Apua pyörän valitsemiseen!

after_the_dinner

Aloitteleva pyöräilijä kaipaisi hieman apuja pyörän valinnassa! :)

Eli suunnitelmissa olisi hankkia pyörä jolla ajaisin koulumatkat (n. 8km suuntaansa asfaltoitua tietä, talvisin kuljen julkisilla). Sen lisäksi ajattelin ajaa sillä myös ihan kuntoilumielessä melkoisen paljon, eli olisi ihan hyvä että pyörällä pääsisi kulkemaan suhtellisen nopeasti.

Hinta sais olla mielellään 800€ paikkeilla, vaikka kyllä siitä nyt sen 1000€ olisin valmis maksamaan.

Itse olen miettinyt vaihtoehdoiksi joko fittnespyörää, maantiepyörää tai cyclocrossia. Onko ehdotuksia/ajatuksia? Ja jos on jokin tietty hintahaarukkaan sopiva pyörä mielessä niin saa linkata tähän! ;)

18

1700

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • il ciclista di roine

Jos mahdollista, käy sunnuntaina GoExpo 2014:ssa Helsingin Messukeskuksessa.
      Siellä minua ulkonäöltään miellytti Crescent Zepto cyclocross-pyörä ja messutarjouksena sen saisi hintaan €999. Tiettävästi polkimet eivät kuulune pakettiin.
      Fillari-lehti 6/13 vertaili €1000-€2200 CX-pyöriä. Tästä keksin itse Bianchi Zurigo Disc 2014-version, jossa kevyinpänä takarattaana onkin normi 25:n sijaan 32-piikkinen ja juuri tällaista pyörää olen suunnitellut peruskuntoharjoitteluun (asetetaan syke alle 75% maksimissaan).
      Näin Zurigon tänään lauantaina GoExpossa ja se ei aivan silmää miellyttänyt niin paljon kuin tuo ruotsalainen CX.

Minulla ei ole lainkaan tietoa, kuinka kallis projekti on vaihtaa yli 25-piikkinen takarataspakka; tarviiko ketju vaihtaa, entä etuvaihtaja, takavaihtaja, vaijerit? Tarkoitan, ettei tarvitse tyytyä vain tuohon kokomustaan Zurigoon.
      Zurigon messutarjoushinta oli €300 enemmän kuin Zepton.

• Kiitos vinkistä, mutta ei oikeen tähän hätään ehdi tonne Helsinkiin asti lähtemään.

Tuo Crescent Zepto vaikuttaa ihan hyvältä vaihdoehdolta, tosin meneehän se vähän budjetin yli ilman tuota tarjousta. Bianchi Zurigo Disc taas on vielä kalliimpi vaihtoehto...

Pitänee jatkaa tutkiskelua ja vaihtoehtojen miettimistä, vinkit ja neuvot ovat edelleen tervetulleita! :)

• il ciclista di roine

Katselin netistä tarjouspyöräilmoituksia ja Velo-Oxygenin sivulta löytyisi Crescent Nano -cyclocross -pyörä, alumiinirunkoinen €799 hintaan.
        Tämä voi olla ihan hyvä aloittelijain ensimmäinen droppitankoinen pyörä, kun brändi on uskottava alan harrastelijoidenkin silmissä.

Jos innostus syttyy pyöräilyyn, niin sitten vasta hankkii kevyen, kuiturunkoisen pyörän (yli €2000), jos haluaa liikkua pelkästään asfaltilla tai sitten jos on liikenteessä soratiepätkillä tai vain lyhyehköä ajoa, silloin cyclocross-pyörä alurungolla.

Paras aika hankkia mallistopoistoja on tietenkin loppusyksy, kun urheiluliikkeet myyvät hyvin edullisesti pois vanhat pyörät. Pyöräliikkeissä ne eivät ole niin höveliäitä -50% hinnoitteluun koskaan.

• Alkup. Maantiepyöräi

Joku perus maantiepyörä on paras valinta tuohon tarkoitukseen. Lyhyet matkat menevät fitness pyörälläkin, mutta pitkät lenkin suoratankoisella pyörällä ovat tuskaa. Miten olisi Konan Honky Tonk?

• Kiitos viestistäsi!

Maantiepyörään tässä olenkin kallistumassa, vaikuttaa kaikkein järkevimmältä vaihdoehdolta tarpeeseeni. Mainistemasi Honky Tonk näyttää myös ihan hyvältä ja menisihän budjettiin tuokin. Pitänee varmaan käydä katselemassa läheisissä liikkeissä tarjontaa, kun ei oikein netistäkään viitsisi tilata, kun pitäisi löytää se varmasti oikea koko...

• cycloman
        after_the_dinner kirjoitti:

Kiitos viestistäsi!

Maantiepyörään tässä olenkin kallistumassa, vaikuttaa kaikkein järkevimmältä vaihdoehdolta tarpeeseeni. Mainistemasi Honky Tonk näyttää myös ihan hyvältä ja menisihän budjettiin tuokin. Pitänee varmaan käydä katselemassa läheisissä liikkeissä tarjontaa, kun ei oikein netistäkään viitsisi tilata, kun pitäisi löytää se varmasti oikea koko...

tutustuppa cycle centeriin ja päivittäisiin tarjouksiin!! itse olen ostanut sieltä huippu edukkaasti ridleyn cyclo crossarin ja maantie kiiturin.ja olen kumpaankin erittäin tyytyväinen. laatu on hyvää

• joo mutta
        cycloman kirjoitti:

tutustuppa cycle centeriin ja päivittäisiin tarjouksiin!! itse olen ostanut sieltä huippu edukkaasti ridleyn cyclo crossarin ja maantie kiiturin.ja olen kumpaankin erittäin tyytyväinen. laatu on hyvää

netissä siellä myydään sitten ennakkomaksulla pyöriä joita ei oikeasti ole saatavilla. asiakkaan on oltava aktiivinen koska myyjä ei itse pidä yhteyttä ja hoida tilausta.

luotettava edullinen ja asiantunteva firma muuten. asiakas vain saa joskus tehdä myyjänkin työn.

