onhan näitä murheita!

miranda ..

Kun olen selvinnyt noista Lehtitilauksista, niin nyt pukkaa murhetta, kun en keksi tekosyytä lapselleni, miksi en "jaksa" lähteä hänen kanssaan kuntosalille? Hän on jo varannut ajan??

Hitsin vitsi, että olisi varmasti sitä pyykin silitystäkin, sillä siitä olen livennyt flunssani takia, joka on jo parantunut!

Omatuntoni on aivan "musta", kun illalla lupaan itselleni, että aamulla aloitan sauvakävelyn, mutta se päätyy tupakkaan ovenraosta ja tekosyihin, miksi ei juuri silloin kannata mennä ulos?

Suurin paheeni lienee tämän netin aukaisu aamulla, koska luen lehdet, sillä minulle ei itselle tule mitään lehtiä. Mutta, koska kone on hidas, niin siinä ehtii pelaamaan monta Spider-pasianssia....ja se on siinä!

Ja entäs nämä jutut täällä, kun kaksi herraa taistelee joistain "ammovainaan aikaisista" jutuista ja sitten siihen liittyy muutama nainen puolustamaan ja välillä moittimaan! Tämähän on jännempi, kuin Laila Hirvisaaren romaanit Valamon luostarista. Onhan ne luettava pian, koska vaikka uusintoja voin tehdä netissä, niin joku`päivähän ne on vietävä takaisin!

Niin, tietenkin on tuo yli vanhojen ruokien syönti, koska Joulun aikaan jäi melkoinen ruoka-arsenaali minun säilöttäväksi, jolla ei ole pakastinta! Juustot on hieman bropleema, mutta mitään oireita ei ole tullut, koska kaikki ruokaohjelmat korostavat lisäämään niitä "vanhoja" juustoja !! Kuinkahan vanhoja?

Huomasin myös vanhan rahkan joulukuun alusta ja oli ihan hyvää, joten lisäsin sen koti viiliini. Aivan ihanaa "mureaa" syötävää, kun lisää sekaan marjahilloa.

Kenen vatsa kestää mitäkin, mutta minun ilmeisesti vaikka rautanauloja!

28

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olihan kaunistelematon tarina ulkoilun välttämisessä, älä luulekaan, ettei niitä päiviä satu pakkasella itsekullekin. Ai maitorahka säilyy noin pitkään? enpä olisi taitanut uskaltaa syödä:D

Eipä silti, itse keitin ihan lonkalta vedetyn terveyspuuron nyt illaksi. Veteen kiehumaan kuivattuja puolukoita, kuivattuja ja jauhettuja karpaloita ja kuivattuja omenan viipaleita murskana.

Kaikki spelttimurskan kanssa kiehumaan hellalle ripaus suolaa 40 min.,...lusikallinen hunajaa makeuttamaan, ja puuro oli peräti herkullista lusikoida kylmän maidon kanssa.

Vihanneksia pitäisi nyt kevättalvella lisätä entisestään, ja siinä olen onnistuneesti saanut niitä sujautettua voileipiin ja aterioihinkin. Kuivattua nokkosta aloin myös ripottelemaan liemiruokiin, ihan maukasta sekin.

Tyttären miniän tuomat säilötyt etikkasienet on kiva lisä myös liharuoan lisukkeina. Jesses, hyvä, että jo söin Emmerdalia ihmetellessä, muuten olisi jo nälkä.

Syökää vihantarehuja
      niin tulee niitäkehuja:D))

• Lonkalta vedin minäkin salaattisekoituksen. Ajattelin että tulee tuoretta vihannesta siitä päivän annos. Oli kaupassa kaunista vuonankaalia, ne on söpöjä lehtiruusukkeita joita on helppo syödä minkä kanssa vaan. Ovat maultaan aika mauttomia siksi sopivat mihin vaan lisäkkeiksi. Minäpä laitoin joukkoon öljyssä säilöttyjä oliiveja, hillosipulia vuohenjuustoa ja etikkapunajuuren siivuja.
        Vuonankaali:
        http://www.k-supermarket.fi/Ruoka/Salaatit/Vuonankaali/

• katleijanen1 kirjoitti:

Lonkalta vedin minäkin salaattisekoituksen. Ajattelin että tulee tuoretta vihannesta siitä päivän annos. Oli kaupassa kaunista vuonankaalia, ne on söpöjä lehtiruusukkeita joita on helppo syödä minkä kanssa vaan. Ovat maultaan aika mauttomia siksi sopivat mihin vaan lisäkkeiksi. Minäpä laitoin joukkoon öljyssä säilöttyjä oliiveja, hillosipulia vuohenjuustoa ja etikkapunajuuren siivuja.
        Vuonankaali:

Toi lihan syönti on alkanut jotenkin tökkimään.No eipä silti sain eilen verkosta 2,5 ja 1,5 kiloset hauet ja vielä pari tunti pilkillä kökötin,joskaan ahven ei antanut narrata itseään,pysyivät mokomat piilossa,sitä vaan että haukipaistiakin on tiedossa.
        Ituja täytyy alkaa kasvattamaan,jos sitä vielä itsekkin alkais versomaan??
        Olin aikoinaan elävänravinnonkurssilla ja uskokaa tai älkää sehän sai uuttapotkua elämään.
        Olin niin teräskunnossa,että lahoseinistäkin olisin varmaankin läpi mennyt,jos olisi tarvetta ollut.

• miranda...
        katleijanen1 kirjoitti:

Lonkalta vedin minäkin salaattisekoituksen. Ajattelin että tulee tuoretta vihannesta siitä päivän annos. Oli kaupassa kaunista vuonankaalia, ne on söpöjä lehtiruusukkeita joita on helppo syödä minkä kanssa vaan. Ovat maultaan aika mauttomia siksi sopivat mihin vaan lisäkkeiksi. Minäpä laitoin joukkoon öljyssä säilöttyjä oliiveja, hillosipulia vuohenjuustoa ja etikkapunajuuren siivuja.
        Vuonankaali:

katleijanen1

Tietenkin aloitukseni oli johdatella asiat toisaalle noiden riitojen vuoksi, mutta eipä paljon tunnu olevan mielenkiintoa?

Itse kasvatan ituja näin keväisin, Mungoa ja Sinimailasta, mutta hyvin maistuu varsisellerikin.

Mutta tänään tulikin mielenkiintoinen keskustelu lapseni (40 )kanssa, sillä hän oli joskus lapsena minulta kysynyt, mitä tulee tilalle, kun puu kaatuu???Kyllä minä osasin sen selittää.

Nythän oli joku tuoliton Tammikuu, jolla laihtuu, jos ei istu? (mitenkähän kakalla?)

Se siitä, koska itse kävin miettimään, mistä ne kyyneleet tulee ryöpyämällä esim. lapsilla, kun itkee? Aikuisellahan on jo ne "kyynelpussit" silmien alla ja vettä tulee aina ulkoilessa, saati sitten ilosta ja surusta?

No, okei? Lapseni keksi siihen ratkaisun minun laihdutukseen. Nyt vain alat seisomaan ja itkemään?? En edes muista, koska olisin viimeksi itkenyt?
        No nyt kävin muuttamaan kirjoitustani ja se meni menköön..

Minähän sitten seison ja itken, jos haluan laihtua, mutta arvatkaapas mitä teen? Ostan läppärin ja makoilen sängyssä ja tilaan valmi pitzan kotiini!!! No, en todellakaan.

• ikäkamu äijä
        rituliini_38 kirjoitti:

Toi lihan syönti on alkanut jotenkin tökkimään.No eipä silti sain eilen verkosta 2,5 ja 1,5 kiloset hauet ja vielä pari tunti pilkillä kökötin,joskaan ahven ei antanut narrata itseään,pysyivät mokomat piilossa,sitä vaan että haukipaistiakin on tiedossa.
        Ituja täytyy alkaa kasvattamaan,jos sitä vielä itsekkin alkais versomaan??
        Olin aikoinaan elävänravinnonkurssilla ja uskokaa tai älkää sehän sai uuttapotkua elämään.
        Olin niin teräskunnossa,että lahoseinistäkin olisin varmaankin läpi mennyt,jos olisi tarvetta ollut.

