Miksi tomaattisosetta pitsaan?

iIIuminatus

Laitan itse aina ketsuppia, kun se on paljon mehevämpää kuin jokin sose..

Ja miksiköhän niitä paistetaan rapeiksi kun pehmeä pullainen pitsa on paljon parempaa - en minä ainakaan voileipäkeksiä halua pitsani pohjaksi.

9

1184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • streptokokki

Tahdotko sä puhua siitä? Jos sitä on jatkunut pitkään, ota yhteyttä lääkäriin. Ps. se ketchup on suomenkielellä tomaattisose.

• iIIuminatus

Lukihäiriö Sinulla? Miksi sitä ketchupia sitten myydään pahvitölkeissä tomaattisoseena eikä Sinun ketchupinasi .....jotain eroa siinä on ja sitäpaitsi ne ovat eri makuisia.

X-tran ketchup on hyvää, mutta turkkilaista.

• -,-,-,-,-,-,-,-,-,-,

Ketsuppi on liian makeaa pitsaan. Pitää olla ripaus happamuutta.

• au tomaatti

Minusta Heinzin ketsupit eivät ole makeita mutta sehän makuasia,,,;)

• pitsatsoossissa

Siksi koska ketsuppi on hapanimelä soossi, eli se on etikkaista ja vaikka etikka sopiikin moneen ruokaan, tulee pizzasta raikkaampi jos käyttää laadukasta paseerattua tomaattia, vaikka sitä "Henri Alen approves" Muttia.

Tomaattisoseeseen fiksummat kokit aina laittaa sokeria tai vaikkapa hunajaa vähän makeuttamaan VARSINKIN jos kuitenkin on ostanut sitä paskaa euroshopperin tomaattisosetta ja säästänyt 10 senttiä vs laadukas ja maukas. Maistelemallahan sekin selviää tarvitseeko lisämakeutta.

Lisäksi kannattaa käyttää valkosipulia, yrttejä ja vaikka vähän chiliä jolloin saa arrabbiata tyylisen soossin pizzan päälle. Maistuu perkeleen paljon paremmalta kun hapanimelä ketsuppi.

• beebeekuu

Ketsuppi ei tosiaan sovi pizzan kastikkeeksi, koska se on niin makeaa. Tosin jotkut pitävät myös bb-kastikkeesta, joka on oikeastaan maustettua sokeria.

Säilötyissä tomaateissa (paseeratut/murskatut/kokonaiset) on aina eroja happamuuden suhteen riippumatta purkittajasta vaan tomaattien mausta säilömis hetkellä. Hunaja on hyvä tapa lisätä makeutta tomaattikastikkeeseen.

Itse käytän Pastellan pieniä purkkeja tuunattuina pizzan kastikkeeksi. Sopiva koko ja vähän lisäten mausteita omaan makuun niin sopii hyvin pizzaan.

• Syömämies

Minä käytän pikku tomaattipyreepurkeista tuunattua tavaraa. Sellaisenaan tuo pyree on liian kuivaa, joten jatkan sitä vedellä (suunnilleen saman verran kuin pyreetä), öljyllä ja mausteilla. Jos työn alla on tonnikalaa sisältävä pizza, käytän tonnikalapurkista peräisin olevaa öljyä. Muulloin rypsiöljyä, koska Syöjätär ei pidä oliiviöljystä. Mausteiksi valkosipulia puserrettuna, oreganovoittoista pizzamausteseosta ja tabascoa. Joskus saatan sotkea sekaan pestoakin (jonka vihreys on käsittääkseni peräisin basilikasta).

Ketsuppia –ei kiitos!

• einiinvakavaa

Pitsaan ei ole pakko laittaa kastikkeeksi mitään tomaatista tehtyä soossia vaan mikä tahansa mausteinen kastike käy.

Eikä pohjan ole pakko olla rapea vaan se voi myös olla pullamainen kuten Anthony Bourdainin Rooma-ohjelmassa, missä italialainen pizza-kokki teki Tonylle vihatun kinkku/ananas-pizzan.

• rosalina96

olen samaa mieltä tuosta pohjan rapeudesta...kun menen isovanhemmilleni lomalle ja siellä sattuu olemaan pitsaa (harvoin) kuitenkin) ,niin kaikki paitsi minä haluavat sen rapeana.. :S suht pehmeä pizza on hyvää! ja ei semmonen ohutpohjane vaa mehevä ja kohonnut :3

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2691
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      154
      1290
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1145
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      979
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      939
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      879
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      875
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      865
    Aihe