha piika ja asua vain yksin. Kauhea ehdottomuus. Hyi yrjö, kuolema tulisi 6 vuoden pakkoselibaatissa.

• gfgfgfgfg

Minä olisin lopettanut tuon avioliiton jo 3 1/2 vuotta sitten. Kämppäkaveri ei kiinnosta. Et varmaan saa sitten koskea muihinkaan naisiin eli olet vankilassa eikä oikeastaan puhuta enää kämppäkaveruudestakaan, koska et ole tasa-arvoisessa asemassa. Toinen on yksipuolisesti lopettanut liiton käytännössä vieden sinulta oikeudet ja jättäen velvollisuudet.

• alfauros4

Mitä sitten kun nainen on kyllä antelias, mutta huomaa ettei sitä oikeasti kiinnosta?

• m31-

Heposti on tuota, ettei oikein millä tuulella muija on.

Kiva koskettaa naista niin, että tuntee kuinka hengitys tulee raskaammaksi. Tällöin itteäki rupee panettamaan enemmän ja helpompi purkaa omat paineet sitte kun on hoitanu ensiks toisen nautinnon.

Ite tykkään antaa naiselle nautintoa, mutta tuntuu ikävältä jos sitä ei halua ottaa mitenkään vastaan ja toinen toteaa vain, että en nyt oikein syty/ei huvita, mutta voit sä sisälle tulla.

Sit ei oikein tiedä mitenpäin pitäis olla. Toisaaltaan ihan kiva, että auttaa paineidenpurussa, mutta tuntuu että läheisyys on joskus kaukana.

• mek

Nuorempana yksi nainen sanoi että kun on rakastunut niin ei siihen seksiin sitä halua tarvita vaan halua olla yhdessä ja välillä tehtiin sitä ajan kuluksi ja kivaa oli.

• gjkghjkgjkfv

Alussa vaikeinta käsitellä oli se torjunta lähestymistavasta riippumatta (illalla, aamulla, päivällä, romanttisesti, rajusti., keskustellen, vietellen..)

Nyt kun on hyväksynyt tilanteen ja lakannut kokonaan yrittämästä tuntuu ettei kotonakaan ole niin kireää. Sellainen outo taustamasennus ja aavesärky on jäänyt, mutta sitä voi lääkitä itsetyydytyksellä.

En enää puhu seksistä kotona. Vaimo tykkää kyllä hellyydestä, mutta seksi ei lapsen tulon jälkeen käy. Syy kieltäytymiseen oli aina tapauskohtainen eli olin liikkeellä väärään aikaan tai väärällä tavalla tms. Siksi siis asiasta ei voi keskustella kun syy on aina tilannekohtainen ja tivaaminen tyhmää tai painostavaa siinä tilanteessa. Siksi ymmärsin lopulta yskän luovutin. Ratkaisu oli selvästi oikea koska nyt edellinen seksikerta on reippaasti viime vuodelta, mutta hän vaikuttaa tyytyväiseltä tilanteeseen.

Katkeruus tässä on se ikävin asia. Huomaan välillä ajattelevani todella ala-arvoisia ja ilkeitä juttuja.

• NäinMeillä

Olisi hyvä että osaisit jollakin tavalla kertoa vaimollesi tuosta katkeruudesta jota seksittömyys aiheuttaa. Nyt hän voi kuvitella että asiat ovat hyvin kun et puhu asiasta. Katkeruutta ei kannata padota sisällensä koska se kalvaa suhteenne lopulta rikki.

• -Pollux

gjkghjkgjkfv, tuo oli niin tyhjentävästi sanottu, että eipä ole mitään lisäämistä. Kiitos.

• iisakki.
        NäinMeillä kirjoitti:

Olisi hyvä että osaisit jollakin tavalla kertoa vaimollesi tuosta katkeruudesta jota seksittömyys aiheuttaa. Nyt hän voi kuvitella että asiat ovat hyvin kun et puhu asiasta. Katkeruutta ei kannata padota sisällensä koska se kalvaa suhteenne lopulta rikki.

ei tahdo anteekiantamisella ja pyttämisellä parantua vaan pitäs tavat muuttaa mutteei mahdollista

• Vielä haluja

Aloituksen kysymykseen kai vastaus on, että kun rakastaa vaimoa/naistansa ja on olemassa omat periaatteensa.

Itsellä ei noin paha tilanne ole, mutta piti tähän vastata, koska gjkghjkgjkfv on tavoittanut tässä viestissä ja alempana toisessa viestissä monta tunnetta ja ajatusta, joita ei itse osaisi sanoiksi kirjoittaa.

Torjunnat, sen käsittely, havainnot, että toinen ei halua, nöyryytys, jos ei tee aloitteita, niin ei tule pettymyksiä, "parisuhde" seesteisempi jos pystyisi unohtamaan suhteesta seksuaalisen puolen, (tausta)masennus ja oma kipuilu, prosessi kohti oman seksuaalisen kuolettamista, katkeruus ja työskentely sen kanssa.

Paradoksi; toista ei saisi haluta eikä tehdä aloitteita, ettei toinen koe tilannetta painostavana. Mutta odottavan ja toivovan aika on pitkä ja aina repsahtaa "vonkaamaan". Joskus päivien päästä ja joskus viikkojen päästä.

Oma tieni on vasta puolitiessä. Välillä on tyydyttävääkin seksielämää, mutta kun alkaa toivoa parempaan ja alkaa siihen uskoa, niin kaikki muuttuu taas tasaisen harmaaksi mössöksi.

• Miessss

Onko teillä lapsia? Jos on, odota kunnes he ovat valmiina lähtemään pesästä ja mene sitten samalla ovenavauksella. Jos kerran seksittömyys kroonistuu useiden vuosien mittaiseksi, se mielestäni antaa moraalisen oikeutuksen hakea seksi jostain muualta. Mitään sivusuhteita, joissa on rakastumisalttius, en suosittele. Maksulliset ovat paras vaihtoehto.

• gjkghjkgjkfv

Eihän siinä paljon tule enää syytä kyseltyä kun ei kuulemma ole syytä vaan syy on aina siinä tilanteessa sillä hetkellä. Ei ole mitään muuta syytä vaan kaikki on hyvin.

