Hei
eli on 16v tyttö joka aloitti kuntosalilla käymisen käyn kuntosalilla 6kertaa viikossa
ja olen salilla aina 1h . Mutta minua mietityttää se että miksi salin jälkeen ei tunnu minkään laista lihaskipua käytän aina maksimi painoja jotka saan nostettu ylös jne
paino haarukka menee tässä 35-50 sillä välillä saan painoja nostettu eri laitteissa riippuu siis laitteista mitä painoa käytän ja teen 10,20 sarjoissa nostoja/ liikeitä ja niitten välissä pidän muutaman sekunnin tauon ja teen taas uudestaan 10,20 sarjan riippuen laiteesta kumpaa käytän 10 vai 20 mutta toistoja tulee yleensä täyteen 100
kun teen liikeitä liikkeet tuntuvat lihaksissa mutta kun lopetan niin tuntuu kuin en olisi mitään tehnyt missä vika palaudunko vain niin nopeasti? että lihas kipuja ei jälkikäteen tule ollenkaan
Paulaudunko nopeasti?
6
87
Vastaukset
- obbanbobbab
Ei lihaskipua välttämättä tule kuin aluksi, kun ei ole tottunut. Mutta treenin jälkeen lihasten pitäisi tuntua väsyneiltä ja turvonneiltakin.
20 on yleensä liian monta toistoa, yli 12 toistoa ei yleensä kannata tehdä.
Ovatko sarjasi tiukkoja eli onko se viimeinen toisto todellakin viimeinen jonka jaksaisit tehdä? Eli jos teet 12 toistoa, niin painon pitäisi olla sellainen, ettet jaksaisikaan tehdä enää kolmattatoista. Ja jos menee 12 tai enemmän, niin seuraavalle kerralle lisää painoa, tähtäimeksi uudella kovemmalla painolla, että jaksaisit tehdä vain 6-8.
6 x viikossa on ehkä liikaa varsinkin aloittelijalle ja vaatii joka tapauksessa hyvää suunnittelua, jottet mene ylikuntoon. 3 x 45min treenillä tulokset voivat olla paremmatkin kuin 6 x 60min. Ennemmin ehkä kannattaisi tehdä painoharjoittelua 3-4 x ja 2-3 aerobista jumppaa, lenkkiä, joogaa tai venyttelyharjoitusta, jos salillasi on tarjolla. - paulaudun nopeasti?
yleensä on viimeinen ja joskus jopa teen ylikin esim kun teen 20 toistoa putkeen niin joskus tulee 25 ja seuraavalla kieroksella teen vain tasan 20
ja on kuntosalillani tarjota erillaisia jumppia ja muita toimintaa
ja lenkkeilen päivittäin vähintään 30min koiran kanssa
ja kiitos vinkkeistä- obbonbobbon
Hyvin jaetulla ohjelmalla voi tuo 6 x viikossa ehkä toimia.
Itselläni oli tänään uupunut olo, joten jätin puntin väliin. Ei siis mitään kipuja, koska sen verran olen jo tottunut. Kipuja voi tulla jos tekee jotain uudella tavalla. Mikä on aina välillä suositeltavaa kehityksen kannalta. Mutta kuuntele siis kehoasi. Toinen mistä näet palautumisesi ovat tuloksesi: pidä muistissa vaikka ihan paperilla, että millä painoilla ja montako toistoa olet tehnyt. Aloittelijalla pitäisi melkein joka treenikerralla tulla vähän lisää toistoja tai kiloja. Jos nämä alkavat junnaamaan paikallaan tai jopa tippumaan, niin teet jotain väärin, todennäköisesti et ehdi palautua tai on aika vaihtaa ohjelmaa uusien ärsykkeiden toivossa.
Minä en muuten ole pro, eikä täällä tiedä kuka muukaan olisi. Jos joku onkin, et voi siihen luottaa. No TheOneen luottaisin itse jo kuvankin perusteella, mutta ehtiikö sitten jakamaan ilmaisneuvoja, kun työkseenkin taitaa samaa tehdä?
Eli kannattaa perehtyä aiheeseen Googlea laulattamalla tai vaikka kirjastossa. Tästä pari vinkkiä:
Lihastohtori.(??? En muista), pakkotoisto. (Com? Keskustelupalsta, jolla luotettavampaa seuraa, mutta myös paljon mutuilua) ja exrx.net. - Vtun idiootti???????????
obbonbobbon kirjoitti:
Hyvin jaetulla ohjelmalla voi tuo 6 x viikossa ehkä toimia.
Itselläni oli tänään uupunut olo, joten jätin puntin väliin. Ei siis mitään kipuja, koska sen verran olen jo tottunut. Kipuja voi tulla jos tekee jotain uudella tavalla. Mikä on aina välillä suositeltavaa kehityksen kannalta. Mutta kuuntele siis kehoasi. Toinen mistä näet palautumisesi ovat tuloksesi: pidä muistissa vaikka ihan paperilla, että millä painoilla ja montako toistoa olet tehnyt. Aloittelijalla pitäisi melkein joka treenikerralla tulla vähän lisää toistoja tai kiloja. Jos nämä alkavat junnaamaan paikallaan tai jopa tippumaan, niin teet jotain väärin, todennäköisesti et ehdi palautua tai on aika vaihtaa ohjelmaa uusien ärsykkeiden toivossa.
Minä en muuten ole pro, eikä täällä tiedä kuka muukaan olisi. Jos joku onkin, et voi siihen luottaa. No TheOneen luottaisin itse jo kuvankin perusteella, mutta ehtiikö sitten jakamaan ilmaisneuvoja, kun työkseenkin taitaa samaa tehdä?
Eli kannattaa perehtyä aiheeseen Googlea laulattamalla tai vaikka kirjastossa. Tästä pari vinkkiä:
Lihastohtori.(??? En muista), pakkotoisto. (Com? Keskustelupalsta, jolla luotettavampaa seuraa, mutta myös paljon mutuilua) ja exrx.net."No TheOneen luottaisin itse jo kuvankin perusteella,.."
Vttu mikä idiootti.
"luottaisin itse jo kuvan perusteella"
Vtun idiootti.
Tiesitkö muuten että täällä internetissä kuka tahansa voi ladata minkä tahansa kuvan minne tahansa?
Vtun idiootti.
- ikäkysymys?
Taitaa osittain johtua iästäsi. Itse en 14-16v edes hikoillut jääkiekkoharkoissa. 16-18v keho alkoi ottaa vastaan punttitreeniä. Hikoilu alkoi ja lihasmassaa kertyi huimaa vauhtia.
Mutta kuten edellä, niin sarjatoistot ovat liian pitkiä ja painot liian kevyitä. Riippuu mitä hakee, mutta lihaskipua saat lyhyemmillä sarjoilla ja isommilla painoilla. ;-D - Enemmän painoa
Jos pystyt tekemään 20 toiston sarjoja muutaman sekunnin palautuksilla, niin käytät kyllä ihan liian pöieniä painoja, tai et tee sarjoja läheskään loppuun asti.
Lataappa sitä painoa sen verran enemmän että jaksat juuri ja juuri sen 8-10 toistoa, siis oikein pinnistämällä ja niin että viimeinen jää hieman kesken. On ihan turha hikata viikosta toiseen jotain ylipitkiä 20 toiston sarjoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724899Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1134600- 794070
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak973968Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223004- 352748
- 282687
- 372662
- 392643
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232494