Jo paras ystävä jättää, APUA TÄNNE!

murheellinen

Hei kaikki.
Haluaisin kirjoittaa ongelmastani tänne, koska en tiedä kenelle voisin tästä puhua tai ketä minua osaisi auttaa.

Olen tuntenut parhaan ystäväni jo melkeimpä 12 vuotta. Hän on minulle todella tärkeä ja rakas. Meillä on ollut riitoja, mutta olemme saaneet ne aina sovittua.

Ongelmana tässä tilanteessa on se, että olen ehkä liiankin kiintynyt ystävääni. Jos hän ei vastaa viestiini tai käyttäytyy minua kohtaan tympeästi hermostun ja ahdistun välittömästi. En pysty rentoutumaan ollenkaan, ennen kuin hän vastaa viestiini jne.
Pelkään todella paljon, että hän " jättää " minut ja jään ihan yksin. Minulla on 2 ystävää hänen lisäksi..
Jos paras ystäväni on hyvällä tuulella, minäkin olen. Jos hän ei voi hyvin, minäkään en voi.
Tulen myös melko mustasukkaiseksi siitä, jos hän osoittaa " kiintymystään" muita hänen kavereita/ystäviään kohtaan.

Minusta tuntuu välillä, että ystäväni ei välitä minusta ollenkaan, eikä ota minua tosissaan. Hän saattaa muille puhua ystävällisesti ja hymyssä suin, mutta minulle vain näyttää tympääntynyttä naamaa, ja on kovin hiljainen. Mistä tuo kertoo ? Olen itse ajatellut, että hän uskaltaa näyttää tunteensa minulle ja olla minun seurassa juuri sillä mielentilalla mikä hänellä on.. En sitten tiedä onko niin.

- Miten irtaantua ystävästä sen verran, että pystyisin elämään omaa elämääni, stressamatta jatkuvasti jatkuuko ystävyytemme?

- Miten olla " imemättä " itseeni ystäväni mielentiloja ja käyttäytymistä minua kohtaan?

- Miten päästä tasapainoon ja elää täysillä omaa elämää, ilman muiden ihmisten kontrollia/painostusta ? (

1

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saman kokenut

Mulla on just sama ongelma :/ Kannattaa kertoa kaverille siitä, että pelkäät hänen jättävän sinut. Minulla on toiminut.

Ekaan kysymykseen vastaan, että itseäni ainakin auttaa liikunta, muiden kavereiden tapaaminen ja että keksii itselle vain tekemistä, niin ei ole niin paljon aikaa murehtia asiaa.

Toiseen kysymykseen vastaan, kuten sanoin jo, se tekemisen keksiminen. Voi lähteä vaikka kävely-tai juoksulenkille, aloittaa uusi harrastus, että saa ajatukset muualle.

Ja kolmanteen vastaan, että nuku ja syö hyvin (auttaa jaksamaan), joka aamu mene peilin eteen seisomaan ja sano itsellesi että olet mahtava ja että osaat olla itsenäinen. Toistelet tuota joka aamu vaan, niin se alkaa jäämään päähän. Ja pidä tärkeät ihmiset lähelläsi, mutta ei liian lähellä (en tiedä oliko oikein sanottu, mutta toivottavasti tajusit! :D)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3870
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      344
      2997
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      10
      1906
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1635
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1099
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      944
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      771
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      761
    Aihe