Typerä kysymys, mut miten kannattais tehdä vege-makaroonilaatikko?
Mä ajattelin, et ton jauhelihan ainaki vois korvata jollain.
Mä en siis tarkoita mitään kasvislaatikkoa.
Tais olla aika vaikeesti sanottu, mut toivottavasti joku ymmärtää.
Makaronilaatikko
43
1064
Vastaukset
- ............
Mitä muutakaan vege-makaroonilaatikko on kuin kasvislaatikkoa?
Jauhelihan voi korvata soijarouheella. Sen voi keittää kasvisliemessä tai missä haluat, maku riippuu ihan siitä.
Kananmunan voi korvata soijajauholla.
Maidoksi voi laittaa jotain kasvismaitoa, niitä on monenlaisia: soijaa, kauraa, riisiä, kookosta, mantelimaitoa..
Juustoksi löytyy jotain kasvisvaihtoehtoja, jos haluaa.
Maustaa kannattaa kasvisruoka aina vähän reilummin kuin liha, sillä esim. soijarouheessa (tai muissa vastaavissa soijaproteiinituotteissa) ei itsessään ole juuri mitään makua. Tosin ei raaka lihakaan juuri miltään maistu.- ei korvaaja
Korvata. Korvata-korvata korvata... mikä ihmeen hinku teillä ituhipeillä on korvata joku tuote toisella ? Ei mee jakeluun.
Selkeesti se on soija makarooni laatikko sitten eikä soijalla jauhelihan korvattu soijajauholla kananmuna korvattu kasvismaidolla maito korvattu laatikko.
Ootte te tyhmiä. - Ei korvaamisia
ei korvaaja kirjoitti:
Korvata. Korvata-korvata korvata... mikä ihmeen hinku teillä ituhipeillä on korvata joku tuote toisella ? Ei mee jakeluun.
Selkeesti se on soija makarooni laatikko sitten eikä soijalla jauhelihan korvattu soijajauholla kananmuna korvattu kasvismaidolla maito korvattu laatikko.
Ootte te tyhmiä.Oon samaa mieltä että miksi pitää korvata jokin tuote toisella.Keliakian,laktoosi-intoleranssin,allergiat esim.kala,pähkinä,sitrushedelmät jne. ymmärtää,mutta ei tollasta että jokin soijakasvismaitomössö,ei kuullosta mitenkään houkuttelevalta.Totta että ootte tyhmiä.
- Bon appétit vaan...
Ei korvaamisia kirjoitti:
Oon samaa mieltä että miksi pitää korvata jokin tuote toisella.Keliakian,laktoosi-intoleranssin,allergiat esim.kala,pähkinä,sitrushedelmät jne. ymmärtää,mutta ei tollasta että jokin soijakasvismaitomössö,ei kuullosta mitenkään houkuttelevalta.Totta että ootte tyhmiä.
No kuulehan nyt, tässä pyydettiin ohjetta lihattomaan makaronilaatikkoon. Kenties osasit lukea sen verran, vaikka tekstisi kirjoitusasusta voisi muutakin päätellä.
Ituhipeillä on hinku "korvata" jokin tuote toisella, koska emme syö lihaa. Joten lihaa on vaikea korvata muulla kuin kasvisvaihtoehdolla, jos kasvissyöjä/vegaani on.
Jotkut eivät syö eivätkä käytä mitään eläinkunnan tuotteita - tämähän on vegaanipalsta, jos muistat. Niinpä yllä mainittiin vaihtoehtoja myös meijerituotteille ja kananmunalle.
Sinun ei tarvitse syödä kasvisruokaa eikä pohtia asioita, jotka käyvät yli ymmärryksesi. Pistele vain suuhusi sitä, mikä kuulostaa houkuttelevalta. Ahmi kaikkea, mitä ruokateollisuus kaupittelee ja houkuttelevaksi tekee. Ympäristöstä tai tuotantoeläinten kohtelustahan et ilmeisesti välitäkään. - Ja vali vali vaan...
Bon appétit vaan... kirjoitti:
No kuulehan nyt, tässä pyydettiin ohjetta lihattomaan makaronilaatikkoon. Kenties osasit lukea sen verran, vaikka tekstisi kirjoitusasusta voisi muutakin päätellä.
Ituhipeillä on hinku "korvata" jokin tuote toisella, koska emme syö lihaa. Joten lihaa on vaikea korvata muulla kuin kasvisvaihtoehdolla, jos kasvissyöjä/vegaani on.
Jotkut eivät syö eivätkä käytä mitään eläinkunnan tuotteita - tämähän on vegaanipalsta, jos muistat. Niinpä yllä mainittiin vaihtoehtoja myös meijerituotteille ja kananmunalle.
