Vinkkejä rankan ketutuksen hoitoon?

rähisisinkö täällä?

Kalastelen vinkkejä. Työ- ja työyhteisöasiat ketuttaa. Paljon. Työpaikan vaihto ei tule juuri nyt kysymykseen.

Olisko hyväksi koettuja käytännön vinkkejä ketutuksen hoitoon?

37

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huumoria peliin ja koita muistaa se että työ ei ole koko elämä,jos se hirveästi ketuttaa pitää vaan yrittää jotenkin sammuttaa mieli työpaikalla ja ajatella kaikkea muuta.

Usko minua tässä asiassa,20vuotta finnairilla oltu,

• aloittaja ap

Kiitos kommentistasi!
        Tuntuu, että vitsit on vähissä. Osan kanssa kyllä mustakin huumori toimii, siitä varmaan pitää olla tyytyväinen ja olenkin.

Toi mielen sammuttaminen on itse asiassa hyvä juttu. Toisaalta pitää / on pakko hoitaa niitä ketuttavia juttuja, mutta jotenkin täytyy varmaan tietoisesti sammuttaa ainakin jokin osa ajattelusta/tunteista (ainakin vähäksi aikaa), jotta saa töitänsä tehtyä rauhassa.

Työ on ollut mulle aina mieluinen ja tärkeä asia. Nyt kun työvuosia on tullut lisää, niin työelämän raadollisuus on tullut todellisemmaksi. Ennen sitä vaan teki ja oli innostunut. Teki vähän liikaakin.
        Työ ei ole koko elämä - ei edes se mieluinen työ. Mä perhana annan vieläkin liikaa työlle ja varmaan sitten kun tulee kuraa välillä niskaan, niin se tuntuu vieläkin ikävämmältä.

Täytyisi oppia jokin uusi tapa suhtautua.

• aloittaja ap kirjoitti:

Kiitos kommentistasi!
        Tuntuu, että vitsit on vähissä. Osan kanssa kyllä mustakin huumori toimii, siitä varmaan pitää olla tyytyväinen ja olenkin.

Toi mielen sammuttaminen on itse asiassa hyvä juttu. Toisaalta pitää / on pakko hoitaa niitä ketuttavia juttuja, mutta jotenkin täytyy varmaan tietoisesti sammuttaa ainakin jokin osa ajattelusta/tunteista (ainakin vähäksi aikaa), jotta saa töitänsä tehtyä rauhassa.

Työ on ollut mulle aina mieluinen ja tärkeä asia. Nyt kun työvuosia on tullut lisää, niin työelämän raadollisuus on tullut todellisemmaksi. Ennen sitä vaan teki ja oli innostunut. Teki vähän liikaakin.
        Työ ei ole koko elämä - ei edes se mieluinen työ. Mä perhana annan vieläkin liikaa työlle ja varmaan sitten kun tulee kuraa välillä niskaan, niin se tuntuu vieläkin ikävämmältä.

Täytyisi oppia jokin uusi tapa suhtautua.

En tiedä miten kauan olet ollut töissä mutta tieteenkuvalehden artikkelin mukaan kymmenen vuoden välein on tervellistä vaihtaa työpaikkaa,se pitää pitää homman kiinnostavana ja mielen virkeenä,lisäksi sen on pitää ihmisen nuorekkaana ihan sivutuotteena.

Järjetön rutinoituminen on myrkkyä mielelle.

• satan kirjoitti:

En tiedä miten kauan olet ollut töissä mutta tieteenkuvalehden artikkelin mukaan kymmenen vuoden välein on tervellistä vaihtaa työpaikkaa,se pitää pitää homman kiinnostavana ja mielen virkeenä,lisäksi sen on pitää ihmisen nuorekkaana ihan sivutuotteena.

Järjetön rutinoituminen on myrkkyä mielelle.

Tässä pikapiristysruiske,alku on vähän hidas mutta odota kun nämä kaksi heeboa pääse vauhtiin.

https://www.youtube.com/watch?v=lPZGyjqUnc8

• aloittaja ap

• aloittaja ap

Olipa tosi kauniita kuvia. Nyt on huono omatunto, että olen liittänytn huonot fiilikset noin kauniisiin eläimiin :)

• wertyusdfghjk

kahvi on suurin C-vitamiinin tuhooja elimistössä.

kahvitta jo 4 v.

