Norjaan hoitajaksi haluaisin.... kannattaako???

Nurse tehokas

Hei vaan! Suunnittelenperheeni kanssa Norjaan lahtoa?? Onko kannattavaa enaa tana pvna? Mies hoitaisi lastamme kotona ja mina duunissa.
Trondheim olis paikka jonne haluttais. Kuka rekrytoi nykyisin? Onkoenaa edes paikkoja avoinna?? Kaikkitiedot tarpeen...
Terrkkuja Aju

8

1059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuinka

      ei oo hommia osaatko ees kielen.

    • Kaverin kaveri

      Mun serkku oli vasta hoitsuna Norjassa, ja töitä oli kuulemma niin paljon kuin jaksoi tehdä.
      Ja hyvä palkka. Työkkärissä varmasti tietävät.
      Lykkyä pyttyyn!

    • Joku vaan

      Itse asumme Trondheimissa. Mies tøissæ ja itse hoitelen lasta kotona. Tarkoitus itsellæni mennæ hoitsun hommiin kunhan æitiysloma loppuu. Mitæ olen katsellut niin kyllæ ainakin St Olavs -sairaalassa næyttææ hommia riittævæn.
      Kaupunki on oikein mukava.

      • job

        suhteessa hoitsut ei tienaa täällä sen enempää ku
        in suomessa,riipp.titysti jos vaik.yö vuorossa jatkuvasti!itsellä marrask.tili 61tkr-lihanleikk.
        viikonl.postinkant.väliaikoina ajan pakettiautoll
        a muuttokuormia..se oli siis netto-itseasiassa el
        ämäni pras tili!kyllä tekevälle duunia täällä on-
        tav.duunari olen-se vain että työnarkomaani!6kk ja lähden suomeen liiton päiville "lepäämään.."
        saa nähdä virkamiesten ilmeet kun laskevat päivär
        ahaani!


      • findag
        job kirjoitti:

        suhteessa hoitsut ei tienaa täällä sen enempää ku
        in suomessa,riipp.titysti jos vaik.yö vuorossa jatkuvasti!itsellä marrask.tili 61tkr-lihanleikk.
        viikonl.postinkant.väliaikoina ajan pakettiautoll
        a muuttokuormia..se oli siis netto-itseasiassa el
        ämäni pras tili!kyllä tekevälle duunia täällä on-
        tav.duunari olen-se vain että työnarkomaani!6kk ja lähden suomeen liiton päiville "lepäämään.."
        saa nähdä virkamiesten ilmeet kun laskevat päivär
        ahaani!

        .. aika tarkat normit on siihen saako lepailla Suomessa norjan tulojen mukaan =) itse asiaa juuri selvittelen, ja ainakin meitin liitossa on 3v asumis raja, eli jos olet ollut yli 3v pois maasta niin ei tipu muuta kuin peruspaivaraha *hms* ja taytyy myøs løytya tehtya tyøta kotimaasta ja palkkakuitit niistakin. ja karenssia tippuu jos sanot irti itsesi vakivirasta =) ... hankalaksi on pitanyt tuokin tehda


      • Minä vaan
        job kirjoitti:

        suhteessa hoitsut ei tienaa täällä sen enempää ku
        in suomessa,riipp.titysti jos vaik.yö vuorossa jatkuvasti!itsellä marrask.tili 61tkr-lihanleikk.
        viikonl.postinkant.väliaikoina ajan pakettiautoll
        a muuttokuormia..se oli siis netto-itseasiassa el
        ämäni pras tili!kyllä tekevälle duunia täällä on-
        tav.duunari olen-se vain että työnarkomaani!6kk ja lähden suomeen liiton päiville "lepäämään.."
        saa nähdä virkamiesten ilmeet kun laskevat päivär
        ahaani!

        Olen joitain viestejäsi lukenut ja muistaakseni olet oppisopimuksella lihanleikkaajaksi päässyt. Mite se onnistuu? Mikä on norjan kielellä tuo "oppisopimus" ja minkälaista palkkaa ne tuolta ajalta maksavat ja kuinka kauan nuo sopimukset kestävät, että on valmis ammattissa? Mielenkiinnolla vastausta tälle palstalle tulen katsomaan!


    • sykepleier

      kuukaudessa ennen verojen vahentamista n. 2500-3000e. riippuen missa olet tøissa. vanhusten hoidossa yleensa parempi palkka kuin sairaalassa ( riippuu tietysti oletko erikoistunut johonkin ). Taalla terveydenhoitoalla on osattava puhua itselleen palkka =) se joka ei pyyda ei saa mitaan!! mutta suomalaista tyøntekijaa kunnioitetaan taalla, ainakin hoitopuolella. Tyøtahti on ihan eri ja saat itse neuvotella mita vuoroja haluat tehda. Itsella ihan hyvat kokemukset 3v ajalta.

    • Sh.

      Hei Kolleega. Olen Pohjanmaalta jo vanhempi hoitaja, joka työskennellyt Norjassa, sekä rekrytointi firmojen kautta, että myös suoraan kuntatyöntekijänä.

      Kun tein työtä Kongsbergin kunnassa, tienasin nettona 2800 kruunua, ja tulin kotiin viikoksi, sekä vuokrasin halvan huoneen. Ruoka maqksaa Norjassa ainakin tuplasti, mitä täällä kotimaassa, ja minä maksoin 33 % veroa.

      On helpompaa työskennellä rekrytointifirman kautta, sillä he maksavat lentosi, ja asumisen. MUTTA! Siitä työskentelytavasta ei kerry yhtään eläkettä!

      Ensin sinun pitäisi miettiä, pärjäätkö ruotsin kielellä? Norjaa oppii nopeasti ruotsinkielisenä, mutta ilman ymmärrystä siellä ei voi työskennellä.

      Itse olisin mieluummin kotona, mutta minun paikkakunnallani ei ole juuri työtä, enkä omista juuri nyt autoa. Trondheimiin tarvitaan paljon hoitajia, mutta rekrytointifirmat teettävät siellä liikaa työtä, ja hoitajqt uupuvat. Itse en ole kuullut mitään hyvää sieltäpäin, jos rekryfirman kautta menet.

      Norjassa pitää työskennellä 3 vuotta, ennen kuin pääsee mukaan eläkejärjestelmään, ja silloin ei rekrytointifirmojen kautta. Hanki ensin työlupa, eli autorisation, siitä neuvoo oma konsulenttisi rekrytointifirmasta. Onnea, ja toivottavasti tästä oli sinulle apua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe