-Ateisti-
xxxx Ei hän itseänsä sinne ristille naulannut,kyllä sen teki joku muu hänen puolestansa,ei Jeesuksen tarvinnut mitään itse tehdä tulla roikutetuksi ristille xxxx
-Jaakob-
Kyllä Hän antoi vapaaehtoisesti itsensä ristiinnaulittavaksi.
Eiköhän tämä ole Jaakobin hassuin lause ikinä!!!!!
14
147
Vastaukset
- mihin pyrit?
Niin. Ristiinnaulitsemisen teki aivan joku muu kuin Jeesus. Mitä sitten tuosta lauseesta?
- ho hoo..
Jeesus antoi itsensä vapaaehtoisesti ristiinaulittavaksi,ei se sitten ole mikään uhraus.
- uhrikuolema
ho hoo.. kirjoitti:
Jeesus antoi itsensä vapaaehtoisesti ristiinaulittavaksi,ei se sitten ole mikään uhraus.
Yritä nyt ymmärtää, että koska Jeesus antoi itsensä vapaaehtoisesti ristiinnaulittavaksi, niin juuri se on se uhri.
- 7+7+7
uhrikuolema kirjoitti:
Yritä nyt ymmärtää, että koska Jeesus antoi itsensä vapaaehtoisesti ristiinnaulittavaksi, niin juuri se on se uhri.
Mutta koska Jeesus ei olekaan kuollut, kyseessä ei ollut uhraus.
Rankka tapa ottaa lävärit. Mutta joo, kyllähän tämä selvensi sen asian, että raamatun ennustus ei olisi toteutunut, jos Pilatus & kni:t olisikin päättäneet armahtaa Jeesuksen.
Aivan toinen tarina on se, että koko juttua olisi edes tapahtunut ja että varsinkaan niitä huutoäänestyksiä sen ristiinnaulitsemisen suhteen olisi käyty.
Peruskristitytkin suhtautuu noihin samalla varauksella kuin muihinkin raamatun ihmeisiin, koko VT:hen ja muuhun. Ne turvautuu ns "tulkintaan" koska raaka tarina on liian mahdoton uskottavaksi. Ne "pilkkii" emerituspiispa Eero Huovisen tavoin ja tekee omia "tulkintojaan".
Huovisen "pilkkiminen" on edistystä, koska hänen isänsä oli evankeliseen herätysliikkeeseen kuulunut Turun tuomiorovasti Lauri Huovinen. Eli Eero aivopestiin jo nuorena ja vasta nyt Eero "pilkkii" uusia, ehkä liberaalimpia, totuuksia sieltä raamatustaan.- outo aloitus
Onpa sekava aloitus.
Jeesus antoi itsensä vapaaehtoisena viattomana uhrina ristiinnaulittavaksi kuolemaan, jotta meillä on syntien sovitus ja iankaikkinen elämä.
Itse teloituksen tekivät roomalaiset.
Mikä tässä oli vaikeaa ymmärtää?- 23rfg
Mikä kuolema tai uhraus se sellainen on, että notkutaan ristillä pari päivää ja noussaan sen jälkeen ylös? Miljoonat ihmiset ovat kärsineet paljon pahemminkin.
23rfg kirjoitti:
Mikä kuolema tai uhraus se sellainen on, että notkutaan ristillä pari päivää ja noussaan sen jälkeen ylös? Miljoonat ihmiset ovat kärsineet paljon pahemminkin.
Ei sopisi uskonnolliseen myyttiin mukavasti sellainen kärsimysnäytelmä, jossa toisten syntejä sovittava sankari istuisi tuhat vuotta muurahaispesässä ja kuolisi lopulta witutukseen. Kyllä se on tarinan puolesta kuitenkin tyylikkäämpi tuollainen keskinopea kidutuslähtö.
- outo aloitus
23rfg kirjoitti:
Kysymys ei ollut pelkästä fyysisestä kärsimyksestä, vaan myös erosta Jumalaan, ihmisten syntitaakan kantamisesta.
"Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit."
Jeesus ei olisi ansainnut kuolemaa, eikä eroa Jumalasta, koska ei ollut syntiä tehnyt.
Kuolema ei voinut häntä kuitenkaan pidätellä, koska Jeesus itse oli viaton.
Jeesus lunasti meidät kuoleman vallasta.
Tai ainakin ne jotka haluavat turvautua Jeesukseen. - 23r4tfgb
outo aloitus kirjoitti:
Kysymys ei ollut pelkästä fyysisestä kärsimyksestä, vaan myös erosta Jumalaan, ihmisten syntitaakan kantamisesta.
Jeesus ei olisi ansainnut kuolemaa, eikä eroa Jumalasta, koska ei ollut syntiä tehnyt.
Tai ainakin ne jotka haluavat turvautua Jeesukseen.Tuo kaikki on niin älyttömän typerää että menee päivä pilalle jos alkaa isommin miettimään.
- Siitäs saat!
23r4tfgb kirjoitti:
Tuo kaikki on niin älyttömän typerää että menee päivä pilalle jos alkaa isommin miettimään.
Se on sinulle ilkeilijälle ihan oikein.
outo aloitus kirjoitti:
Tai ainakin ne jotka haluavat turvautua Jeesukseen."Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit."
Muista että kaikki mitä Jeesus puhui oli tarkoitettu vertauskuvalliseksi. Näin on uskova minulle näillä palstoilla sanonut.
- Jaakobin pojanpoika
Ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/12134720 Jaakob lausuu näin:
"Muniva eläin puolestaan kehittyi munasta, jonka se oli itse muninut. Siinä ongelma evolutionisteille."
...
"Parodia on jo kauan ollut mahdotonta. Ne tekevät sen itse." - Paavo Haavikko
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561268
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1561227Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601115Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1031077Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu521077Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä56873Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56853Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54785- 32772
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin74761