Aamun mietteitä

Nyt kun olemme saaneet Luotsin, on mieltäni askarruttanut omakohtainen kysymys.

Olettaen, että Luotiksi valitseminen on eräänlainen luottamuksenosoitus Ylläpidolta, on ihan kysyttävä:

Mikä katsottiin niin pahaksi rikkomukseksi , olettaessani mahdollisesti Liis.sal'in saaneen tuon kunnioitetun Luotsin tehtävän?

Kehoituksesta pyysin toki anteeksi,:D mutta en ymmärrä miksi, enhän ollut tehnyt mitään väärää!

PS.
Vieläkin on esillä toinen kehoitus anteeksipyyntöön!
Jotenkin outoa on joutua tuollaista kohtelua kokemaan!

44

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjaus

Luotsiksi valitseminen

• Metsien mies

Kyllä väärä tieto pitää korjata.

Väärän tiedon toit silloin ja jankutit sen olevan totta,
        mm. sanoit "minun sanani hänen sanaansa vastaan",
        jankutit.

Silloinhan oli kyse erään hyvän ketjun poistosta, se oli ketju josta kaikki tykkkäsivät, sinä sanoit hänen olevan sen poistaja koska oli Luotsi.

Sitten tuo luotsi tuli esiin ja siksi totuus paljastui.

On hyvä ettei vääriä tietöja levutetä.

• Metsien mies kirjoitti:

jankutit.

Silloinhan oli kyse erään hyvän ketjun poistosta, se oli ketju josta kaikki tykkkäsivät, sinä sanoit hänen olevan sen poistaja koska oli Luotsi.

Herra jestas, enhän ole sellaista poistoa edes olettanut, vielä vähemmän kirjoittanut Ihan tuntuu kauhealta,..luin sen kyllä mutta en seuraavaa repliikkiä tajunnut.

Monesti on niin, että ikävät kommentit ei avaudu minulle, ja ne sivuutan:D

PS. Onhan liioittelua nyt :DDDD yhden ainoan kerranko sanomaniko oli jankutusta? Höpsistä! Nyt sanon toisen kerran:
        Liis.sal vihjaisi myöhään syksyllä K.pirtissä sheriffiyden ratkeavan piakkoin,--- totuudestahan minun on pidettävä kiinni.

Ei iloaan siitä vihjauksesta unohda:D terve,...

• HÖH
        sini-sirkku kirjoitti:

Herra jestas, enhän ole sellaista poistoa edes olettanut, vielä vähemmän kirjoittanut Ihan tuntuu kauhealta,..luin sen kyllä mutta en seuraavaa repliikkiä tajunnut.

Monesti on niin, että ikävät kommentit ei avaudu minulle, ja ne sivuutan:D

PS. Onhan liioittelua nyt :DDDD yhden ainoan kerranko sanomaniko oli jankutusta? Höpsistä! Nyt sanon toisen kerran:
        Liis.sal vihjaisi myöhään syksyllä K.pirtissä sheriffiyden ratkeavan piakkoin,--- totuudestahan minun on pidettävä kiinni.

Ei iloaan siitä vihjauksesta unohda:D terve,...

EI saa valehdella!

• kas metsästä
        Metsien mies kirjoitti:

jankutit.

kömpii mies aina puolustamaan älässää.

• HÖH kirjoitti:

EI saa valehdella!

Miksi ihmeessä oletat minun valehtelevan? Tuo on jo loukkaavaa.

Luottamustehtävänä minä oletin Liisan sen ehkä saaneen, en minkään ketjujen poistoa siinä yhteydessä muistanut, vielä vähemmän mitään epäillyt,....

Mutta osaltani tämän käsittely riittää nyt.

• Metsien mies kirjoitti:

jankutit.

Kyllä asia nyt selviää. Kun minä kirjoitan asiasta saan arvosanaksi -1. Kun sini-sirkku, -2. Havumetsien mies saa arvosanan 3 ja on siis ilmeinen luotsi.

• huomhuom
        Ruuneperi kirjoitti:

Kyllä asia nyt selviää. Kun minä kirjoitan asiasta saan arvosanaksi -1. Kun sini-sirkku, -2. Havumetsien mies saa arvosanan 3 ja on siis ilmeinen luotsi.

havumetsien mies ilmaantuu aina erään vanavedessä puolustamaan tätä , jo pitkän aikaa niin tapahtunut. Ei siis luotsi eikä todellakaan mies.Katsokaas kuka muu saa heti plussat !!

• Niiih
        kas metsästä kirjoitti:

Voisihan sen nikkinsäkin laittaa kateellisen raadeltavaksi.

• Ja aina puskista
        kas metsästä kirjoitti:

ne kiukkuiset 2 ‰ valehtelemaan ja vääriä syytöksiä tekemään!

• tuulen vohina
        huomhuom kirjoitti:

havumetsien mies ilmaantuu aina erään vanavedessä puolustamaan tätä , jo pitkän aikaa niin tapahtunut. Ei siis luotsi eikä todellakaan mies.Katsokaas kuka muu saa heti plussat !!

Havumetsien mies on ruunen sivunikki. Havumetsämiehen, ruunen tekstit ovat loukkaus oikean metsienmiehen aisteille.

• Tuota pitää
        tuulen vohina kirjoitti:

Havumetsien mies on ruunen sivunikki. Havumetsämiehen, ruunen tekstit ovat loukkaus oikean metsienmiehen aisteille.

ajatella ja miettiä.

• emä munaus

Luotsi on jo saanut kirjoittajat arvostelemaan ankarin sanoin tehtyjä poistoja, ja aivan asiasta.
      Se miten hän poistaa ja mitä?
      Niiden selvittäminen miksi, lukijalle se on aivan kuin tikku kynnen alla, hyväksyntää ja kultausta kutreilleen kalastaa, taitaa käydä päinvastoin.

• Kyllähän tässä vaiheessa on paljonkin kysyttävää. Luotsin pitäisi olla tunnettu palstalainen ja kirjoittajana kannuksensa hankkinut.

Nythän fundsija voi olla kuka tahansa rekisteröitykin kirjoittaja, vaikkapa Pilmari tai Liis'sal, Ruuneperi ei sentään!

• kuka tahansa näkee

Ainakin ls on nyt saanut sädekehää, itse olet ollut kruunaamassa .
        Jos luotsi on joku kauan kirjoitellut kuten josatin runosta kävi ilmi, se on relua sanoa.

• kuka tahansa näkee kirjoitti:

Ainakin ls on nyt saanut sädekehää, itse olet ollut kruunaamassa .
        Jos luotsi on joku kauan kirjoitellut kuten josatin runosta kävi ilmi, se on relua sanoa.

Eihän tällä ihmispololla olisi mitään ykseyttä,kaikki raatelisivat hänet jo ennen aamunkoittoa henkihieveriin.
        Jos luotsaamaan alkaisin,niin pysyisin hiljaa,kuin kusisukassa,koko hurjasta menneisyydestäni.
        Tämä täällä oleminen on fiktiota,olemme nimimerkkejä koko klafka,jos joku haluaa olla esillä omana itsenään,se suotakoon hänelle.
        Jääkää pohtimaan asiaa,minä lähden kokemaan verkkoja tonne lumipyryyn ja pilkkiahveniakin voisin narrata

• Hehhhehhhee...
        rituliini_38 kirjoitti:

Eihän tällä ihmispololla olisi mitään ykseyttä,kaikki raatelisivat hänet jo ennen aamunkoittoa henkihieveriin.
        Jos luotsaamaan alkaisin,niin pysyisin hiljaa,kuin kusisukassa,koko hurjasta menneisyydestäni.
        Tämä täällä oleminen on fiktiota,olemme nimimerkkejä koko klafka,jos joku haluaa olla esillä omana itsenään,se suotakoon hänelle.
        Jääkää pohtimaan asiaa,minä lähden kokemaan verkkoja tonne lumipyryyn ja pilkkiahveniakin voisin narrata

... olet kyllä paras! sanoo "Metsien mies".