• aloittaja ap

Kiitos, otan vastaan. Miten noistakin voi olla noin paljon kuvia?

Potuttaa. Peruna. Mutta perunamuusi on yksi lempiruoistani.

Koetapa yhdistää potutus pottuun (harv.) eli keijaan (aik. harv. oppitek.) eli yöastiaan.

• aloittaja ap
        naapurin.kissa kirjoitti:

Koetapa yhdistää potutus pottuun (harv.) eli keijaan (aik. harv. oppitek.) eli yöastiaan.

ok. Meilläpäin sanotaan potta. Toimii!

ok. Meilläpäin sanotaan potta. Toimii!

Viinapottuun ei kuitenkaan kannattane turvautua.

• aloittaja ap
        naapurin.kissa kirjoitti:

Viinapottuun ei kuitenkaan kannattane turvautua.

:D joo ei.

• Hiski+naapurin.kissa

• 1418

Ryhdy harrastamaan meditaatiota tai liikkumista luonnossa.

• 1234567890+123456789

Raamatun sanaan syventyminen on parempi vaihtooehto

• Sten Stenvik.
        1234567890+123456789 kirjoitti:

Raamattu ajaa ihmiset itsemurhaan.

• aloittaja ap

"Ryhdy harrastamaan meditaatiota tai liikkumista luonnossa."

Hetki sitten olisin vielä kirjoittanut, että kyllä tässä on meditointimahdollisuudet mahdottomia. Jos olisin mökillä, olisin mennyt hakkaamaan saunahalkoja. Se ehkä tasoittaisi kierroksia.

Mutta ehkä tässä jo vähän rauhoittuu. Mieleen tuli yksi suhtautumistapa, mitä ajattelin kokeilla, jos vaan siihen pystyn.

• aloittaja ap

Onko sulla jokin raamatunkohta mielessä?

• 1234567890+123456789
        aloittaja ap kirjoitti:

Onko sulla jokin raamatunkohta mielessä?

Joh. 3:16

• wertyuasdfghjk
        Sten Stenvik. kirjoitti:

Raamattu ajaa ihmiset itsemurhaan.

Meneppä katsomaan johonkin tilaisuuteen kun siellä ihmiset iloitsevat

• aloittaja ap

Joh. 3:16

Miten ajattelet, että se sopisi tähän tilanteeseen?

• Sten Stenvik.
        wertyuasdfghjk kirjoitti:

Meneppä katsomaan johonkin tilaisuuteen kun siellä ihmiset iloitsevat

Eivätpä paljon iloitse,enemmänkin istuvat puolikuolleena ja kuunteleva saarnaa,sitten menevät kotiinsa ja vetävät kööyden kaulaansa.

• Sten Stenvik.
        aloittaja ap kirjoitti:

Miten ajattelet, että se sopisi tähän tilanteeseen?

"16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. [Room. 5:8, Room. 8:32]"

Tuoko lause tuo uskovaisten elämään iloa? Aika kuollutta porukkaa.

Yritä siinä sitten piristää jotain kun uskovaiset laittavat uhraus ja teloitus tekstejä piristykseksi.

• aloittaja ap

:D :D Mä taidan kuunnella tätä vielä lisää lähipäivinä. Kiitos.

:D :D Mä taidan kuunnella tätä vielä lisää lähipäivinä. Kiitos.

No saitko nyt lisää virtaa ja paattisi lähtee taas plaanaamaan. : )

• aloittaja ap
        epikuros kirjoitti:

No saitko nyt lisää virtaa ja paattisi lähtee taas plaanaamaan. : )

Joo. Mä kiitos oon jo vähän rauhoittunut. Kiitos teidän ketjulaisten :)

Joo. Mä kiitos oon jo vähän rauhoittunut. Kiitos teidän ketjulaisten :)

Mitäs tässä kanssaihmisiä auttaessa. :)

• aloittaja ap
        satan kirjoitti:

Mitäs tässä kanssaihmisiä auttaessa. :)

Niinpä :)
        Nukahdin koneen ääreen (!) ja heräsin äsken. Lukaisin vielä joitain ketjuja ja huomasin, että nimimerkkisi on kirvoittanut yhden aloituksen. Itsekin kommentoin sinne.
        Kävin urkkimassa sivuasi ja huomasin kirjoituksesi:"We are each our own devil, and we make this world our hell."

Itse olen välillä ajatellut ehkä vähän samansuuntaisesti, että itse pystyy myös omilla ajatuksillaan ja asenteillaan tekemään omasta elämästään helvetin. Siihen ei välttämättä tarvitse ketään muuta.

No, omat potutuskierrokseni ovat ainakin hetkellisesti laantuneet. Ehkä tässä vielä nukkuu muutaman tunnin.

Niinpä :)
        Nukahdin koneen ääreen (!) ja heräsin äsken. Lukaisin vielä joitain ketjuja ja huomasin, että nimimerkkisi on kirvoittanut yhden aloituksen. Itsekin kommentoin sinne.
        Kävin urkkimassa sivuasi ja huomasin kirjoituksesi:"We are each our own devil, and we make this world our hell."

Itse olen välillä ajatellut ehkä vähän samansuuntaisesti, että itse pystyy myös omilla ajatuksillaan ja asenteillaan tekemään omasta elämästään helvetin. Siihen ei välttämättä tarvitse ketään muuta.

No, omat potutuskierrokseni ovat ainakin hetkellisesti laantuneet. Ehkä tässä vielä nukkuu muutaman tunnin.

Olen yövuorossa töissä ja välillä on aikaa istuskella netissä,jos tykkäät Heavy Rock-musiikista niin kuunteles tämä.

Aikamoinen aliarvostettu klassikko,kun puhe tulee black sabbathista niin kaikki ajattelee laulajana Ozzy Osbournea mutta mielestäni tämä levy on laadultaan paras, Eli Black Sabbath Heaven and Hell. Ronny James Dio lauleskelee tässä.

https://www.youtube.com/watch?v=riwxbh_n_WM

• uskova mies,,

Mikä työpaikassasi tarkalleen ottaen on pielessä? Miksi vaihto ei tule kysymykseen?

• aloittaja ap

:) En nyt käy avautumaan työpaikan asioista tässä. Täytyy katsoa, mitä voi tehdä asioille siellä työpaikalla.

Miksi ei vaihto? Olen vaihtanut työpaikkaa parisen vuotta sitten ja tuntuu, että olen ollut nykyisessä työpaikassa aika vähän aikaa. Samoissa tehtävissä tosin olen ollut noin 17 vuotta. Mun alallani ei ole ihan valtavasti avoimia työpaikkoja.
        Jos jotain vaihtaisin, niin ehkä sitten alaa. Tykkään kuitenkin työn sisällöistä, joten alan vaihtokaan ei nyt lyö kipinää.

:) En nyt käy avautumaan työpaikan asioista tässä. Täytyy katsoa, mitä voi tehdä asioille siellä työpaikalla.

Miksi ei vaihto? Olen vaihtanut työpaikkaa parisen vuotta sitten ja tuntuu, että olen ollut nykyisessä työpaikassa aika vähän aikaa. Samoissa tehtävissä tosin olen ollut noin 17 vuotta. Mun alallani ei ole ihan valtavasti avoimia työpaikkoja.
        Jos jotain vaihtaisin, niin ehkä sitten alaa. Tykkään kuitenkin työn sisällöistä, joten alan vaihtokaan ei nyt lyö kipinää.

Jos haluat kunnon naurut niin tämäkin on aika huvittava.

http://kuvaton.com/browse/29242/microphone_accident.gif

• satan kirjoitti:

Jos haluat kunnon naurut niin tämäkin on aika huvittava.

http://kuvaton.com/browse/29242/microphone_accident.gif

Youtube versioona!

https://www.youtube.com/watch?v=gpTGuCn0Mr8

Nauruvaroitus! älää syökö tai juoko mitään,voitte tukehtua!

• harvinainen lintu
        aloittaja ap kirjoitti:

... En nyt käy avautumaan työpaikan asioista tässä. ...

Äläkä ainakaan uskovalle miehelle,,. Hän jäljittää ongelmasi siihen että työpaikallasi mellastavat homot tai kukaties siihen että olet itse homo. Sen verran seksuaalisesti kieroutunut tyyppi se tuntuu olevan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      53
      1157
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      151
      1141
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1075
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      81
      944
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      45
      864
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      818
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      770
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      755
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      711
    10. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      692
    Aihe