Sokerin demonisointi

Eli olen aika oudossa tilanteessa sikäli, että olen perheen sokerileipuri, ja perhe on alkanut demonisoimaan sokeria, vaikka vastikään keksin oman kakkureseptin josta he eivät ole saaneet tarpeekseen.

He muistuttavat jatkuvasti miten prosessoitu sokeli on kuin alkoholia ja aiheuttaa painon lisäksi rasvamaksaa, ja esittelevät minulle jatkuvasti sokerittomia jälkiruokia. He jaksavat aina muistuttaa, miten sokeria ei ihminen tarvitse yhtään. Siltikin he vievät karkkia lahjaksi mm. siskonpojalleni. Sanovat yhtä, tekevät toista.

Muutos on ollut niin äkillinen, etten oikein tiedä miten suhtautua tähän intoiluun.

5

432

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ddfgghhj

Vai että oikein demonisoida.... hih

• Joo, hassu ilmaus ehkä mutta tuntuvat intoilevan kovasti sitä vastaan.

• leipurihiiva

Oikein hyvin ilmaistu!
      Monille uudet ruoka- ja terveystrendit ovat kuin uskonto jossa ns. "pahoja" asioita demonisoidaan.
      Vaikeaa on elää ihmisten kanssa kun he menevät äärimmäisyyksiin ruoka-asioissa.
      Yleensä kiihkoilijat ovat niin hukassa eri lähteistä tulevan ristiriitaisen tiedon kanssa että ampuvat itseään jalkaan, jatkuvasti.
      Totuuksia on nimittäin yhtä paljon kuin totuuden torviakin ja kaikki ainakin netistä löytyvä on enemmän tai vähemmän mututietoa.
      Kyllä intoilut yleensä laantuvat melko nopeasti. Tässä tilanteessa neuvoni aloittajalle on että jätät nyt toistaiseksi leipomiset pois kokonaan. Kyllä taitaa valittajilta mennä suu mutruun mutta sitä saa mitä tilaa :)

• löllöä vähemmän

Sokerin määrää tulisi todella vähentää. Meillä on leivonnaisista vähennetty sokeria niin paljon kuin se tuloksen kannalta on mahdollista (diabetes). Ensiksikin pitäisi keksiä uudet nimet termeille "suolaista" ja "makeaa". Kummallekin jokin uusi sana!. Kun ihminen tottu alempaan tasoon niin "vanha" määrä maistuu hirveältä ja se on todella haitallista terveydelle.

• se on hyvää!

Pitäähän sokeria syödä. Muuten on vaara, että kohta ei paina paljoakaan yli 100 kg. Toinen pätevä syy on, että eläkemenot pienenee kun ihmiset kuolee nuorempina. Kaikki kotiin päin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      160
      1522
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      129
      1190
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      879
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      65
      801
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      63
      717
    6. 52
      690
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      685
    8. 76
      586
    9. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      582
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      568
    Aihe