Sinun ei tarvitse syödä kasvisruokaa eikä pohtia asioita, jotka käyvät yli ymmärryksesi. Pistele vain suuhusi sitä, mikä kuulostaa houkuttelevalta. Ahmi kaikkea, mitä ruokateollisuus kaupittelee ja houkuttelevaksi tekee. Ympäristöstä tai tuotantoeläinten kohtelustahan et ilmeisesti välitäkään.Läpä läpä vaan bon apetit,onks asiaa vajokki?ihan kun en tietäs pyydettiinkö ohjetta vai ei.Taitaa olla niin ettet sinä osaa pahemmin lukea ja sen voi päätellä viestisi tyylistä.
Minua ei kiinnosta kenenkään lihan tai kasvisten syönti,eikä se mitä kukakin käyttää.
Minun tarvitsee kyllä syödä kasviksia ja pohtia asioita,yli ymmärrykseni käy vain sinun turhanpäiväinen päänaukominen ja aivan turhasta.Minä en pistä tai ahmi suuhuni sitä,mikä kuullostaa houkuttelevalta,vaan sitä mitä ruokavalioni sallii.Minä välitän kyllä ympäristöstä ja tuotantoeläinten kohtelusta,mutta samaa ei voi sanoa sinusta,jos välittäisit niin et aukoisi turhasta päätäsi täällä - Paskanjauhannaks men
Ja vali vali vaan... kirjoitti:
Läpä läpä vaan bon apetit,onks asiaa vajokki?ihan kun en tietäs pyydettiinkö ohjetta vai ei.Taitaa olla niin ettet sinä osaa pahemmin lukea ja sen voi päätellä viestisi tyylistä.
Minua ei kiinnosta kenenkään lihan tai kasvisten syönti,eikä se mitä kukakin käyttää.
Minun tarvitsee kyllä syödä kasviksia ja pohtia asioita,yli ymmärrykseni käy vain sinun turhanpäiväinen päänaukominen ja aivan turhasta.Minä en pistä tai ahmi suuhuni sitä,mikä kuullostaa houkuttelevalta,vaan sitä mitä ruokavalioni sallii.Minä välitän kyllä ympäristöstä ja tuotantoeläinten kohtelusta,mutta samaa ei voi sanoa sinusta,jos välittäisit niin et aukoisi turhasta päätäsi täälläKukahan tähän keskusteluun tuli aukomaan päätään, vittuilemaan ituhipeille, nussimaan pilkkua pyhän makaronilaatikon koostumuksesta ja oikeasta nimityksestä ja siitä, mitkä ovat ymmärrettäviä syitä tiettyyn ruokavalioon.
Ja sitten sanot, että sinua ei kiinnosta kenenkään lihan tai kasvisten syönti. - Oma vikanne
Paskanjauhannaks men kirjoitti:
Kukahan tähän keskusteluun tuli aukomaan päätään, vittuilemaan ituhipeille, nussimaan pilkkua pyhän makaronilaatikon koostumuksesta ja oikeasta nimityksestä ja siitä, mitkä ovat ymmärrettäviä syitä tiettyyn ruokavalioon.
Ja sitten sanot, että sinua ei kiinnosta kenenkään lihan tai kasvisten syönti.On aivan oikein että teille ituhipeille auotaan päätä,vittuillaan ja nussitaan pilkkua makaronilaatikon koostumuksesta ja oikeasta nimityksestä.Koska aiheutatte sen omalla typerällä käytöksennälle.Ei minuakaan kiinnosta kenenkään syömiset ja olen tuon nimimerkki ja vali vali vaan kanssa samaa mieltä.OIKEAAN makaronilaatikkoon kuuluu ehdottomasti jauheliha,voi ja munamaito.Mielestäni kasvissyöjät ei tartte mitään lihan korvikkeita,jos tarttee niin sitten kannattaa ryhtyy takaisin sekasyöjäksi.
- Ituhippi
Oma vikanne kirjoitti:
On aivan oikein että teille ituhipeille auotaan päätä,vittuillaan ja nussitaan pilkkua makaronilaatikon koostumuksesta ja oikeasta nimityksestä.Koska aiheutatte sen omalla typerällä käytöksennälle.Ei minuakaan kiinnosta kenenkään syömiset ja olen tuon nimimerkki ja vali vali vaan kanssa samaa mieltä.OIKEAAN makaronilaatikkoon kuuluu ehdottomasti jauheliha,voi ja munamaito.Mielestäni kasvissyöjät ei tartte mitään lihan korvikkeita,jos tarttee niin sitten kannattaa ryhtyy takaisin sekasyöjäksi.
Mitäs typerää tässä on ollut? On vastattu, kun joku on kysynyt. Sinä sen sijaan et ole vastannut, olet huudellut vierestä. Kuka tässä ketjussa on pyytänyt tietoa siitä, mitä sinusta on oikea makaronilaatikko? Harvassa ovat ne suomalaiset, jotka eivät tiedä, mistä jauhelihamakaronilaatikko koostuu. Harvemmat sen sijaan tietävät esimerkiksi, että täysrasvaisella soijajauhoa voi käyttää kananmunan sijaan, tai että maitoja on muitakin kuin lehmästä tulleita ym. Juuri näitähän tässä kyseltiin.
Sinä saat värkätä OIKEATA makaronilaatikkoasi ihan niin paljon kuin lystäät.
- ...
Nuo soijajutut kuulostaa aika kamalilta. Itse korvaan aina makaronin kesäkurpitsalla, mutta laadukkaalle jauhelihalle en ole löytänyt korvaavaa tuotetta. Teollisuusjätteitä en suostu syömään.
- ...........
Kuten sanottu, ne eivät maistu miltään.
Osta soijarouhetta ja keitä sitä 10 min. lihaliemessä (jos vot lihaliemivalmisteita käyttää), kaada vesi pois, ja voilà, sinulla on jauhelihaa, jossa ei ole lainkaan rasvaa. Jos se on ongelma, rasvaa voi lisätä maun mukaan. Tai toinen vaihtoehto: Osta soijasuikaleita, keitä niitä kanaliemessä, purista liika neste pois ja ruskista pannulla, vähän broilerimaustetta päälle. Sinulla on "kanaa". (Vegaaniveljet ja -siskot antakoon minulle anteeksi sen, että näissä ohjeissa on liha- ja kanalientä.)
Jos tunnet mutu-tuntumalta ennakkoluuloja soijaa kohtaan - se on proteiinirikas papu, josta voidaan tehdä melkein mitä tahansa -, kehotan ostamaan vaikkapa Alpro-jogurttia tai pakastealtaasta soijajäätelöä. Kukaan tuttuni, joka on niitä maistanut, ei ole pitänyt niitä kamalina. Itse asiassa suklaanmakuisen soijajätskin söivät loppuun ennen kuin kerroin, että se oli sitten soijaa. Hämmästys oli suuri. - vaikeaaonvegaanilla
........... kirjoitti:
Kuten sanottu, ne eivät maistu miltään.
Osta soijarouhetta ja keitä sitä 10 min. lihaliemessä (jos vot lihaliemivalmisteita käyttää), kaada vesi pois, ja voilà, sinulla on jauhelihaa, jossa ei ole lainkaan rasvaa. Jos se on ongelma, rasvaa voi lisätä maun mukaan. Tai toinen vaihtoehto: Osta soijasuikaleita, keitä niitä kanaliemessä, purista liika neste pois ja ruskista pannulla, vähän broilerimaustetta päälle. Sinulla on "kanaa". (Vegaaniveljet ja -siskot antakoon minulle anteeksi sen, että näissä ohjeissa on liha- ja kanalientä.)
Jos tunnet mutu-tuntumalta ennakkoluuloja soijaa kohtaan - se on proteiinirikas papu, josta voidaan tehdä melkein mitä tahansa -, kehotan ostamaan vaikkapa Alpro-jogurttia tai pakastealtaasta soijajäätelöä. Kukaan tuttuni, joka on niitä maistanut, ei ole pitänyt niitä kamalina. Itse asiassa suklaanmakuisen soijajätskin söivät loppuun ennen kuin kerroin, että se oli sitten soijaa. Hämmästys oli suuri.Käsket keittämään soijarouhetta lihaliemessa ja suosittelet tätä vegaanille - no johan on!
No mutta näinhän ne tseffitkin kutsuvat kasvisruoiksi tekeleitä joista on vain jätetty punainen liha pois - varsinkin sianliha.
Sienikään ei tiukasti ottaen ole kasvis kuten ei myöskään hiiva, jota vegaanit yleensä syövät B12-vitamiinia saadakseen. - .........
vaikeaaonvegaanilla kirjoitti:
Käsket keittämään soijarouhetta lihaliemessa ja suosittelet tätä vegaanille - no johan on!
No mutta näinhän ne tseffitkin kutsuvat kasvisruoiksi tekeleitä joista on vain jätetty punainen liha pois - varsinkin sianliha.
Sienikään ei tiukasti ottaen ole kasvis kuten ei myöskään hiiva, jota vegaanit yleensä syövät B12-vitamiinia saadakseen.Aloittaja tuskin on vegaani, kun kysyi tuollaista. Mielestäni on positiivista, että lihan kulutusta vähennetään, vaikkei vegaaniksi ryhtyisikään. Siksi moinen syntinen ohje. Olen semi-ituhippi, nääs.
En ole itse ehdoton vegetaristi. Oman ruoanlaittoni osalta kyllä, mutta en rupea koskaan ns. vieraassa paikassa kranttuilemaan ruoasta. Siitä ei mielestäni ole mitään hyötyä kenellekään eikä millekään, korkeintaan omalle turhamaisuudelle ja oikeassa olemisen tarpeelle. Jos ruoka on jo ostettu ja valmistettu, olisi mielipuolista jättää se syömättä, koska siinä on lihaa, maitoa tai kananmunia. Niinpä olen, jos jokin leimakirves on löydettävä, fleksitariaani. - kuulostaaparemmalta
......... kirjoitti:
Aloittaja tuskin on vegaani, kun kysyi tuollaista. Mielestäni on positiivista, että lihan kulutusta vähennetään, vaikkei vegaaniksi ryhtyisikään. Siksi moinen syntinen ohje. Olen semi-ituhippi, nääs.
En ole itse ehdoton vegetaristi. Oman ruoanlaittoni osalta kyllä, mutta en rupea koskaan ns. vieraassa paikassa kranttuilemaan ruoasta. Siitä ei mielestäni ole mitään hyötyä kenellekään eikä millekään, korkeintaan omalle turhamaisuudelle ja oikeassa olemisen tarpeelle. Jos ruoka on jo ostettu ja valmistettu, olisi mielipuolista jättää se syömättä, koska siinä on lihaa, maitoa tai kananmunia. Niinpä olen, jos jokin leimakirves on löydettävä, fleksitariaani.Eli noin simppelisti sanottuna olet sekasyöjä vaikka vegaanit ja kasvisruoka-friikit haluavatkin kutsua itseään hienoilla kaukaa haetuilla nimiyhdistemillä - mieluimmin latinan kera.
- .........
kuulostaaparemmalta kirjoitti:
Eli noin simppelisti sanottuna olet sekasyöjä vaikka vegaanit ja kasvisruoka-friikit haluavatkin kutsua itseään hienoilla kaukaa haetuilla nimiyhdistemillä - mieluimmin latinan kera.
Niillä nimiyhdistelmillä (jotka usein ovat humoristista sanakikkailua, kuten "fleksitariaani") halutaan vain kuvailla sitä, mitä on tai mitä pyrkii olemaan. Ei tämä ole mitään puoluepolitiikkaa tai ideologista taistelua, vaikka jotkut sitä sellaisena pitävät. Minulle on samantekevää, mikä arviolta 95 % kasviksista ja korkeintaan 5 % lihasta koostuva ruokavalioni on nimeltään.
- japuolukatmyös
......... kirjoitti:
Niillä nimiyhdistelmillä (jotka usein ovat humoristista sanakikkailua, kuten "fleksitariaani") halutaan vain kuvailla sitä, mitä on tai mitä pyrkii olemaan. Ei tämä ole mitään puoluepolitiikkaa tai ideologista taistelua, vaikka jotkut sitä sellaisena pitävät. Minulle on samantekevää, mikä arviolta 95 % kasviksista ja korkeintaan 5 % lihasta koostuva ruokavalioni on nimeltään.
Hjuumor-puolelta - mikä voisi olla flaksitariaani.
Ehkä miehen syöjätär, joka tarttuu kiinni aina kun siihen on mahdollisuus eli populistinen lihansyöjä, joka vetää jöötiä naamaan ja kaviaarit päälle.
Ei kyllä nää nimitykset kertovat vain ihmisten käsittämättömästä tarpeesta luokitella niin itsensä kuin muutkin hallittaviin ryhmiin.
Ehkä näin saa rakennetta omaan elämään, mutta järkevää se ei ole.
- jepujeeeee
Tee itse liha seitanista. Sitä kannattaa tehä kotona, koska raaka-aineet on edullisia ja halpoja. Kaupan valmisseitan ei sitä ole, jos nyt jostain edes löydät.
Googletas seitan reseptejä ja tee ja maistele, saatat yllättyä. - ohjeet
Mää käytän härkäpapua. Maustan valkosipulilla ja muilla mausteilla ja pehmennän kiehuvalla vedellä. Kastikkeeks laitan tomaattikastiketta, sienikastiketta tai kookosmaitoa. Uunissa saa olla n. vartin ettei kuivetu liiikaa. (pavun kypsymisaika on 10min.)
- oliivi parmesan
Lapsi kuueles.. Et sinä sitä kuitenkaan tee itse, eikä liha makaroonilaatikolle ole korviketta. Jos nyt hingut kasvisruokaa itsetunnon takia- liikaa läskiä/ näppylöitä- nii juttele ekana terkkkarille jooko. Kun on silleensä että ne sporttiset ja vähän pyöreemmät mimmit on edelleen poikien suosiossa, eikä aneemiset väjjävaate- koruhenkarit.
Läheppäs lenkille kaverin kanssa, raittiiseen ilmaan. Unoha ne vegelaatikot, niitä ei ole olemassakaan, ne syö pelkkää heinää ja sun on tarkoitus olla terve.
Tommosen vegen tunnistaa jo kaukaa kiillottomasta nirha tukasta, huonoista hampaista, katse kun keskitysleirillä, hilseilevä kutiseva iho ja niiden penskat kasvaa kun heinäpaalista, raukat.- 19+2
Vegetaristit eivät ole aneemisia. Ihminen voi parhaiten raakaravinnolla. Proteiineja saa yllinkyllin pähkinöistä ja pavuista. Vitamiinilisänä tarttee ottaa pelkästään B12 tai jos ei halua, niin voi olla lakto-ovo-vegetaristi.
Moni kakku on päältä kaunis. Kyllähän pakkeli meikkiä suurentaa silmiä, tasoittaa ihonvärin ja tuo väriä naamaan. Hiusvärit tuo hehkua tukkaan. Eri asia on TERVEELLISYYS. Kemikaalit ovat myrkkyjä ja vahingoittavat ihoa vuosien mittaan. Keski-iässä ja sen jälkeen monilla naisilla onkin hampputukka, kuiva ja kuollut. Iho on täynnä ryppyjä. Puhumattakaan sisäelinten kunnosta. Eläinrasvat ovat kovettaneet verisuonet. Liikuntaa harrastamattomat ovat liikuntakyvyttömiä vanhuksia 60v. - Luulet vaan niin
19+2 kirjoitti:
Vegetaristit eivät ole aneemisia. Ihminen voi parhaiten raakaravinnolla. Proteiineja saa yllinkyllin pähkinöistä ja pavuista. Vitamiinilisänä tarttee ottaa pelkästään B12 tai jos ei halua, niin voi olla lakto-ovo-vegetaristi.
Moni kakku on päältä kaunis. Kyllähän pakkeli meikkiä suurentaa silmiä, tasoittaa ihonvärin ja tuo väriä naamaan. Hiusvärit tuo hehkua tukkaan. Eri asia on TERVEELLISYYS. Kemikaalit ovat myrkkyjä ja vahingoittavat ihoa vuosien mittaan. Keski-iässä ja sen jälkeen monilla naisilla onkin hampputukka, kuiva ja kuollut. Iho on täynnä ryppyjä. Puhumattakaan sisäelinten kunnosta. Eläinrasvat ovat kovettaneet verisuonet. Liikuntaa harrastamattomat ovat liikuntakyvyttömiä vanhuksia 60v.Vegetaristit on kyllä aneemisia.Ihminen voi parhaiten sekaravinnolla.Proteiineja saa parhaiten lihasta,kalasta,munista ja maitotuotteista.Kaikille ei edes käy pähkinät ja pavut allergian tai vatsavaivojen takia.Nuo vitamiinilisät on turhia,kaikki vitamiinit pitäisi saada ravinnosta,ei mistään purkista.
Moni kakku on todellakin päältä kaunis.Kyllä se hampputukka,kuiva ja ryppyinen iho,kovettuneet verisuonet ovat myös vegetaristeilla ja ovat myös liikuntaa harrastamattomat liikuntakyvyttömiä vanhuksina 60v. - huihelveta
Olkilapsia siis - sehän ei meille taviksille hyvää lupaa kun muistaa menneisyyden kauhuelokuvat.
- Juuri niin
huihelveta kirjoitti:
Olkilapsia siis - sehän ei meille taviksille hyvää lupaa kun muistaa menneisyyden kauhuelokuvat.
Totta että olkilapsia ja se ei taviksille hyvää lupaa kun ne menneisyyden kauhuelokuvat.
Luulet vaan niin kirjoitti:
Vegetaristit on kyllä aneemisia.Ihminen voi parhaiten sekaravinnolla.Proteiineja saa parhaiten lihasta,kalasta,munista ja maitotuotteista.Kaikille ei edes käy pähkinät ja pavut allergian tai vatsavaivojen takia.Nuo vitamiinilisät on turhia,kaikki vitamiinit pitäisi saada ravinnosta,ei mistään purkista.
Moni kakku on todellakin päältä kaunis.Kyllä se hampputukka,kuiva ja ryppyinen iho,kovettuneet verisuonet ovat myös vegetaristeilla ja ovat myös liikuntaa harrastamattomat liikuntakyvyttömiä vanhuksina 60v."Nuo vitamiinilisät on turhia,kaikki vitamiinit pitäisi saada ravinnosta,ei mistään purkista."
-Voit toki kokeilla elää Suomen talvessa ilman D-vitamiinilisää (sitä lisätään myös maitoon, elikkä maito vaihtoon luomuksi), ja tule kertomaan kuinka se maidon Super-Kalsium imeytyi ilman, ja kuinka osteoporoosi & riisitauti kolkuttelee oven takana. Mielipiteitä on monia, mut itse kyllä mieluummin syön vitamiinit purkista, kuin että tapan ketään tuollaisen mitättömän syyn takia :) B12-vitamiinia löytyy myös mullasta, eli kun ei pese kasviksia kunnolla, niin sitä saa tarpeeksi :D En viitsi kokeilla tätäkään!