• ihmettelijä

ketä nyt ihan oikeasti maksaa tonnin jostain polkypyörästä, sillähän saa vaikka auton romunkin jo

• äly hoi

siinä taas joku järjen jättiläinen ........niin ja seuraava vastauksesi olisi ollut "kuka nyt tonnia pyörästä maksaa sillä saap jo paljon kaljaa"

• Ihan höpönlöpöä

Ymmärrän esim. kilpa-pyöräilijän joka haluaa panostaa pyörään mutta onhan jo kaksikin sataa ihan liikaa välineestä nimeltä polkupyörä.

Eihän kalliimpaa pyörää uskaltaisi jättää ulos sekunniksikaan vaikka olisi lukkokin ja aina pitäisi kantaa pyörä kotiin, ei voisi jättää kellariin.

• markka viiskymmentä

höpönöpöä....noin ajattelee vain liikkumaton fättis boy joka ei harrasta liikuntaa/ panosta ollenkaan itseensä /yleiseen hyvinvointiin vaan ajelee vanhalla mersulla ja nappailee hampurilaisia ja pizzaa .....kaikki raha menee niihin...kuntoiluvälineisiin eurokin on liikaa

• Ihan höpönlöpöä

Pyöräilen joka päivä, mutta en ikinä panostaisi pyörään ainakaan yli 500 euroa!

Miksi maksaa pyörästä noin paljoa? Kestää kauemmin kuin 100 euron pyörä? Ei pidä paikkaansa, minulla on ollut 10 vuotta pyörä josta maksoin 100 euroa! Kalliit pyörät ovat kuin nykyajan televisiot, kestävät pari vuotta ja sitten runko hajoaa ajaessa.

Tuntee itsensä paremmaksi ihmiseksi kun ajaa hintavalla pyörällä? Pyörän pitää näyttää hienolta?

Ja muistakaa että pyöräily ei ole kovin tehokasta liikuntaa jos verrataan esim. juoksuun.

• Tehokkaampaa on

kuin juoksun nylkytys. Pyöräilyssä sentään reidet kasvaa. Juoksulla vaan lihakset kuihtuu joka paikasta. Siis kannattaa panostaa pyörään on nimittäin paljon nautinnolisempaa ajaa kalliilla kuin halvalla. Sitähän et voi tietää kun sinulla ei ole varaa ostaa kunnon pyörää

• Ihan höpönlöpöä

Ei ole tehokkaampaa. Piste. Ja kuka haluaa isot reidet?

Minä voin ostaa tuohon pihaan viisi tuhannen euron pyörään, niin ehkä tunnen itseni paremmaksi ihmiseksi kuten te jotka ihan oikeasti maksatte turhasta.

• Alkup. Maantiepyöräi

Eritasoisilla pyörillä ajaneena voin kokemuksesta sanoa, että maantiellä pyörän hinta korreloi kuntoilijan kokemaan mukavuuteen aina johonkin 3000 € kieppeille asti. Sähkövaihteita en ole kokeillut, joten niihin ja niiden tuomaan lisähintaan en ota kantaa. Siitä ylöspäin kevennellään ja kuntoilija ei saa varsinaisesti mitään muuta lisää kuin mielihyvän hienosta pyörästä.

Omat pyöräni ovat 1500 € hintaluokassa, kalliimpia olen siis vain kokeillut. Tuossa 1500 - 2000 € hintaluokassa on jo paljon ihan kelpoja lenkkipyöriä. Jos haluaa mukavan pyörän lenkeille halvemmalla, pitää olla tietämystä ja väähn onneakin alennusmyyntien suhteen.

Maastossa ajettaessa voi noihin hintoihin laittaa ainakin 500 € lisää.

• Koulupyörä

voisi harkita sitäkin että koulumatkoilla käyttäisi jotain vanhaa romupyörää, kyllä silläkin tuon 8 km ajaa. Ajaisi maantiepyörällä vaan kuntolenkit niin ei tarvisi jättää kallista pyörää Ihan höpönlöpöä- tyyppisten kateellisten koululaisten potkittavaksi

• alpe d huez

Tuo on järkevä ajatus. Täältäkin löytyy käyttö ja harrastuspyörät erikseen.

• Alkup. Maantiepyöräi
        alpe d huez kirjoitti:

Tuo on järkevä ajatus. Täältäkin löytyy käyttö ja harrastuspyörät erikseen.

Vanhan pyörän käyttö koulumatkoihin on järkevää myös sen takia, että ero uuteen maantiepyörään on varmasti iso. Silloin haluaa huoltaa ja parannella vanhaa pyörää. Siinä sivussa oppii huoltamaan polkupyöränsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4783
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      7
      3443
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3231
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      27
      2679
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      81
      2403
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1793
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1414
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      120
      1283
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1188
    Aihe