Paino nousuun keinolla millä hyvänsä..

plum1

En nyt yksinkertaisesti osannut päättää kummalle palstalle laitan tämän, tänne vaiko "lihavuus", iskinpä tänne. Itselläni tosin täysin päinvastaiset tavoitteet, haluan lihoa enkä laihtua.
Onko kukaan koskaan pysähtynyt miettimään kuinka vaikeaa lihominen voi olla? Kuvittelisi, että se käy käden käänteessä, senkun mättää mielettömät määrät ruokaa vain naamaansa, muttakun minuun ei tartu mikään..ja se ahdistaa.
Sairastuin viime syksynä lievään masennukseen, joka aina ajaa minut syömättömyyteen, olen normaalistikin todella pieni ruokainen ja "unohdan" päivän mittaan syödä tarpeeksi ja tekemäni vuorotyö ei ainakaan auta asiaa. Syömisen "unohtelusta" on pidemmän päälle seurannut huomattavaa vastustuskyvyn alenemista, sairastin jopa munuaistulehduksenkin kuluneen syksyn aikana.
Olen koittanut aloittaa säännöllistä urheilua, salilla käymistä sekä lenkillä käymistä ja tarkoituksena olisi ratsastuskin herättää eloon jälleen - tämä siis sen takia, että jos sitä kautta saisi herätettyä ruokahalua, kun tekee paljon luulisi nälänkin yllättävän. Mistä päästäänkin ongelmani keskiöön...en yksinkertaisesti tunne mahassani vellovaa nälän tunnetta, ennenkuin verensokerit on oikeasti tosi nollissa. Tämän takia tavallaan "unohdan" syödä, nälkä ilmenee lähinnä mielialassani, kiukustun, olen väsynyt, saamaton, mutta jostain syystä en osaa yhdistää niitä tuntemuksia siihen, että pitäisi syödä.
Tahtoisin niin vaan kovasti normaali mittoihin..olen 172cm pitkä ja painan 52kg, peilikuvani kuvottaa minua..tahtoisin olla vain muutakin kuin luuta ja nahkaa, välillä iskee pieni pelko ettei kukaan mies tule huoliin tälläistä luuviulua :D.
Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia ja miten saisi painon nousemaan parhaiten, olen nyt pitänyt kuukaude verran kiinni siitä, että syön vähintään sen 5 kertaa päivässä, vaikka annokset eivät isoja olisikaan. Olisiko proteiinijuomsita mitään hyötyä?

4

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apu lähellä

Eikös se anoreksia ole miliala sairaus nyt lääkäriin ja apua hankkimaan.Et täältä apua saa vaan tervyskeskuksesta.

• ap1

Missähän kohtaa olen puhunut anoreksiasta?
        Käsittääkseni selvästi ilmaisin nimenomaan haluni nostaa painoa, enkä koe painon nousua mitenkään ahdistavaksi, ongelma on vain että jostain syystä paino ei nouse. Liekö vikaa sitten liian nopeassa aineenvaihdunnassa vai missä, lähinnä pyysin vinkkejä jos jollain samanmoisia ongelmia ollut. En mitään anoreksia paapatusta.
        Ravitsemusterapeutilla olen käynyt, ja ottanut ruokavinkit vastaan, mutta ilmeisesti tässä nyt vaaditaan pitkäjänteisyyttä...

• 156 cm 89 kg
        ap1 kirjoitti:

Missähän kohtaa olen puhunut anoreksiasta?
        Käsittääkseni selvästi ilmaisin nimenomaan haluni nostaa painoa, enkä koe painon nousua mitenkään ahdistavaksi, ongelma on vain että jostain syystä paino ei nouse. Liekö vikaa sitten liian nopeassa aineenvaihdunnassa vai missä, lähinnä pyysin vinkkejä jos jollain samanmoisia ongelmia ollut. En mitään anoreksia paapatusta.
        Ravitsemusterapeutilla olen käynyt, ja ottanut ruokavinkit vastaan, mutta ilmeisesti tässä nyt vaaditaan pitkäjänteisyyttä...

Syöt 2h välein.
        Töihin 2 jogurttia, viiliä tai vaikka raejuustoa.
        Ne kahvitauoille, ruokatauolle otat einesruokia.
        Kotona pilleri-piippari käyttöön joka 2h välein
        voileipä suklaapatukka tai muu välipala masuun.
        Kunhan katsot ettet ota 0 prosenttia rasvaa ja ei lisättyä sokeria.
        Kun lisäät liikuntaa lisää myös välipalan määrää.
        Lihominen ei ole ongelma, läskin pois saaminen on.
        Jos valitset kaupassa jauhelihaa valitse sika nautaa jossa enemmän sikaa äläkä kevyttä nautaa.
        Käytä kasvirasvojen tilalla voita. Maistuukin paremmalle.
        Huomioi kuitenkin kolesteroli ja verenpaine ym.
        Varaudu siihen että rasva kertyy vatsaan ja reisille- ei rintoihin eikä lanteisiin.
        Hemmottele joka ratsastus tai muun harrastus toiminnan jälkeen itseäsi pikaruokapaikassa ota vaikka välipalaa mukaan kotiin ainakin perhepitsa vain itsellesi.
        Taatusti jo kuukaudessa huomaat muutosta tapahtuneen.
        Jos ruoka ei maistu pidä kuitenkin se sisälläsi.
        Älä oksenna muuten olet buliimikko.
        Aloita varmuuden vuoksi pikkuhiljaa suurentamalla annoksia. Kuukauden kuluttua voit tyytyväisenä todeta
        että ennen vatsa täyttyi 2 dl jogurttipurkilla,
        mutta nyt täytyy syödä jo koko litra kerralla.

• 156 cm 89 kg kirjoitti:

Syöt 2h välein.
        Töihin 2 jogurttia, viiliä tai vaikka raejuustoa.
        Ne kahvitauoille, ruokatauolle otat einesruokia.
        Kotona pilleri-piippari käyttöön joka 2h välein
        voileipä suklaapatukka tai muu välipala masuun.
        Kunhan katsot ettet ota 0 prosenttia rasvaa ja ei lisättyä sokeria.
        Kun lisäät liikuntaa lisää myös välipalan määrää.
        Lihominen ei ole ongelma, läskin pois saaminen on.
        Jos valitset kaupassa jauhelihaa valitse sika nautaa jossa enemmän sikaa äläkä kevyttä nautaa.
        Käytä kasvirasvojen tilalla voita. Maistuukin paremmalle.
        Huomioi kuitenkin kolesteroli ja verenpaine ym.
        Varaudu siihen että rasva kertyy vatsaan ja reisille- ei rintoihin eikä lanteisiin.
        Hemmottele joka ratsastus tai muun harrastus toiminnan jälkeen itseäsi pikaruokapaikassa ota vaikka välipalaa mukaan kotiin ainakin perhepitsa vain itsellesi.
        Taatusti jo kuukaudessa huomaat muutosta tapahtuneen.
        Jos ruoka ei maistu pidä kuitenkin se sisälläsi.
        Älä oksenna muuten olet buliimikko.
        Aloita varmuuden vuoksi pikkuhiljaa suurentamalla annoksia. Kuukauden kuluttua voit tyytyväisenä todeta
        että ennen vatsa täyttyi 2 dl jogurttipurkilla,
        mutta nyt täytyy syödä jo koko litra kerralla.

Harvinaisen paska viesti ^^

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      241
      5517
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      26
      3930
    3. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      18
      2324
    4. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      285
      2182
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      48
      1431
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1279
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      132
      1182
    8. Örebro kuolleet lisääntyy.

Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      126
      1082
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      36
      954
    10. J. Et tullut.

Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      164
      846
    Aihe