"Kaikille ei edes käy pähkinät ja pavut allergian tai vatsavaivojen takia."
-Ei tietenkään, mutta suurimmalle osalle ihmisistä käy! Allergiset voivat toki syödä ihan rauhassa muitakin proteiininlähteitä kuten sieniä, siemeniä, seitania, täysjyvää, quornia... On olemassa myös maito-, muna- ja liha-allergisia ihmisiä, mut ei kai se tarkoita että liha olisi kaikille huono aine sen takia? ;) En mäkään usko ettei greippi suurimmalle osalle ihmisistä ole ihan hyvä vitamiininlähde, vaikka allergisena en ite viitsi sillä itseäni tappaa :)
- makuonsetärkein
Mission impossible - sillä makaroonilaatikon makuhan tulee nimenomaan eläinperäisistä raaka-aineista eli jauhelihasta, voista, maidosta, kananmunasta ja juustosta.
Eli kaikki muu pitäisi korvata vege-tuotteilla paitsi itse makarooni. En oikein usko, että siitä tulee maistuvaa, mutta voithan kokeilla:
- soijarouhetta jauhelihan sijaan
- kasvisöljyä voin sijaan
- soija- tai kauramaitoa maidon sijaan
- vehnä- tai muita jauhoja massan sitomiseen kananmunan sijaan
- kuorrutteeksi joko korppujauhoa (köyhän miehen parmesaani) tai jotain maultaan sopivaa kasvispohjaista "juustoa".
Itse tekisin makaroonipaistosta laatikon sijaan ja käyttäisin runsaasti välimerellisiä aineksia kuten sofrittoa maun pohjaksi, tomaatteja, oliiveja ja runsaasti erilaisia yrttejä.- höhhöh
Kananmunaa ei tartte korvata yhtään millään. Kastike korvaa kaiken! Ei sen tartte vastata LIHAmakaronilaatikkoa vaan se on laatikko, jossa on makaronia!
- Kaikenlaisia sotkuja
höhhöh kirjoitti:
Kananmunaa ei tartte korvata yhtään millään. Kastike korvaa kaiken! Ei sen tartte vastata LIHAmakaronilaatikkoa vaan se on laatikko, jossa on makaronia!
Kunnon jauhelihamakaronilaatikkoa ei tartte korvata yhtään millään,millään epämääräisellä mössöllä tai sössöllä.Kyllä sen tarttee olla lihamakaronilaatikko että mulle kelpaa,muuten heitän sen roskiin.
- Lihasössöä napaan
Kaikenlaisia sotkuja kirjoitti:
Kunnon jauhelihamakaronilaatikkoa ei tartte korvata yhtään millään,millään epämääräisellä mössöllä tai sössöllä.Kyllä sen tarttee olla lihamakaronilaatikko että mulle kelpaa,muuten heitän sen roskiin.
Yritä kuitenkin välttää ruoan heittämistä roskiin, jookosta.
Mitenkäs muuten juuri se jauhelihamakaronilaatikko ei ole epämääräistä mössöä tai sössöä? Siksikö, että olet tottunut siihen? Olen tarjonnut laatikkoa italialaiselle, jonka mielestä se oli todellakin epämääräistä mössöä.
Joten summa summarum: makuja on monia. - eiolevainyhtä
Lihasössöä napaan kirjoitti:
Yritä kuitenkin välttää ruoan heittämistä roskiin, jookosta.
Mitenkäs muuten juuri se jauhelihamakaronilaatikko ei ole epämääräistä mössöä tai sössöä? Siksikö, että olet tottunut siihen? Olen tarjonnut laatikkoa italialaiselle, jonka mielestä se oli todellakin epämääräistä mössöä.
Joten summa summarum: makuja on monia.No yksi italialainen ei paljon makujen suhteen tee.
Oikeassa olet - makuja on monia ja oikeastaan kaikki niistä yhtä oikein.
- Vegester
Kiitti vinkeistä. Toi munakoiso ja seitani oli ainakin sellaisia, jotka heti kiinnostivat.
No vois olla, että munakoisosta itsestään ilman makaroonia sais jotain settiä?
Mut seitani vaikuttais jees setiltä makaroonilaatikkoon.
Sit ois tietysti nuudelit ja tofu. Mut niistä nyt ei oikein laatikkoruokaa viittis tehdä.
Kiitti vinkeistä. - ...
Itse en korvaa jauhelihaa millään, vaan ostan sen luomuna. Mutta pastan korvaan aina kesäkurpitsalla. :)
- ruoka valio
Yök oksettavaa syödä jonkun jauhettuja ruumiin kappaleita! Mikä teitä lihaaneja vaivaa? Käyttekö kehonrakennuskilpailuissa ja fitness-näytöksissäkin kuolaamassa herkullisen lihan perään! Yök!
