Me kaikki uskomme samaan jumalaan.

OnniKatti

Jos on olemassa vain yksi Jumala, niin me kaikki, jotka Jumalaan uskomme, uskomme samaan Jumalaan. Vain meidän käsitys siitä mitä Jumala on, on erilainen.

Ja uskokaa tai älkää, niin kukaan meistä tuskin tietää mitä Jumala on tai mitä Jumala haluaa. Vaikka useimmat tunnustavatkin tiettyä uskontoa ja väittävät tietävän mitä Jumala meiltä haluaa, niin kysynpä vain: Sinäkö tiedät Jumalan tahdon? Ja jos avuksi otetaan joku uskon kirja ja väitetään, että täältä löytyy kaikki, niin edelleen kysyn: Sinäkö tiedät Jumalan tahdon. Jos joku tähän vastaa kyllä, niin minä näytän sinulle valehtelijan;)

7

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymyksiä?

Miten niin on Jumala?
      Miten niin on vain yksi Jumala?
      Miten niin ei voisi olla useita maailmankaikkeuksia(multiversumi teoria) joilla kaikilla ne omat Luojansa?
      Miten niin ettei tämä Tellus ja tämä maailmankaikkeus voisi olla kuin "sekasikiöiden maailma" sisältäen "vierailijoita" nuista erillaisista maailmoista?

TAI miksi ei voisi olla niin että on vain suurta sattumaa mahdollisuuksien kentässä?
      Miksi ei voisi olla puhdasta syy&seuraus tarkoituksenmukaisuutta ilman mitään Jumalan kaltaista merkityksellistä tietoisuutta?

En väitä että näin olisi, mutta miksipä ei?

• Miten niin on Jumala?

Joka hetki on miljoonia asioita joihin suhtaudutaan kuin jumaluuksiin. Siis jokainen luo koko ajan lisää omia horjumattomia totuuksia- Jumaluuksia. Yksi varsin tunnettu jumaluus on että kristittyjen raamatun mukaista jumaluutta ei ole.

Sattuman ongelma minulle on että kaikella näyttää olevan aiheuttajansa. Miten siis joku piste tai hetki olisi poikkeus, alkuräjähdys. Minusta on mukava ajatella että silläkin on aiheuttajansa joten kaikilla maailmankaikkeuksien jumaluuksien jumalalla on Alkulähteensä.
        Mutta minä voin ajatella vain minun mielelläni joten pidä sinä omasi, silloin pidämme kumpikin samasta.

• Onnikatti

No minä uskon,että on olemassa Jumala ja että on olemassa vain yksi Jumala. Toisaalta tiedän, että se on vain minun uskoni. Eikä se että uskon niin tee asiata totta. Mutta niin minä uskon.

Uskovaiset joutuvat nykypäivänä turhaan puolustamaan uskoaan. Todennäköisesti kukaan (maanpäällä ja myöhemmin ehkä avaruudessa :) ei koskaan tule tietämään miten asian laita oikeasti on. Totuus kuitenkin on, että kukaan ei pysty todistamaan, että Jumalaa ei ole.

Kuka nyt sellaisessa maailmassa haluaisi asua, missä masterplania ei olisikaan.

Usko siihen mihin haluat. Kukaan ei voi todistaa, että olet väärässä.

• Onnikatti

Yritän vain kertoa muille uskoville, että mitä tahansa uskotkin, niin kukaan ei sitä epätodeksi voi todistaa:)

• ´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´

"Mahdollisuuksien kenttä" (field of possibilities) on nykyaikaistettu Jumala.

Kaiken ilmenneen alkukenttä.

Ilmennyksissä näemme, mitä mahdollisuuksia tuossa kentässä on. Ilmennykset tuovat rajatusti kentän potentiaalia esille.

Nykyaikaistettu Jumala on ainakin fysiikkaa, ja ehkäpä psykologiaakin.

Tässä fysikaalisessa Jumalassa me olemme, elämme ja liikumme. Saamme alkummekin siitä.

• ´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´

Tuonpa tähän tähän liittyen muuta kuin omaa ajattelua.

Mietteitä mahdollisuuksien kentästä:
      http://schooloffirstthought.com/25-qualities/

Minäkään en väitä, että näin olisi, mutta tämä herättää resonointia (vastakaikua) itsessäni. Luettelon väittämillä on osittain kvanttimekaaninen vakuuttava perusta, osa väittämistä on tulkintaa. Kysehän on siitä, miten tulkitsemme tieteen teorioita.

Jos ei muuta, niin voimme laajentaa ajatusmaailmaamme niin, ettemme ihan puhtaaseen fantasiaan turvaudu.

• Sellaista jumalaa johon uskotaan ei voi olla olemassa, koska se on vain subjektiivisesti ajateltu olemassa olevaksi
      Totuus tässä asiassa on aivan muuta se on jokaisen omakohtaisesti selvitettävä itselleen, na esteet on raivattu, niin se tulee luoksemme
      ja polttaa poroksi vuosituhansien menneisyyden ja voimme elää nykyhetkessä uudestisyntynyttä elämää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2384
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2002
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      882
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      700
    8. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      53
      700
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25