Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Väsymys juoksun jälkeen

Rättipoikki

Mikähän voisi olla vikana, kun olen kovin väsynyt juoksun jälkeen? Yleensä väsymys kestää muutaman tunnin, mutta voi kestää jopa yön yli seuraavana päivänäkin olla väsy.

Sellainen yleinen väsymys jalat tuntuu jotenkin väsyneitä ja levottomilta varsinkin yöllä. Jalkoja saattaa myös särkeä. Vaikka juoksen vain n. 30-35 minuutin lenkkejä ja aloitin varovaisesti 20 min lenkeistä pitkän tauon jälkeen. Olen joskus juossut tunninkin lenkkejä ja en muista silloin olleeni näin väsynyt. En juokse mitenkään lujaa. Ehkä n. 7 min/km.

Venyttely jää usein väliin. Jonka tiedän olevan huono asia, mutta voiko se väsyttää?

Ei ole oikein mukavaa kun ei loppupäivästä jaksais tehdä yhtään mitään. Itse lenkillä en koe itseäni väsyneeksi ja ei ota kauheasti voimille.

12

2476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kymmenenpluskuusi

      Kannattaa kokeilla tuota että venyttelet joka kerta lenkin jälkeen. Jos se ei vaikuta mitenkään niin sitten en osaa sanoa. Itse käyn yleensä illalla lenkillä, niin sen jälkeen vain suihkun kautta nukkumaan. Se on parasta! Tsemppiä sulle juoksulenkkeihin!

    • Gennadi Janajev

      Kevennä rasitusta ja kuulostele tuntemuksiasi. Vieläkö väsyttää. Jospa kuitenkin juokset vielä liian lujaa kuntoosi nähden. Ei tavanomaisesta lenkistä pitäisi väsyä juuri ollenkaan. Minulle tulee illalla korkeintaan vähän raukea olo ja uni maittaa.

      • Rättipoikki

        Olen juossut nyt kaksi kuukautta (sitä ennenkin juossut, mutta oli yksi kuukauden ja yksi kahden kuukauden tauko). Ehkä tuossa ajassa kunto ei ole sitten noussut tarpeeksi ja nuo matkat ja nopeus on vielä liikaa. Luulin kyllä aloittaneeni varovaisesti. En tunne lenkin aikana itseäni kovin väsyneeksi enkä hengästyneeksi. Joskus lenkki kyllä kulkee kevyemmin kuin jonain muuna päivänä. Ja aiemmin siis ei tämmöistä väsymystä ole ollut. Täytyy ryhdistäytyä tuossa venyttelyssä. Olen huomannut myös juovani aika vähän. Vaikka ei noilla lenkeillä nyt kauheasti nestettä menetä. Mutta ehkä juon muutenkin liian vähän. Muuta en kyllä keksi.

        Kiitos vinkeistä.


    • Hmmm....

      Jos on levoton olo yöllä ja ylimääräistä väsymystä, se kuulostaa siltä, että liian kovaa on ehkä juostu.

      • väsymyksestä toipuva

        Väsymys voi olla merkki sydämen väsymisestä. Se tarvitsee parempia ärsykkeitä vahvistuakseen ja pysyäkseen vireänä kuin yksitoikkoista väsytystä. Kokeile vaihtaa hidas juoksu reippaisiin kävelylenkkeihin ja kerran viikossa intervallijuoksuja.


      • Anonyymi
        väsymyksestä toipuva kirjoitti:

        Väsymys voi olla merkki sydämen väsymisestä. Se tarvitsee parempia ärsykkeitä vahvistuakseen ja pysyäkseen vireänä kuin yksitoikkoista väsytystä. Kokeile vaihtaa hidas juoksu reippaisiin kävelylenkkeihin ja kerran viikossa intervallijuoksuja.

        Heikko sydän, mitenpä sitä saisi vahvistettua kun väsyttää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikko sydän, mitenpä sitä saisi vahvistettua kun väsyttää?

        Lepoa ja liikuntaa sen verran ettei ylirasita. Ei kaikista ole maratoonareiksi.


    • viksy

      juo teetä

    • Anonyymi

      Kokeilen beroccaa

      • Anonyymi

        Berocassa ei energiaa.


    • Anonyymi

      Koeta kävelyä.

      • Anonyymi

        Juu. Kävely rentoa on. Ei mikään viuhtominen vaan sellainen 15min/km. Sitten loppuu juoksut kokonaan ennen pitkää.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe