Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kuntotestissä hapenottokyky ja kestävyys erinomaiset, silti

breath1

en jaksa juosta kuin sata metriä. Lihasmassaa normaalisti, mutta jalkalihakset esim. vain välttävät, vatsalihakset erittäin heikot. Olen reilusti ylipainoinen.

Polkupyöräergometrillä siis pyöräilin niin, että personal trainer oli aivan ihmeissän. Leposyke 60, maksimi 193. Jalat väsyi ja sen takia jouduin lopettamaan, en ollut mitenkään ihmeen hengästynyt ja henki tasaantui melkein heti lopettamisen jälkeen. Johtuuko tuo juoksemisen vaikeus siis siitä, että mun heikot jalat ei jaksa liikuttaa mun ruhoa, kun kestävyyttä ja hapenottokykyä löytyisi?

PT:n hoivissa nyt pudottelen painoa ja kasvatan kuntoa. Olen 45 v. nainen.

8

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pööp

      Ihan ensimmäiseksi kannattaa lopettaa tuo itselleen valehtelu. Jos et jaksa juosta kuin 100m niin ei ole hyvässä kunnossa. Sulla ei ole hyvä kestävyys.
      Kun on pienet lihakset niin ei ne paljoo happea vaadi ja siksi et hengästy.

      • Breath1

        Mulla on ihan mustaa valkoisella eiliseltä polkupyöräergometrin tulos, joka oli erinomainen. Samoin selkälihakset erinomaiset, liikkuvuus erinomainen, kädet normaalit, lihasmassaa normaalisti. Jaksoin fillaroida tuolla polkupyöräergometrillä 13,5 minuuttia, jota PT:ni ihmetteli.

        Miksi ihmeessä mä tänne valehtelisin? Itsekin ihmettelin tuota erinomaista arvoa ja siksi kysyin sitä täältä. Mä kyllä kävelen joka päivä reippaasti koirani kanssa väh. 7 km, mutta en mä jaksa juosta.


      • Exläx
        Breath1 kirjoitti:

        Mulla on ihan mustaa valkoisella eiliseltä polkupyöräergometrin tulos, joka oli erinomainen. Samoin selkälihakset erinomaiset, liikkuvuus erinomainen, kädet normaalit, lihasmassaa normaalisti. Jaksoin fillaroida tuolla polkupyöräergometrillä 13,5 minuuttia, jota PT:ni ihmetteli.

        Miksi ihmeessä mä tänne valehtelisin? Itsekin ihmettelin tuota erinomaista arvoa ja siksi kysyin sitä täältä. Mä kyllä kävelen joka päivä reippaasti koirani kanssa väh. 7 km, mutta en mä jaksa juosta.

        Etkö jaksa juosta sen takia, että läkähdyt (happi ei kulje) vaiko sen takia, että et jaksa nostella jalkojasi? Jos et kertakaikkiaan jaksa nostella jalkojasi (ja ruhoasi kuten sanot), pääsyy jaksamattomuuteen on ylipainosi. Sen merkitys korostuu nimenomaan juostessa, pyöräily on helpompaa. Painoa alas, ja "ruhon liikuttelu" helpottuu!


      • (.)(.)
        Breath1 kirjoitti:

        Mulla on ihan mustaa valkoisella eiliseltä polkupyöräergometrin tulos, joka oli erinomainen. Samoin selkälihakset erinomaiset, liikkuvuus erinomainen, kädet normaalit, lihasmassaa normaalisti. Jaksoin fillaroida tuolla polkupyöräergometrillä 13,5 minuuttia, jota PT:ni ihmetteli.

        Miksi ihmeessä mä tänne valehtelisin? Itsekin ihmettelin tuota erinomaista arvoa ja siksi kysyin sitä täältä. Mä kyllä kävelen joka päivä reippaasti koirani kanssa väh. 7 km, mutta en mä jaksa juosta.

        Mikäli et vielä 193 sykkeessä "ollut mitenkään ihmeen hengästynyt". Haluasin tietää paljonko sykkeesi on kun olet todella hengästynyt. Niin ja sykehän on yksilöllistä ja vaihtelee suuresti, mutta itse en pääse kuntopyörätestissä edes 190 maksimisykkeeseen, mutta juoksemalla pääsen toistettavasti yli 195 sykkeisiin.


    • bnmyhn

      Ei ole ihme ettei juoksu kulje jos olet reilusti ylipainoinen. Jalkalihakset saattaa silti olla kohtuulliset koska treenautuvat raskasta ruhoasi liikkuessa, ja jos kävelyä harrastat saattaa jonkinmoinen peruskuntokin olla. Eli ei tuo kuntopyörän pyöritys mahdotonta ole koska siinä oma massa ei jarruta menoa.

      • Anonyymi

        Poljin rasituskokeen ja lopetin voimien loppuessa. Arvoista vain yksi jäi mieleeni eli lääkärin laskelmiensa perusteella ilmoittama: 160 ! Ymmärtääkseni normaali olisi ollut 100.
        Voisiko joku valaista asiaa?


    • Anonyymi

      Ei ole mikään ihme, etteivät hintelät jalat jaksa kiidättää ronskia massaa pitempään.

      52 vuotisena ukkona poljin ergometrissä sykemaksimiksi 198 ja puheen tuottaminen oli pätkittäistä. Reidet hapoilla 29:n vuoden rappioelämän jälkeen.
      En ollut tupakoinut 20:een vuoteen.

      77 vuotisena papparaisena verenpaineeni ovat normaalit. 120 / 70. Leposyke tunti aamukahvin jälkeen istuma-asennossa -60.
      Sykemaksimia edustanee tilanne jossa vedän 50kg:lla yhtäjaksoisena polvilta rinnalle ja suoraan ylös, tanko alas polville ja suoraan rinnan kautta ylös suorille käsille.
      Tätä 10:n sarjoja minuutin palautuksella.
      Seuraan sykettä ranteesta ja salin seinäkellosta. En pysty laskemaan ennen kuin se laskee 180:een.
      Epäilivät hauraan vanhuksen pumpussa tai verenkierrossa olevan jotain vikaa koska tämän ikäisen rahjuksen pulssin ei pitäisi nousta noihin lukemiin. Sydämen ultraus eikä sepelvaltimoiden tähystys näyttäneet mitään hälyttävää.

      Epäilen, etten ergometrissä pystyisi kovinkaan hääppöiseen tulokseen.
      Kun joskus hiittaan kuntofillarissa niin reidet menevät hapoille ennen tangolla tehtyä maksimisykettä.
      Hölkkälenkillä happoraja tulee loivassa ylämäessä vastaan 140:n tienoissa mutta tasaisella sietää jumputtaa hieman tuonkin tason yläpuolella hieman pitempäänkin. Pitemmän määritys on vanhuksen asteikon mukainen.

      Eivät nämä asiat taida olla täysin yksiselitteisiä.

      • Anonyymi

        Minä taas 62 -vuotiaana en ole juoksiessani edes hengästynyt vielä 150 sykkeellä, vaikka ohjeiden mukaan niin kovalla sykkeellä ei pitäisi juosta peruskuntolenkkejä. 170 sykkeellä olen jonkun verran hengästynyt, vaikka sykkeeni ei edes pitäisi nousta sinne?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe