Naisia halventavat heitot selostuksessa

eilinenennustus

Okei, oon tykännyt katsella näitä olympialaisia ja tuun kattomaan edelleen (onnea Enni!), mutta pikkuhiljaa on alkaneet vietävästi ärsyttää nämä rivien välissä naisia halventavat kommentit joita juontajat yms. muut studiovieraat viljelee vähän väliä:

STUDIOVIERAS (miespuolinen): "Välillä tulee katottua myös tuota leikkijääkiekkoa... tai siis naisjääkiekkoa, vitsi vitsi."

SELOSTAJA (naisten slopestylen finaali): "Näköjään naisillaKIN on ihan tiukkaa vääntöä tässä finaalissa."

KALLE PALANDER (miesten syöksylaskua kommentoidessaan): "Tälläkin on jalat tuolleen epävakaan näköisesti yhdessä, vähän niin kuin naisilla yleensä."

Ja tässä vain ne, jotka muistan. Vedän ehkä herneen pienestä nenään mutta naisena tämmöset heitot tekee kyllä katsomiskokemuksesta erittäin tympeän. Kyllähän mä tiedän että keskimäärin naiset ei ole fyysisesti miesten tasolla, mutta silti tykkään katsoa enkä kaipaa että YLE:n taholta sitä hangataan mun naamaan.

Haluan katsoa urheilua. Piste. Enkä koko ajan kuunnella sitä, miten heikkoa, typerää, naurettavaa ja säälittävää sukupuolta edustankaan. Vitsit voi löytää muualtakin ja ennen kaikkea keskittyä siihen asiaan eli URHEILUUN.

17

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmm....

      Nämä talviurheilulajit kuten lätkä ovat loppujen lopuksi aika pieniä lajeja myös miesten osalta. Niitähän harrastetaan vain muutamassa maassa tosissaan. Jos naisten lätkässä mitalin voi käytännössä ottaa 4 maata, miesten lätkässä näitä maita on ruhtinaalliset 6.

    • eilinenennustus

      Näinhän se on. Eikä todellakaan ole tarkoitus väittää, että naisten urheilun pitäisi millään mitalla katsottuna olla yhtä kiinnostavaa kuin miesurheilu, koska ovathan suoritukset erilaisia... mutta juuri tuo ikävä asenne on se, mikä häiritsee eniten. Naisten urheilu ei ole leikkiä, se on parasta urheilua mitä naisvartalolla aikaan saa ja esim. taitoluistelun kaltaisissa lajeissa tämä ero pelaa edukseen.

    • Rukajärven tie

      En tiedä, onko sovinismia, mutta minusta lumilautailussa ja kumparelaskussa saisi olla vartalonmyötäiset asut kuten hiihdossa ja pikaluistelussa, jotta kehon muodot tulisivat paremmin esille. Emme esim. tiedä, millainen vartalo on Enni Rukajärvellä.

    • panomies.,

      Naisia pitää halventaa jotta työttömilläkin olisi varaa huoriin. Tuollainen 10€/t on sopiva taksa.

    • pelletemppuja

      Putinin paras ja suosikkilajihan on miesten jääkiekko, tietystikin.
      Kaikista paras laji.

      Temppuilija-hyppäilijät olkoon sitten, mutta annettakoon heillekin resursseja hypätä, ensin valittivat että on liian iso mäki, ja liian isot hyppyrit, ei uskalla, sitten on liian pienet ei saa temppuja tehtyä?

      10km korkeudesta ilmasta vaan temppuja tekemään sitten, pudottaa helikopterista jäävuoren päälle, hypi sillä ja näytä temppusi!

    • Näin Thaimaassa

      Asun Thaimaassa,ja täällä asuessani olen alkanut ymmärtää.kuinka pieniä,kaikki talviolympia lajit ovat.Täällä valta osa ihmisistä ei edes tiedä,että nyt on jotkut olympia kisat jossain Venäjällä.
      Jalkapalloa,Tennistä ja jopa snookkeria tulee TV.stä.Muttei edes urheiluruudun tapaisessa lähetyksessä,sanaakaan tai kuvaakaan Sotshin Olympialaisista.

      • tschunami2004

        - ja täällä taas niiden thaikkujen kahinointi puna- ynnä keltsipaitoineen on tapeetilla jatkuvasti ...köyhä kehitysmaa.


    • 78 v

      Valitettavasti Palander ei kommenteissaan tiedä, että Suomen kielessä ihmisistä puhuttaessa käytetään hän-sanaa Jutut kuten Kostelitsista , joka lupasi vetää häntä turpaan voisi jättää kertomatta. Kun käyttäisit "hän" sanaa niin tietäisi että puhut ihmisistä etkä koirista.Useissa kielissä hän-sana kertoo jo sukupuolen, josta puhuu. Masentava oli myös Palanderin halventava kommentti kisojen avajaisista.

    • marakattinauru..

      "Rako venyy.." Historian osuvin selostus naishiihdon luonteesta.....
      Kansan nauranut jo vuosikymmeniä....

    • cool down

      Löysätkää nyt vähän pipoa, älkääkä noin syvällisesti keskittykö selostuksiin. Itse urheilutapahtuma on pääasia.

    • eilinenennustus

      Senhän vuoksi juuri kirjoitinkin, kun kisaan syventyneenä yhtäkkiä selostajan pikkumaiset heitot vievät huomion pois itse aiheesta. Mä olen naiskatsoja ja haluan todella katsoa tasa-arvoisesti urheilua ilman että minua aina muistutetaan oman sukupuoleni heikkoudesta ja tyhmyydestä joka käänteessä.

      • eiks vaa

        Etkö vieläkään tajua miksi urheilupomot haluavat tiukkakroppaisia naisia kisoihin.....

        Pussien tyhjennys on se syy.


      • ugh1
        eiks vaa kirjoitti:

        Etkö vieläkään tajua miksi urheilupomot haluavat tiukkakroppaisia naisia kisoihin.....

        Pussien tyhjennys on se syy.

        ugh... juuri tämä on syy miksi miessukupuoli alkaa kiinnostaa päivä päivältä yhä vähemmän.


    • Apo-CaIypso

      Kyllä aikuiset äijät tökkimässä mustaa mötikkää paikasta toiseen- ja jopa naamat verillä...ei hyvvee päevee..höhöh.

      • tökkijä 26 cm

        Musta muna paras muna!


    • hyvämenaiset

      Aivan, olen tismalleen samaa mieltä, eli äijät aliarvioi naisia katsojien sitä edes huomaamatta. Mutta sitä samaa meininkiähän on koko yhteiskunnassa ja maailmassa, sitä ei vaan huomata. Hyvä Suomen naiset, kaksi mitalia, missä miesten tuomat mitalit ???

    • Pappa47v

      Rako pienenee!! Sano tv kuulutaja. Naisten hiihdosta. Pappa sano keinutuolissa , että huomenna ostetta mummolle sukset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe