Varsinkin sellaisia jotka eivät ole tehneet mitään pahaa, kuten rikoksia. Naiset kuitenkin seurustelevat rikollisten kanssa usein ja huonosti kohtelevien miesten kanssa. Onko ätmi siis ihmiskunnan alinta sakkia joihin naiset ei halua koskea.?
Miksi naiset syrjii naisettomia miehiä?
27
511
Vastaukset
- Nainen25.
Ätmillä ei ole mitään mitä ytm miehillä on eli ulkonäköä.
Miten niin syrjii? Oletko kolunnut jo jokaisen naisen läpi, jotta tiedät asian laidan varmaksi, vai mitä oikein yrität saavuttaa tuolla yleistykselläsi?
- mies 86
Tällä palstalla vain nautitaan tämän tyyppisestä yleistämisestä. Mies on joko renttumainen naistennielijä tai sitten kiltti ätminkäinen. Joissain tapauksissa kyseessä on tietenkin välimuoto, mutta koska se välimuoto on liian geneerinen niin se ei juurikaan herätä palstalla keskustelua koska siinä ei esiinny sellaisia epäkohtia mitkä tekisivät siitä mielenkiintoisen keskustelunaiheen.
mies 86 kirjoitti:
Tällä palstalla vain nautitaan tämän tyyppisestä yleistämisestä. Mies on joko renttumainen naistennielijä tai sitten kiltti ätminkäinen. Joissain tapauksissa kyseessä on tietenkin välimuoto, mutta koska se välimuoto on liian geneerinen niin se ei juurikaan herätä palstalla keskustelua koska siinä ei esiinny sellaisia epäkohtia mitkä tekisivät siitä mielenkiintoisen keskustelunaiheen.
Tunnen kyllä palstan tavat, mutta intän silti. Täällä siis yritetään herättää keskustelua. Mikä nerokas ajatus! Tosin tämä palsta ei muistuta kyllä juuri lainkaan keskustelupalstaa, koska samoja aiheita vatvotaan hampaat irvessä päivin ja öin.
- arvaakukanyt
selfhelp kirjoitti:
Tunnen kyllä palstan tavat, mutta intän silti. Täällä siis yritetään herättää keskustelua. Mikä nerokas ajatus! Tosin tämä palsta ei muistuta kyllä juuri lainkaan keskustelupalstaa, koska samoja aiheita vatvotaan hampaat irvessä päivin ja öin.
Miksi et lopeta vatvomista?
- mbgitw
Parisuhde tekee miehistä tasapainoisempia ja kivempaa seuraa. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta kyllä ne kivoimmat yleensä on niitä varattuja. Myös kunnolliset miehet.
- zxvareh
Te naiset väitätte aina, että ennen parisuhdetta pitää olla kaiken kunnossa. Nyt sitten sanot, että parisuhde parantaa miehen sittenkin eli saman, mitä miehet aina itse sanovat ja minkä naiset tyrmäävät.
- Kympin Nainen
zxvareh kirjoitti:
Te naiset väitätte aina, että ennen parisuhdetta pitää olla kaiken kunnossa. Nyt sitten sanot, että parisuhde parantaa miehen sittenkin eli saman, mitä miehet aina itse sanovat ja minkä naiset tyrmäävät.
mbgitw tuossa edellä sanoi, ettei tiedä mistä tuo hänen mielikuvansa johtuu, mutta minulla on teoria:
Parisuhteessa olevat miehet suhtautuvat naisiin rennosti ja neutraalisti - he kohtelevat naisia ihmisinä, eivätkä naisina, koska muut naiset eivät hänelle ole potentiaalista riistaa, ainakaan yleensä. Kuulostaa ehkä oudolta, mutta näin se usein on - moni sinkkumies käyttäytyy naisen (ainakin hieman vieraamman) edessä eri tavalla kuin ”normaalisti” ja naiselle se voi näyttäytyä yliyrittämisenä tms. hieman epätoivoisena pyristelynä, joka saattaa antaa miehestä joskus jopa hieman epätasapainoisen ja pahimmillaan jopa epätoivoisen tai creepyn kuvan.