Rituliini on älypää ja humoristi. :)

• Hehhhehhhee... kirjoitti:

... olet kyllä paras! sanoo "Metsien mies".

Rituliini on älypää ja humoristi. :)

Kiitoksia,nyt meni yli hilserajan toi arvonanto,arvon mekin ansaitemme ja niin edelleen..
        Kyllähän niitä pyyhkeitä on tullutkin riittämiin,joten pieni arvostus nostaa kummasti tota itsetuntoa.
        Rukoilen iltarukouksessani,että luoja kättäs terveenä pitäköön,
        on tämä sen arvoinen" arvonnousu"

• relua on

teitin höpinänne

• H M..

Havumetsien MIES tälläkertaa Metsien mies

ON NAINEN.

• Pidetään

VALEHTELUN Suomen mestaruuskisat!

• Niiih

Voisihan sen nikkinsäkin laittaa kateellisten raadeltavaksi.

• = = = =
      • fundtsija

EI ole ollut rekisteroitynä aikaisemmin. Ja fundsia = ajatella,
        sellaisena se on yleinen nikki.

• Näin on, on Pirtissä kirjoitellut. Ei tosin aivan viimeaikoina.

Minusta on turhaa kasata kekäleitä heti alkuun Ylläpidon valitseman luotsin niskaan. Kirjoittajatkin ovat aika yleisesti olleet sitä mieltä, että luotsille on tarvettakin. Eihän sellaista ihmettä olisi mistään löytynyt, että valittu luotsi aina kaikkia miellyttäisi.

Tottahan luotsilla on oikeus valita hyväksi katsomansa toimintatapa. Menetteleehän mielestäni myös asialliset "neuvotkin", mutta seriffinhän nekin on seulottava. Mielestäni hänelle pitäisi antaa ainakin aluksi työrauha.
        Aloituksessa ollut aihe on käsitelty, siihen en puutu.

• = = =
        fundtsija kirjoitti:

Luotsi fundsian olisi hyvä kertoa miksi rekkautui kun huomasi fundtsijan rekkautuneen. Olihan luotsi-fundsija kirjoittanut rekkautumatta jo kuukausia ennen.
        jankkausta tästä on jatkunut kelle viimeinen sana

• fundtsija kirjoitti:

Eikö tuo ole ihan murteellinen sana. Ruotsin fundeeraamisesta "suomennettu" ja silloin funtsia, ilman t- ja d -kirjainta.. Tietysti nimimerkki voi olla mikä kirjainyhdistelmä tahansa.
        Menee jo kyllä merkilliseksi "tieteeksi"

• Ramoona*
        ynnämuu kirjoitti:

Näin on, on Pirtissä kirjoitellut. Ei tosin aivan viimeaikoina.

Minusta on turhaa kasata kekäleitä heti alkuun Ylläpidon valitseman luotsin niskaan. Kirjoittajatkin ovat aika yleisesti olleet sitä mieltä, että luotsille on tarvettakin. Eihän sellaista ihmettä olisi mistään löytynyt, että valittu luotsi aina kaikkia miellyttäisi.

Tottahan luotsilla on oikeus valita hyväksi katsomansa toimintatapa. Menetteleehän mielestäni myös asialliset "neuvotkin", mutta seriffinhän nekin on seulottava. Mielestäni hänelle pitäisi antaa ainakin aluksi työrauha.
        Aloituksessa ollut aihe on käsitelty, siihen en puutu.

Luotsin paikkaa saa kuka tahansa rekkautunut hakea, mutta eipä vaan ole aikaisemmin kiinnostanut, ei se taida oikein kiitollinen tehtävä olla. Nyt kun sellainen on saatu, arvosteluryöppy ryöpsähti heti . Onhan tässä pitkän luotsittoman kauden aikana tietysti kysymyksiä ja ongelmia kertynytkin, eikä kaikki ole varmaan henkilökohtaiseksi arvosteluksi tarkoitettukaan. Luotsiin ladataan paljon toiveita ja vaatimuksiakin, mutta meidän kirjoittajien vastuulla tämä palsta ennenkaikkea on.

