Pakkasessa ois jänis. Sille HYVÄ resepti?
Keittämällä lihat irti luista, VOIssa paistaminen, ja uuniin hautumaan kermaisaan kastikkeeseen... Entä maustepuoli ja haudutusaika?
Jänistää.
7
720
Vastaukset
- jänis hyvää on
Kunnolla haudutusta, mausteiksi riittää suola, pippuri ja timjami.
- Liha_kuin_liha
Tuntimääräisenä kyselen tuota haudutusaikaa sekä lämpötilaa uunille?
- jänis on hyvää
Itse hauduttelen leivinuunissa miedossa lämmössä. illalla laitan kun lämpö sellanen 120c ja aamulla se on 80c kun otan padan pois uunista.
Sähköuunilla käyttäisin tuota 120-130c, hauduta kunnes liha irtoaa helposti luista. Sanoisin noin 2-3 tuntia. - 100 jänistä
Porkkanaa. Lanttua. Sipuli. Katajanmarjoja 20 kpl. Ehdottomasti merisuolaa. Valurautapata. Jänis paloiteltuna pataan mausteiden kera ja vettä sen verran että just peittyy ja uuniin 80-100c vähintään 6 tuntia... sit lihat erilleen siivilöi paistoliemi ja tee siihen kermakastike, lihat voi laittaa joko erilleen tai soosiin... ja pöytään puolukkasurvosta makeutena hedelmäsokeri....
- Jänönen.
Pääasia että jänis on pehmeä.
- elämäntapaerämies
älä kypsytä liikaa, menee maksan makuiseksi. kypsymisaika vaihtelee onko vanha vai nuori jänis.
- Anonyymi
näin on. jäniksen maku on parhaimmillaan kun kypsyys saavutetaan. ylikypsänä huononee. nuoren jäniksen liha kypsyy todella nopeasti ja on niitä parhaita paisteja mitä olemassa on. vanha ja talvella saatu jänis vaatii pitkän riiputuksen ja kypsytyksen. sen maustaminen vaatii myös enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen866005Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,3015322Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk503345Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään102916Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1062729Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t41675Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.171598Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211520Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät321459Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei1781094