Monet miehet menevät aika sekaisin naisen edessä.. siksi varatut useammin vaikuttavat rennoilta, heidän kanssaan on helpompi jutella ”normaalisti” kun heillä ei ole tarvetta yrittää tehdä naiseen vaikutusta (ja naisen ei tarvitse "pelätä" iskuyritystä). Ei se tarkoita, että varatut olisivat välttämättä yhtään sen kivempia tai tasapainoisempia - he vain vaikuttavat siltä. Varatuilla siis on suhdestatuksensa vuoksi naisen seurassa usein samantyyppinen asenne kuin pelimiehillä, rentous, itsekunnioitus, naisen kohtaaminen yksilönä jne. - Gentle Man
Kympin Nainen kirjoitti:
mbgitw tuossa edellä sanoi, ettei tiedä mistä tuo hänen mielikuvansa johtuu, mutta minulla on teoria:
Parisuhteessa olevat miehet suhtautuvat naisiin rennosti ja neutraalisti - he kohtelevat naisia ihmisinä, eivätkä naisina, koska muut naiset eivät hänelle ole potentiaalista riistaa, ainakaan yleensä. Kuulostaa ehkä oudolta, mutta näin se usein on - moni sinkkumies käyttäytyy naisen (ainakin hieman vieraamman) edessä eri tavalla kuin ”normaalisti” ja naiselle se voi näyttäytyä yliyrittämisenä tms. hieman epätoivoisena pyristelynä, joka saattaa antaa miehestä joskus jopa hieman epätasapainoisen ja pahimmillaan jopa epätoivoisen tai creepyn kuvan.
Monet miehet menevät aika sekaisin naisen edessä.. siksi varatut useammin vaikuttavat rennoilta, heidän kanssaan on helpompi jutella ”normaalisti” kun heillä ei ole tarvetta yrittää tehdä naiseen vaikutusta (ja naisen ei tarvitse "pelätä" iskuyritystä). Ei se tarkoita, että varatut olisivat välttämättä yhtään sen kivempia tai tasapainoisempia - he vain vaikuttavat siltä. Varatuilla siis on suhdestatuksensa vuoksi naisen seurassa usein samantyyppinen asenne kuin pelimiehillä, rentous, itsekunnioitus, naisen kohtaaminen yksilönä jne.Kuulostaa järkevältä.
Yksi ensimmäisistä naisista oppimistani asioista oli että takertuva käytös koetaan ällöttävänä. Lukioaikoina puhuessani ihan normaalisti tytön kanssa yritin olla mukava, mutta aiheutin tietämättäni yök-reaktion :) Tämä saattaa olla syy miksi useat kokemattomat miehet kuvittelevat että syy on ulkonäössä. Onneksi itse tajusin ettei kyse ole siitä että näyttäisin Klonkulta tai Quasimodolta. Onneksi. Minulla on aina ollut naisia ystävinä, toisin kuin palstan naisvihaajilla.
Huomauttaisin silti ettei ns. tavallinen käyttäytyminen suuremmin herätä kiinnostusta - sillä ainoastaan välttää "creepyn kuvan", niin kuin asian ilmaisit. Ja toisaalta...jos naisten ei tarvitse ollenkaan pelätä iskuyritystä, ehkä on syytä huolestua Nice Guyn roolista. - Naisasialooseri.
Gentle Man kirjoitti:
Kuulostaa järkevältä.
Yksi ensimmäisistä naisista oppimistani asioista oli että takertuva käytös koetaan ällöttävänä. Lukioaikoina puhuessani ihan normaalisti tytön kanssa yritin olla mukava, mutta aiheutin tietämättäni yök-reaktion :) Tämä saattaa olla syy miksi useat kokemattomat miehet kuvittelevat että syy on ulkonäössä. Onneksi itse tajusin ettei kyse ole siitä että näyttäisin Klonkulta tai Quasimodolta. Onneksi. Minulla on aina ollut naisia ystävinä, toisin kuin palstan naisvihaajilla.
Huomauttaisin silti ettei ns. tavallinen käyttäytyminen suuremmin herätä kiinnostusta - sillä ainoastaan välttää "creepyn kuvan", niin kuin asian ilmaisit. Ja toisaalta...jos naisten ei tarvitse ollenkaan pelätä iskuyritystä, ehkä on syytä huolestua Nice Guyn roolista.On minullakin naisia ystävinä vaikka naistenvihaaja ja heidän kiduttamisestaan haaveileva mies olenkin.
- Kympin Nainen
Gentle Man kirjoitti:
Kuulostaa järkevältä.
Huomauttaisin silti ettei ns. tavallinen käyttäytyminen suuremmin herätä kiinnostusta - sillä ainoastaan välttää "creepyn kuvan", niin kuin asian ilmaisit. Ja toisaalta...jos naisten ei tarvitse ollenkaan pelätä iskuyritystä, ehkä on syytä huolestua Nice Guyn roolista.Tuo viimeinen kappaleesi on mielenkiintoinen, ja olet varmaan täysin, tai ainakin hyvin pitkälle, oikeassa. Jäin miettimään sitä - ja tämän palstan kamupoikapuheita - kuinka kamupoikasektorilta ei kuulemma poispääsyä ole. Kuitenkin moni parisuhde alkaa kaveruudesta… että mistä se sitten johtuu? Minun tuttavapiirissä on tosi monia, jotka ovat suhteeseen ”siirtyneet” kaveruuden kautta.
Mutta ihan ensimmäiseksi (selvennys): on olemassa kamupoika- tai ”nice guy”-tyyppejä, jotka esittävät ystävällistä tai tekevät palveluksia naisille, mutta kaikki se on esitystä. En tiedä kuinka yleistä tuo on, mutta ainakin tällä palstalla ilmiötä edustavia kirjoituksia on - joista nyt käy aika selväksi, että tuossa kuviossa on kyse jostain ihan muusta kuin todellisesta kaveruudesta, mukavuudesta tai tavallisuudesta. (mainitset nice guy-roolin, joten tämä selvennys vain jottei mene termit sekaisin)
Toiseksi: niissä muissa tapauksissa, joissa mies on siis ihan oikeasti tavallinen, normaali ja mukava - ja joissa suhde on syntynyt kaveruuden ja/tai hitaan tutustumisen kautta - ovat ainakin oman kokemukseni mukaan sellaisia, että ensin on tutustuttu nimenomaan ihmisinä (esim, opiskelu- tai työkavereina) ja jossain vaiheessa, pikku hiljaa, mukaan on tullut myös romanttissävytteistä juttua, vihjailua, katseita tms. Tämä ”siirtymävaihe” on hyvin herkkä ja ehkä siksi homma tuossa kohtaa joskus kosahtaa. Onko esim. luettu toisen signaaleja väärin?
Kaksi esimerkkiä omasta tuttavapiiristä: yhdessä tapauksessa pariskunta tutustui työpaikalla. He olivat 1 1/2 vuotta kollegoja, ennen kuin flirtti astui pikku hiljaa kuvioihin ja alkoi kipunat sinkoilla. Sitten sinkoilikin niin, että toinen vaihtoi työpaikkaa ja he menivät kihloihin ja ovat nyt olleet yhdessä jo pitkään. Toisessa esimerkissä nainen oli tuntenut miehen vuosia ja he olivat samaa kaveriporukkaa, ”hengasivat” usein yhdessä. Mies teki yhtenä iltana aloitteen (yritti suudella), mutta nainen ”säikähtikin” miehen kosketusta ja sai kai jonkinasteisen yök-reaktion, koska piti miestä kuin veljenään.
Näissä erona oli se, että ekassa tapauksessa jossain vaiheessa molemmat osapuolet lähettivät vihreää signaalia toisilleen, tokassa ilmeisesti mies oli joko ymmärtänyt naisen signaalit väärin tai päätti kokeilla vaikkei signaalia ollutkaan.
Eli sitten kun ensin on kaveripohjalta tutustuttu (ja nainen saattaa pitää miestä luotettavana, arvomaailmaltaan mahd. itselleen sopivana jne.), niin jos potentiaalia on enempäänkin, nainen ehkä alkaa toivoa miehen iskuyritystä (ja alkaa lähettää vihreää signaalia (tai tekee itse aloitteen)). Jos taas tuota toivetta ja signaalia ei ole muualla kuin miehen haaveissa, niin kaveripojan yllättävä lähestyminen voi tuntua pelottavaltakin. Naisesta voi tuntua, että kaveruuden aikana rakennettu luottamus järkkyy, kun yhtäkkiä yritetäänkin siirtyä toiselle tasolle ilman ennakkovaroituksia tai että nainen on ollut yhtään ajatuksessa mukana. Siksi kait ne vihreät signaalit ovat erityisen tärkeitä tapauksissa, joissa kaverisuhteen toivotaan muuttuvan romanttiseksi. Tuntemattomien välillä iskuyrityksen epäonnistuminen ei ole niin vakavaa, mutta tuttujen välillä se voi johtaa välien huononemiseen tai jopa katkeamiseen - joka on tosi ikävää jos vaikka pitkästä ystävyydestä tai työkaveruudesta on kyse.
