Mitä kasviksia et voi pakastaa?
Mitä kasviksia et voi pakastaa?
3
248
Vastaukset
- friisenigen
Melkein kaikkia kasviksia voi pakastaa kunhan valmistelee ne oikein http://keittokirja.kasvikset.fi/suomeksi/keittokirja/sailonta/pakastaminen, mutta esim. "pehmeät" yrtit (basilika jne..) ja ovat parhaimmillaan tuoreeltaan tai kuivattuina. Kurkku ja sen sukulaiset runsaan vesipitoisuuden takia eivät oikein sovellu pakastamiseen - kylmä rikkoo niiden solurakenteen ja sulattaessa niistä tulee vain mössöä - sama koskee salaatteja ja kaaleja poislukien kukkakaali. Lehtikaali taas ei edes ole syötävää - ei ainakaan minun etanoiden mielestä.
Pakasteherneet ovat mielestäni oikeastaan parhaita pakastevihanneksia, koska niiden tuorekausi on käytännössä niin lyhyt. Monilla esim. inkivääri kuivuu kaappiin, mutta senkin voi pakastaa jolloin se säilyy muutaman kuukauden tuoreenoloisena. Tarvittaessa ottaa vain tarvitsemansa palan inkivääriä pakkasesta ja kuorii sen. Inkivääri sulaa oikeastaan hyvin nopeasti ja kuorittua sen se on valmis raastettavaksi, pilkottavaksi, mehustettavaksi (raastettuna puristettu) jne...
Jos jokin kasvis sopii kiehautettavaksi (kuten sitrus-hedelmätkin) niin se sopii myös pakastettavaksi - tosin valmistaminen täytyy mukauttaa kasviksen säilöntätavan mukaan - hidas sulattaminen rakenteen säilyttämiseksi tai nopea kuumennus kuten esim. pinaatin kohdalla. - Kotipuutarhuri
Keräkaali käy erinomaisesti pakastettavaksi. Itse pakastan kaalinkerän ennenkuin teen siitä kaalikääryleitä. Kevyesti ryöpätty kaali säilyy hyvin pakkasessa myöhempää käyttöä varten. Ja parsakaali sopii myös pakastettavaksi.
- Pakastunu
Keräkaalia en ole ennen pakastanut, mutta nytpä taidankin. Jos se kerä kokonaisena ryöpätään ja annetaan jäähtyä, niin miksei. kokeilen ainakin.
Sipulia voi pakastaa kun sen ensin silppoo tai leikkaa renkaiksi, samoin sitruunaa ja tomaattia tuoreeltaan ilman ryöppäystä, ei kokonaisina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1076788KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3826428Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei623223Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521172728Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082360- 1251824
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro211687Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341535Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821357- 741247