Hei vaan! Suunnittelenperheeni kanssa Norjaan lahtoa?? Onko kannattavaa enaa tana pvna? Mies hoitaisi lastamme kotona ja mina duunissa.
Trondheim olis paikka jonne haluttais. Kuka rekrytoi nykyisin? Onkoenaa edes paikkoja avoinna?? Kaikkitiedot tarpeen...
Terrkkuja Aju
Norjaan hoitajaksi haluaisin.... kannattaako???
8
1074
Vastaukset
- kuinka
ei oo hommia osaatko ees kielen.
- Kaverin kaveri
Mun serkku oli vasta hoitsuna Norjassa, ja töitä oli kuulemma niin paljon kuin jaksoi tehdä.
Ja hyvä palkka. Työkkärissä varmasti tietävät.
Lykkyä pyttyyn! - Joku vaan
Itse asumme Trondheimissa. Mies tøissæ ja itse hoitelen lasta kotona. Tarkoitus itsellæni mennæ hoitsun hommiin kunhan æitiysloma loppuu. Mitæ olen katsellut niin kyllæ ainakin St Olavs -sairaalassa næyttææ hommia riittævæn.
Kaupunki on oikein mukava.- job
suhteessa hoitsut ei tienaa täällä sen enempää ku
in suomessa,riipp.titysti jos vaik.yö vuorossa jatkuvasti!itsellä marrask.tili 61tkr-lihanleikk.
viikonl.postinkant.väliaikoina ajan pakettiautoll
a muuttokuormia..se oli siis netto-itseasiassa el
ämäni pras tili!kyllä tekevälle duunia täällä on-
tav.duunari olen-se vain että työnarkomaani!6kk ja lähden suomeen liiton päiville "lepäämään.."
saa nähdä virkamiesten ilmeet kun laskevat päivär
ahaani! - findag
job kirjoitti:
in suomessa,riipp.titysti jos vaik.yö vuorossa jatkuvasti!itsellä marrask.tili 61tkr-lihanleikk.
tav.duunari olen-se vain että työnarkomaani!6kk ja lähden suomeen liiton päiville "lepäämään.."
ahaani!.. aika tarkat normit on siihen saako lepailla Suomessa norjan tulojen mukaan =) itse asiaa juuri selvittelen, ja ainakin meitin liitossa on 3v asumis raja, eli jos olet ollut yli 3v pois maasta niin ei tipu muuta kuin peruspaivaraha *hms* ja taytyy myøs løytya tehtya tyøta kotimaasta ja palkkakuitit niistakin. ja karenssia tippuu jos sanot irti itsesi vakivirasta =) ... hankalaksi on pitanyt tuokin tehda
- Minä vaan
job kirjoitti:
ahaani!Olen joitain viestejäsi lukenut ja muistaakseni olet oppisopimuksella lihanleikkaajaksi päässyt. Mite se onnistuu? Mikä on norjan kielellä tuo "oppisopimus" ja minkälaista palkkaa ne tuolta ajalta maksavat ja kuinka kauan nuo sopimukset kestävät, että on valmis ammattissa? Mielenkiinnolla vastausta tälle palstalle tulen katsomaan!
- sykepleier
kuukaudessa ennen verojen vahentamista n. 2500-3000e. riippuen missa olet tøissa. vanhusten hoidossa yleensa parempi palkka kuin sairaalassa ( riippuu tietysti oletko erikoistunut johonkin ). Taalla terveydenhoitoalla on osattava puhua itselleen palkka =) se joka ei pyyda ei saa mitaan!! mutta suomalaista tyøntekijaa kunnioitetaan taalla, ainakin hoitopuolella. Tyøtahti on ihan eri ja saat itse neuvotella mita vuoroja haluat tehda. Itsella ihan hyvat kokemukset 3v ajalta.
- Sh.
Hei Kolleega. Olen Pohjanmaalta jo vanhempi hoitaja, joka työskennellyt Norjassa, sekä rekrytointi firmojen kautta, että myös suoraan kuntatyöntekijänä.
Kun tein työtä Kongsbergin kunnassa, tienasin nettona 2800 kruunua, ja tulin kotiin viikoksi, sekä vuokrasin halvan huoneen. Ruoka maqksaa Norjassa ainakin tuplasti, mitä täällä kotimaassa, ja minä maksoin 33 % veroa.
On helpompaa työskennellä rekrytointifirman kautta, sillä he maksavat lentosi, ja asumisen. MUTTA! Siitä työskentelytavasta ei kerry yhtään eläkettä!
Ensin sinun pitäisi miettiä, pärjäätkö ruotsin kielellä? Norjaa oppii nopeasti ruotsinkielisenä, mutta ilman ymmärrystä siellä ei voi työskennellä.
Itse olisin mieluummin kotona, mutta minun paikkakunnallani ei ole juuri työtä, enkä omista juuri nyt autoa. Trondheimiin tarvitaan paljon hoitajia, mutta rekrytointifirmat teettävät siellä liikaa työtä, ja hoitajqt uupuvat. Itse en ole kuullut mitään hyvää sieltäpäin, jos rekryfirman kautta menet.
Norjassa pitää työskennellä 3 vuotta, ennen kuin pääsee mukaan eläkejärjestelmään, ja silloin ei rekrytointifirmojen kautta. Hanki ensin työlupa, eli autorisation, siitä neuvoo oma konsulenttisi rekrytointifirmasta. Onnea, ja toivottavasti tästä oli sinulle apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394523Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.5643429Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732171Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o121734- 961596
MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis351558TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1611261OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301108- 2241041
- 70976