Pakkasessa ois jänis. Sille HYVÄ resepti?
Keittämällä lihat irti luista, VOIssa paistaminen, ja uuniin hautumaan kermaisaan kastikkeeseen... Entä maustepuoli ja haudutusaika?
Jänistää.
7
836
Vastaukset
- jänis hyvää on
Kunnolla haudutusta, mausteiksi riittää suola, pippuri ja timjami.
- Liha_kuin_liha
Tuntimääräisenä kyselen tuota haudutusaikaa sekä lämpötilaa uunille?
- jänis on hyvää
Itse hauduttelen leivinuunissa miedossa lämmössä. illalla laitan kun lämpö sellanen 120c ja aamulla se on 80c kun otan padan pois uunista.
Sähköuunilla käyttäisin tuota 120-130c, hauduta kunnes liha irtoaa helposti luista. Sanoisin noin 2-3 tuntia. - 100 jänistä
Porkkanaa. Lanttua. Sipuli. Katajanmarjoja 20 kpl. Ehdottomasti merisuolaa. Valurautapata. Jänis paloiteltuna pataan mausteiden kera ja vettä sen verran että just peittyy ja uuniin 80-100c vähintään 6 tuntia... sit lihat erilleen siivilöi paistoliemi ja tee siihen kermakastike, lihat voi laittaa joko erilleen tai soosiin... ja pöytään puolukkasurvosta makeutena hedelmäsokeri....
- Jänönen.
Pääasia että jänis on pehmeä.
- elämäntapaerämies
älä kypsytä liikaa, menee maksan makuiseksi. kypsymisaika vaihtelee onko vanha vai nuori jänis.
- Anonyymi
näin on. jäniksen maku on parhaimmillaan kun kypsyys saavutetaan. ylikypsänä huononee. nuoren jäniksen liha kypsyy todella nopeasti ja on niitä parhaita paisteja mitä olemassa on. vanha ja talvella saatu jänis vaatii pitkän riiputuksen ja kypsytyksen. sen maustaminen vaatii myös enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 613188
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!161132- 891038
- 101945
- 50923
- 96804
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35801Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27680Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap89668- 48615