lapsuuden ruokavalio

muistelijaa

Musta tuntuu et melkee kaikki normaalipainoset, ei-lihavat ihmiset on syöny joskus lapsena melko terveellisesti ja rajoitetusti, just tyylii karkkipäivänä sai syödä vaikka kaks pientä patukkaa mut ei lainkaan enempää. Ja sitten minä... miten oon säästyny ylipainolta vaikka pienenä söin kaikenmaailman suklaamuroja, kaloripommimyslejä ja jotai vaaleeta höttöpaahtoleipää ja sämpylöitä kermajuustoineen päivittäin? :'D Koulusta ku tulin nii jos löyty keksejä kaapista nii söin ne tottakai. Kaakao oli kovassa käytössä, kaikki sokeriset jogurtit yms. Söin aina lautasen tyhjäks ja hain monesti lisää, esim jos oli spagettia tai makaronia. Karkkipäivää mulla ei edes ollu, söin karkkia sillon ku mieli teki.Tällä hetkellä oon vähän alipainonen ja tosi hoikassa kunnossa, niin olin lapsenakin. Mä en ees harrastanut mitään liikuntaa, liikunta tuli touhutessa ulkona kavereiden kanssa.

Muistatteko miten söitte lapsena (ala-asteella)? Millanen ruokavalio? Oliko just jotain suklaamuroja tai muita sokerimuroja? en ymmärrä miten säästyin lihomiselta vaikka söin kaikkea mikä ei nyt tulisi kuuloonkaan.. :0

4

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jajajiskksksls

      mäki muistan et söin ihan pirusti karkkeja junnuna.. :D sen takia varmaan vieläki oon herkkusuu mut ei se ulkoopäin onneks vielä näy :'D

    • 15+1

      Vaikka ei olisi lihava ulkoapäin, sisältä voi olla täynnä rasvaa. Eli ruuan laadulla on merkitystä. Laihat voi sairastua syöpään. Esim. Kylie Minogue sairastui, vaikka hän on hoikka ja pienirintainen.
      Itse söin lapsena tosi epääterveellisesti. Äitee ei välittänyt ruuan laadusta. Hän menehtyi syöpään liian varhain. Onneksi olen itse kiinnostunut ruuasta ja sen laadusta. Nykyään syön terveellisesti.

    • dirli

      Lapsuudessani -50 ja-60 luvuilla syötiin pelkästään kotona alusta asti tehtyä ruokaa. Rasvaa kyllä käytettiin surutta ja kotona tehdyt hillot ja mehut olivat vahvasti sokeroituja mutta karkkeja, sipsejä ja pikaruokia ei juuri ollut tarjolla.Karkki tosiaan oli silloin kun sitä saatiin joku pikku aski tai tikkari. Jos suklaalevy saatiin niin se jaettiin kolmen lapsen kesken, samoin puolen litran vanilijajäätelöpaketti.
      Liikuntaa sai paljon koska matkat olivat pitkiä ja joka paikkaan käveltiin, hiidettiin tai pyöräiltiin. Lisäksi kaikki vapaa-aika kulutettiin ulkoleikeissä pelaten ja metsissä juosten. Lempivälipala koulun jälkeen oli kaurahiutaleet, sokeri ja maito sekaisin kulhossa ja nassuun.
      Lihava olin aina ja ollut koko ikäni. Sain juuri lapsuudenkuvia facebookiin ekaluokan kaverilta ja kyllä niistä katselee pullukka tytteli.
      Tasan ei käy onnen lahjat. Joku ei liho millään ja joku ei laihdu millään.

      • no mutta

        Olet syönyt suuria määriä. Sitä lihoo silloin kun syö enemmän mitä kuluttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      262
      2541
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      192
      1632
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1424
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1156
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1149
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      220
      1008
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      895
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      719
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    Aihe