Tyhmyys ja uskovaisuus kulkee käsi kädessä!

näin sen näen

15

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse et ymmärrä

Eihän artikkelissa ole mitään viittausta kristinuksoon. Oletko köyhän perheen lapsi?

• näin sen näen

Kysymys on tilastoista. Ääriesimerkkinä, köyhä "slummin" lapsi kuulee useammin yksinkertaista kieltä ja jää kieleltään yksinkertaisemmaksi kuin mihin hänen resurssinsa olivat riittäneet ja yksinkertaisemmat ovat herkemmin uskovia eli köyhyys ylläpitää uskovaisuutta.

• et tiedä mitään
        näin sen näen kirjoitti:

Kysymys on tilastoista. Ääriesimerkkinä, köyhä "slummin" lapsi kuulee useammin yksinkertaista kieltä ja jää kieleltään yksinkertaisemmaksi kuin mihin hänen resurssinsa olivat riittäneet ja yksinkertaisemmat ovat herkemmin uskovia eli köyhyys ylläpitää uskovaisuutta.

Kukapa muu kuin lähetysjärjestöt ja Jumalalleen täysin antautuneet kristityt lähtevät kehitysaputöihin luomaan kirjakieltä etinisille ryhmille, avamaan kouluja, sairaaloita, kohentamaan maataloustuotantoa näille maapallon kaikista vähäosaisille slummien ja kaatopaikkojen asukkaille.
        Tutustu hieman esim. Fidan ja Kirkon Ulkomaa-avun toimintoihin ja hörise sitten luulojasi.
        Artikkellissa ei mainita mitään uskon vaikutukesta sivistymättömyyteen. Hatusta temmattu oletus.

• et tiedä mitään kirjoitti:

Kukapa muu kuin lähetysjärjestöt ja Jumalalleen täysin antautuneet kristityt lähtevät kehitysaputöihin luomaan kirjakieltä etinisille ryhmille, avamaan kouluja, sairaaloita, kohentamaan maataloustuotantoa näille maapallon kaikista vähäosaisille slummien ja kaatopaikkojen asukkaille.
        Tutustu hieman esim. Fidan ja Kirkon Ulkomaa-avun toimintoihin ja hörise sitten luulojasi.
        Artikkellissa ei mainita mitään uskon vaikutukesta sivistymättömyyteen. Hatusta temmattu oletus.

Ja kirjana opetuksessa käytetään? Veikkaan ettei se ole aapinen. Propsit täältä sille, että autetaan....häiritsee vaan se taka-ajatus taustalla, miksi sitä kehitysapua viedään "villeille" ja "pakanoille" eli oman uskonnon levittäminen/pakottaminen teidän mielestään "sivistymättömille".
        Voisiko sitä apua viedä ilman mitään omia agendoja? Onko kirkko ja uskovaiset valmiita siihen?

• J.Eesus
        et tiedä mitään kirjoitti:

"luomaan kirjakieltä etinisille ryhmille".
        Siinähän se tulikin samantien.
        Annoit kouluesimerkin tyhmyyden ja uskovaisuuden voimakkaasta symbioosista.

• Hyvä Me

Taitaapa tulevaisuudessa moni keskituloinenkin köyhtyä niin, ettei ole varaa ostaa edes omaa arkkua, elleivät jo pikaisesti käänny tieltänsä .. ainakin tuolla Amerikan puolessa ..
      Syödään me kuitennii terveellisen sopivasti .. ja mieluusti luomua ..
      ;-)
      http://www.youtube.com/watch?v=5anmG0ksWOI

• tosi on onneksi

Kyllä ympäristö vaikuttaa. Käsi kädessä kulkee myös auton omistaminen ja kaikki muukin.
      Esim. uskikset ajavat mm. MB:llä, BMW:llä ja Volvolla kun taas vaparit käyttävät Wartburgia ja Trabantia.

• "Esim. uskikset ajavat mm. MB:llä, BMW:llä ja Volvolla kun taas vaparit käyttävät Wartburgia ja Trabantia."

Kolme merkkiä joihin en koskisi edes pitkälläkään tikulla. Vapareista taas en tiedä mutta minä olen ajanut jenkeillä kohta neljännesvuosisadan ( Chevy, Jeep)

Mainitsemasi 3 merkkiä sopii hyvin uskoville, niiden omistajia kun pidetään röyhkeinä, omahyväisinä ja itsekkäinä minä minä- tyyppeinä.

• mielikuvia?
        angelus_nigrum kirjoitti:

"Esim. uskikset ajavat mm. MB:llä, BMW:llä ja Volvolla kun taas vaparit käyttävät Wartburgia ja Trabantia."

Kolme merkkiä joihin en koskisi edes pitkälläkään tikulla. Vapareista taas en tiedä mutta minä olen ajanut jenkeillä kohta neljännesvuosisadan ( Chevy, Jeep)

Mainitsemasi 3 merkkiä sopii hyvin uskoville, niiden omistajia kun pidetään röyhkeinä, omahyväisinä ja itsekkäinä minä minä- tyyppeinä.

no jopas täällä osataan!!!! ko. automerkkien ominaisuuksiin kuuluvat myös turvallisuus, kestävyys, jälleenmyyntiarvo jne. jotka eivät liity mitenkään ostajan röyhkeyteen ym.

• ihan kummastuttaa
        mielikuvia? kirjoitti:

no jopas täällä osataan!!!! ko. automerkkien ominaisuuksiin kuuluvat myös turvallisuus, kestävyys, jälleenmyyntiarvo jne. jotka eivät liity mitenkään ostajan röyhkeyteen ym.

Eikö atesteilla on ole elämässä muita aistiärsykkeitä ja pohdittavaa- huomaa ja muistaa eri seurakuntien suosimat automerkitkin. Te taidatte olla juuri niitä ympäristöstä tai kepillä ohjautuvia.
        Olen uskovainen ja en kyllä muista monenkaan seurakuntalaiseni auton väriä puhumattakaan merkeistä.
        Aika tyhmän kuvan annat itsestäsi kommentillasi.

• mielikuvia? kirjoitti:

Ei täällä ole mistään automerkkien ominaisuuksista edes puhuttu, enkä ole väittänyt ko. merkkejä huonoiksi. Siinä että en koskisi niihin on kyse siitä kuvasta mikä ko. autoista tai niiden omistajista on. Arvomaailmat ovat erilaisia.

Ateismi tai teismi tuskin vaikuttaa auton hankintaan vaan muu arvomaailma.
        Tosin uskovat ovat yleensä konservatiivisia ja MB ja Volvo ainakin liitetään konservatiivisuuteen, ehkä Bemarikin, tiedä häntä.

• ihan kummastuttaa kirjoitti:

Eikö atesteilla on ole elämässä muita aistiärsykkeitä ja pohdittavaa- huomaa ja muistaa eri seurakuntien suosimat automerkitkin. Te taidatte olla juuri niitä ympäristöstä tai kepillä ohjautuvia.
        Olen uskovainen ja en kyllä muista monenkaan seurakuntalaiseni auton väriä puhumattakaan merkeistä.
        Aika tyhmän kuvan annat itsestäsi kommentillasi.

"Eikö atesteilla on ole elämässä muita aistiärsykkeitä ja pohdittavaa- huomaa ja muistaa eri seurakuntien suosimat automerkitkin"

KIrjoituksesta päätellen se oli teisti joka tuota pohti, minun puolestani kukin ajakoon millä lystää, niin ainakin minä teen.

"Aika tyhmän kuvan annat itsestäsi kommentillasi."

Kenelle tuo oli tarkoitettu?

• Martti... Jfjf

Köyhän miehen aloitus! Jos sallitte vähän rankempaa huumoria...

• Eikö sen eräänkin uskonnon nimenomainen tavoite ole lapsenkaltaisuus?

• Uskovainen on kuin lapsi, jonka kehitys on pysähtynyt.

Siksi älykäs ateisti ei jaksa suhtautua typerään uskovaan kuten ala-asteen opettaja suhtautuu lapseen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3141
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2901
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2699
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1807
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      961
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      819
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      812
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      810
    Aihe