Alussa jos vaikutin jotenkin pettyneeltä/ärtyneeltä tms. niin sain kuulla omasta kohtuuttomuudestani ja painostavuudestani. Opin nopeasti aina tullessani torjutuksi näyttämään iloista naamaa ja hyvittelemään toista ettei se loukkaantuisi tai kokisi tulevansa syyllistetyksi. Olisi varmaankin pitänyt vaan sanoa miten paljon vituttaa ja tapella sen kanssa loppupäivä tai yö. Mutta kun ei sellastakaan kukaan jaksa. Kun olin aikani irvistellyt ja hyvitellyt toista aina kun kehtasin yrittää tarjota seksiä niin tuli vaan seinä vastaan. Se on vitun nöyryyttävää. Vähän kuin pierisi tai astuisi toisen jalalle ja sitten pitää pyydellä anteeksi ja vakuutella ettei tehnyt sitä tarkotuksella. Luovutin. Nyt hoidan seksielämäni itteni kanssa. Taivaalle kiitos nettipornosta. Avaaja kyseli miten pärjätään pettämättä. No vaikkan näin. Ei se pettäminen johdu seksittömyydestä vaan muista asioista.

• naisenmielipide

Toisen huomioiminen on kuitenkin avioliiton perusta myös seksuaalisesti. Samoin rehellisyys eli NäinMeillä on minusta ihan oikeilla linjoilla. Vuosikausien torjumista ei enää kukaan ota iloisella naamalla vastaan, kyllä sinun kannattaisi kertoa, millaisia kiukun tunteita se herättää. Parisuhdeterapia voisi olla asia, jonka ottaa puheeksi. Mistä tämä seksittömyys kertoo? Aina ei voi olla huono hetki. Kyllä vaimosi on velvollinen sinun kanssasi asiasta asiallisesti ja rehellisesti keskustelemaan. Suuttumista ja ikävyyksiä pelätessä elämä valuu hukkaan.

Ihmettelen aika tavalla sitä kiltteyttä ja peräänantavuutta, jolla monet miehet seksittömyyteen suhtautuvat? Onko kuitenkin jotenkin heillekin parempi, ettei vaikeista asioista puhuta, vaan ne peitellään huolellisesti kohtalaisesti sujuvan arjen alle? Parisuhdeterapiassa ikävistä ja pelottavista asioista on helpompi puhua, suosittelen. Terapeutti osaa ohjata keskustelua rakentavaksi. Vaikka kaikki esille tuleva ei olekaan kivaa. Kokemusta on, ei tosin tämän ongelman tiimoilta.

• 6 + 3
        naisenmielipide kirjoitti:

Toisen huomioiminen on kuitenkin avioliiton perusta myös seksuaalisesti. Samoin rehellisyys eli NäinMeillä on minusta ihan oikeilla linjoilla. Vuosikausien torjumista ei enää kukaan ota iloisella naamalla vastaan, kyllä sinun kannattaisi kertoa, millaisia kiukun tunteita se herättää. Parisuhdeterapia voisi olla asia, jonka ottaa puheeksi. Mistä tämä seksittömyys kertoo? Aina ei voi olla huono hetki. Kyllä vaimosi on velvollinen sinun kanssasi asiasta asiallisesti ja rehellisesti keskustelemaan. Suuttumista ja ikävyyksiä pelätessä elämä valuu hukkaan.

Ihmettelen aika tavalla sitä kiltteyttä ja peräänantavuutta, jolla monet miehet seksittömyyteen suhtautuvat? Onko kuitenkin jotenkin heillekin parempi, ettei vaikeista asioista puhuta, vaan ne peitellään huolellisesti kohtalaisesti sujuvan arjen alle? Parisuhdeterapiassa ikävistä ja pelottavista asioista on helpompi puhua, suosittelen. Terapeutti osaa ohjata keskustelua rakentavaksi. Vaikka kaikki esille tuleva ei olekaan kivaa. Kokemusta on, ei tosin tämän ongelman tiimoilta.

Kissan nostaminen pöydälle todennäköisesti vain kriisiyttäisi suhteen. Siihen pitää lähteä, jos on valmis myös eroamaan eli rikkomaan lasten kodin.

Puhumalla puolison voi saada ymmärtämään tilanteen vakavuuden, mutta ratkaisukeinoa ei yleensä ole olemassa, joten yhden ahdistuneen tilalle tulee kaksi ahdistunutta.

Sitä paitsi ongelma voi olla toisen halukkuus yhtä hyvin kuin toisen haluttomuus. "Haluaisin sinun haluavan." "Haluaisin sinun lakkaavan haluamasta." Kumman kuuluu muuttua?

• naisenmielipide
        6 + 3 kirjoitti:

Kissan nostaminen pöydälle todennäköisesti vain kriisiyttäisi suhteen. Siihen pitää lähteä, jos on valmis myös eroamaan eli rikkomaan lasten kodin.

Puhumalla puolison voi saada ymmärtämään tilanteen vakavuuden, mutta ratkaisukeinoa ei yleensä ole olemassa, joten yhden ahdistuneen tilalle tulee kaksi ahdistunutta.

Sitä paitsi ongelma voi olla toisen halukkuus yhtä hyvin kuin toisen haluttomuus. "Haluaisin sinun haluavan." "Haluaisin sinun lakkaavan haluamasta." Kumman kuuluu muuttua?

Nythän on tilanne, ettet edes tiedä millainen kissa on kyseessä? Sitä tässä juuri ihmettelen, koska se voi vaarallisen kissapedon sijasta olla tavallinen kotikissa, joka kesyyntyy terapiassa. Tottahan vaimo voi suuttua aluksi, hänkin pelkää asioiden käsittelemistä, mutta jos ei koskaan tee mitään pelottavaa, arjesta tulee helposti tasapaksua ja tunteetonta. Elävä ihmissuhde on aina vähän pelottava, koska on riski tulla satutetuksi. Mutta asioiden nimeäminen ja käsitteleminen helpottaa tuota pelkoa.

Tuntuu, että on vain kaksi vaihtoehtoa, kärsiä hiljaa tai saada aikaan suhteen lopettava hirveä kriisi. Onhan siinä nyt muitakin mahdollisuuksia niin kuin aina elämässä. ETukäteen pelkääminen estää montaa hyvää asiaa toteutumatta. Rohkeutta, eivät nämä asiat nyt niin vaarallisia ole, monissa suhteissa on haluttomuutta ja siitä voi päästä eteenpäin. Ei kuitenkaan pääse, jos molemmat jumittavat.

Mietin sitäkin, onko vähään tyytyvällä miehellä ajatus sellainen, että naisen "kuuluu" olla haluton, että tilanne olisi jotenkin luonnollinen. Näinhän ei asia ole.

• 5 + 7

Nythän on tilanne, ettet edes tiedä millainen kissa on kyseessä? Sitä tässä juuri ihmettelen, koska se voi vaarallisen kissapedon sijasta olla tavallinen kotikissa, joka kesyyntyy terapiassa. Tottahan vaimo voi suuttua aluksi, hänkin pelkää asioiden käsittelemistä, mutta jos ei koskaan tee mitään pelottavaa, arjesta tulee helposti tasapaksua ja tunteetonta. Elävä ihmissuhde on aina vähän pelottava, koska on riski tulla satutetuksi. Mutta asioiden nimeäminen ja käsitteleminen helpottaa tuota pelkoa.

Tuntuu, että on vain kaksi vaihtoehtoa, kärsiä hiljaa tai saada aikaan suhteen lopettava hirveä kriisi. Onhan siinä nyt muitakin mahdollisuuksia niin kuin aina elämässä. ETukäteen pelkääminen estää montaa hyvää asiaa toteutumatta. Rohkeutta, eivät nämä asiat nyt niin vaarallisia ole, monissa suhteissa on haluttomuutta ja siitä voi päästä eteenpäin. Ei kuitenkaan pääse, jos molemmat jumittavat.

Mietin sitäkin, onko vähään tyytyvällä miehellä ajatus sellainen, että naisen "kuuluu" olla haluton, että tilanne olisi jotenkin luonnollinen. Näinhän ei asia ole.

Tiedän vain, että vaimo ei halua minua. Sitä en tiedä, miten paljon selibaatti häntä kiusaa.

• naisenmielipide
        5 + 7 kirjoitti:

Tiedän vain, että vaimo ei halua minua. Sitä en tiedä, miten paljon selibaatti häntä kiusaa.

Oletteko puhuneet siitä, miksi hän ei halua? Milloin se alkoi, mitä siihen liittyi, onko riitoja, jotka vaikuttavat siihen, että ei haluta olla lähellä, jolloin täytyy selvittää riidat ennen kuin halua voi taas olla? Pettymyksiä, joista ei ole puhuttu? Naisen menneisyydessä olevia asioita, puutteet itsetunnossa, kokemattomuus ja seksuaalisuuden torjuminen?Toiseen rakastuminen? Siinä vain pieni osa mahdollisia syitä. Se, ettei hän halua, on vain jäävuoren huippu. Suurin osa noista on sellaisia joihin voi vaikuttaa, ei seksuaalisuus ole mikään luonnonlaki, jota vain täytyy seurata sivusta, jos on ongelmia, vaan paljon on tehtävissä, jos uskallusta löytyy.

• naisenmielipide

Oletteko puhuneet siitä, miksi hän ei halua? Milloin se alkoi, mitä siihen liittyi, onko riitoja, jotka vaikuttavat siihen, että ei haluta olla lähellä, jolloin täytyy selvittää riidat ennen kuin halua voi taas olla? Pettymyksiä, joista ei ole puhuttu? Naisen menneisyydessä olevia asioita, puutteet itsetunnossa, kokemattomuus ja seksuaalisuuden torjuminen?Toiseen rakastuminen? Siinä vain pieni osa mahdollisia syitä. Se, ettei hän halua, on vain jäävuoren huippu. Suurin osa noista on sellaisia joihin voi vaikuttaa, ei seksuaalisuus ole mikään luonnonlaki, jota vain täytyy seurata sivusta, jos on ongelmia, vaan paljon on tehtävissä, jos uskallusta löytyy.

Ilmeisesti pelkoa aiheuttaa se, että kokisit itsesi entistä enemmän torjutuksi? Listalle kuuluvat tietysti sinun ja suhteeseen liittyvien asioiden rinnalla masennus, väsymys, työpaineet, gynekologiset asiat ja muut sellaiset, joissa voisit olla vaimolle avuksi, kun otat ne esille. Asiantuntija-apuun kannattaisi turvautua, mitä olen lukenut, haluttomuus voi olla vyyhti ja sekoitus monia asioita.

• 5 + 7

Ilmeisesti pelkoa aiheuttaa se, että kokisit itsesi entistä enemmän torjutuksi? Listalle kuuluvat tietysti sinun ja suhteeseen liittyvien asioiden rinnalla masennus, väsymys, työpaineet, gynekologiset asiat ja muut sellaiset, joissa voisit olla vaimolle avuksi, kun otat ne esille. Asiantuntija-apuun kannattaisi turvautua, mitä olen lukenut, haluttomuus voi olla vyyhti ja sekoitus monia asioita.

Mieleen tulee suoraan parikymmentä tilanteeseen vaikuttavaa syytä. Kyllä seksi on tältä elämältä taputeltu. Ei siitä ainakaan minulle mitään itsetunto-ongelmia ole tullut, enkä ole vaimolle katkera. Olihan meillä satumaista seksiä 15 vuoden ajan; kaikki eivät ole yhtä onnekkaita.

• Miessss
        6 + 3 kirjoitti:

Juuri näin. Kun nainen menettää halunsa mieheensä, niitä ei ihan noin vain herätelläkään.

• Tässä monta syytä

Moni mies jaksaa kun on kännykät ja tietokoneet joilla voi kuluttaa aikaansa sillä välin kun odottelee jos se emäntä yhtäkkiä muuttuis halukkaaksi. Toiset menee kavereiden kanssa baariin odotteleen parempia aikoija ja jotkut on pettämättä vaan sen takia seksittömässä liitossa että ei jaksa panostaa omaan ulkonäköönsä niin paljoa että saisi edes vieraalta. Monet miehet on liian laiskoja vonkaan vierailta että sekin on yksi syy.

• 2 + 15

"ei jaksa panostaa omaan ulkonäköönsä niin paljoa että saisi edes vieraalta. Monet miehet on liian laiskoja vonkaan vierailta"

Ai, noinko se menisi? Minun mielestäni asia etenee näin:

1. Elämä soljuu ilman naisen etsintää.
        2. Normaalin elämän lomassa mies sattuu tutustumaan naiseen.
        3. Ihastus iskee, eikä naista saa mielestä.
        4.Mies pyytää naista treffeille.
        5. Nainen lähtee treffeille, koska on ehtinyt myöskin ihastua mieheen.
        6. ja niin edelleen

Tämän olen läpi käynyt kerran elämässäni enkä muuta pysty kuvittelemaan.

