Mistä oikeasti hyvä hyppynaru?

korvat jo savuaa

Osaisiko joku suositella oikeasti hyvää hyppynarua? Olen ostanut jo kolme, joista kaikki ovat olleet ala-arvoisia.

Ensin ostin stadiumista jonkun kolmen euron muovinarun, kun ajattelin että naruhan se vain on kunhan pyörii. Tuossa narussa on se vika että se on ikuisesti "kiharalla", eli ei suoristu vaikka kuinka venyttäisin ja pyöritän. Kuin vieterillä hyppisi. Lisäksi läsähtäessään iholle virheliikkeessä kyseinen muovilelu jättää komean kirkkaanpunaisen raidan iholle ja sattuu helvetisti. Kuin ruoskalla löisi! Narun säilyttäminen ei-käärittynä ei auta, naru tulee vain täyteen jotain sairaita kulmia ja on vielä hankalampi.

Päätin mennä vittuuntuneena sitten päinvastaiseen suuntaan ja hommasin kankaisen hyppynarun. No voi helvetti, se taas ei pyöri. Ja jos ulos erehtyy menemään sen kanssa vähäinenkin tuuli pilaa koko harjoituksen. Yritin painottaa sitä muovinpalalla ja tämä nyt vähän auttoi, mutta naru pyörii "V"-asennossa. Eli pitää hyppiä joko yhdellä jalalla kokoajan tai jalat idiootisti peräkkäin tai sitten saatanan korkealle. Ei huva.

Päätin sitten panostaa vielä kerran parempaan ja menin ostamaan sitten sellaisen narun, jossa on jonkinsortin metallinaru muovikuoren sisällä. Pitäisi pyöriä kun painoa löytyy! No ei saatana, vieteriefekti on vielä kovempi! Tällä rääpäleellä hintaa jo 15e, melkein hyppimiskelvoton. Lisäksi iskiessä varpaille tällä metallihirviöllä olo on kuin raipaniskusta saisi. Ei minkäänlaista parannusta edelliseen!

Vitutuksissani nakkasin nämä kolme ala-arvoista narua ikkunasta naapurin pihalle ja olen nyt vähän aikaa hyppinyt ilman mitään naruja. Näytän idiootilta mutta ainakin toimii. Nyt tekisi kuitenkin mieli mennä treenailemaan salille ja naru olisi tarpeen.

Eli mistä helvetistä ihminen voi löytää normaalin, toimivan hyppynarun? Pyörisi normaalisti "U"-asennossa, ei menisi joksikin saatanan kiharaksi tai siksakiksi kun se pitää kuitenkin tunkea sinne reenilaukkuun aina, ei olisi mikään helvetin ruoska ja olisi ihan miellyttävä hyppimiskokemus. Lisäksi olisi luksusta jos narun kahvat eivät olisi mitään ihmeellistä vaahtomuovipehmustetta joka imee hien itseensä ja tuntuu kuvottavalta vaan joko puiset, muoviset tai vaikka norsunluuta.

Luulisi että olisi helppo homma löytää järkevä hyppynaru mutta harvinaisen vaikeaksi homma on tehty! Rahaakin palanut tähän touhuun ihan tarpeeksi.

13

4653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --..--

Osta Everlastin nahkanyörinen hyppynaru. Jos sillä et saa hyppyjä aikaiseksi niin sitten vika on kyllä hyppijässä.

• herranjee

ihmeen paljon ressiä oot onnistunu repimään aiheesta :D

• 10+13

Siis mulla kun on elämässä oikeitakin ongelmia niin tää viesti palautti maanpinnalle. Oikeasti tosi hyvin kirjoitettu ja samaistuin heti alottajan hyppynaru ongelmaan ja sen suuruuteen. Jopa alkoi tuntua omatkin ongelmat pieniltä:-D

• avasi silmät
        10+13 kirjoitti:

Siis mulla kun on elämässä oikeitakin ongelmia niin tää viesti palautti maanpinnalle. Oikeasti tosi hyvin kirjoitettu ja samaistuin heti alottajan hyppynaru ongelmaan ja sen suuruuteen. Jopa alkoi tuntua omatkin ongelmat pieniltä:-D

Tää kertomus muuti mun elämäni!

Hävettää oikein, kun olen tälläkin viikolla kitissyt omista ongelmistani, vaikka ihmiset kärsivät tässä maailmassa oikeasti, kuten tämä hyppynaruihminen.

• Thaiboxing

Mä kans etin laatu hyppynarua. Mistä löytyis?

• Marra Bremer

Voi helvetti kun nauroin tolle sun jutulle ihan silmät vesissä! :D Juuri laitoin hakuun hyppynaru-vinkkejä ja eka oli sitten tää! No ei oo helppoa ilmeisesti hyvän narun löytäminen!

• Marra B.

Jos et vieläkään ole löytänyt sopivaa vaan yhä hypit ilman, niin itse päätän kokeilla Wrangen nettikaupasta nahkaista kuulalaakereilla varustettua puukahvaista narua. :)

• xxx12

Osta sellainen mitä rytmisen voimistelun harrastajat käyttää. Parksua painavaa narua ja kyllä pyörii. Hinta muistaakseni parinkympin tienoilla.

• fynuytunyt

Muovitettu vaijeri, jossa on kunnolliset kahvat.

• Mymlan90

Tuo kolmas, jonka heitit pois on juuri se paras eli vaijeria muovikuoren sisällä. Se, että jää ruoskan jälkiä jalkohin ja sattuu varpaisiin ei johdu pelkästään narusta, vaan siinä vaiheessa on vikaa myös hyppijässä ;D

• Mansimmamaito

Ihanaa, että en ole ainoa! Itse tuskastelen saman ongelman kanssa ja useita ärräpäitä on lennellyt, kun nykyinen vaijerinaru on jatkuvasti solmussa.

• vinkkit

On oltava pyörivä kiinitys,ei se muuten toimi hyvin.

• Vastapallo

Hyvä hyppynaru on laakeroitu ja se on nahkaa. Nyrkkeilytarvikekaupoista pitäisi löytyä. Jos ei Suomesta, niin ebaysta tms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe