Itse rupesin harrastamaan jogaa parisen vuotta sitten tuollaisen P90X-jumppaohjelman mukana noin reilun viikon välein. Aluksi joogapäivän ohjelma oli tosiaan yhtä tuskaa, mutta niin vain se on ajan kuluessa muuttunut mukavan leppoisaksi puolentoista tunnin hengittämis- / keskittymis- / venyttely- / tasapaino- / staattisen voiman hetkeksi. Tosin keskittymistä siinä ei enää tarvitse niin paljoa sillä liikkeet sujuvat nykyään kohtuullisen helposti. Alkuun voimat kyllä loppuivat kesken ja ohjelman kaikkien liikkeiden onnistumiseen meni pari vuotta. (Ohjelman vaikein liike minulle oli silta, jossa vuorotellen nostetaan jalat ylöspäin)
Joogasta en tuon ohjelman lisäksi tiedä yhtään mitään, joten oliko tuo tuskan kautta eteneminen aivan järkevä?
Pitäisikö joogan tuntua mukavalta?
3
141
Vastaukset
- Herra 47
Pitää vielä lisätä joogan haittoja minulle: Lähes aina nukun joogapäivän jälkeen huonommin kuin muulloin, vaikka tekisin sen aamulla. Lisäksi jalat ovat "hitaat" seuraavana päivänä, pikajuoksua ei kannata yrittää. Kerran selkä on venähtänyt ja jossain vaiheessa niska oli kipeä.
Hyviä puolia taasen on ollut, että nukun nykyään keskimäärin paremmin, aikanaan revähtäneen olkapään liikerata on nykyisin normaali, selkä on pysynyt kunnossa ja staattista voimaa on tullut lisää.
Jostain syystä notkeuden paraneminen on ollut kaikkein hitainta. Olen edelleenkin kankeahko keski-ikäinen suomalainen mies. - Herra 47
Kertokaa nyt hyvät asiaa paremmin tuntevat jotain!
- ´´´´
Jep, pirteä töissä ja yöt nukun hyvin. Jäntevän hoikan joustava olo, kävellessä meno tuntuu tosi kevyeltä. Mulla astangaa 1 A ja 1 B -sarjoja. Käsittääkseni osittain sen vuoksi on keksitty vaikeimmat liikesarjat, että kehittyisi vieläkin enemmän keskittymiskykyä. Nimittäin silloin kun ykkössarjat tuntuvat naurettavan helpolta, saattaa keskittyminen herpaantua.
1 sairauspoissaolo on ollut koko työurani aikana, ja onhan noita vuosia jo aikalailla. Lasken tämän joogan ansioksi. Mieli keskittyy myöskin automaattisesti miellyttäviin asioihin, kun joogaamattomat työkaverit näyttävät märehtivän sairauksia - ja tulos on sen mukainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272830Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän302370- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542209Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211822Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901686Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1021622- 3061525
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm141436- 1331428