Voissa paistettu haukipaisti on sellainen, että kelpais mullekin. Sanonkoma kuinta monta kuunkieroa siitä on kun omaa pyytämääni kalaa olen päässyt nauttimaan.
        Kaveri kehui ison kylän kaupasta ostaneensa isoja lahnoja, niitä sitten savusti, hyviksi kehui.
        Lieko rituliinin kalavesissä kuhaa ollenkaan. Nyt pitää puhua tietenkin mateista, on niiden kutuaika. Mateita nyt on joka järvessä, talvista herkkua.

Marketista se on sisämaan järvettömälla alueella kalansa ostettava, kassilohta islannin silliä, sauhusilakkaa tai virolaista kilohailia öljyssä tai tomaattiliemessä.

Tuo ituhomma onnistuis varmaan äijältäkin. Verhojen ja ovien takana ituja söiss ja pitäis suukkinsa visusti kii, että moiseen on lankennut.

Niin että terveisiä kalanpyytäjänaiselle. Naama kateudesta vihertää, mutta hieno värihän se vihreäkin oikestaan on.

• ikäkamu äijä kirjoitti:

Voissa paistettu haukipaisti on sellainen, että kelpais mullekin. Sanonkoma kuinta monta kuunkieroa siitä on kun omaa pyytämääni kalaa olen päässyt nauttimaan.
        Kaveri kehui ison kylän kaupasta ostaneensa isoja lahnoja, niitä sitten savusti, hyviksi kehui.
        Lieko rituliinin kalavesissä kuhaa ollenkaan. Nyt pitää puhua tietenkin mateista, on niiden kutuaika. Mateita nyt on joka järvessä, talvista herkkua.

Marketista se on sisämaan järvettömälla alueella kalansa ostettava, kassilohta islannin silliä, sauhusilakkaa tai virolaista kilohailia öljyssä tai tomaattiliemessä.

Tuo ituhomma onnistuis varmaan äijältäkin. Verhojen ja ovien takana ituja söiss ja pitäis suukkinsa visusti kii, että moiseen on lankennut.

Niin että terveisiä kalanpyytäjänaiselle. Naama kateudesta vihertää, mutta hieno värihän se vihreäkin oikestaan on.

Nyt ovat mukavat ihmiset liikkeellä,kerrankin ketju ilman kettuilua,hurraa!
        Ei ole kuhaa eikä muikkua,mutta taimenta (istutettua),toissa syksynä sain yli kaksikilosen verkosta.Istutettua siikaakin joskus keväisin pilkillä saa ja on verkkoonkin sellainen muutaman kerran eksynyt.
        Roskakalaa on pilvinpimein ja kymmenen vuotta sitten eräät kaverukset siirsivät sata emolahnaa toisesta järvestä tähän jo muutenkin rehevöityneeseen lätäkköön.
        Tämän ympäristorikoksen jälkeen lahnaa on sitten riittämiin ollut,viime kevään kudusta nyhdin niitä toista sataa ylös,mutta olen ainoa verrkokalastaja,joten tuulimyllyjä vastaan taistelen.

Siinä on kyllä itua alkaa kasvattamaan ituja,vakaa salassakin,johan oli hauska toteamus.
        Minulla on 50-60mm verkot joten matikoita ei verkkooni ole eksynyt,olen sitä mieltä,että isoa kalaa kannattaa pyytää,vaikkei sitä saiskaan.
        Tänään kuunkierto taas saa kalat liikenteeseen,kun se mollikka alkaa mennä täydelle kuulle yläkuulle sanoisi vanhatihmiset,niinkuin minäkin

• Löysin vasta nyt tämän minulle osoitetun viestin. Nyt vasta iltapuhteeksi palstaa lueskelen ja tämän huomasin.
      Ei ole aloitukseesi vastauksia kertynyt, nyt on muut asiat pinnalla palstalla. Minä en enää sanallakaan halua puuttua noihin itseäni koskeviin syytöksiin. Luulisin palstalaisten vihdoin tajuavan asian oikean laidan.
      Minä ajattelin laittaa noita vuonankaaleja kesällä parvekelaatikkoon. Pitänee ne ajoissa kylvää multaan. Ovat sen näköisiä pieniä kasveja luulisi kasvatus onnistuvan.En ole noita ituja kasvatellut, pitäisikin kokeilla. Mihin aikaan kylvät ne.
      Olen tyytynyt Citymarketin vihannestarjontaan, kesällä taas torilta saa ihania vihanneksia.
      Kuule meneppä kuntosaliin, minä olen huomenna päättänyt mennä. Ans kattoo kuinkas muijan käy. Palataan asiaan huomenissa.

