Olen 93 vuotias suhteelisen aktiivinen mummo Helsingistä.
En ole huomannut ilmaston lämpenevän yhtään. Elämäni aikana olen nähnyt parikymmentä vastaavanlaista talvea, useat niistä ennen sotia.
Kaikki tämä on normaalia luonnon kiertokulkua. Muistan kun 30-luvun lopulla oli niin kuuma vuosi, että pellolta sai kaksi satoa.
Kyllä se raha puhuu, eu ja ilmastonmuutos ja kreikka, kaikki samaa lutterinlukua. Valheita kaikki tyynni.
Älkää hyvät nuoret uskoko noita huijareita. Isot pankit perustavat ja jotain hiiltä kaasuna myyvät. Kovat on tullu siitäkin minulle maksut, sähkö maksaa ja tupa on kylmä, kun ei ole varaa lämmittää, vaikka kuinka tahtois. Kohta täytyy varmaan kerrostaloon tonne kallioon, vaikkei sinnekään enää taida rahat riittää.
Ilmasto ei ole muuttunut 80:ssä vuodessa
17
149
Vastaukset
- hohhoijaaaa
Olet 13 vuotias teini.
Ilmasto on lämmennyt rajusti ihmiskunnan tupruttelujen takia. - Eelis Permanen
Aika epäonnistunut trolli. Suomessa EI ole ollut sellaista vuotta että pelloilta saisi kaksi satoa. Jos ei puhuta AIV-rehusta. Siinä tulee valon riittävyys myös vastaan. Lämpösumma esim. viime kesänä oli ennätysluokkaa. Kaksi satoa on silti täyttä utopiaa.
- Tyyne mummo
Voi Elias, kyllä oli, perunaa tuli paljon, auttoi sodassa.
Ja hohhhoijaa, sinä tupruttelet itse liikaa. Kun ruumiillista työtä tekisit niin ymmärtäisit sinäkin vähän tän maailmanpäälle.
Pienimielinen lapsi, ehkäpä sen 13 tai jopa 23. - höpö höpö Tyyne
Tyyne mummeli puhuu tuubaa.
Isoisäni oli samanlainen. Hän kertoi että 30-luvulla viljelivät kotivainiolla myös vehnää. Siis oulun korkeudella vehnää, ei ikinä!!
Aika veijari tuo Pietu-vaari, oikea denialistien denialisti. - Pekko Vaari
Aloittajalle. Olen 116 vuotias ensimmäisen maailmansodan juoksuhautaveteraani. Silloin pelättiin yhdessä Hitlerinkin kanssa sodan kauhuja Ranskan puolella vallihaudoissa. Silti en mitenkään malta olla kutsumatta sinua vaikka köntsät housuissa (tämän ikäisenä vahinkoja sattuu) katselemaan tähtösiä tai tipuja Sorvasten Wanhainkodin rannalle.
Sammoo mieltä ollaan, ettei ilmasto ole muuttunut tai sitä ei ole edes olemassa.
https://www.youtube.com/watch?v=E6IdFolzuvk - Ida rouwa
Olen 118 vuotias alarmisti kotirouwa Esbosta.
Aktiivisesti olen seurannut ilmaston muutoksia ja sen sanon sulle Tyyne,että kyllä on lämmennyt. Taalaksen raportit olen lukenut kaikki ja samaa mieltä ollaan maailman loppu tästä tulee Härre Gud!- h.oitaja
jääkausialarmisti?
- Sherpa Proxy
Olen 300 vuotia sherpa Tiibetistä, ja muistan hyvinniin kun Pachauri rahoiitti minut Hollywodiin kunhan muistin 1800 lululla olleen enemmän jäätä kuin miesmuistiin.
http://wattsupwiththat.com/2011/05/01/himalayan-sherpas-as-climate-proxy/ - Hulda128
Minä taas olen maailman Wanhin rouva 128 vuotias Hulda. Toimin maatalon piikana.
Kesät olivat lapsuudessani lämpimiä ja palmutkin kasvoivat Suomen suvessa. Toisin on nyt. Nyt on lunta joskus maassa ja palmuista ei ole tietoakaan. Ilmasto on kiistatta kylmentynyt, waikka tiede toista väittäisi. - arwo serkku
Mikäs se olikaan helmikuun 2014 pakkasennätys täällä eteläisessä Suomessa. Taisi hallalla käväistä, juu..... buahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaa......
- vanha vaari
Reipasta vointia vaan Tyyne mummolle. Eivät nämä nuoren polven örvistelijät todellakaan tiedä tai ymmärrä entisajoista hönkäsen pöläystä. Tuossa heille kuitenkin opiksi ja ojennukseksi vähän lutterinlukua.
http://www.inri.fi/kaste/luther.htm#kirje - Tyyne mummo
Ida rouwalle sanon että kyllä siellä espoossa on varmasti lämminny, kun on asfalttia lisätty paljon viime vuosikymmeninä. Meillekin tuli oikein lämmin kevät kun uusi musta asfaltti tuli takapihalle, nyt on oikein mukava talonseinustalla aurinkoa ottaa.
- Ida rouwa
Kyllä Tyyne mummo on nyt ihan väärässä. Afsalttia en ole lisännyt kertaakaan vain ekta gonjakia ja sitäkin varovasti.
Kyllä se on hiilidisko joka lämmittää.
- Eelis Permanen
Hörhö pieree verta ja p.askantaa palttua!
- Huumorin Kukka
Tosikko >Tosikompi >Alarmisti
- Kaasujen kukka
Huumorin Kukka kirjoitti:
Tosikko >Tosikompi >Alarmisti
Pitää paikkansa. Molemman puolen alarmistit ovat melkoisen tosikkoa väkeä :D
Hyvämuististen ihmisten kertomuksia on aina kiva lukea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383809Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 64724
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708