• 70 / 65

"liian laiskoja vonkaan vieraalta"! Juuri noin!

Olen pisimmillään joutunut olemaan "sesonkileskenä" 3-viikkoa ja selvinnyt hyvin hyppäämättä vieraissa.
        1. En tunne, että normaaleissa kotioloissa puuttuisi mitään.
        2. Olen todellakin laiska lähtemään liikkeelle.
        3. Epäilen vahvasti, että sessio vieraan kanssa olisi jonkin tason pettymys.
        Tuntematon ei tietäisi oikkujani ja mieltymyksiäni enkä minä viitsisi nähdä vaivaa.
        4. Luulen myöskin, että 7-kymppisen, kurttunaamaisen ukon, vaikkakin hyväkuntoisen, tavoitettavissa olevat vaihtoehdot eivät ehkä olisi kovin houkuttelevia.

Viikon, kolmen selibaattirupeamat jonkun kerran vuodessa eivät järkytä aineenvaihduntani eikä sieluni tasapainoa!

• Onksnäin
        2 + 15 kirjoitti:

"ei jaksa panostaa omaan ulkonäköönsä niin paljoa että saisi edes vieraalta. Monet miehet on liian laiskoja vonkaan vierailta"

Ai, noinko se menisi? Minun mielestäni asia etenee näin:

1. Elämä soljuu ilman naisen etsintää.
        2. Normaalin elämän lomassa mies sattuu tutustumaan naiseen.
        3. Ihastus iskee, eikä naista saa mielestä.
        4.Mies pyytää naista treffeille.
        5. Nainen lähtee treffeille, koska on ehtinyt myöskin ihastua mieheen.
        6. ja niin edelleen

Tämän olen läpi käynyt kerran elämässäni enkä muuta pysty kuvittelemaan.

Sinä ootkin aktiivinen harvinaisuus jos siis olet mies ja monta kertaa tuolla kuviolla edennyt. Se vaatii myös ihastumisen tunteen tilausta joka kyllä monelta normimieheltä unohtuu kun on niin paljon muutakin tekemistä kuin miettiä naisia. Sehän vie ihan hitosti energiaa!!! Ei normisuomimies pyydä ketään treffeille jos itse elää avioliitossa vaikka olisi ilman pipariakin. Odottelee vain jos joku pyytäisi tai se oma antaisi. Tätä ei edes tarvitse enempää läpikäydä elämässään ihan kun katsoo ympärilleen vaan ja tuttavapariskuntia ja muita tuttuja miehiä jotka elelee ilman piparia tyytyväisinä tietokoneillaan tai sohvalla. Sulla on kuitenkin ihastukset loppuneet lyhyeen kun monta kertaa on sama toistunut?

• 18 + 7
        Onksnäin kirjoitti:

Sinä ootkin aktiivinen harvinaisuus jos siis olet mies ja monta kertaa tuolla kuviolla edennyt. Se vaatii myös ihastumisen tunteen tilausta joka kyllä monelta normimieheltä unohtuu kun on niin paljon muutakin tekemistä kuin miettiä naisia. Sehän vie ihan hitosti energiaa!!! Ei normisuomimies pyydä ketään treffeille jos itse elää avioliitossa vaikka olisi ilman pipariakin. Odottelee vain jos joku pyytäisi tai se oma antaisi. Tätä ei edes tarvitse enempää läpikäydä elämässään ihan kun katsoo ympärilleen vaan ja tuttavapariskuntia ja muita tuttuja miehiä jotka elelee ilman piparia tyytyväisinä tietokoneillaan tai sohvalla. Sulla on kuitenkin ihastukset loppuneet lyhyeen kun monta kertaa on sama toistunut?

"Sinä ootkin aktiivinen harvinaisuus jos siis olet mies ja monta kertaa tuolla kuviolla edennyt."

Yhden kerran olen näin edennyt 50 vuoden aikana. Ei ole mitään takeita, että se toistuisi. Eikä se suinkaan kaikille tapahdu koko elämän aikana. Siksi avioero seksittömyyden lääkkeenä on kyseenalainen.

"tuttuja miehiä jotka elelee ilman piparia tyytyväisinä tietokoneillaan tai sohvalla"

Niinpä minäkin, mutta tyytyväisyys on kyllä kaukana. Hyväksyminen on se tunne, johon ehkä voi yltää.

• Aikuinen..
        70 / 65 kirjoitti:

"liian laiskoja vonkaan vieraalta"! Juuri noin!

Olen pisimmillään joutunut olemaan "sesonkileskenä" 3-viikkoa ja selvinnyt hyvin hyppäämättä vieraissa.
        1. En tunne, että normaaleissa kotioloissa puuttuisi mitään.
        2. Olen todellakin laiska lähtemään liikkeelle.
        3. Epäilen vahvasti, että sessio vieraan kanssa olisi jonkin tason pettymys.
        Tuntematon ei tietäisi oikkujani ja mieltymyksiäni enkä minä viitsisi nähdä vaivaa.
        4. Luulen myöskin, että 7-kymppisen, kurttunaamaisen ukon, vaikkakin hyväkuntoisen, tavoitettavissa olevat vaihtoehdot eivät ehkä olisi kovin houkuttelevia.

Viikon, kolmen selibaattirupeamat jonkun kerran vuodessa eivät järkytä aineenvaihduntani eikä sieluni tasapainoa!

No oletpas sinä epeli, tervetuloa minun elämääni missä mieheni ei halua minua, ja ollaan vielä nuoria, kolmekymppisiä. Seksiä on muutamia kertoja vuodessa, siis --vuodessa--, muutaman kuukauden välein. Kolme viikkoa ei ole mitään, sinulla kerran näin ollut, voivoi. Kokeile kovilla haluilla elää kuukausitolkulla jatkuvasti ilman!
        Kyllä on samanlaista settiä kuin teinikakaroilla jotka puhuu 2 päivän päästä seurustelun aloituksesta että ollaa niiiiiin inlöööv ja ikuisesti yhdessä. Sitten 3 viikon päästä erotaan kun "me vaan kasvettiin erilleen".

3 viikkoa ilman seksiä menee ihan heittämällä, jatkuvasti ja aina, ja 3kk menee myös. Valitettavasti tähän on tultu.

• Aikuinen.. kirjoitti:

No oletpas sinä epeli, tervetuloa minun elämääni missä mieheni ei halua minua, ja ollaan vielä nuoria, kolmekymppisiä. Seksiä on muutamia kertoja vuodessa, siis --vuodessa--, muutaman kuukauden välein. Kolme viikkoa ei ole mitään, sinulla kerran näin ollut, voivoi. Kokeile kovilla haluilla elää kuukausitolkulla jatkuvasti ilman!
        Kyllä on samanlaista settiä kuin teinikakaroilla jotka puhuu 2 päivän päästä seurustelun aloituksesta että ollaa niiiiiin inlöööv ja ikuisesti yhdessä. Sitten 3 viikon päästä erotaan kun "me vaan kasvettiin erilleen".

3 viikkoa ilman seksiä menee ihan heittämällä, jatkuvasti ja aina, ja 3kk menee myös. Valitettavasti tähän on tultu.

Kuinka olette päätyneet/joutuneet tuollaiseen tilanteeseen?
        Alkoiko miehesi haluttomuus yhtäkkiä, vai laantuiko pikkuhiljaa?
        Onko jompikumpi teistä muuttunut ulkonäöllisesti paljon?
        Teettekö mitään yhdessä?
        Yms.

• ongelmia kerrakseen

Elämä on monimutkaista.
      Meillä kotona vaikea tilanne, en halua enää miestäni yhtään.
      Velvollisuudesta annan kerran viikossa ja siihenkin kovat paineet, hän kyllä aistii, etten halua ja on muutamaan otteeseen suuttunut asiasta.
      Tämä saa minut entistä enemmän lukkoon ja haluttomammaksi.
      Inhoan painostusta.
      Olen sanonut, että saa luvan minulta, jos haluaa ulkopuolista seksiseuraa.
      Mutta ilmeisesti ei halua.
      Ihanteellisin tässä liitossa olisi, että pyörittäisimme vapaassa liitossa tätä perhearkea, kun muuten menee ihan hyvin, ilman riitoja tms.
      Mutta miehelle se ei taitaisi käydä, on jotenkin ihan läheisyysriippuvaiseksi tullut minusta, tunnen jo inhon puistatuksenkin, kun kuvittelen sen hetken, kun menemme nukkumaan ja ne nakkisormet asettuvat reidelleniu hiplailemaan, joka ikinen kerta, aina samalla kaavalla :/
      Inhottaa vastenmielinen iso maha siinä vieressä :(

Vielä monimutkaisemmaksi asian tekee se, että tunteeni ja himoni ovat kohdistuneet toiseen mieheen.
      Elimme kaksi vuotta salasuhteessa, mutta hän halusi kunnon parisuhteen ja otti itselleen naisystävän, jonka kanssa nyt liitossa, silti tiedän, että se sama kiihko ja halu hänelläkin on edelleen olemassa minua kohtaan.
      Tapailemme välillä, mutta hän ei halua pettää vaimoaan, yrittää vastustaa kiusausta, mutta siitä huolimatta olemme päätyneet pari kertaa harrastamaan seksiä.
      Hänellä ongelmia myös vaimon haluttomuuden kanssa, eli tilanne tismalleen samantyylinen, vaimo antautuu kerran viikossa kovan yrittämisen jälkeen.

Miten helppoa se olisikaan, että me saisimme purkaa hellyyden, läheisyyden ja seksin tarpeet toisiimme, ilman velvollisuuksia ja siinä samalla molemmat eläisivät omaa parisuhdettaan.
      Ketä se haittaisi? Miksi pettämisestä on tehty niin kauhea asia, ettei monikaan voi sen kanssa elää? Mikä pohjimmiltaan pettämisestä tekee niin kamalan?
      Seksiä voi himoita ihmisen kanssa, jonka kanssa taas ei muuten parisuhde onnistuisi..olisi mahtavaa, jos maailma olisi suvaitsevampi paikka.

Irtosuhteita en halua muuten lähteä hakemaan, koska en nauti seksistä ilman tunnetta.

• suvaitaan

No kertoisit tuosta sivusuhteestasi varmaan miehellesi ja ehdottaisit vapaata liittoa jos et olisi trolli.

• ongelmia kerrakseen

No trollihan tämä ei ollut :(
      Elämässä kuule on kaikenlaista toisten seinien sisällä, mitä et itse ehkä tiedä olevan olemassakaan.
      Kaikkien elämä ei vaan ole virtaviivaista ohjekirjojen mukaista toimintaa.
      En saa suutani auki, koska pystyn kuitenkin tuntemaan sääliä, enkä halua pahaa kenellekkään, saati romuttaa kenenkään elämää, tuskinpa hän sitä kestäisi.
      Voin vain haaveilla, miten helppoa olisi, jos....:(
      Pakko vaan antaa elämänsä kohtalon käsiin ja katsoa miten asiat viimein menevät.

• mä vaan

Ei ole pakko antaa elämää kohtalon käsiin vaan voi itse ottaa elämänsä omiin käsiinsä. Kipeäähän se joskus tekee. Niin, miten helppoa olisikaan, kun ei olisi velvollisuuksia, saisi vain sen kaiken kivan?

"Miten helppoa se olisikaan, että me saisimme purkaa hellyyden, läheisyyden ja seksin tarpeet toisiimme, ilman velvollisuuksia ja siinä samalla molemmat eläisivät omaa parisuhdettaan.
        Ketä se haittaisi? Miksi pettämisestä on tehty niin kauhea asia, ettei monikaan voi sen kanssa elää? Mikä pohjimmiltaan pettämisestä tekee niin kamalan?"

Vapaassa suhteessa kyse ei ole pettämisestä.
        Pettämisestä tekee kamalan se pettäminen. Luottamuksen pettäminen. Lupauksen rikkominen. Valehtelu, salailu, epärehellisyys. Avioliitossa luvataan osoittaa rakkautta ja uskollisuutta. Miten tähän sopii hellyyden, läheisyyden ja seksin tarpeen purkaminen toiseen? "... siinä samalla molemmat eläisivät omaa parisuhdettaan" Häh? Eikö omaa parisuhdetta ole juuri se hellyys, läheisyys ja seksi?

