Kesätöihin mansikanpoimijaksi

Jouko12

Ajattelin hakea mansikan poimintaan kun kerran tuttu sielä työnantajana.. Onko muilla kokemuksia tästä hommasta? Onko selkään sattunut työpäivän jälkee,paljon palkkaa ootte saanu, (ilmeisesti urakka palkka?), suositteletteko? Onko muita hommia ollut kuin pelkkää mansikan poimintaa?

3

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • downgr

      Lukioikäisenä olin kahtena kesänä noin pari viikkoa kumpanakin. Työt alkoivat aamulla seitsemältä, ja noin kolmen aikaan lopeteltiin. Välillä pidin noin puolen tunnin ruokatauon ja pari lyhyempää taukoa.

      Urakkapalkallahan tuota tehdään, eli senttiäkään ei tule itsestään. Hyvä puoli on se, että taukojakaan ei ainakaan minun työpaikallani kytätty sekuntikellon kanssa. Tilalla, jolla olin maksettiin kilomäärän mukaan, joissain paikoissa maksetaan poimittujen korillisten mukaan. Kilopalkka on mielestäni reilumpi, ei ainakaan tule tulkintaeroja siitä, pitääkö kori poimia kukkuralleen täyteen vai riittääkö reunan tasalle jne. Loppukesää kohti kun marjat vähenivät ja työ hidastui, sain vähän korotusta kilohintaan. Parhaina päivinä poimin 40 kiloa, keskiarvo kuitenkin ehkä noin 30-35 kiloa. Ei mikään maailmanennätystahti siis, mutta minulle ja työnantajalle riittävä.

      Palkka lomakorvauksen kanssa minulla oli noin euron kilo, eli ei sillä rikastumaan pääse mutta kyllä se ensimmäiseksi työpaikaksi on tyhjää parempi. Selkään sattui kyllä ja välillä oli pakko nousta venyttelemään. Mukavaa poiminta-asentoa ei taida olla olemassakaan, siedettävä löytyy kokeilemalla. Itselläni penkki oli jalkojen välissä ja etenin peruuttamalla. Välillä myös sai opastaa itsepoimijoita siitä, mistä kohtaa kannattaa lähteä poimimaan.

      Jos ei muuta työtä ole tarjolla niin totta kai kannattaa kokeilemaan lähteä, aina sitä on yhtä kokemusta rikkaampi.

    • jjjjjjj689

      Olin mansikkatilalla, missä oli kaikenlaista marjanpoimintaa. työ oli aika raskasta ja välillä oli jalat kipeänä ja sateella poimiminen ei ollut kivaa mutta oli tosi kivat työkaverit ja muuten sielä oli tosi kivaa kun sai työskennellä kivassa porukassa

      • idanagy

        Missä voisin päästä marjanpoimijaksi??
        Espoossa,helsingissä jos on mahdollista..
        Kiitos


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe