äitini laittaa ruokiin aina todella paljon rasvaa. pannukasvikset tirisee rasvaa ja ne maistuu ihan kauheelta ku sitä rasvaa on sairaasti. muussiinkin ja spagettiin se laittaa sitä hitonmoisesti. äsken syömässäni kalassa, siinä oli sairaasti rasvaa, siinä oikeeesti ei ees maistunu paljoo se kala, ku rasva.
en oo mikää vitun anorektikko joka valittaa et liikaa rasvaa. kyl tottakai pitää laittaa joihinkin ruokiin, mut kohtuudella. onko sit hyvänmakusta jos laittaa vaikka niin vähän mausteita, et suolakaan ei maistu yhtään, onpas sitten todella ihanaa ruokaa... tai päinvastoin, chiliä laittaa helvetisti ja sit ei pysty sen takii syömää ku on liia tulista ruokaa, ja ruuassa ei maistu ku chili.
oikeasti, en enää kestä. tää on niin rasittavaa. samantien voisin mennä joka aterialle heseen, eikä sielläkään ne hampparit tihku sitä rasvaa, sekin on terveellisempää sitten, tai sanotaanko että ei terveellisempää, vaan vähemmän kaloreita.
voisinko tehä niin että esim ton kalan, siivilöin sen kalan siivilissä vedessä (oman annokseni siis) et ne turhat rasvat menee pois? vai onko sitä rasvaa imeytynyt jo ihan liikaa siihen ruokaan?
yököttävää
7
129
Vastaukset
- veehootee
Mitäs jos vaan opettelet tekemään itse ruokaa. Näet just tasan, mitä annokseen menee. Ei ole rakettitiedettä, jopa insinööri osaa.
- algernondonvon
Yhdyn edelliseen puhujaan. Lisäksi voisit keskustella rakentavasti äitisi kanssa tuosta rasvan käytöstä. Voisi tuottaa paremman tuloksen kuin netissä kiukkuaminen.
Siivilässä huuhteleminen ei auta mitään mutta pilaa lopunkin maun ruoasta.
Voisit ehdottaa että laitat oman ruokasi itse. Tuskin äitisi siitä suuttuu.
Kun tyttöni aikoinaan kotona asuessaan alkoi laihduttaa muutin ruoanlaittotavat kauttaaltaan kevyemmäksi. Iso osa niistä tavoista jäi pysyväksi. Samalla koko perhe joutui oppimaan monta kikkaa terveelliseen kokkaukseen. Siitä on ollut hyötyä meille kaikille.
Ei muuta kuin kauhan varteen. Voisitte vaikka etsiä kevyitä ja herkullisia uusia reseptejä yhdessä. - menee liiallisuuksii
Kyllä mä välillä teenkin ite ruokaa. Ja arvatkaas vaan kuinka monta kertaa oon yrittänyt jutella äidin kaa. Se on vaa jyrkästi sitä mieltä et rasvaa pitää olla niin paljon kuin se sitä siihen laittaa ja piste.
- fattieboy
No mutta äitisi on tainnut katsella liikaa tseimin ohjelmia. Tseimihän käyttää aina pullollisen oliiviöljyä aterian valmistukseen ja pirusti chiliä - täytyyhän aterian maistuakin jollekin ja pinnan kiiltää.
Tseimillekin kerran eräs ravintoterapeutti sanoi hänen käyttävän liikaa rasvaa (vaikkakin "terveellistä" oliiviöljyä) ja tämä tuli "yllätyksenä" tseimille - muka liikaa rasvaa.
Yksi keino vähentää rasvan määrää on käyttää elintarvike talouspaperin tai kankaan kautta imeyttäen suurimmat rasvat niihin, mutta tuskin äitisi olisi mielissään siitäkään - joten keskustele hänen kanssaan ja pyydä, että ainakin sinun ruokasi valmistettaisiin vähemmällä rasvalla - ainahan sitä saa toivoa, mutta todellisuus taitaa olla, että "vanha" meno tulee jatkumaan.
Jos ruoka on valmistettu riittävän kuumassa öljyssä nopeasti, se ei sinänsä ime itseensä kauhean paljon rasvaa vaan jos se tas on keitetty rasvassa miedolla lämmöllä, niin se on sitä ihteään. Tapa käyttää rasvaa ruoan valmistuksessa myöskin kertoo paljon lopputuotteen rasvapitoisuudesta. - menee liiallisuuksii
äitini ei kato kyl telkkua.
- jotainsekinvaatii
Jos keskustelu tai tv:n ohjelmista oppiminen ei auta, niin ainoa mahdollisuus on vain, että alat tekemään ruokasi itse ja äitisi tekee oman versionsa itselleen.
Vain näin voit kontrolloida rasvan ja makujen määrää ja saat omaan makuusi sopivaa ruokaa.
- lihava mies
Ruokatottumuksia on vaikea muutta vanhalla iällä.
Alapa itse kokata ja saat juuri sellaista ruokaa kun haluat.
Kinnitä huomiota myös rasvan laatuun, suolan ja sokerin määrään.
Terveellinen elämäntapa lupaa lisää terveitä elinvuosia ja vähemmän kremppoja vanhuusiässä.
Muista myös liikunta, se on yhtä tärkeää kuin ruoka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi614709Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal974421- 743882
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963797Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1192835- 352608
- 372512
- 242489
- 382479
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232354