Vaimo pelkäsi saaneensa sukupuolitaudin?

Kummallista mutta to

Ihmettelin kun vaimo oli etsinyt tippurin ja klamydian oireita netistä. Oli käynyt testissä samana päivänä, Ipadistä putsannut sivuhistorian, mutta oli sitten jättänyt icloudiin haun. Nyt hän väittää, että asia liittyi kierukan vaihtoon. Miksköhän salaili sitten? Mitäs testejä sitten kierukan vaihdon yhteydessä otetaan?

23

521

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+19

Ei oteta mitään testejä, jos asiakas epäile tauteja.

• 16+5

Testejä tehdään jos on syytä epäillä että tauteja on, muuten ei testejä tehdä. Kyllä minulla ainakin hälytyskellot sois ja kovaa tuossa tilanteessa.

• ei ainakaan tippuria

Irtosolunäyte, jos edellisestä on aikaa kaksi vuotta. (Siinä ei näy sukupuolitaudit). Muutoin ei mitään.

• Mikä ihme?

Ei tuo ihme ole jos etsii eri tautien oireita. Nuokin on hyvä tietää vaikka ei olekaan pettänyt.

• Ilmanvirtapöpöjä.

Kröhöm. Mistähän hyppy perkolaattorista hän on kuvitellut saaneensa moiset pöpöt jos ei ole pettänyt, mutta etsii tietoa kuitenkin.

• entäs jos?

Mitäs jos onkin niin, että vaimosi epäilee sun pettäneen häntä? Epäilee, että sä olet häneen jonkun taudin tartuttanut. Voisiko olla mahdollista?

• Kummallista mutta to

Kyllähän tuo on ihan hyvä pointti, Mutta kun meillä ei ole sellaista ollut pitkään aikaan että olisi voinut tartuttaa... . Aika luuseri taidan olla kun täällä tätä ihmettelen. Parisuhde tullut tiensä päähän...

• vaimomyös
        Kummallista mutta to kirjoitti:

Kyllähän tuo on ihan hyvä pointti, Mutta kun meillä ei ole sellaista ollut pitkään aikaan että olisi voinut tartuttaa... . Aika luuseri taidan olla kun täällä tätä ihmettelen. Parisuhde tullut tiensä päähän...

Eipä sitten kannata ihmetellä, jos vaimo käy vieraissa.

• ha hahah
        Kummallista mutta to kirjoitti:

Esim. klamydia itää hyvinkin kauan ja sitä voi sairastaa huomaamatta. Säkin olet sen voinut vaimollesi tuoda.

• Uskomatonta ja totta
        vaimomyös kirjoitti:

Eipä sitten kannata ihmetellä, jos vaimo käy vieraissa.

Joo, mutta kun ei se anna :- Niin ja oikeassa ole, pitäis jutella sen kanssa, mutta kun se sanoi, että ei jaksa kuunnella. (usko tai älä). Mähän olen se lempeämpi osapuoli näköjään, vaikka pälle päin ei uskoisikaan. Onks tää taas sitä "naiset rakastuu renttuihin" juttua

• Uskomatonta mutta to
        ha hahah kirjoitti:

Esim. klamydia itää hyvinkin kauan ja sitä voi sairastaa huomaamatta. Säkin olet sen voinut vaimollesi tuoda.

Niin, mutta sitten sen olisi pitänyt tulla edelliseltä vaimolta eli 9 vuotta sitten... hmm. mutta voihan se toki ollakin... no ei vaineskaan, tätä kirjoittaessani asia on jo selvinnyt ja vieraissahan se oli hypännyt. Laivalla ja ilman kumia... (se tässä melkein raivostuttaa eniten: miten joku voi olla NOIN hölmö? Periaatteessahan se olis voinut tuoda sieltä vaikka HIV:n.... ai niin, mutta eihän se mulle varmaan olisi edes antanut) No ok myönnetään että oli ihan jälkiviisas kun ei viimeksi viikko sitten millään tavalla lämmennyt mulle koska pelkäsi että jotain voi olla (hänellä oli oikeasti virtsis ja oli sitten pelästynyt oireista ja kuten tuossa ylhäällä joku sanoi, jos ennen kierukan vaihtoa on ollut suojaamatta seksissä, niin silloin tutkitaan). Edellisestä kerrasta mun kanssa oli varmaan jo kuukausi. Mulle liian pitkä aika...

