Mein opettaja sanoi kemian tunnilla kahelle oppilaalle ku istui vierekkäi eikä kummallakaan ollu kirjaa ni: "te saatta tän mun kirjan lainaan, mut jos te teetta tänne noi tehtävät tai kirjoitatta pienenkin merkinnän niin te ostatta mulle tämmötti uuren kirjan", niin mitä murretta tommonen voisi olla?
Mitä murretta???
7
3938
Vastaukset
- Turun seutu
En osaa tarkemmin arvata kuin Turun seutu. "semmottii ja tämmöttii" on yleinen sanonta "Suame Turuss". Paikkakunnan tarkkuudella en lähde arvaamaan. Niin Vakka-Suomen kuin Satakunnan murteeltakaan se ei vaikuttaisi...
- 1+1
Lohjan murretta?
- nikkis69
Kertokaa hiuka et millast lohja murre on
- turguuuhhh
Loppu haiskahtaa Turulle, mutta muut "saatta" ym oudot loput ovat mielestäni enemmän savolaisia.
Ei mar tei opettaja mittä juksannu ko tommottii puhus? :) - jiubh
Liedon kulmilla Turun murre vääntyy mielestäni hieman tuohon
suuntaan, voin olla väärässäkin? - Anonyymi
Tämmösen samanlainen
- Anonyymi
Kyl vois olla tamperettakin ehkä?.Kyl siel sanotaan tämmötti ja varsinkin:uure ja teetta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989