- yök yök
kuinka sairasta kasvattaa eläimiä esim. possuja ja kuolata niiden suloista vaaleaa ruumista... sama kuin kuolaisi vauvaa, veisi teuraaksi... vauvan koipireidet, nam nam.
- Naurettavuuden huipp
Kukahan tässä on sairas: sekasyöjä vai vegaani, joka rinnastaa liharuoan vauvoja syöviin kannibalisteihin. Taitaa olla aivot kärsineet ruokavaliosta jo pahasti, sen verran pihalla tunnutte olevan. Ja tällaisten ihmisten pitäisi ikään kuin opettaa muille etiikkaa? Taitaa mennä tuo "etiikka" läpi korkeintaan suljetulla osastolla.
- hekoheko
Naurettavuuden huipp kirjoitti:
Kukahan tässä on sairas: sekasyöjä vai vegaani, joka rinnastaa liharuoan vauvoja syöviin kannibalisteihin. Taitaa olla aivot kärsineet ruokavaliosta jo pahasti, sen verran pihalla tunnutte olevan. Ja tällaisten ihmisten pitäisi ikään kuin opettaa muille etiikkaa? Taitaa mennä tuo "etiikka" läpi korkeintaan suljetulla osastolla.
Samaa sinä teet niille eläimille. Voit ajatella että niistä se tuntuu yhtä pahalta, mikäli sinulla yhtään on kykyä asettua toisen asemaan. Yksi älykkyyden merkki on se, että osaa kuvitella miltä toisesta tuntuu. Kaiken sen lisäksi on terveysasiat ja ympäristöasiat jotka liittyy lihaan/karjan kasvatukseen/metsien kaatamiseen rehupelloiksi.
No, kaiken huippu on se, että nämä tyhmät lihaa syövät vanhemmat pilaavat ihan itse lapsiltaan ja lapsenlapsiltaan elinympäristön. Aina kolmannessa sukupolvessa kärsitään edeltäjien paskoista valinnoista. - Hekoheko itsellesi
hekoheko kirjoitti:
Samaa sinä teet niille eläimille. Voit ajatella että niistä se tuntuu yhtä pahalta, mikäli sinulla yhtään on kykyä asettua toisen asemaan. Yksi älykkyyden merkki on se, että osaa kuvitella miltä toisesta tuntuu. Kaiken sen lisäksi on terveysasiat ja ympäristöasiat jotka liittyy lihaan/karjan kasvatukseen/metsien kaatamiseen rehupelloiksi.
No, kaiken huippu on se, että nämä tyhmät lihaa syövät vanhemmat pilaavat ihan itse lapsiltaan ja lapsenlapsiltaan elinympäristön. Aina kolmannessa sukupolvessa kärsitään edeltäjien paskoista valinnoista.Nimimerkki hekoheko vaikuttaa vajaalta ja olet todella itsekäs ihminen.Eläimille ei tehdä mitään pahaa ja jos väität muuta niin olet todella sairas ihminen.Huomaa että kasvissyönti on sekoittanut pääsi pahasti,joten ei ole sinunkaan älykkyytesi mitenkään huippuluokkaa,etkä ole mitään arvostelemaan ketään.Tyhmiä ja paskoja
ne on kasvissyöjät/vegaanitkin. - hekohekokusettaa
Hekoheko itsellesi kirjoitti:
Nimimerkki hekoheko vaikuttaa vajaalta ja olet todella itsekäs ihminen.Eläimille ei tehdä mitään pahaa ja jos väität muuta niin olet todella sairas ihminen.Huomaa että kasvissyönti on sekoittanut pääsi pahasti,joten ei ole sinunkaan älykkyytesi mitenkään huippuluokkaa,etkä ole mitään arvostelemaan ketään.Tyhmiä ja paskoja
ne on kasvissyöjät/vegaanitkin.Vaikka elukoille ei tehdä elinaikanaan mitään pahaa niin se viimeinen niitti otsaan teurastuksessa kylläkin tekee kaikille älyllisille olioille pahaa - voit kuvitella sen itsekin - nappi otsaan tai oikeaoppinen verenlasku kurkun katkaisemalla - aina se sattuu paitsi syöjiin. Kuolema on aina tuskainen - tapahtuu se sitten miten tahansa. Joten voit miettiä asiaa hetken keskenäsi ja sillä aikaa lähestyn sinua niittipistoolin kanssa ja lahtaan sinut sikanautajauhelihan joukkoon.
Tuskin siis tunsit mitään tuskaa. - hekota,kuseta rauhas
hekohekokusettaa kirjoitti:
Vaikka elukoille ei tehdä elinaikanaan mitään pahaa niin se viimeinen niitti otsaan teurastuksessa kylläkin tekee kaikille älyllisille olioille pahaa - voit kuvitella sen itsekin - nappi otsaan tai oikeaoppinen verenlasku kurkun katkaisemalla - aina se sattuu paitsi syöjiin. Kuolema on aina tuskainen - tapahtuu se sitten miten tahansa. Joten voit miettiä asiaa hetken keskenäsi ja sillä aikaa lähestyn sinua niittipistoolin kanssa ja lahtaan sinut sikanautajauhelihan joukkoon.