• Valehtelee

Hah .. vaimos valehtelee sulle. Kierukan vaihtoon ei liity yhtään mitään sukupuolitautitestejä, eikä lääkäri edes ehdota, varsinkin jos nainen sanoo että ei ole syytä. Mutta jos nainen kieukkaa vaihtaessa itse ilmoittaa, että on ollut suojaamattomassa sp-yhteydessä (parisuhteen ulkopuolella), silloin lääkäri kyllä suosittaa sp-testit tehtäväksi.

• uskomatonta mutta totta

Joo niinhän siinä sitten kävi. Viime yönä tuli keskusteltua henkeviä ja tunnusti. Eikä tietenkään mitään kumeja...että voi olla tyhmä. Mutta kyllähän tässä on lopun enteitä selvästi käsisssä. Kun kysyin että haluaako erota niin tuli se tyypillinen "en ole tarpeeksi hyvä ja ansaitset parempaa ym" voisko joku selittää mitä tuo tarkoittaa kun edellinenkin vaimo hoki samaaa? Tosi vaikea on lähteä suhdetta korjaamaankaan kun vaimo totesi että ei voi luvata etteikö tekisi samaa vielä uudestaan. Vaadinko mä muilta liikaa?

• valitettavasti
        uskomatonta mutta totta kirjoitti:

Joo niinhän siinä sitten kävi. Viime yönä tuli keskusteltua henkeviä ja tunnusti. Eikä tietenkään mitään kumeja...että voi olla tyhmä. Mutta kyllähän tässä on lopun enteitä selvästi käsisssä. Kun kysyin että haluaako erota niin tuli se tyypillinen "en ole tarpeeksi hyvä ja ansaitset parempaa ym" voisko joku selittää mitä tuo tarkoittaa kun edellinenkin vaimo hoki samaaa? Tosi vaikea on lähteä suhdetta korjaamaankaan kun vaimo totesi että ei voi luvata etteikö tekisi samaa vielä uudestaan. Vaadinko mä muilta liikaa?

vaimosi ei yksinkertaisesti rakasta sinua. On jo päättänyt erota sinusta, mutta haluaa tehdä sen sinulle mahd. "lievällä laskulla". En ole tarpeeksi hyvä sinulle= haluan erota sinusta, loukkaamatta sinua. Et pysty korjaamaan suhdettasi, kun toisella ei ole siihen TAHTOA.

• Onnea matkaan
        valitettavasti kirjoitti:

vaimosi ei yksinkertaisesti rakasta sinua. On jo päättänyt erota sinusta, mutta haluaa tehdä sen sinulle mahd. "lievällä laskulla". En ole tarpeeksi hyvä sinulle= haluan erota sinusta, loukkaamatta sinua. Et pysty korjaamaan suhdettasi, kun toisella ei ole siihen TAHTOA.

Vaimosi haluaa etsiä jotain "parempaa". Voi olla että on sellainen ikuinen etsijä. Minunkin mies oli aina tyytymätön kaikkeen. Sitte erotettiin kun hän oli niin valtavan rakastunut toiseen. Ei siitäkään tullut kun vuoden juttu kunnes erosivat. Ja taas eksä on se sama kiukkuinen itsensä kun lasten perheissä tavataan. Mikä siinä on että mikään ei kelpaa. Syy ei mitenkään ole sinussa, arvosta vaan itseäsi voi olla että löytyy sellainen jolta saat kunnioitusta ja hyväksyntää.
        Kyllä näistä ajan kanssa selviää, ala harrastaa jotain mistä itse tykkäät, vuoden päästä ajattelet toisin kuin tänään.

