En ole ikinä ihastunut aasialaiseen mieheen

Ruhtinatar

Tajusin tänään, etten ikinä ole ollut edes pientä hetkeä ihastunut mieheen, joka on aasialaista rotua (japanilainen, kiinalainen, korealainen...). En missään nimessä tarkoita tätä rasistisena kommenttina.

Olen ollut ihastunut toki valkoisiin miehiin eniten, koska asun valkoihoisten miesten maassa ja olen itse valkoihoinen ja siten valkoinen mies on "tutuin".

Olen myös ollut ihastunut mustaihoisiin miehiin, esim. näyttelijöihin yms. Valkoisten ja mustien "sekoituksetkin" erityisesti ihastuttavat minua, siis ns. mulatit.

Mutta heti kun miehen kasvonpiirteet ovat aasialaiset, eli yksiosainen silmäluomi ja "tasaiset" kasvonpiirteet, niin ei sytytä ollenkaan. Miehen ei tarvitse olla edes suoranaisesti Aasiasta, vaan miehestä tekee epäviehättävän juuri aasialainen ulkonäkö ja olemus; myös mm. Grönlannissa, Samoalla ja Mongoliassa on aasialaisen näköisiä ihmisiä.

Hieman järkytyin tästä oivalluksestani. Olenkohan vaistonvaraisesti, tiedostamattani jollain tavalla rasisti?

22

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sportti B

Mielenkiintoinen keskustelu. Enkä minäkään ole rasisti.

En minäkään ole koskaan ihastunut aasialaiseen enkä myöskään mustaan rotuun.

Suomalaisista miehistäni ja ihastuksistani 95 %:ia on ollut ei-ruskeasilmäsiä.
      Onkohan tässäkin jokin geeneihin kirjoitettu valintamekanismi, jota vaan laittaa toimaan? Omassa suvussani ei myöskään oln ruskeasilmäisiä.

Ystävistä löytyy kaiken värisiä.

• suvaitsevainen Mies
    • Kiskisu

Kukaan ei pidä rasistina, vaikka et ihastuisi aasialaiseen mieheen, kunhan vaan annat niille.

• Asian people

Et tietenkään ole rasisti. Syystä tai toisesta aasialaiset miehet taitavat olla roduista epäsuosituin naisten kannalta. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö heidänkin joukossaan olisi sellaisia joihin myös useat valkoihoiset naiset tuntevat vetoa, esimerkkinä jotkut filmitähdet tai popparit. Vaikkakaan nämä eivät ole länsimaissa kovin tunnettuja ja siksi ensimmäinen mielikuva aasialaisesta miehestä saattaa olla hintelä ja nörtähtävä hissukka. Voithan mielenkiinnosta katsoa jonkin Super Juniorin musavideon ja kertoa muuttuuko mielipiteesi mitenkään.

Aasialaiset naiset näin miehen näkökulmasta onkin sitten eri asia

• I think so

Mä luulen, että miehet pitävät hieman samasta syystä aasialaisista naisista kuin miksi taas naiset eivät pidä aasialaisista miehistä. Tämä liittyy seksiin...

• suvaitsevainen Mies

Mustat miehet ovat vähiten haluttuja kaikkien paitsi mustien naisten parissa. Katso linkkini. Data tosin on todennäköisesti Amerikasta ja ehkäpä sinun väitteesi Suomessa päteekin...

• 54u5454u5uu5

Johtuuko se siitä, ettet pidä heidän kasvojen piirteistään vai jostain muusta asiasta, johon et ole tyytyväinen aasialaisessa miehessä...?

• Ruhtinatar

En pidä aasialaisen miehen fyysisestä ja sosiaalisesta olemuksesta. He eivät ole minusta riittävän maskuliinisen oloisia.

Myös kulturaaliset stereotypiat vaikuttavat. Aasialainen kulttuuri (Japani, Kiina, Hong Kong) painottaa älykkyyttä, suorituksia ja tehokkuutta tunteiden sijaan. Minulla on mielikuva aasialaisesta miehestä robottimaisena, nörttimäisenä miehenä, joka ei kiinnostu naisista tunnetasolla eikä halua tutkia naisen mysteeriä. Tämän stereotypian mukaan aasialaisesta miehestä puuttuu romantiikka: sankarillisuus, ritarillisuus...

• Minä tykkään
      • Ruhtinatar

Ei kelpaa.

• cvsdb

• Ruhtinatar
        cvsdb kirjoitti:

http://2.bp.blogspot.com/-zYoXzfWBTHs/Tui4A9pvIdI/AAAAAAAADsg/rBrj9iwFL7o/s1600/japanese_men_hairstyle_pictures_3.jpg

Jos vaikka tuo siis tulisi juttelemaan sinulle täydellisellä suomen kielellä, niin sanoisit että juuh ei nyt, kiire töihin? Muista, että ihmiset näyttävät vielä livenä yleensä selvästi kiinnostavammalta.

Ei. Linkkaamassasi pretty boyssa, joka on omalla androgyynillä tavallaan selvästi keskivertoaasialaismiestä paremman näköinen, ei kuitenkaan ole miehistä vetovoimaa, jota kaipaan.

• cvsdb
        Ruhtinatar kirjoitti:

Ei. Linkkaamassasi pretty boyssa, joka on omalla androgyynillä tavallaan selvästi keskivertoaasialaismiestä paremman näköinen, ei kuitenkaan ole miehistä vetovoimaa, jota kaipaan.

https://www.google.fi/search?q=toshiro mifune&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=VwzzUvK1B4neswbg6oHgCg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1858&bih=1019#imgdii=_

Entäs hän? On Aasiassa varmasti maskuliinisiakin tapauksia, mutta nykyihanne on pretty boy, joten niitä näkyy varsinkin mediassa paljon ja media taas muokkaa miehiä stailautumaan siihen suuntaan. Mutta ymmärrän sinua kuitenkin, koska enemmistö aasialaisista kuitenkin taitaa olla vähän sellaista pienempää ja hennompaa, siloposkista matskua.

• Mielenkiintoinen havainto tosiaan. Minäkin tunnen selvästi useimmin vetoa valkoihoisiin miehiin, ja erityisesti sellaisiin jotenkin suomalaisen/pohjoismaisen oloisiin. Minulle ei aasialaisuus tunnu mitenkään vastenmieliseltä, vaikka kylläkin vähän jää skandinaavista. Mutta jo latinot ovat mielestäni sellaisia joihin vaikeammin ihastun, ja vielä vieraammiksi parisuhdemielessä koen mustaihoiset.

Ei tämä nyt minun kohdallani ainakaan mitään tietoista rasismia ole, vaan luulisin riippuvan aika pitkälti siitä, minkärotuisten ihmisten kanssa on joutunut elämänsä aikana tekemisiin, ja sitä kautta jotkut tyypit ovat tulleet tutummiksi ja luotettavamman oloisiksi. Itse esim. olen joutunut ihan jonkin verran tekemisiin aasialaisten kanssa, mutta latinoita tai tummaihoisia en tunne juuri lainkaan.

• Tai no, tuollahan juuri SporttiB sanoi, että kavereita on joka rodusta, mutta ihastuksia ei, joten en nyt ole tästä teoriastani aivan satavarma… mutta voisiko tuossakin tapauksessa olla, että ne valkoihoiset kaverit ovat kuitenkin niitä läheisimpiä ja luotettavimpia?

• Ruhtinatar

Nyt tämä keskustelu alkaa mennä tosi "poliittisesti epäkorrektiksi" :D, mutta kerron vielä sen, että minulla tämä rotujen hierarkia seksuaalisen vetovoiman suhteen on seuraava:

1. valkoihoiset

2. mulatit

3. mustaihoiset

4. alkuperäisamerikkalaiset

5. arabit

6. latinot

(7. aasialaiset; suluissa siksi, ettei sytytä edes teoriassa)

On toki olemassa muitakin etnisiä ryhmiä, ja vielä edellämainittujen alaryhmiäkin, mutta tämä lista kattoi etniset pääryhmät.

;-)

• mulle kelpais!

Minä puolestani viehätyn erityisesti juuri aasialaisten miesten ulkonäöstä!

Nimen omaan Japani, Kiina, Korea... ei niinkään sitten Thaimaa, Vietnam, jne Kaakkois-Aasia. Tykkään pienemmästä koosta ja sirommasta ruumiinrakenteesta, usein itä-aasialaiset ovat myös todella hyvin pukeutuneita. Sellainen siisteys ja huoliteltu look, jota Suomessa pidetään (ja joka suomalaisilla monesti onkin) vain homojen hommana on miellyttävää katseltavaa.

Itse en voisi sen sijaan edes unissani ihastua mustaan mieheen, en pidä afrikkalaisia piirteitä millään lailla viehättävänä miehellä.

• Kaaossoturi

"Hieman järkytyin tästä oivalluksestani. Olenkohan vaistonvaraisesti, tiedostamattani jollain tavalla rasisti?"

Älä huoli. Ihan täysin normaalia ja luonnollista. Kun aika monet mustat, aasialaiset, latinot tai arabitkaan halua paritutua valkoisten tai jonkun muunkaan vieraan rotuisen kanssa. Ja aiheeseen vielä liittyen otappa huomioon vielä näittenkin jutut:

http://www.youtube.com/watch?v=9gmuGFwlHsA

• 705

Ei siinä mitään erikoista ole. Tietysti toiset rodut miellyttävät silmää enemmän, ja asiaan vaikuttaa myös kasvuympäristö. Aasialaiset naiset ovat hyvin feminiinisiä ja siroja. Aasialaisilla miehillä on myös usein hyvin sirot ja pyöreät kasvonpiirteet. Poikkeuksiakin on.

Sen sijaan aasialaisen ja länsimaalaisen sekoitukset voivat olla huomattavan hyvännäköisiä. Tietysti japanilaisissakin on komeita miehiä, mutta todennäköisyys on yhtä suuri kuin törmäisi komeaan mieheen Suomessa. Vastaavasti miehet ihmettelevät, miksei suomessa ole kauhean paljon näitä siroja ja pitkäjalkaisia naisia. Aasiassa heitä on kuin kalaa meressä.

Esim. tämä japanilais-brasilialainen mies on varsin komea ilmestys:

http://chuvachienes.com/wp-content/uploads/2009/09/akihiro_sato_dec08-1.jpg

• Komea.

En nyt sanoisi että Aasiassa on pitkäjalkaisia naisia, aika persjalkaisia ja lyhyenläntiä enemmistö.

Minusta kaikista hyvännäköisimmät löytyy "sekarotuisista" ihmisistä. Sinänsä en osaa laittaa ihmisrotuja kauneusjärjestykseen, kun kaikista roduista löytää sekä hyvännäköisiä, että rumia. Valkoisen rodun piirteitä pidetään kuitenkin kauneusihanteena, siksi esim. aasialaiset käyvät usein leikkauttamassa silmäluomensa ja lähi-idässä nenäleikkaukset ovat yleisiä, myös monet afroamerikkalaiset kaventavat michael jacksonin tyyliin nenäänsä.

• ,..............

Aasialaiset naiset ovat lyhytjalkaisia, kuten suurin osa suomalaisista naisista (ja miehistä).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      59
      4713
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3818
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      3250
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3071
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2904
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2558
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2216
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      248
      2003
    9. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108
      1872
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      36