Miksi tomaattisosetta pitsaan?

iIIuminatus

Laitan itse aina ketsuppia, kun se on paljon mehevämpää kuin jokin sose..

Ja miksiköhän niitä paistetaan rapeiksi kun pehmeä pullainen pitsa on paljon parempaa - en minä ainakaan voileipäkeksiä halua pitsani pohjaksi.

9

1168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • streptokokki

Tahdotko sä puhua siitä? Jos sitä on jatkunut pitkään, ota yhteyttä lääkäriin. Ps. se ketchup on suomenkielellä tomaattisose.

• iIIuminatus

Lukihäiriö Sinulla? Miksi sitä ketchupia sitten myydään pahvitölkeissä tomaattisoseena eikä Sinun ketchupinasi .....jotain eroa siinä on ja sitäpaitsi ne ovat eri makuisia.

X-tran ketchup on hyvää, mutta turkkilaista.

• -,-,-,-,-,-,-,-,-,-,

Ketsuppi on liian makeaa pitsaan. Pitää olla ripaus happamuutta.

• au tomaatti

Minusta Heinzin ketsupit eivät ole makeita mutta sehän makuasia,,,;)

• pitsatsoossissa

Siksi koska ketsuppi on hapanimelä soossi, eli se on etikkaista ja vaikka etikka sopiikin moneen ruokaan, tulee pizzasta raikkaampi jos käyttää laadukasta paseerattua tomaattia, vaikka sitä "Henri Alen approves" Muttia.

Tomaattisoseeseen fiksummat kokit aina laittaa sokeria tai vaikkapa hunajaa vähän makeuttamaan VARSINKIN jos kuitenkin on ostanut sitä paskaa euroshopperin tomaattisosetta ja säästänyt 10 senttiä vs laadukas ja maukas. Maistelemallahan sekin selviää tarvitseeko lisämakeutta.

Lisäksi kannattaa käyttää valkosipulia, yrttejä ja vaikka vähän chiliä jolloin saa arrabbiata tyylisen soossin pizzan päälle. Maistuu perkeleen paljon paremmalta kun hapanimelä ketsuppi.

• beebeekuu

Ketsuppi ei tosiaan sovi pizzan kastikkeeksi, koska se on niin makeaa. Tosin jotkut pitävät myös bb-kastikkeesta, joka on oikeastaan maustettua sokeria.

Säilötyissä tomaateissa (paseeratut/murskatut/kokonaiset) on aina eroja happamuuden suhteen riippumatta purkittajasta vaan tomaattien mausta säilömis hetkellä. Hunaja on hyvä tapa lisätä makeutta tomaattikastikkeeseen.

Itse käytän Pastellan pieniä purkkeja tuunattuina pizzan kastikkeeksi. Sopiva koko ja vähän lisäten mausteita omaan makuun niin sopii hyvin pizzaan.

• Syömämies

Minä käytän pikku tomaattipyreepurkeista tuunattua tavaraa. Sellaisenaan tuo pyree on liian kuivaa, joten jatkan sitä vedellä (suunnilleen saman verran kuin pyreetä), öljyllä ja mausteilla. Jos työn alla on tonnikalaa sisältävä pizza, käytän tonnikalapurkista peräisin olevaa öljyä. Muulloin rypsiöljyä, koska Syöjätär ei pidä oliiviöljystä. Mausteiksi valkosipulia puserrettuna, oreganovoittoista pizzamausteseosta ja tabascoa. Joskus saatan sotkea sekaan pestoakin (jonka vihreys on käsittääkseni peräisin basilikasta).

Ketsuppia –ei kiitos!

• einiinvakavaa

Pitsaan ei ole pakko laittaa kastikkeeksi mitään tomaatista tehtyä soossia vaan mikä tahansa mausteinen kastike käy.

Eikä pohjan ole pakko olla rapea vaan se voi myös olla pullamainen kuten Anthony Bourdainin Rooma-ohjelmassa, missä italialainen pizza-kokki teki Tonylle vihatun kinkku/ananas-pizzan.

• rosalina96

olen samaa mieltä tuosta pohjan rapeudesta...kun menen isovanhemmilleni lomalle ja siellä sattuu olemaan pitsaa (harvoin) kuitenkin) ,niin kaikki paitsi minä haluavat sen rapeana.. :S suht pehmeä pizza on hyvää! ja ei semmonen ohutpohjane vaa mehevä ja kohonnut :3

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      3020
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2732
    3. 150
      2328
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2269
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1920
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      392
      1737
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      109
      1695
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      319
      1598
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1479
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      15
      1472
    Aihe