• Tsemppiä sinulle
        uskomatonta mutta totta kirjoitti:

Ap, älä piittaa ilkkujista, jotka yrittävät sälyttää vaimosi uskottomuuden sinun viaksesi. Ei tämä niin mene, jokainen on itse henkilökohtaisesti vastuussa omasta käytöksestään, omista valheistaan läheisilleen, ei petetty puoliso.

Ikävä silti todeta, jos vaimosi sanoi että ei voi luottaa itseensä että ei taas pettäisi, se merkitsee että hän lienee pettänyt sinua enemmän kuin yhden kerran. Samoin alentunut itswtunto on tyypillisät pettäjille, heillä on omatunto ja itsetunnon laskee se, että he kuvittelevat olevansa kierteessä, jossa eivät itse voisi hallita omaa käytöstään.

Tsemppiä ja jaksamista sinulle, et ole yksin, meitä petettyjä on paljon.

• M40ghjjjjjjjj
        Tsemppiä sinulle kirjoitti:

Ap, älä piittaa ilkkujista, jotka yrittävät sälyttää vaimosi uskottomuuden sinun viaksesi. Ei tämä niin mene, jokainen on itse henkilökohtaisesti vastuussa omasta käytöksestään, omista valheistaan läheisilleen, ei petetty puoliso.

Ikävä silti todeta, jos vaimosi sanoi että ei voi luottaa itseensä että ei taas pettäisi, se merkitsee että hän lienee pettänyt sinua enemmän kuin yhden kerran. Samoin alentunut itswtunto on tyypillisät pettäjille, heillä on omatunto ja itsetunnon laskee se, että he kuvittelevat olevansa kierteessä, jossa eivät itse voisi hallita omaa käytöstään.

Just..
        Nuo vaimosi sanat tarkoittavat sitä että ei ole ollut yksi kerta. Kyseessä on selkeästi tunnepuolen juttu. Kuten naisilla tyypillisesti on. (En kuitenkaan halua yleistää)
        Korjatkaapa naiset jos ette ole samoilla linjoilla.

Taitaa sisimmässään olla ihastunut ja haluaisi päästä tutustumaan tuohon toiseen mieheen.

Luulen että pitkällisen prosessin tulos että hän teki mitä teki. Tunnesiteet voi olla heikkoja tällähetkellä ap:hen kun ollaan ihastuneita.

• Uskomatonta...

Kiitos, tää oli rohkaisevaa Onneksi osaan hakea jo apua edellisestä erosta oppineena: ahdistuslääkkeitä lääkäristä, joka antoi lähetteen lyhytterapiaan ja nyt etsin jonkin vertaisryhmän. Aika hurjaa on, että silti vielä jossain takaraivossa tunne yrittää sanoa, että "yrittäkää vielä". Järki taas sanoo, että äkkiä paperit vetämään, ettei homma mene pahemmaksi. Kun tuota pohtii, niin ei kyllä paljon vaihtoehtoja jää. Pahinta olisi takertua ja toivoa, että asiat muuttuu itsestään paremmaksi. Mutta vielä hurjempaa on, että vaimo (ehkä vaistomaisesti) yrittää laittaa tämän mun syyksi: eli on ollut ahdistunut siitä, kun säännöllisesti ihmettelen miksi ei saa "lämpöä". Ja mun mustasukkausuudesta. (Se on kyllä totta, mutta en ole koskaan lyönyt tai haukkunut häntä, en vakoile, päästän laivalle ym. Mustasukkaisuus syntyi edellisestä erosta ja sitä edesauttoi, kun nykyinen vaimo oli ihastunut toiseen mieheen. Tunnusti senkin, vaan itse en osannut suhtautua siihen tarpeeksi rennosti.) Jotenkin tuntuu, että hän on jo päätöksensä tehnyt. Ei kai kaikki naiset kuitenkaan ole noin vietävissä, että moraali unohtuu?