Et halua pahaa kellekään, mutta inhoat miestäsi? Voiko pahemmin satuttaa kuin valehdella ja säälistä antaa teeskenneltyä läheisyyttä?

• pettynyt pettämättä

Kiitos kysymästä. Huonosti on jaksettu. Olo on kuin henkisen kastrastion kokeneella. Vielä en ole pettänyt. Välillä oikein ihmettelen, että miksi en ole...

• -Pollux

Paljon on auttanut jaksamista se, että täälä on huomannut ettei ole yksin tilanteessaan. Ja kovasti tuntuu olevan 40 -ikäisiä kohtalotovereita.

Pitää vain yrittää ajatella, että elämää on vielä ehkä puoletkin jäljellä. Eikä ikinä voi olla ihan varma mitä vaikka jo huomenna tapahtuu.

• fifty shades

Ostakaa naisillenne fifty shades kirjasarja, niin johan alkaa tapahtua. Itse ollut vajaa 20 vuotta samassa suhteessa, kaksi lasta, teinistä asti oltu... Luin kirjat parissa viikossa ja nyt ei ole himolla loppua. Oman miehen näkee ihan eri valossa. Aikaisemmin seksiä ehkä kerta viikossa/kahdessa, nyt joka päivä!!!

• jhgfdfgs

Se on pornoa ja siksi se on kielletty, vai mitä naiset? Se on pettämistä jos tuollaisia lukee.

• 70 / 65

Säännöllinen harjoittelu karaisee kestämään!

Vuosittain muutama vaihtelevan pituinen jakso "sesonkileskenä" karaisee kummasti ja muistuttaa konkreettisesti yhdessä asumisen ja elämisen eduista.

Seuraava koettelemukseni alkaa 06.03. mutta on tällä kerralla vain viikon pituinen.
      Olen selvinnyt kolmestakin viikosta.
      Panostan enemmän harrastukseni fyysiseen kuormittavuuteen.

Aikaisemmat pitemmät, itsestäni johtuneet jaksot, olivat minulle täysin toisen luontoisia.

• Kapakala

Minä olen kerännyt vuosien varrella niin paljon ahdistusta ja pahaa mieltä sisälleni, että halut ovat menneet. Jotenkin tuntuu, kuin en olisi saanut tukea arjessa sitä tarvitessani. Olemme aina olleet huonoja keskustelemaan muusta kuin arkisesta elämästä. Aina ovat miehen omat vanhemmat tuntuneet hänelle tärkeämmiltä ja koskaan ei ole ottanut jämäkkää kantaa lasten kiukkuamiselle. Kahdenkeskinen aika on ollut melko vähäistä, toki hyvää silloin kun sitä on ollut. Enää en jotenkaan jaksa välittää. Toivon, että saisin elää vielä yksin, kaikessa rauhassa. Seksiä vonkaa tasaiseen tahtiin, vaikka tietää etten halua. Ihmettelen, miksi edes haluaa. Mies on kunnon mies ja hyvä lapsille, mutta itse tunnen vain sisaruutta/kaveruutta arjen pyörityksen lomassa. Olen varma, että jos rakastuisin, myös haluaisin. En ole pettänyt enkä usko että mieskään on. Välttelen nykyisin kaikkia tilanteita, kuten saunaa tai koskettelua, koska se on aina kannustava merkki miehelle ja välitön yritys käydä kimppuun.

• saamaton mies

Mitä miehen pitäisi tehdä että pääsisi takaisin lähellesi? Olen miehenä sinun mihehesi tilanteessa. Olen keskittynyt perheeseen ja arjen pyörittämiseen. Töissä ja perheen menoissa on riittävästi haasteita. Omat sukulais suhteet ovat toki merkittäviä, mutta ainoa ihminen jolla on loppuenlopuksi väliä on lasteni äiti. Mukava ja hyvä kumppani arjen pyörittämiseen. Tavallaan olen kyllästynyt jo vonkaamaan, mutta vonkaaminen on myös osittain sitä, että osoitan edelleen olevani hänestä kiinnostunut myös naisena, seksikkäänä omana itsenään. Se on minun tapani osoittaa että välitän myös parisuhteestamme. Miten saisin vaimoni rakastumaan minuun uudelleen? Miten pystyisin osoittamaan että kykenen läheisyyteen ja välittämiseen, jonka ei tarvitse johtaa aina vonkaamiseen? Tätä olen pohtinut paljon, mutta keinoja en ole löytänyt.

• Läskiloota1970

Mä olen sitä mieltä, että pettäminen on perseestä! Sitä ei pitäisi tehdä. En itse ole tehnyt, vaikka joskus on käväissyt mielessä, kun mies haluaa liian vähän ja harvoin. Seksittömät jaksot ovat aivan liian pitkiä. Olen silti tyytynyt itseni tyydyttämiseen. Nyt olen välillä miettinyt enemmän ja enemmän eroamista, mutta ... muuttuisiko elämäni sen autuaammaksi? Pettää en halua, se kävisi luontoni päälle, musta ei ole sellaiseen. Enkä hyväksyisi sitä, jos minulle niin tehtäisiin.
      Älkää pettäkö! Puhukaa puolisonne kanssa, ja jos ette uskalla, erotkaa ennemmin tai tyytykää osaanne.

• 70 / 65

Hyvinhän tämä viikko on mennyt. Paasto päättyy parin tunnin kuluttua tai luultavammin siirtyy huomisaamuun.

Tilaisuutta pettämiseen ei ole tarjoutunut enkä ole sellaiseen hakeutunutkaan.

• mr tee vm80

Aloittajalle, aikani jaksoin yrittää ja kun jatkuvasti tuli torjuntaa niin annoin periksi. Pienen muksun takia yhteiset neliöt, mutta ero tähtäimessä, sillä aikaa suhteita ja pettämistä. Kun puhe ei auta sitä saa mitä tilaa. En jaksa loputtomiin yrittää ja tulla torjutuksi. Tuleva exä saa syyttää itseään.

• 9 + 17

Ymmärrän tilanteesi, mutta vaimosi ei tässä ole syyllinen eikä uhrikaan. Sinä olet syyllinen perheen rikkomiseen ja lapsesi on se uhri.

• vielä haluja
        9 + 17 kirjoitti:

Ymmärrän tilanteesi, mutta vaimosi ei tässä ole syyllinen eikä uhrikaan. Sinä olet syyllinen perheen rikkomiseen ja lapsesi on se uhri.

Eipäs juupas, no kuka on syyllinen "perheen" rikkoutumiseen, siitä voi olla montaa mieltä, mielipide ja miesnäkökulma tähän minullakin on. Mutta että pitää vetää lapsi tähän mukaan, pisteitä siitä ei tule.

• 50+

Meillä hommat harvenivat vaihdevuosien jälkeen niin, ettei sitä loppua ehtinyt oikein pitää sen kummempana. Vaimo ilmoitti kyllä reilusti, että tämä oli tässä, ja nyt voit etsiä kumppanin tähän hommaan jostain muualta.

Tosin epäilen, että tässä oli ketunhäntä kainalossa. Saattamalla minut "pettäjän" asemaan (vaikka luvalla), miss marttyyri voi taas astua estradille. Eli katsotaan rauhassa... onneksi tällä iällä halut eivät ole enää samaa luokkaa kuin 20 vuotta sitten, silloin olisi kyllä ero tullut hyvinkin pian.

Sinänsä kiintymystä ja rakkautta voi ihan hyvin olla ilman seksiäkin. Miettikääpä vaikka rakastatteko lapsianne, sisaruksianne tai vanhempianne? Eihän niidenkään kanssa sekstailla..

• gggggh

vaimo ei ole sukulainen. Sukulaisten kanssa ei sekstailla.

• yksi kiltti

kyllä tuo seksittymyys on usein kiltien miesten ongenma pidetään kulissit pystyssä vaikka vain muodollisuus on jäljellä pitkässä suhteessa.

• blaaaaaaah

Olen nainen ja pari kertaa jo käynyt victoriamilanin sivuilla hakemassa seksiseuraa.. Sitten perunut treffit. Meillä pannaan 2-4x/kk ei riitä mulle kun alkuun pantiin joka päivä.. Vituttaa aikamoisesti enkä osaa nauttia hellyydestä kun tiedän ettei se johda seksiin. Miehellä on iso muna, mutta ei käytä sitä. Ei katso eds pornoa. Jos joskus erotaan en aio enää mennä naimisiin tai muuta koska haluan elää seksillistä elämää. Tämä on vain liikaa kaltaiselleni todella seksuaaliselle naiselle.. Meidän suhde alkoi seksisuhteesta ja nyt miehelle yhtäkkiä riittää perus lähetyssaarnaaja kerran viikossa, välillä harvemminkin. TYLSÄÄ.

Olen siis 25 eli vielä nuori, lupaus ikuisesta rakkaudesta on annettu. Kyllä minä rakastan, mutta ihan oikeasti haluaisin kunnon seksiä! Eri asentoja, uusia paikkoja, viivyteltyä seksiä... Mies panee sen 3min, tulee ja kääntää kylkeään. Suukottelee ja silittää yms päivittäin mutta mua lähinnä ällöttää. En olisi ikinä uskonut olevani se joka miettii "mikä mussa on vikana..." Ja voin sanoa, kaikkea on ehdotettu ja yritetty, ja jopa torjuttu.. Kaikki vinkit käytetty.

Asiasta puhuminen vaan ahdistaa miestäni.. Sovittiin joskus että jos toinen pihtaa 3kk niin saa pettää, no ei hän vielä noin isoihin sfääreihin ole tilannetta päästänyt. Niin ja meillä on vauva.. Ja kyllä, halusin seksiä 2 viikkoa synnytyksen jälkeen.

• 7 + 6

Kun lapsi on tehty, vanhempien haluilla ei ole enää paljon painoa.

• Vihreäleski

Ei olisi kannattanut tehdä vauvaa, kun kerran tarpeet on noin erilaiset. Tulevaisuudessa miehesi haluaa yhä vähemmän ja yhä harvemmin, kunnes ei enää ollenkaan. Pettäminen ja erokin ovat varmasti edessä ennen pitkää.

• blaaaah..

No kyllä se lapsikin nukkuu eli aikaa kyllä olis, meillä on vauva nukkunut syntymästään asti pitkiä yöunia ja parin tunnin päikkäreitä.

Se vielä sanottakoon että humalassa mies on loistava pano, joten täytynee varmaan odottaa toukokuun matkaa että saan kunnon kyydit.

• mormoonit

30 vuoden jäikeen hormooni taso vähenee naisilla ja miehillä siinä automaattisesti kerrat vähenee seksiin keski ijän kynnyksellä.

• blaaaaaaah..

Voi tsiisus. Eilen sitten kysyin mieheltäni että onko hän kyllästynyt, ei kuulemma ole siitä kiinni. Kysyin haluaisiko hän että etsitään joku pariskunta.. Suuttui ja valitti että minä haluan panna vierasta miestä (no kyllä! hienoa olla seksittömässä suhteessa...) Sanoin että haluaisin vain olla ihmisen kanssa joka pitäisi minua viehättävänä ja haluttavana, väitti pitävänsä. Mies siis laittoi yöllä kätensä peppuni päälle ja alkoi kuorsata, no minäpä sitten herätin hänet ja aloitin tämän 'hyvin' sujuneen keskustelun...

Mies kysyi enkö voi olla hänen kanssaan ihan normaalisti ilman seksiä, kysyin kuinka kauan, ei osannut sanoa. Sanoin että ok, muttei tarvitse sitten kosketella niin että muka oltaisiin alkamassa panemaan. Mies käänsi kylkeään. Loppuun lisäsin vielä että lopetan hänen "viettlynsä" koska se on niin idioottimaista.

Nyt pääsen perjantaina juhlimaaan.. Mieli ei tee yhtään pettää, mutta saanpahan positiivista huomiota.

Nykyään miehet ovat niin kykenemättömiä. 2/3 kavereistani (naisia 22-25) kärsivät huonosta seksielämästä.. He ovat kauniita ja pitävät vartalonsa kunnossa, eli baarista kyllä saataisiin kenet vaan, mutta nämä omat vätykset eivät täytä avo-/aviomiehen velvollisuuksia! Enkä siis edes haluaisi mitään pakkopulla seksiä, mutta herätäppä siinä sitten aseksuaaliksi alkaneen halut.