• Ramoona*

Googletin vuonankaalista, kun alkoi kiinnostaa. Maku on kuulemma miedon pähkinäinen..namm. Ohjeeksi annettiin, että koska vuonankaali on lyhyen päivän kasvi, sitä ei pitäisi kylvää keväällä, vaan keskikesällä. Silloin kasvi ei pääse kukkimaan ja lehtiruusukkeita voi napsia salaatiksi.

Sinimailasen ja mungpavun idästystä olen joskus kokeillut, piti huuhtoa purkissa ja tiskikaapin hämärässä niitä hoivailin. Minusta se oli aika työlästä tuhraamista, eikä niitä ituja muut meillä arvostaneet, naureskelivat kun suupieliin tuppasivat tarttumaan kuin koukut. Luin sellaisenkin artikkelin, että valmiissa iduissa muhii bakteerivaara, joten kokeilut jäi lyhyeen. Ehkä nyt eläkemummona voisi olla paremmin kärsivällisyyttä, mutta olkoon , helpompaa vihreää talvella saa kotikonstein vaikka kylvämällä vadille vihanneskrassia ohueen multakerrokseen tai kosteaan talouspaperiin.

Kuntosalille vaan, lihasvoimaa täytyy pitää yllä ja kehittääkin. Minulle sopii paremmin kuntosalikuurit, uimahalli ja zumba viikottain sekä päivittäiset koiranulkoilutuslenkit ovat säännöllisiä liikuntamuotoja. Pääasia, että on sellainen liikuntamuoto josta pitää, hampaat irvessä veren maku suussa ei ole mitään järkeä pakertaa.

• miranda...
        Ramoona* kirjoitti:

Googletin vuonankaalista, kun alkoi kiinnostaa. Maku on kuulemma miedon pähkinäinen..namm. Ohjeeksi annettiin, että koska vuonankaali on lyhyen päivän kasvi, sitä ei pitäisi kylvää keväällä, vaan keskikesällä. Silloin kasvi ei pääse kukkimaan ja lehtiruusukkeita voi napsia salaatiksi.

Sinimailasen ja mungpavun idästystä olen joskus kokeillut, piti huuhtoa purkissa ja tiskikaapin hämärässä niitä hoivailin. Minusta se oli aika työlästä tuhraamista, eikä niitä ituja muut meillä arvostaneet, naureskelivat kun suupieliin tuppasivat tarttumaan kuin koukut. Luin sellaisenkin artikkelin, että valmiissa iduissa muhii bakteerivaara, joten kokeilut jäi lyhyeen. Ehkä nyt eläkemummona voisi olla paremmin kärsivällisyyttä, mutta olkoon , helpompaa vihreää talvella saa kotikonstein vaikka kylvämällä vadille vihanneskrassia ohueen multakerrokseen tai kosteaan talouspaperiin.

Kuntosalille vaan, lihasvoimaa täytyy pitää yllä ja kehittääkin. Minulle sopii paremmin kuntosalikuurit, uimahalli ja zumba viikottain sekä päivittäiset koiranulkoilutuslenkit ovat säännöllisiä liikuntamuotoja. Pääasia, että on sellainen liikuntamuoto josta pitää, hampaat irvessä veren maku suussa ei ole mitään järkeä pakertaa.

Ramoona ja Katleijanen

Noista iduista, joita itsekkin kasvatan astiakaapissa ja tiedän sen pöpö vaaran, niin onneksi ei ole minulle tullut vielä. Joskus on unohtunut sinne kaappiin, mutta huuhdella niitä täytyy ahkerasti.

Luin tuolta toisesta ketjusta juttua, itsekseen puhumisesta ja mietin, että sanon joskus, voihan vee (ilman lisäyksiä) ja voihan hitsi, mutta tietääkseni en muuta puhele.