Tuskin siis tunsit mitään tuskaa.hekohekokusettaa itseään vaan.Minä en kuvittele,enkä mieti yhtään mitään,muuta kuin että voin lähestyä sinua niittipistoolin kanssa ja lahtata sinut sinne sikanautajauhelihan joukkoon.
En tunnekaan mitään tuskaa ja ihan sinun kiusaksi en tunne. Hekoheko itsellesi kirjoitti:
Nimimerkki hekoheko vaikuttaa vajaalta ja olet todella itsekäs ihminen.Eläimille ei tehdä mitään pahaa ja jos väität muuta niin olet todella sairas ihminen.Huomaa että kasvissyönti on sekoittanut pääsi pahasti,joten ei ole sinunkaan älykkyytesi mitenkään huippuluokkaa,etkä ole mitään arvostelemaan ketään.Tyhmiä ja paskoja
ne on kasvissyöjät/vegaanitkin.Ai ei? Kyllä mun mielestä se että älykkäitä ja tuntevia eläimiä pidetään oloissa, joissa niillä ei ole tilaa eikä virikkeitä tehdä yhtään mitään, on aika pahaa. Lisäksi laumaeläimiä pidetään yksin tai osin eristettyinä (sikojen kääntymisen estävät häkit, tai parsinavetat), tai järjettömän suurissa laumoissa (kanat) ja erotetaan poikasistaan luonnottoman varhain (kaikki tuotantoeläimet).
Nythän tuo uusi kirja, Salainen päiväkirja eläintiloilta, kertoo myös aika karua tarinaa eläinten hakkaamisesta, vaikka suora pahoinpitely tietenkin on marginaali-ilmiö verrattuna noihin täysin laillisiin ja silti karmiviin pito-olosuhteisiin.
"ja olet todella itsekäs ihminen"
-Ketä kohtaan kasvissyöjä oikein mielestäsi on itsekäs? :D Ei se hirveän hauskaa ole kaupan karkkihyllyllä valita niiden kahden vegaanisuklaan vrt. kaikki epävegaaniset välillä, enkä kyllä jaksaisi sitä, ellen tekisi sitä niiden eläinten hyväksi...- kusenvieläkinrauhass
hekota,kuseta rauhas kirjoitti:
hekohekokusettaa itseään vaan.Minä en kuvittele,enkä mieti yhtään mitään,muuta kuin että voin lähestyä sinua niittipistoolin kanssa ja lahtata sinut sinne sikanautajauhelihan joukkoon.
En tunnekaan mitään tuskaa ja ihan sinun kiusaksi en tunne.No et tosiankaan mieti mitään vaan painat teurastettua lättyä nassuun.
Tuskan tunnet viimeistään kun se koskee itseäsi eli verisuonten tukosten takia haukot happea ja käpristelet kouristuksissa lattialla. Pari minuuttia kärsimystä ja se on sitten siinä - toivottavasti suolesi oli tyhjä ennen kohtausta tai auttamaan tulleet ihmiset joutuvat kohtaamaan jotain kuolemaakin pahempaa.
- Eipäs yökötellä
Minä syön oikein mielelläni lihaa ja teidän kasvissyöjien/vegaanien puolestakin.Mikäs vika liharuoassa on ja mitäs siinä on hyi hyttelemistä ja yököttelemistä.Sairasta hyihytellä ja yökötellä ruokaa,oli se sitten mitä hyvänsä.
- Vegester
Mä oon ite aatellu, että parhaimman vegelaatikon saa kun soseuttaa kasvikset ja vihannekset. Ja, et ehkä makaronilaatikon kanssa kuitenkin parhaimman siitä saa, kun lisää esim tofua siihen.
- Aivan naurettavaa
Ei kuullosta mitenkään houkuttelevalta soseutetut kasvikset ja vihannekset.Paras tulee jauhelihasta,munamaidosta ja voista,kunnon makaronilootaa,eikä mitään epämääräisiä söpsötyksiä.
Mun mielestä vegaanit ei tarvi mitään korvikeruokia kuten tuo makaronilaatikko,jos tarvii niin sitten kannattaa harkita ryhtymistä takaisin sekasyöjäksi.
- pottuakehiin
Eikös makaroni ole kasvisruoka? tarviiko sitä millään korvata?
On epäeettistä hilata maailmalta soijaa niile, jotka halveksivat hyvää lähiruokaa kuten munia ja lihaa.
Makaronilaatikon sideaineeksi voit laittaa perunamuusia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1032626Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302355Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen192188Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663991747- 1131580
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1631307Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2721119- 711014
- 79966
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha178920