• ...mutta totta
        M40ghjjjjjjjj kirjoitti:

Just..
        Nuo vaimosi sanat tarkoittavat sitä että ei ole ollut yksi kerta. Kyseessä on selkeästi tunnepuolen juttu. Kuten naisilla tyypillisesti on. (En kuitenkaan halua yleistää)
        Korjatkaapa naiset jos ette ole samoilla linjoilla.

Taitaa sisimmässään olla ihastunut ja haluaisi päästä tutustumaan tuohon toiseen mieheen.

Luulen että pitkällisen prosessin tulos että hän teki mitä teki. Tunnesiteet voi olla heikkoja tällähetkellä ap:hen kun ollaan ihastuneita.

Tota mäkin olen vähän funtsinut. Eli nyt sitten odottaa, että mä lähden tästä jotta voi "hyvällä omalla tunnolla" sitten tutustua tähän henkilöön. Jos olen vainoharhainen, tiedän kuka hän on, mutta yritän nyt pistää asiat järjestykseen omassa päässäni enkä lähde enää vaimon kanssa Sitä näkökulmaa pohtimaan ja riitelemään enkä edes kerro niistä epäilyistä. Lopputulos ei siitä muutu. Mutta on mielenkiintoista nähdä (jos erotaan) mihin asia johtaa...
        (toi mun nimimerkillä leikittely on kyllä ihan hölmöä, mutta tässä siis ketjun aloittaja jälleen)

• Uskomatonta mutta to

Kiitos Sulle! Kyyähän tämä on eräänlaista terapiaa, ja joutuu pitää pään kylmänä, että ei ota kaikkia kommentteja tosissaan, mutta sulle ISO kiitos eka lauseista!

Fiksua asiaa myös toi toinen kappale!

• Uskomatonta mutta to
        Uskomatonta mutta to kirjoitti:

Kiitos Sulle! Kyyähän tämä on eräänlaista terapiaa, ja joutuu pitää pään kylmänä, että ei ota kaikkia kommentteja tosissaan, mutta sulle ISO kiitos eka lauseista!

Fiksua asiaa myös toi toinen kappale!

Tota..älkää nyt luulko että vastailen itselleni :-) en vain oikein osaa käyttää tätä Suomi24 "konetta"

En mä vielä niin sekaisin sentään ole...

• 12+18

No kyllä joo kun näitäkin taas lukee. Se on höpön höpöä että ihmiset ei lukisi ja tutkisi kaikenlaisia asioita netistä, myös terveysasioita vaikka itsellä ei olekaan ko. sairauksia. Jos itseä ei kiinnosta, toista voikin kiinnostaa.
      Minäkin luen kaikenlaisista sairauksista vaikka en itse niitä sairasta tai en käyttäydy sillä tavalla, että tauteja oman käyttäytymisen takia pitäisi pelätä. Kun etsii jotakin tietoa ja huomaa jonkun toiseen viittaavan sairauden siinä lähellä josta on myös tietoa ja kiinnostus herää minkälaisesta taudista on kysymys, luen varmasti.
      Älkää nyt hyvät ihmiset luulko että kysymyksessä on heti pettäminen ja oma sairaus jos sukupuolitauteja tutkii!

• Ja uskomatontahan se

No joo, katso mitä tapahtui...eli kertoi niin käyneen. Oikeastaan täytyy nostaa hattua, että ei ruvennut asiaa jankkaamaan, ainakin hävisi epäily ja tilalle tulin pettymys. Mut sellaista se vaan on. Muistan kuinka hääpäivänä oli niin onnellinen, että kyyneleet virtas... vai oliko sittenkin kauhuissaan ;-D

No sellasta se on. Kyllä kai tälläkin on joku merkitys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      279
      3475
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      21
      1923
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      31
      1575
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      84
      1451
    5. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      138
      1093
    6. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      1044
    7. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      68
      1028
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      90
      885
    9. Kannattaa ymmärtää se asia

että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.
      Tunteet
      199
      751
    10. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      727
    Aihe