Vaan nyt on tullutkin aivan naurettava juttu, sillä puhelimeni on muuttunut sellaiseksi, että se toistaa kaiken sanomani. Oletan, että "vika" on uudessa liittymässäni, sillä ei se ennen toistanut juttuani heti perään. Ulkomaan puhelut oli joskus sellaisia. Onneksi en paljon soita, eikä minulle soiteta.

Tuli käveltyäkin, kun menin sinne Ulosotto virastoon ja jätin autoni puolen kilsan päähän olettaen, että en kuitenkaan löydä parkkipaikkaa. On minulla tosi huono kunto, sillä jalat oli seuraavana päivänä hieman kankeat. Onnistuneesti kuitenkin keksin syyn tämänpäiväiseen menoon ja huomiselle messu kierrokselle. Olisi muka 7-lajin ruokailu a´20,-€ ja sellaisia summia en todellakaan maksa. Sillähän ostan jo viikon ruoat.

ps. Hyvä, että Luotsi on käynyt palstalla, sillä tähän ketjuun ei tarvitse tulla riitelemään, kuka aloitti tyyliin. Siitä kuulen tarpeeksi, kun nuo pikkuiset (lapsenlapset)joskus selvittelevät välejään.

• nastaa alle

Aloitukseen. Murheet mäkeen kun saatiin niin komea helmipäivä. Kelpaa siellä kupsahdella nurin jalankulkijankin, ellei katso onko askeleen paikka turvallinen.

• Voiko olla upeampi päivä ulkoiluun!Aurinko paistaa ja hanget hohtaa puhtaina metsäteiden varrella. Otin tullessani terassilta punaisen lintupatani sisälle, ja siellä eilen paistamani lahnanvonkale oli jo osittain jäässä.
      No sittenhän säilyy iso kun oli. Kyllä sainkin eilen tehdä töitä paloitellessani:D Oisitte nähneet,...lattialle piti paperineen laittaa,,...puukon ja vasaran kanssa sain selkäruodon poikki ja pään irti.

Halusin paistaa sen ruiskorppujauhoitettuna paloina, ja senhän tein, mutta on hyvin varustautunut kala on iso lahnakin, eväpiikitkään ei saksilla usko, mutta selvisin siitä:D

Saunan kaipuu tuli tuolla taivaltaessa, vaan jätänpä sen illan ratoksi.

Katselin ulkona taivaan sineen ja hyräilin " vain kotka lentää aurinkoon" sen rytmi kun sopii hitaseen vaellukseen! Kivaan jutusteluun oli mukava taas osallistua:D moikka

• olen poistanut nikin Sinähän aloitit, valitettavasti samassa yhteydessä nikin
      Henkilöön menevä joutui teknisestä syystä mutta aivan perusteettomasti roskakoriin. Mielestäni ensin mainitun nikin kirjoitus sisälsi henkilöä loukkaavaa tekstiä.

• valo, kaikkemme

Joskus murheita on vaikea taviksen käsittää. Kun me muut iloitaan valoisuuden lisääntymisestä päivittäin, niin on ihmisiä, joille valo tuottaa ahdistusta.
      Kuulemma huhti-toukokuu pahimmat.

Toivoisin, ettei toukokuu kuluisi niin nopeasti, mutta aika ei pysähdy monien valoa rakastavien toivomuksesta.

• miranda ....

valo, kaikemme

Kuinka osuvasti sanoitkaan tuosta valosta, joka kolahti nyt pahasti nilkkaani;))))

Koska olen laiska lähtemään ulos, niin pidän pienessä asunnossani pimennysverhon päällä, etten näkisi auringonpaistetta ja hyvää ulkoilusäätä.

Koska kulutan aikaani tietsikalla, niin kirjoitusvirheitä tulee huonon valon vuoksi, vaikka verhoa raottamalla se riittäisikin, mutta silloin olematon omatunto kolkuttelisi liikaa! Luen aika paljon ja täytän ristikoita sudokuja, mutta yksi ongelma on noissa ristikoissa. Kuka hiivatti käy aina sanoja muuttamassa, siis niitä vihjeitä? Jos on esim. kola, niin tunnin päästä se onkin kela j.n.e.???

Nyt tekisi mieli sanoa "voihan räkä", sillä sitä tietsikkani joskus ilmoittaa minulle? Silloin tekisi mieleni sanoa, että "räkä itsellesi", kun et pysty auttamaan "mummoa mäessä".

• harrmin baik

ja lisää vaan pukkaa. Pesin työvaatteitani, pois nurkista. Mukana tietysti sukkia. Sisään tullessani pesukonnesta kuului hirmuista kolketta. Konetta avaamaan.
      Vahva sukka oli jäänut luukun väliin. Se oli puoliksi revennyt. Kokeilemaan toista erää. Sama juttu. Rumpu on sisältäpäin ehjä, mutta olisiko joku osa rikkoutunut?

On isohomma taluttaa kone ulko-ovelle, vetää lumikoneella pakuun ja viedä se huoltoon. Ei halpaakaan. Kaikkea se huolimattomuus saa aikaan.

• -.,,.-

Minä en käsitä pesukoneen käytöstä.
        Panen sinne vaatteet yksitellen.
        Poisotettaessa ne ovat usein kaikki pussilakanan sisällä, yhtenä möykkynä.

• miranda ...

harmia pesukoneesta

Olisiko kolikot unohtuneet haalareiden taskuun ja nyt ne ovat siellä rummun välissä? Mieheni osasi purkaa itse koneen ja voisin minä itsekkin yrittää, jos tuollainen vahinko tulisi.

Tosin voisi käydä kuten leivänpaahtimelle, jota pesin, niin ei enää pysy stoppari alhaalla, joten manuaalinen siitä tuli. Sähkövatkaimen purin ja vein sen suosiolla roskiin. Pölynimurinkin purin, mutta silloin mieheni ehti hätiin ja kielsi ehdottomasti minun korjaukset.

• jjoutava

Lisänäyttöni oli hiukan väärässä asennossa ja näytti selliselta säädettävältä se jalka mutta en saanu säätymään. Menin liikkeeseen nii sanoivat ei siin ole säätöä. Sanoin, olipa hyvä etten säätäny, kauppias, olipa hyvä ettet.

• miranda ...

jjoutava

Vastasi mukamas minulle, mutta en nyt ymmärtänyt höikkösen pölyä joistain jaloista?

Koska täällä on vaikea muutoin huomata, kenelle vastaus on tarkoitettu, niin laita alkuun, kenelle kirjoitat?

• upon uudehko kone
        miranda ... kirjoitti:

jjoutava

Vastasi mukamas minulle, mutta en nyt ymmärtänyt höikkösen pölyä joistain jaloista?

Koska täällä on vaikea muutoin huomata, kenelle vastaus on tarkoitettu, niin laita alkuun, kenelle kirjoitat?

Mirandalle.
        Kun on hyvät työkalut, pesukone on melko simppeli laite purkaa. Takalevyn ruuvit irti, sitten levy pois että pääsee näkemään ja siltä poistamaan kuulumattomat esineet.
        Kun ei enää toimi, nauloja sieltä usein löytyy. Puukko ei sentään sopinut pesurummun reiistä valumaan tuhojen tekoon.

• jjoutava
        miranda ... kirjoitti:

jjoutava

Miranda

Kun minäkään en ymmärtänyt näytön kaltevuus-säädöistä niin onneksi en rikkonut koko laitetta kun en tehnyt mitään säätöjä.

Tosiaan nyt on laitettava nimi kenelle vastaa. Sinulleppa tietenki vastasin. Mutta vaikka ei asia ole niin tärkeäkään kuitenki mielestäni on hyväksi kirjoittaa jotakin näistä murheista. Komeat on Sots'in avajaiset toivottavasti ei tule mitään murhetä myöhemmin.

• sini-sirkku ek

Murheita tuli täälläkin, kun painoin tai sumplasin puheradiota kaukosäätimestä, enkä saanut sitä pois! Harmitti niin vietävästi, juuri avajaisia kun olisin katsonut. Seitsemän uutista sitten näin, mutta Katsomossakin on häikkää ilmoittivat, ettei sielläkään voi nähdä. No, jaa,...

Radio tosin selostaa tuolla ja upeaa laulua kuuluu:D Joskus käy näinkin, enhän ikinä mitään puhekanavaa ole käyttänyt, ihme, että on ehjä vielä aparaatti, niin paljon sitä vexlailin.

Nauran nyt jo koko jutulle!