• heh, heh

"2/3 kavereistani (naisia 22-25) kärsivät huonosta seksielämästä.. He ovat kauniita ja pitävät vartalonsa kunnossa, eli baarista kyllä saataisiin kenet vaan, mutta nämä omat vätykset eivät täytä avo-/aviomiehen velvollisuuksia! "

Se on kuule sitä tasa-arvoa!

Eipä se tasa-arvo ole kivaa, kun omalle kohdalle sattuu ;-)

• pihtaus

tise olin suhteessa 6 vuotta sitten mentiin asumaan ok taloon siinä sitten naisen seksi halut katosi 7 vuodeksi kunnes vaimo luuli että minulla on seksi suhde 18 vuotta nuorenpaan naiseen siinä vaimokin halut palasi puoli vuotta hyppi ja pomppi päälläni ensi kertaa mutta itseä ei enää huvittanut mikään armo seksi.ero tuli puoli vuotta sitten ja kun on sinkuna on selvä syy olla ilman vaki seksiä.

• zuzu80

Hitto, mistä noita halukkaita muijia löytyisi. Oma muijani ollut kanssa pitkään haluton. Ei ole helppoa olla sellaisessa suhteessa missä halut on toisenlaiset. Tosin rakastan häntä ja hän haluaa yrittää vielä. Ehti olla välissä toisen äijän kanssa (känniyö) ja asiat hieman monimutkaistu. Meillä on kolme lasta ja niitten takia yritetään. Annan nyt tilaa vaimolle, mutta jos tunteet ei palaa niin silloin kyllä muukin läheisyys kelpaa. Läheisyyttä vailla.

• hmmm70

ai kun samoin meillä. ei kumpikaan oo pettänyt. minä miehenä hellyyttä vailla. aina lähestyn naista muttei koskaan toisinpäin psusuja lknmatta.

• Aviovaimo

Meillä on niin päin, että mies pihtaa eikä halua hellyyttä. Tuntuu että jos pyydän seksiä siihen on jokin tekosyy, ettei voi tai jaksa.
        Tämä nyt on johtanut siihen, että olen alkanut katsoa miehiä sillä silmällä ja katselee ne jotkut minuakin.
        Ajatus kypsynyt miksen saisi nauttia elämästä, koska kerran täällä eletään.

• Pettynyt8

Niin, meillä myös mies on se joka pihtaa eikä halua hellyyttä. EI kuulemma vaan haluta :-(. Itse olen kanssa epätoivoisessa tilanteessa, en halua pettäämään silti ruveta, mutta en myöskään halua luopua avioliitostamme, joka muilta osin on suht. kunnossa. Liekö sitä saisikaan ketään, itsetunto on kärsinyt matkan varrella kun ei ole kelvannut omalle miehelle. Tiiä mitä tässä pitäisi tehdä sitten, yksi parisuhteen ihanimmista asioista on jäänyt pois...toki varmasti pärjää ilmankin niin kuin tähän asti, mutta miksi pitäisi pärjätä. Elämä on tosiaan lyhyt...

• Eikö olekin uskomatonta, kuinka tehokkaasti se syö itsetuntoa, kun oma puoliso joka ilta osoittaa, ettet kelpaa hänelle?
        Aivan samoin minä olen miettinyt sekä pettämistä että sitä, kelpaisinko enää kenelläkään.
        Mutta kyllä tuo jatkuva kylmä kohtelu ainakin imee kaiken ilon elämästä.

• nainen 50+
        mies47vuotta kirjoitti:

Eikö olekin uskomatonta, kuinka tehokkaasti se syö itsetuntoa, kun oma puoliso joka ilta osoittaa, ettet kelpaa hänelle?
        Aivan samoin minä olen miettinyt sekä pettämistä että sitä, kelpaisinko enää kenelläkään.

Totta kai kelpaat. Vaikutat tekstiesi perusteella ihan fiksulta mieheltä ja vielä keskustelutaitoiseltakin!
        Ihminen kaipaa toisen ihmisen kosketusta, hellyyttä,rakastelua...sitä ihanaa tunnetta vatsanpohjassa, kun himoitsee toista ihmistä! Ja sitä raukeaa läheisyyden ja hyvänolontunnetta rakastelun jälkeen. Toivon että saat rakkautta.

• lottamari<3
        mies47vuotta kirjoitti:

Eikö olekin uskomatonta, kuinka tehokkaasti se syö itsetuntoa, kun oma puoliso joka ilta osoittaa, ettet kelpaa hänelle?

Miten jaksat tuollaisessa liitossa.Miksi et eroa ja etsi naista, jolla on haluja?

• kristallinukke
        mies47vuotta kirjoitti:

Hikinen ja karvainen suurella painollaan nytkyttämässä siinä on hirveää touhua ja rännit sitten täynnä spermaa, jota saa kaivella sieltä sillikolosta. Kato nyt sitä kyrpääkin miten ruma kurttana se on, rumempi kuin kurttuinen vaarisi.

Runksit pönttöön vaan spermat ja johan helpottaa hetkeksi.

• Onni73

Itsellä loppui avioliitosta seksi kuin seinään lapsen syntymän jälkeen. Kahden vuoden verran jaksoin sitä touhua ihmetellä, ei vaimoa huvittanut tai silloin kun huvitti, oli juurikin jotain tärkeää tekemistä eikä ehtinyt.
      Oma elämänhalu valahti kyllä pahemman kerran laiturin alle, mutta onneksi ymmärsin katsella ympärilleni. Petin ja kerroin tästä vaimolle. Taisteluhan siitä tuli mutta edelleen ollaan yhdessä ja nyt on taas seksiä elämässä.

• 8 + 4

Noinhan se menee. Kunniattomat porskuttaa, ja kunnialliset päätyvät ennenaikaiseen hautaan.

• seksuaalinen nainen

Pitäisi olla jokaiselle sallittua niin halutessaan perhe-elämä, rakkauselämä ja seksielämä. Jos ei toteudu samassa paketissa, niin sitten erikseen. Ihmisen halusta toisen omistamiseen olisi jo aika päästä eroon. Vapaus on tie onnellisuuteen.

Jokaisella on oikeus seksielämään. Pienen ihmisen mielipide tämä.

• 45v mies

Vaimoni ei ole antanut 4 vuoteen. En ole kiinnostunut toisista naisista, mutta olen ostanut seksiliikkeestä keinovaginan, jonka kanssa harrastan.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17023
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4764
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2696
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      141
      1979
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1589
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1522
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1459
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1234
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1119
    Aihe