Hei!
Olen miettinyt salille menoa ja jos huomenna lohkeaa työpaikka haen samantien salikortin. Olen miettinyt naapurissa olevaa easyfittiä, onko ne ihan paskoja paikkoja, vai saako siellä jotakin aikaankin?
Olen 25-vuotias nainen pituutta on 158cm ja painoa tuollaiset 59kg.
Painoindeksini on normaali mutta silti reisien ympärysmitta on 60cm ja vatsan seurulla on ylimääräistä rasvaa paljon. Painoin yläasteella/ammattikoululla yli 70 kiloa ja se on nähtävästi jättänyt jälkensä, lantion ympärys tällä hetkellä tasan metri.
Lenkkeilen koiran kanssa päivittäin 2-10km. Nyt vielä menen koiran mukaan sillä se on nuori enkä halua liikuttaa sitä rikki, ikää vähän alle vuosi eli liikuntaa saa alkaa lisäämään nyt pikku hiljaa.
Salille on matkaa 2,5km jonka ajattelin alkulämmittelyksi kävellä. Onko easyfitin henk.koht saliohjelma sellainen minkä kannattaa hankkia?
Sellaisen nimittäin tarvitsisin sillä olen käynyt salilla elämäni aikana max 10 kertaa ja se olisi vain pelkkää oleilua ilman sitä.
Mitä mieltä olette voisinko saada nämä ylimääräiset kehoon jääneet rasvat pois?
Toki ruokavaliollakin on vaikutusta asiaan, syön pääsääntöisesti erittäin epäterveellisesti, ihan saan peiliin katsoa miksi rasva on jäänyt kehoon.
Olen tässä kuitenkin jo useamman kuukauden harjoitellut terveellistä syömistä ja salaatti/kasvispainoitteisempaa ruokaa, proteiinia unohtamatta.
Jättänyt pois grilliruoat, sipsit ja alkoholin.
Tarkoituksenani olisi saada timmimpi kroppa, sellainen missä ei ole ylimääräistä. Lihaksia ei ole näillä näkymin tarkoitus kasvattaa äärettömästi (esim bodyfitness) Vaan olisi hienoa jos saisi edes peruskunnon itselleen.
Onko tälläinen mahdollista EasyFit kuntosaleilla?
Niin ja sellainen huomio että käyn ravintoterapeutilla ja häneltä saa varmasti ideoita ja ohjausta ruokavalion suhteen kun saan treenin alkuun.
Kuinka monta kertaa viikossa olisi hyvä treenata?
Itse ajattelin vaikkapa ma-ke-to ja tietenkin tuohon tavallisesti lenkit koiran kanssa lenkit salille.
Aikarajaa en tälle aseta, sillä haluan oppia oikeat tavat tehdä laitteilla ja saada tästä pysyvän elämäntavan.
Motivaatiota löytyy hirmuisesti, haluan asettaa itselleni vain realistisia tavoitteita ja mietin miten aloittaisin treenaamisen tehokkaasti ja maltillisesti niin että saisin tuloksia.
Miten pitkään pitää treenata että salilla saa käydä useammin kuin kolmesti viikossa ja miten saliohjelma silloin rakentuu?
Valaiskaa tyhmempää, suositelkaa kirjoja, keskustelupalstoja yms.
Täydelliseen kesäkuntoon pääsemisestä en enää uskalla haaveilla, vai voiko tuloksia tulla niin nopeasti, jos ajatellaan että aloittaisin heti tämän viikon perjantaina?
No, ainakin kesällä 2015 tämä tyttö on sitten sellaisessa timmissä että ihan soi.
Kaikenlaiset vinkit olisivat tervetulleita, aloittelija kiittää :)
Vinkkejä aloittelevalle kuntosalille?
9
170
Vastaukset
- oloon bool
Mikähän se silloin soikaan..
Kuuntele kroppaasi salikäyntien suhteen. Ihan aluksi paikat kipeytyvät ja kipeillä lihaksilla ei ainakaan kannata mennä salille eli aluksi voi olla, että voit mennä toisen kerran vasta viikon kuluttua ensimmäisestä. Mutta melko pian mielestäni aloittelijakin voi alkaa käymään vaikka 5 x viikossa. Kunhan jakaa ohjelman niin, ettei samoja lihaksia joka päivä rasita.
Muita neuvoja kannattaa googlata, netti on täynnä. Tai mene vaikka kirjastoon.- PersonalRaineri
Aloittelija nimenomaan VOI treenata useasti viikossa, koska ei pääse treeneissään lähellekään elimistön sietokykyä.
Nimenomaan kokeneet bodarit ja voimailijat treenaavat harvakseltaan koska yhden treenin rasitus on valtava ja koko ajan mennään äärirajoilla.
