Pizzataikinan kohotus kylmässä

61Mimmix

4

710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teukka69a

      Ei väliä, hiiva aktivoituu joka tapauksessa kun nostatusaika on pitkä. Katso ettei taikina pääse kuivumaan. Myös 2..3 pv toimii loistavasti.

    • tehtyon

      Olen täsmälleen tuolla Jarin sivumakuja blogin ohjeella tehnyt, tuli paras kotipizzatakina jonka olen tehnyt. Todettakoon tosin että niitä kuplia olis saanut olla itselläni vieläkin enemmän mutta syy lienee tekijässä ei reseptissä.

      Huom, taikina oli todellista räkää (koska en ilmeisestikkään vaivannut sitä ihan oikein), sitä on ihan turha kaulita, itse taputtelin sen leivinpaperille ja olin ihan varma että tämä räkä ei ikinä lähde paperista irti, mutta niin se vaan toimi kun oli uunissa kypsynyt.

      Tuolla kylmäkohotuksella muuten teen kaikki leivätkin, se on helppo edellisenä päivänä tehdä taikina, heittää jääkaappiin yöksi ja seuraavana päivänä leipoa erinomaiset leivät.

    • pizzanpaistelija

      Niissä pizzoissa, joiden pohjan olen tehnyt kylmäkohotuksella, olen käyttänyt kylmää vettä. Ei tartte sit sähköä polttaa turhaan, kun sitä sitten jääkaapissa viilentää. Eihän jääkaappilämpötila suinkaan pysäytä hiivan toimintaa, se vain hidastaa. Siksi kohotetaan vastaavasti pidempää, jolloin myös muillakin entsyymien auttamilla reaktioilla on aikaa valmistua.

      Eli, paina vaan hiivat kylmään veteen.

    • 61Mimmix

      Suuret kiitokset vastauksistanne!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe