Itse rupesin harrastamaan jogaa parisen vuotta sitten tuollaisen P90X-jumppaohjelman mukana noin reilun viikon välein. Aluksi joogapäivän ohjelma oli tosiaan yhtä tuskaa, mutta niin vain se on ajan kuluessa muuttunut mukavan leppoisaksi puolentoista tunnin hengittämis- / keskittymis- / venyttely- / tasapaino- / staattisen voiman hetkeksi. Tosin keskittymistä siinä ei enää tarvitse niin paljoa sillä liikkeet sujuvat nykyään kohtuullisen helposti. Alkuun voimat kyllä loppuivat kesken ja ohjelman kaikkien liikkeiden onnistumiseen meni pari vuotta. (Ohjelman vaikein liike minulle oli silta, jossa vuorotellen nostetaan jalat ylöspäin)
Joogasta en tuon ohjelman lisäksi tiedä yhtään mitään, joten oliko tuo tuskan kautta eteneminen aivan järkevä?
Pitäisikö joogan tuntua mukavalta?
3
204
Vastaukset
- Herra 47
Pitää vielä lisätä joogan haittoja minulle: Lähes aina nukun joogapäivän jälkeen huonommin kuin muulloin, vaikka tekisin sen aamulla. Lisäksi jalat ovat "hitaat" seuraavana päivänä, pikajuoksua ei kannata yrittää. Kerran selkä on venähtänyt ja jossain vaiheessa niska oli kipeä.
Hyviä puolia taasen on ollut, että nukun nykyään keskimäärin paremmin, aikanaan revähtäneen olkapään liikerata on nykyisin normaali, selkä on pysynyt kunnossa ja staattista voimaa on tullut lisää.
Jostain syystä notkeuden paraneminen on ollut kaikkein hitainta. Olen edelleenkin kankeahko keski-ikäinen suomalainen mies. - Herra 47
Kertokaa nyt hyvät asiaa paremmin tuntevat jotain!
- ´´´´
Jep, pirteä töissä ja yöt nukun hyvin. Jäntevän hoikan joustava olo, kävellessä meno tuntuu tosi kevyeltä. Mulla astangaa 1 A ja 1 B -sarjoja. Käsittääkseni osittain sen vuoksi on keksitty vaikeimmat liikesarjat, että kehittyisi vieläkin enemmän keskittymiskykyä. Nimittäin silloin kun ykkössarjat tuntuvat naurettavan helpolta, saattaa keskittyminen herpaantua.
1 sairauspoissaolo on ollut koko työurani aikana, ja onhan noita vuosia jo aikalailla. Lasken tämän joogan ansioksi. Mieli keskittyy myöskin automaattisesti miellyttäviin asioihin, kun joogaamattomat työkaverit näyttävät märehtivän sairauksia - ja tulos on sen mukainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986128KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495577Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042036Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1151626
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191603Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731177
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188988