Mutta niin, tämän pitkän pälätyksen ja osittaisen sivuraiteen jälkeen, olen edelleenkin sitä mieltä, että oikeasti mukavan ja tavallisen ystävämiehen rooli ei välttämättä ole negatiivinen asia tai ”lopullinen tuomio”. Iskuyrityskin voi tulla viiveellä. Onko muuten kukaan noista sinun naisystävistäsi sellainen, josta olet (ollut), tai olisit saattanut olla myös romanttisessa mielessä kiinnostunut?
- niin.
Jos tuhannelta naiselta kysytään että ottaisko ne ätmin jolla poikuus tallella ja ikää yli 30 v niin ei varmana kukaan ottaisi.
Kirjottelin viime syksynä Facebookissa että taidan viettää lopun elämäni sinkkuelämää. Muutamat naispuoliset face-ystävät kommas ettei kannata luovuttaa heti jossei tiettyyn ikään mennessä oo käynyt flaxi. Kyllä he kuitenkin tiesivät mun iän ja että oon ikisinkku. Sen perusteella tämän ketjun aiempi kommaus ei ole totta. Ei ole varmastikaan mahdollista, että nämä facessä kommanneet naiset olisivat ainoita ketkä ottais 30 vuotta ylittäneen ikisinkun
suomi-sinkku kirjoitti:
Kirjottelin viime syksynä Facebookissa että taidan viettää lopun elämäni sinkkuelämää. Muutamat naispuoliset face-ystävät kommas ettei kannata luovuttaa heti jossei tiettyyn ikään mennessä oo käynyt flaxi. Kyllä he kuitenkin tiesivät mun iän ja että oon ikisinkku. Sen perusteella tämän ketjun aiempi kommaus ei ole totta. Ei ole varmastikaan mahdollista, että nämä facessä kommanneet naiset olisivat ainoita ketkä ottais 30 vuotta ylittäneen ikisinkun
Nämä samat naiset olivat myös kiinnostuneet suhteesta kanssasi?
Kuulostaa "olisit täydellinen kumppani... jollekkin toiselle" jutulta.- Naisasialooseri.
wlfwd kirjoitti:
Nämä samat naiset olivat myös kiinnostuneet suhteesta kanssasi?
Kuulostaa "olisit täydellinen kumppani... jollekkin toiselle" jutulta.Niin minustakin. Eivät ne kaverinaiset suoraan kehtaa sanoa, että eivät ottaisi kokematonta miestä, mutta teot tai oikeastaan tekemättä jättäminen puhuvat puolestaan.
- 12+17
Naisasialooseri. kirjoitti:
Niin minustakin. Eivät ne kaverinaiset suoraan kehtaa sanoa, että eivät ottaisi kokematonta miestä, mutta teot tai oikeastaan tekemättä jättäminen puhuvat puolestaan.
En usko seksuaalisen kokemattomuuden olevan este, mutta aikuinen, jolla ei ole lainkaan parisuhdekokemusta on hiukan arveluttava. Siitä aivan yksinkertaisesta syystä, että mitä pidempään itsenäinen elämä vain omista asioistaan huolehtien on jatkunut, sen vaikeampaa on joustaa tavoissaan ja tehdä kompromisseja mitkä ovat välttämättömiä ihmissuhteissa. Tiedän tämän itsestäni. Minulla on ollut parisuhteita ja avioliitto, mutta nyt mitä pidempään olen elänyt yksin (useita vuosia) sitä selkeämmin huomaan, miten tyytyväinen olen nykytilaani. Ajatus, että joku tunkeutuisi reviirilleni ja puuttuisi verhojen laskosteluun tuntuu kestämättömältä!
- Eskonara
"Miksi naiset syrjii naisettomia miehiä?"
