Väsymys juoksun jälkeen

Rättipoikki

Mikähän voisi olla vikana, kun olen kovin väsynyt juoksun jälkeen? Yleensä väsymys kestää muutaman tunnin, mutta voi kestää jopa yön yli seuraavana päivänäkin olla väsy.

Sellainen yleinen väsymys jalat tuntuu jotenkin väsyneitä ja levottomilta varsinkin yöllä. Jalkoja saattaa myös särkeä. Vaikka juoksen vain n. 30-35 minuutin lenkkejä ja aloitin varovaisesti 20 min lenkeistä pitkän tauon jälkeen. Olen joskus juossut tunninkin lenkkejä ja en muista silloin olleeni näin väsynyt. En juokse mitenkään lujaa. Ehkä n. 7 min/km.

Venyttely jää usein väliin. Jonka tiedän olevan huono asia, mutta voiko se väsyttää?

Ei ole oikein mukavaa kun ei loppupäivästä jaksais tehdä yhtään mitään. Itse lenkillä en koe itseäni väsyneeksi ja ei ota kauheasti voimille.

12

3256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kymmenenpluskuusi

Kannattaa kokeilla tuota että venyttelet joka kerta lenkin jälkeen. Jos se ei vaikuta mitenkään niin sitten en osaa sanoa. Itse käyn yleensä illalla lenkillä, niin sen jälkeen vain suihkun kautta nukkumaan. Se on parasta! Tsemppiä sulle juoksulenkkeihin!

• Gennadi Janajev

Kevennä rasitusta ja kuulostele tuntemuksiasi. Vieläkö väsyttää. Jospa kuitenkin juokset vielä liian lujaa kuntoosi nähden. Ei tavanomaisesta lenkistä pitäisi väsyä juuri ollenkaan. Minulle tulee illalla korkeintaan vähän raukea olo ja uni maittaa.

• Rättipoikki

Olen juossut nyt kaksi kuukautta (sitä ennenkin juossut, mutta oli yksi kuukauden ja yksi kahden kuukauden tauko). Ehkä tuossa ajassa kunto ei ole sitten noussut tarpeeksi ja nuo matkat ja nopeus on vielä liikaa. Luulin kyllä aloittaneeni varovaisesti. En tunne lenkin aikana itseäni kovin väsyneeksi enkä hengästyneeksi. Joskus lenkki kyllä kulkee kevyemmin kuin jonain muuna päivänä. Ja aiemmin siis ei tämmöistä väsymystä ole ollut. Täytyy ryhdistäytyä tuossa venyttelyssä. Olen huomannut myös juovani aika vähän. Vaikka ei noilla lenkeillä nyt kauheasti nestettä menetä. Mutta ehkä juon muutenkin liian vähän. Muuta en kyllä keksi.

Kiitos vinkeistä.

• Hmmm....

Jos on levoton olo yöllä ja ylimääräistä väsymystä, se kuulostaa siltä, että liian kovaa on ehkä juostu.

• väsymyksestä toipuva

Väsymys voi olla merkki sydämen väsymisestä. Se tarvitsee parempia ärsykkeitä vahvistuakseen ja pysyäkseen vireänä kuin yksitoikkoista väsytystä. Kokeile vaihtaa hidas juoksu reippaisiin kävelylenkkeihin ja kerran viikossa intervallijuoksuja.

• Anonyymi
        väsymyksestä toipuva kirjoitti:

Väsymys voi olla merkki sydämen väsymisestä. Se tarvitsee parempia ärsykkeitä vahvistuakseen ja pysyäkseen vireänä kuin yksitoikkoista väsytystä. Kokeile vaihtaa hidas juoksu reippaisiin kävelylenkkeihin ja kerran viikossa intervallijuoksuja.

Heikko sydän, mitenpä sitä saisi vahvistettua kun väsyttää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heikko sydän, mitenpä sitä saisi vahvistettua kun väsyttää?

Lepoa ja liikuntaa sen verran ettei ylirasita. Ei kaikista ole maratoonareiksi.

• viksy

juo teetä

• Anonyymi

Kokeilen beroccaa

• Anonyymi

Berocassa ei energiaa.

• Anonyymi

Koeta kävelyä.

• Anonyymi

Juu. Kävely rentoa on. Ei mikään viuhtominen vaan sellainen 15min/km. Sitten loppuu juoksut kokonaan ennen pitkää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      128
      4836
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      14
      3511
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      157
      3320
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      30
      2762
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      88
      2513
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1833
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1452
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      131
      1362
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      5
      1314
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1267
    Aihe