Tervetulleksi toivotan luotsin, kärsivällisyyttä ja avoimuutta meidän luotsattavien parissa. Hyvä nimitys tuo luotsi, karikoiden välttely, väylällä pysyminen , laivojen auttaminen. Luotsi partioi omalla luotsikutterillaan ja nousee avustettavaan alukseen satamaan tultaessa ja lähdettäessä, antaa ohjeita, mutta ei ohjaa laivaa, se on kapteenin vastuulla. Tämä kirjoituskynäkin on jokaisen omalla vastuulla .

• Hki-slangia
        Ruuneperi kirjoitti:

Eikö tuo ole ihan murteellinen sana. Ruotsin fundeeraamisesta "suomennettu" ja silloin funtsia, ilman t- ja d -kirjainta.. Tietysti nimimerkki voi olla mikä kirjainyhdistelmä tahansa.
        Menee jo kyllä merkilliseksi "tieteeksi"

Fundeeraus on lähtösanana fundtsia-nikissä kuten monissa alunalkain helsinkiläisten sanoissa ja puheessa, slangi on mukana pienessä määrin päivittäin ollut meidän perheessä. kyllä isä fundtsasi asioita joka päivä, kova ajattelija kun oli.

• niiin
        Hki-slangia kirjoitti:

Fundeeraus on lähtösanana fundtsia-nikissä kuten monissa alunalkain helsinkiläisten sanoissa ja puheessa, slangi on mukana pienessä määrin päivittäin ollut meidän perheessä. kyllä isä fundtsasi asioita joka päivä, kova ajattelija kun oli.

kyllä noin se meni fundtsailtiin aina mitä tehdään jne

• fundtsija

Minä rekisteröidyin kehoituksesta : "rekisteröi tämä nikki itsellesi".

Tein työtä käskettyä.

Aika pian sen jälkeen kun olin ensimmäisiä viestejäni kirjottanut tuli melkein samanlainen, mutta ERI nikki 'fundsija'.

Minulla on t-kirjain siinä keskellä.

• avaa profiilisi

edes hetkeksi fundtsija, niin nähdään kumpi rekkasi ensin .

• = = = =

tuo ilmoitus on minullekin tullut monesti puskanikillä kirjoittaessani. Ilmoitus tulee kun nikki on vapaana. Olithan nähnyt jo kuukausia ennen fundsijan kirjoitukset pirtissä. Hän vain rekkautui myöhemmin.

• Onko tässä nyt

kyse vain Allersin edusta, paljon viestejä tyhjästä?

Älkää nyt jankatko, teille FUNDTSIA on kai outo sana,
      mutta meille alunalkain helsinkiläisille
      fundtsia -sana on hyvin jokapäiväinen ajattelua taikka miettimistä tarkoittava sana.
      Meillä käytetään sitä joka päivä ja monesti.
      Ei se kenenkään nimeltä tunnu.
      Tuskin sitä olisi kehoitettu rekisteröimään, jos se olisi ollut jo rekisteröity.

• tuntematon ystäväsi

Anteeksi Sini-sirkku, mutta ajoittain olet hiukan herkkänahkainen. Monet kirjoittajat tietävät tämän ja tahallaan provosoivat sinua.

Työvoimavaltaisilla toimialoilla näistä usein kasvetaan eroon. Oikeastaan tähän riittää jo kasvaminen isossa lapsikatraassa.
      Kaikki kakrut ovat jo niin ristiinrastiin kiusattuja, että ulos lentänut poika tai tyttö on ¤peruskoulunsa¤ kiusaamisensuhteen käynyt.

Haluat olla Sini-sirkku kaikille avoin ja reilu, mutta sinua kohtaan ollaan kateellisia ja pahansuopia, jaetaan miikkoja luoviinkin avauksiin ja kommentteihisi.

Me eräät tyypit pidetän peukkuja puolestasi. Oletko ehkä horoskooppimerkiltäsi Leijona, ihmisoikeuksien puolesta taistelija. Olen mies.

• Kiitos vaan, mutta eihän tässä sen kummempaa enää ole:D
      Väärinkäsityksiä voi syntyä tämänlaisissa kirjoitteluissa, minkäs sille voin!
      Iloinen olen kun TV on taas normaaliasemissaan, ja kaikki muukin on hyvin!

Hyvää viikonloppua!

• ◊◊◊

Riippuu vanhemmista millainen on ilmapiiri monilapsisessa perheessä!
      Parhaimmillaan perhe kasvattaa sosiaaliseksi ja muutkin huomioonottavaksi ihmiseksi, jonka liian jyrkät särmät ovat hienosti hioutuneet ja saattaneet esiin kuuntelevan ystävällisyyden. Sellaista ihmistä on helppo rakastaa.
      Äitini oli juuri sellainen ja samoin kyllä miehenikin, vaikka oli pikkuperheestä peräisin.

(Tuohon täällä kirjoittelevaan henkilöön en mene.)

• kevääseen 3 viikkoa?

Avaus aiheeseen. Harmaata, loskakeliä ajoteillä, kevyen ja ajoneuvoliikenteenväylillä. Kaikki lumentapainen ei meiltä ehdi sulaa

Ilma on pikku hiljaa kylmenemässä. Ensi viikon lopulle jo luvattu -13C yöpakkasia.
      Sitten saadaan myös aurinkokin taas nähdä, ennakoitiin.

Iltalehden lööpissä ennustettiin tavallista aikaisempaa kevättä. Meillä vasta ensimmäisen talitintin tit-tyyn kuulin. Niilläkin laulut lyhenee vai?
      (josko se titityy olikin vain ihmisten keksimä värssy)?

• havumetsien mies

Kyllähän Liisa olisi tuon luotsin paikan ansainnut. Tätä mieltä on moni tällä palstalla.

• perämies 1

Kiitos hyvistä aamunauruista...juuri niin...´paras mahdollinen.´

• perämies ykkönen

Voi hyvä sylvi, sinisirkku, eihän se ollut Luotsi, joka anteeksi pyytämään kehotti, en edes sano omia arvuuttelijani. Liekkö asia jo selvinnyt, en viitsinyt ketjua lukea. Ihmettelinkin anteeksipyyntöjäsi, voi jessus sentään.

• Kierroksen jälessä näyt olleen, tosin asia oli minulle kyllä ihan selvä:D

• pusi pulteri

Voitto, Valentin, Tino. Siinä tämän 14.1 nimipiväsankarit. Työpaikassamme oi kaksi Voitto nimistä henkiLöä.
      Turun Urheilijoiden Valentin Konosen muistan nimeltä. Otti 50km arvokisoissa hopeaa. Tino nimi taitaa olla italiassa suositumpi kuin meillä.

Aamu on harmaa, mutta ei auta, asioille pitää rientää. Otan rahaliivit mukaan koska taukkaa palaa tänään vahvasti.
      Iäkäs Nissan-Manta tykkää siitä, että sitä lokilämmitetään ennen käynnistämistä. Sanovat kotteroista tietävät, että saastuttaa vähemmän kun on esilämmitetty öljytila. No niin no, Manta on itse antamani nimi, Opelilta lainassa.

Myös Mantalle ja Mandille terkkuja ja haleja.

• vanhus kirjoittelisi

Tylsää tosi tylsää- lopettakaa jo tuo jankutus -keksikää jokun´ uusi aihe.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      670
      3524
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      100
      2738
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1731
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1622
    5. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      51
      1575
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      80
      1540
    7. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1510
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      369
      1508
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      28
      1369
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1263
    Aihe