Hiihdän paljon Ainiovaaran laduilla ja olen huomannut että laduilla liikkuu aika paljon myös jalankulkijoita. Tuli vain mieleeni että kuinkahan moni ilman suksia laduilla ulkoileva on maksanut 25 € vapaaehtoista alueen hoitomaksua.
Ladulle Ainiovaaraan
12
237
Vastaukset
- Peltoset luistaa
Ketä vi.tu kiinnostaa
- Ihmettelen mieki
Jostaki kumman syystä niiden kävelijöiden pitää tukkia sinne hyvinhoidetuille laduille pilaamaan ne ja samalla vaarantaa oma ja hiihtäjien turvallisuus. Tiet on kävelijöitä varten. Laduilla kävelyhän pitäis minun tietääkseni olla kiellettyä vaikka maksais sen Huom! Latumaksun!
- pitäis ymmärtää
Johan sen sanoo järkikin,että ladulla ja luistelu-uralla ei saa kävellä.Täytyy olla tosi tölövänä joka ei sitä ymmärrä,ei muuta kuin huitausta sauvalla kävelijää niin eiköhän ala ymmärtämään,
- aurinko ja kävely
oi laduilla on niin hyvä käveleskellä.
- sau voma
aurinko ja kävely kirjoitti:
oi laduilla on niin hyvä käveleskellä.
Sauva pyllyssähän sie olet tottunu olheen ni survaisema kunnon männyn karhakka
- vasen vasen vasen ka
sau voma kirjoitti:
Sauva pyllyssähän sie olet tottunu olheen ni survaisema kunnon männyn karhakka
Laduilla on myös hyvä juosta ylämäet tulee kävelyä melkeinpä aina.
- jalkapotkee
Olen kävellyt ja hiihtänyt lukuisia kertoja Ainiovaaran latupohjilla, eikä kävelijät haittaa ketään hiihtäjää. Vähemmän sukseton kävelijä latupohjan pinta-alasta valtaa, kuin hiihtäjä.
Lopettakaa turha ruikutus, latupohjat ovat kaikkia kansalaisia varten. - Luistelija
jalkapotkee kirjoitti:
Olen kävellyt ja hiihtänyt lukuisia kertoja Ainiovaaran latupohjilla, eikä kävelijät haittaa ketään hiihtäjää. Vähemmän sukseton kävelijä latupohjan pinta-alasta valtaa, kuin hiihtäjä.
Lopettakaa turha ruikutus, latupohjat ovat kaikkia kansalaisia varten.Jalkapotkee. Olet täysin väärässä,ladut on tehty hiihtäjiä varten jos et satu tietämään.Luistelu hiihdossa on niin kova vauhti ja voi olla että aina ei voi kaikkia asioita huomioita,jolloin voi tulla vahinko.Toivoisin että kunta laitaisi kieltotaulut ennenkuin sattuu vahiko.
- kjhgghkklkji
jalkapotkee kirjoitti:
Lopettakaa turha ruikutus, latupohjat ovat kaikkia kansalaisia varten.Täytyy olla päästä sekasi oleva hintti joka kävelee laduilla
- kävelkää ihmiset
kjhgghkklkji kirjoitti:
Täytyy olla päästä sekasi oleva hintti joka kävelee laduilla
Täytyy olla päästä sekasin oleva hintti joka päivät ja yöt siellä tietokoneen takana kirjottelee tyhjänpäiväsyyksiä.
- Muuallakin hiihdelly
Kävely kielletty kyltit löytyy monelta paikkakunnalta.
- 920/2011 on laissa
Kuluttajan turvallisuuslaki 920/2011 antaa lainsuoman mahdollisuuden kieltää ladulla kävelyn, jos sitä ei maalaisjärjellisesti muutoin ymmärretä.
Se on Yt:lla mielipiteet "vähän lapin lain tasoisia". Kaupungeissa on aikoja sitten pitänyt turvautua pykälöviidakkoon ja kilvin jne "lukutaidottomille ja muutoin järkensä kotiin jättäneille" selvittää elintavat ja kohteliaisuussäänmöt. Tosin kaupungeissa on melklisesti "hällä väliä" meininki.
Kokemusta on. Niimpä toivoisi että vielä Yt:lla olisi kojteliaisuus kunniassa.
Tosin onhan siellä biime aikoina ollut mm. Okt ryöstäjiä jne , joten lintukoto alkaa olla historiaa. Ja ihmisten liikkuvuus lisää epäsosiaalisen aineksen pesiytymistä myös Yt:lle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä3711685Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san334629Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2502810Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1392552- 1071602
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo81015- 82810
40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.207802- 10708
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv59703