Pakkasessa ois jänis. Sille HYVÄ resepti?
Keittämällä lihat irti luista, VOIssa paistaminen, ja uuniin hautumaan kermaisaan kastikkeeseen... Entä maustepuoli ja haudutusaika?
Jänistää.
7
800
Vastaukset
- jänis hyvää on
Kunnolla haudutusta, mausteiksi riittää suola, pippuri ja timjami.
- Liha_kuin_liha
Tuntimääräisenä kyselen tuota haudutusaikaa sekä lämpötilaa uunille?
- jänis on hyvää
Itse hauduttelen leivinuunissa miedossa lämmössä. illalla laitan kun lämpö sellanen 120c ja aamulla se on 80c kun otan padan pois uunista.
Sähköuunilla käyttäisin tuota 120-130c, hauduta kunnes liha irtoaa helposti luista. Sanoisin noin 2-3 tuntia. - 100 jänistä
Porkkanaa. Lanttua. Sipuli. Katajanmarjoja 20 kpl. Ehdottomasti merisuolaa. Valurautapata. Jänis paloiteltuna pataan mausteiden kera ja vettä sen verran että just peittyy ja uuniin 80-100c vähintään 6 tuntia... sit lihat erilleen siivilöi paistoliemi ja tee siihen kermakastike, lihat voi laittaa joko erilleen tai soosiin... ja pöytään puolukkasurvosta makeutena hedelmäsokeri....
- Jänönen.
Pääasia että jänis on pehmeä.
- elämäntapaerämies
älä kypsytä liikaa, menee maksan makuiseksi. kypsymisaika vaihtelee onko vanha vai nuori jänis.
- Anonyymi
näin on. jäniksen maku on parhaimmillaan kun kypsyys saavutetaan. ylikypsänä huononee. nuoren jäniksen liha kypsyy todella nopeasti ja on niitä parhaita paisteja mitä olemassa on. vanha ja talvella saatu jänis vaatii pitkän riiputuksen ja kypsytyksen. sen maustaminen vaatii myös enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2753445Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1051756Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2471455- 741356
- 651243
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991107Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521099- 631001
- 22937
IS viikonloppu 16.-17.5.2026
Tänä viikonloppuna on Kärkkäisen ja Skyttän yhteistyönä syntynyt 3.0 arvoinen sanaristikko ratkaistavana.35883