• miranda ....

sini-sirkku

Minulla on Puhe-radio aina yöllä päällä, siis radio, ei telkkari, sillä nukahdan hyvin siihen pölinään, vaikka joskus se puhe sekoittuu uniini.

Mutta slaagin olin saada äskettäin, kun Salkkarit on niin "tärkeät;)))"ja yritin avata telkkarin viimetipassa. Ruutu mustana ja joskus se on tehnyt tuollaista, että olen joutunut irroittelemaan johdot ja laittamaan ne uudestaan, jolloin se taas toimii, siis se telkkari!

Sekin ärsyttää, kun vaihtelen kanavia liian nopeasti ja silloin sekoaa kanavat ja ne täytyy asentaa alusta/uudestaan. Eihän se hidasta katselua, mutta ärsyttää. Onneksi osaan se tehdä näppärästi, kuten niin monta muutakin asiaa :)))))!

• miranda .... kirjoitti:

sini-sirkku

Minulla on Puhe-radio aina yöllä päällä, siis radio, ei telkkari, sillä nukahdan hyvin siihen pölinään, vaikka joskus se puhe sekoittuu uniini.

Mutta slaagin olin saada äskettäin, kun Salkkarit on niin "tärkeät;)))"ja yritin avata telkkarin viimetipassa. Ruutu mustana ja joskus se on tehnyt tuollaista, että olen joutunut irroittelemaan johdot ja laittamaan ne uudestaan, jolloin se taas toimii, siis se telkkari!

Sekin ärsyttää, kun vaihtelen kanavia liian nopeasti ja silloin sekoaa kanavat ja ne täytyy asentaa alusta/uudestaan. Eihän se hidasta katselua, mutta ärsyttää. Onneksi osaan se tehdä näppärästi, kuten niin monta muutakin asiaa :)))))!

Miranda....

Joo monet tykkää pitää radiota päällä, vaikka koko päivän, miks'ei yölläkin jos tottuu. Aamulla voin kuunnella ja kesäiltoina minäkin. Tuo eilinen sählinki oli kiire, en edes kattovalaisinta sytyttänyt, ja otin digiboksin säätimen niin, että painoin vahingossa pikkuriikkistä punaista nappulaa:D Sitäkin yritin painella illalla, mutta se vaatikin 2 painallusta. Johdot irroittelin minäkin peppupystyssä lattianurkassa,...ei palautunut, voihan nenä! n Noo, nyt tiedän senkin tavat.

Saunan 5 min. kuluttua valmiina, nyt löylyyn, ja sitten Avaraa Luontoa ihailemaan, heippa vaan!

• puolukkahilloton

Mirandalle
      Mikä tänään mieltäsi askarruttaa? Oletko tullut tänään ulos talostasi tähän harmaaseen helmikuun aamuun. Oletko nauttinut myslisen aamupalan.
      Tupakkaanhan sinä et ikinä langennutkaan, niihin ruumisarkunnauloihin.

Juur tällä hetkellä ei lunta sar, mutta aika ajoin sitäkin on tuprahdellut. Näin vesitipan putoavan räystäältä. Siellä on siis lämpöaste, pari.

Mukavaa lauantakii. PS. Olen kyllästynyt Tapolan mustamakkaran rahvaanomaiseen lookiin. Eikä minulla ole puolukkahilloakaan.

• miranda ....

puolukkahilloton

Minulla on puolukkakiisseliä, jossa on pussillinen karpaloita, mutta mysliin ja Tapolan mustaan en koske, tai mikä ettei, jos saisi sen torilta lämpimänä.

En ole ulos edistynyt ja tupakalla käyn vain ovenraosta. Onnistuneesti osasin myös kiemurrella lapsenlapseni viennistä...johonkin messuille.

Lainakirjaa olen yrittänyt lukea, mutta välillä on pakko pelata joku Spider-pasianssi ja kurkata, mitä te toiset touhuatte?

No just, meinasi unohtua. Pesinhän minä uunin, joka on puti´puhdas, aivan kuin uusi. Ongelmista ei tietoakaan.

• se samainen kamu
        miranda .... kirjoitti:

puolukkahilloton

Minulla on puolukkakiisseliä, jossa on pussillinen karpaloita, mutta mysliin ja Tapolan mustaan en koske, tai mikä ettei, jos saisi sen torilta lämpimänä.

