Mitä kasviksia et voi pakastaa?
Mitä kasviksia et voi pakastaa?
3
267
Vastaukset
- friisenigen
Melkein kaikkia kasviksia voi pakastaa kunhan valmistelee ne oikein http://keittokirja.kasvikset.fi/suomeksi/keittokirja/sailonta/pakastaminen, mutta esim. "pehmeät" yrtit (basilika jne..) ja ovat parhaimmillaan tuoreeltaan tai kuivattuina. Kurkku ja sen sukulaiset runsaan vesipitoisuuden takia eivät oikein sovellu pakastamiseen - kylmä rikkoo niiden solurakenteen ja sulattaessa niistä tulee vain mössöä - sama koskee salaatteja ja kaaleja poislukien kukkakaali. Lehtikaali taas ei edes ole syötävää - ei ainakaan minun etanoiden mielestä.
Pakasteherneet ovat mielestäni oikeastaan parhaita pakastevihanneksia, koska niiden tuorekausi on käytännössä niin lyhyt. Monilla esim. inkivääri kuivuu kaappiin, mutta senkin voi pakastaa jolloin se säilyy muutaman kuukauden tuoreenoloisena. Tarvittaessa ottaa vain tarvitsemansa palan inkivääriä pakkasesta ja kuorii sen. Inkivääri sulaa oikeastaan hyvin nopeasti ja kuorittua sen se on valmis raastettavaksi, pilkottavaksi, mehustettavaksi (raastettuna puristettu) jne...
Jos jokin kasvis sopii kiehautettavaksi (kuten sitrus-hedelmätkin) niin se sopii myös pakastettavaksi - tosin valmistaminen täytyy mukauttaa kasviksen säilöntätavan mukaan - hidas sulattaminen rakenteen säilyttämiseksi tai nopea kuumennus kuten esim. pinaatin kohdalla. - Kotipuutarhuri
Keräkaali käy erinomaisesti pakastettavaksi. Itse pakastan kaalinkerän ennenkuin teen siitä kaalikääryleitä. Kevyesti ryöpätty kaali säilyy hyvin pakkasessa myöhempää käyttöä varten. Ja parsakaali sopii myös pakastettavaksi.
- Pakastunu
Keräkaalia en ole ennen pakastanut, mutta nytpä taidankin. Jos se kerä kokonaisena ryöpätään ja annetaan jäähtyä, niin miksei. kokeilen ainakin.
Sipulia voi pakastaa kun sen ensin silppoo tai leikkaa renkaiksi, samoin sitruunaa ja tomaattia tuoreeltaan ilman ryöppäystä, ei kokonaisina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."562215Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2012051- 1161392
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki58887Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933855- 61746