Oletko ollut työntekijänä konkurssitilanteessa?

roussssss

Kaverini tarvitsee apuanne opinnäytetyönsä kanssa. Aiheena on konkurssi työntekijän näkökulmasta, joten jos teillä on tilanteesta kokemusta, niin on varmasti iso apu jos vastaisitte kyselyyn!

http://tinyurl.com/jlkysely

Kiitos! :)

3

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • woe wattu

2 x on moinen potku sattunu persaukselle. Mustelmat on jo parantuneet, kun nuo tapahtumat oli 80- ja 90-luvuilla.

• Säikähdyksellä pääsi

Eihän siinä muuta mutta ongelmana oli epätietoisuus työsuhteen päättymisestä kun palkkoja ei tullut ja olin jo jättänyt palkkaturvahakemuksen ennen konkurssia. Konkurssi oli sitten vain viimeinen sinetti, että sieltä ei tarvitse mitään odotella. Palkkaturva toimi hitaasti, rahoja piti odottaa vuoden päivät mutta kaikki kyllä tuli sitten loppujen lopuksi. Kävi niin onnellisesti, että sain lennosta määrä-aikaisuuden, joten sillä kertaa kaikki sujui melko hyvin.

Kolme - neljä viimeistä kuukautta töissä oli sellaisia kaoottisen uneliaita. Mitään uutta ei voinut aloittaa ja vanhat hommat alkoivat valmistua pikkuhiljaa. Jo aikaisemmin väkeä vähennettiin, mikä osin halvaannutti toimintaa ja pilasi ilmapiirin, kun ne muutamat vähennettävät olivat kaikki työntekijöitä ja johtajia jäi aivan liikaa. Toimari veti bluffiaan viimeiseen asti, että palkat ja kaikki muukin tulee vielä kuntoon mutta tuli vain konkka. Ensimmäinen vihje ongelmista olivat maksamattomat laskut, joista alkoi kantautua puheita niistä vastaavilta. Ihmeen kauan tästä vielä sinniteltiin. Säästötoimet iskivät erityisesti matkustamiseen pois lukien johtoryhmä ja tietty duunareiden ylitöihin, joihin ei toisin olisi ollut muutenkaan mitään tarvetta.

• historiaa jo

Olin hoitovapaalla, kun eka pitkäaikainen työnantajani teki konkan.
      En tiedä käytännön jutuista t työilmapiiristä mitään, kun en työssä ollut.
      Olin toimihenkilö enkä siten valinnut luottaria enkä kuulunut liittoon. Luottarimuija kuului erääseen liittoon, joka oli kuulemma jotenkin mukana kai "valvomassa työntekijöiden etua". Se liitto sitten kiskoi n 500mk lopputilistäni! Oliko tuo ihan laillista, en tiedä. Valtakirjaa en ainakaan antanut. Tämä tapahtui viime vuosituhannella, joten en enempää muista asioista.
      Se luottarimuija oli puolijuoppo jo siihen aikaan ja nyttemmin tk-eläkkeellä, joten saa nyt sit ryypätä kokopäiväisesti ja taisi olla jossain käräjillä lapsensa hakkaamisestakin.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      143
      3958
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      359
      3064
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2008
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1705
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1139
    6. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      975
    7. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      851
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      839
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe