Kyllä haisee

haisee.

Tein broileri-makaronilaatikkoa ja laitoin koneella silputun sipulin suoraan vuokaan pannulla käyttämättä - ja nyt kyllä haisee koko huoneisto sipulille.

YÖK!

Luulisi, että sipuli kypsyisi siellä uunissakin, vaan ei näköjään... Ja nyt haisee niin kauan kuin laatikkoa on jäljellä.

5

121

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylsesielkypsyy

No ei se sipuli nyt noin pahalle voi haista - ethän sä pystyisi tekemään mitään perus-ruokaa jos se noin nenään ottaa.

Noin yleisesti - sipuli kypsennetään muiden ainesten kera ennen vuokaan laittoa eli kaikki ainekset ovat kypsiä vuokaan aseteltuina ennen muna-maidon kaatoa vuokaan ja kuorutteiden (korppujauho/juustoraaste) laittoa.

Muutenkin mä ihmettelen näiden ihmisten herkkyyttä sipulien silmiä vuotaviin eritteisiin - mulla on ikää reilut 50 v ja yksikään sipuli pilkottuna ei ole aiheuttanut kyynelehtimistä.

• yleisempää..

No, herkkyydestä ihmiset ovat erilaisia. Yleisempää se taitaa olla, että silmät vettyvät, kuin etteivät vety, sipulia pilkkoessa.

• onni on

Koneella silputtu sipuli?

No ei ihme, että haisee! Sehän murskaa sipulista solut, niin, että hajut ja maut karkaavat pitkin huoneistoa ja sit ihmetellään, miksi silmät vuotaa ja sipuli haisee kaikkialla.

Käytä terävää veistä. Opettele leikkuutekniikka, veitsellä viiltäen. Solut säilyy ehjinä sekä mehut sisällä - ei haise, eikä vuoda silmät.

• pahasti vuotaa

onni on, kerrotko tarkemmin tuosta viiltämisestä?
        "Opettele leikkuutekniikka, veitsellä viiltäen"

• tack tack

En ymmärrä tätä kommenttiasi - koneella hienonnettu sipuli, eipä tuo ainakaan näytä kummoisemmalta kuin veitsellä leikattu. Ei kai sillä ole väliä, miten päin se sipuli siellä pyörii. Pitkittäin ja poikittain minä sen veitselläkin leikkaan.

No, tämä haju nyt on sellainen pistävä haju, ei ärsytä silmiä, mutta on pistävä, ja todennäköisesti tarttuu myös vaatteisiin...

Mutta kiitos kommenteista. Meinaan jatkossakin "hajotella" sipulin soluja koneella, kun sen koneen kerran olen hankkinut, sillä tuli pilkottua paprikakin samaiseen vuokaan... Mutta yritän nyt muistaa pyöräyttää sen sipulin pannulla pehmenemässä jatkossa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      52
      4207
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      69
      3871
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3378
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3290
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      102
      2299
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2188
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2049
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2049
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2029
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1924
    Aihe