En ole ulos edistynyt ja tupakalla käyn vain ovenraosta. Onnistuneesti osasin myös kiemurrella lapsenlapseni viennistä...johonkin messuille.

Lainakirjaa olen yrittänyt lukea, mutta välillä on pakko pelata joku Spider-pasianssi ja kurkata, mitä te toiset touhuatte?

No just, meinasi unohtua. Pesinhän minä uunin, joka on puti´puhdas, aivan kuin uusi. Ongelmista ei tietoakaan.

Jouduin luovuttamaan sähkölieden putsauksen. Oli niin pahaan kuntoon vuosien mittaan päässyt. Siistijäni katseli sitä ensin, teki pari tuntia töitä sen kanssa.
        En uskonut että piintynyt lika voisi lähteä niin puhtaaksi kuin se sitten tuli.

Kun on talviasuttava mökki, siinä takka ja puillalämmitettävät pönttöuunit. Halot tilaan aina keväällä valmiiksi pilkottuina.
        Olisi puuhellakin. Sen uunissa voisi kypsentää vaikka laatikoita. Kypsentäminen siinä on kuitenkin taitolaji. En ala kokeilemaan.

En ole tähän mennessä tänään puhunut kenenkään kanssa. Sukua olisi, mutta luurilätinä on jäänyt niin vähiin kuin mahollista.

• miranda ...
        se samainen kamu kirjoitti:

Jouduin luovuttamaan sähkölieden putsauksen. Oli niin pahaan kuntoon vuosien mittaan päässyt. Siistijäni katseli sitä ensin, teki pari tuntia töitä sen kanssa.
        En uskonut että piintynyt lika voisi lähteä niin puhtaaksi kuin se sitten tuli.

Kun on talviasuttava mökki, siinä takka ja puillalämmitettävät pönttöuunit. Halot tilaan aina keväällä valmiiksi pilkottuina.
        Olisi puuhellakin. Sen uunissa voisi kypsentää vaikka laatikoita. Kypsentäminen siinä on kuitenkin taitolaji. En ala kokeilemaan.

En ole tähän mennessä tänään puhunut kenenkään kanssa. Sukua olisi, mutta luurilätinä on jäänyt niin vähiin kuin mahollista.

Moi kamu
        Kiva, kun vastasit, sillä olikin taas tupakkatauko. Hyi minua!

Tuosta uunista. Ei se minullakaan mennyt kuin Strömsöössä, sillä jätin kertomatta, että liotelin sitä päivän mäntysuovalla ja tilkkasella uunin..jotain..putsausainetta, joka piti meisselöidä purkista ulos, sillä paineet ei enää toimineet.

Nyt pääsenkin taas kehumaan itseäni, sillä meilläkin (nyk.tyttäreni) on mökki, jossa on iso leivinuuni ja hella, jossa on myös uuni, siis se on entinen maalaistalo, mutta maalaistalon tytär olen itsekkin, joten nuo lämmitys hommeli kyllä osaan.

Mutta siinä uunissa paistettu ruoka on vertaansa vailla. Ei saa sellaista sähköuuneilla. Ja mikäs taitolaji se muka olisi? Ai` niin, se hellan uuni, joka muistaakseni vaatii hellassa tulen, kunnes uuni lämpiää? Meninpäs lankaan, kun en muistakaan, mutta niinhän sen täytyy olla.

Tuosta tuli mieleeni, kun mieheni oli rakentanut meille pihagrillin. Jouduin sen "uudistamaan", kun meille tuli vieraita ja mieheni ei ollut vielä kotona, joten minä reipas sytytin varatut puut sinne, että pääsemme heti grillaamaan.

Tyly oli kohtelu, kun mieheni saapui kotiin ja hän totesi; "olipa hyvä, että hän ei pyytänyt saunaa lämmittämään"!! Meillä oli silloin vielä erillinen sauna ja siinä puuliiteri vieressä!!

Ja taas tuota kirjaa lukemaan...kirjoitellaan. Taidan sulkea koneen tältä päivältä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      670
      3524
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      100
      2738
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1731
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1622
    5. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      51
      1575
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      80
      1540
    7. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1510
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      369
      1508
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      28
      1369
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1263
    Aihe