Eivät kai varsinaisesti syrji mutta toki se, että miehellä on naisia, saa muutkin naiset kiinnostumaan. Perus biologiaa. Sama ilmiö on jollain muillakin lajeilla. Esim. jos laitetaan täytetty metsäkanalintukoiras metsään, naaraat eivät kiinnostu. Mutta jos laitetaan sen vierelle täytetty naaraskin, naaraat kiinnostuvat.
Pokaus on tiedettä - ja mikä hienointa - myös taidetta! =) - 35-
Olen varma että en koskaan saa tyttöystävää. Enkä enää jaksa etsiä edes kun ikää on 35. Olen kaikki tehnyt mitä tyttöystävän etsimiseen voi tehdä ja tulos on että en ole edes treffeille päässyt.
- En ole enää pelissä
Naiset ovat absoluuttisen pahuuden ja vääryyden olentoja.
- gghhhjjj
Atm:t kuvittelevat itsestänsä aivan liikoja jos luulevat, että naiset syrjivät heitä. Nimittäin, syrjiminen on aktiivinen toimenpide jolloin syrjimisen kohde herättää syrjijässä jotain ajatuksia ja tunteita. Todellisuudessa Atm:t ovat naisille täysin näkymättömiä ja yhdentekeviä ihmisiä joille ei todellakaan uhrata ajatustakaan.
- En ole enää pelissä
Juuri niin. Kuten joku joskus totesi: "Hyvän vastakohta ei ole paha. Hyvän vastakohta on välinpitämättömyys."
Naiset ovat absoluuttisen vääryyden olentoja ja kaiken hyvän vihollisia. - Naisasialooseri.
En ole enää pelissä kirjoitti:
Juuri niin. Kuten joku joskus totesi: "Hyvän vastakohta ei ole paha. Hyvän vastakohta on välinpitämättömyys."
Naiset ovat absoluuttisen vääryyden olentoja ja kaiken hyvän vihollisia.Ja juuri siksi heidät pitäisi kylvettää happoaltaassa niin, että lihat sulavat luiden päältä.
Ja jos mies on naisille ilmaa, niin silloin kannattaa pyrkiä tekemään itsestään mahdollisimman vastenmielinen niin naiset ainakin kiinnittävät huomiota. Naisasialooseri. kirjoitti:
Ja juuri siksi heidät pitäisi kylvettää happoaltaassa niin, että lihat sulavat luiden päältä.
Ja jos mies on naisille ilmaa, niin silloin kannattaa pyrkiä tekemään itsestään mahdollisimman vastenmielinen niin naiset ainakin kiinnittävät huomiota.:-DDD Päivän naurut. Kiitos tästä!
Naisasialooseri. kirjoitti:
Ja juuri siksi heidät pitäisi kylvettää happoaltaassa niin, että lihat sulavat luiden päältä.
Ja jos mies on naisille ilmaa, niin silloin kannattaa pyrkiä tekemään itsestään mahdollisimman vastenmielinen niin naiset ainakin kiinnittävät huomiota.Olet käsittänyt pelimiesteorian ohjeen väärin. Miehen ollessa naiselle ilmaa, hänen tulisi olla asenteeltaan välinpitämättömämpi naista kohtaan, mutta välinpitämättömyys ei tarkoita samaa kuin vastenmielisyys. Jos mies on liian takertuva, naiset lukevat sen helposti ja siksi saattavat karttaa häntä.
- Pitkänlinjan mies
Hanki komee auto, ferrari tms.
Sitten pidä ulkonäöstäsi huolta.
Lopeta itsekeskeiset pölinät.
Nainen tarvitsee aina huolenpitoa ja keskittymistä.
Jos pidät itsestäsi huolta, et ole lihava , ruma tms... niin ehkä ongelma on ylimielisyytesi?
Noi asiat on aina henkilökohtaisia. Jos itse et ole sillä tuulella, naiset huomaa sen kyllä. - siinä se syyy
Syy on ulkonäössä. Jos ei saa tyttöystävää niin ulkonäkö ei miellytä naista.
Naisille kyllä kelpaa mies joka on komea mutta samalla täysi ku.sipää luonteeltaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403057- 802781
- 1822403
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362155- 181476
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411386- 101274
- 131269
- 221241