Suosittelen tekemään alussa 3-4 treeniä viikossa koko kropalle, näin saat tuloksia nopeasti ja treenimotivaatio pysyy hyvänä, kun lihakset kasvavat melkein silmissä. Kesään mennessä aloittelija voi saada huomattavia muutoksia kroppaansa. - ollonbollon
PersonalRaineri kirjoitti:
Aloittelija nimenomaan VOI treenata useasti viikossa, koska ei pääse treeneissään lähellekään elimistön sietokykyä.
Nimenomaan kokeneet bodarit ja voimailijat treenaavat harvakseltaan koska yhden treenin rasitus on valtava ja koko ajan mennään äärirajoilla.
Suosittelen tekemään alussa 3-4 treeniä viikossa koko kropalle, näin saat tuloksia nopeasti ja treenimotivaatio pysyy hyvänä, kun lihakset kasvavat melkein silmissä. Kesään mennessä aloittelija voi saada huomattavia muutoksia kroppaansa.Ihan alussa vaan se lihaskipu estää, siksi pari ekaa viikkoa ehkä parempi ottaa iisisti.
- salimimmi
ollonbollon kirjoitti:
Ihan alussa vaan se lihaskipu estää, siksi pari ekaa viikkoa ehkä parempi ottaa iisisti.
Se lihaskipu mitään estä ja lihaskipu yleensä (ainakin itsellä) häviää liikkuessa. Väipäivinä kannattaa käydä kävelyllä ja venytellä, jos lihakset tuntuu kovin jäykiltä. Seuraavalla salikerralla taas kunnon lämmittelyt, niin lihaskivut ehtii hävitä ennen treeniä.
- oloon bool
No tässä pari linkkiä:
http://www.pakkotoisto.com/
http://lihastohtori.wordpress.com/
http://exrx.net/index.html
Lisää löytyy pilvin pimein. Youtubesta myös, samalla liikkeiden suoritusohjeita. - ottaa aikansa..
Ensisijaisesti laihdut syömällä. Liikunnalla et pysty pelkästään laihtumaan, jos ruokavaliosi on huono.
Yksi läskikilo on n. 7000 - 9000 kcal, ja jos tunnin rankalla puntilla saat kulutettua 300 kcal, voit laskea siitä mitä liikunta yksinään kuluttaa. Liikunnalla on kuitenkin monta muuta hyvää vaikutusta. Aineenvaihdunta paranee, lihaskunto paranee ja energiankulutus kasvaa levossakin, sekä paljon muuta....
Älä unohda ruokavaliostasi hyviä öljyjä. Rasvaa pitää laihduttajankin syödä 25-30 % päivän kokonaisenergiamäärästä.- ollonb
Ja punttihan on siis melkein vähiten rasvaa polttava liikuntamuoto. Taitaa kävelykin olla huomattavasti parempi ja kävely itseasiassa parhaasta päästä muutenkin, koska syke matalalla, jolloin energia lähtee parhaiten rasvoista eikä lihaksista.
Toki pidemmällä välillä punttikin on suositeltavaa juuri sen lihasmassaa kasvattavan vaikutuksen takia. - 15+2
ollonb kirjoitti:
Ja punttihan on siis melkein vähiten rasvaa polttava liikuntamuoto. Taitaa kävelykin olla huomattavasti parempi ja kävely itseasiassa parhaasta päästä muutenkin, koska syke matalalla, jolloin energia lähtee parhaiten rasvoista eikä lihaksista.
Toki pidemmällä välillä punttikin on suositeltavaa juuri sen lihasmassaa kasvattavan vaikutuksen takia.Matalasykkeisen harjoittelun paremmuudesta rasvaa polttavana liikuntana voidaan olla montaa mieltä. Esimerkiksi korkeasykkeinen lyhyempi treeni polttaa treenin jälkeen enemmän rasvaa kuin matalasykkeinen.
Aloittelijalla matalasykkeinen treeni voi toimia paremmin, koska kunto ei ole sillä tasolla, että kovasta treenistä saisi tarpeeksi tehoja irti. Kävelylenkin keston tulee kuitenkin olla tarpeeksi pitkä, jotta rasvan palaminen olisi oikeasti merkittävää.
- sitkeästi vaan
Onnittelen olet hyvällä tiellä. Olen vanha ja ylipainoinen ihminen ja menin kuntosalille.
Kunto alkoi kohoamaan muutaman kerran jälkeen, on erilaisia tauteja jotka rajoittavat eri laitteiden käyttöä. Kun tasaisesti rasittaa eri lihaksia, niin hyvä tulee. Toistojen määrä on ratkaiseva, minä olen tehnyt 20 kertaa samassa laitteessa ja vaihtanut laitetta 3x tulisi siis 20x5x3 minulle se on tällä kunnolla kova määrä, mutta käyn vain kerran viikossa.
vielä, nämä määrät olen saanut kelan kuntoutuksessa,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä3811709Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san334639Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2512817Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1442574- 1071633
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo14104140 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.207822- 82820
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv60728- 10718