Pitäisikö kaikki syömäänsä kalorit kuluttaa vai pitäisikö energiamäärän jäädä plussalle tai miinukselle? En ole ikinä oikein käsittänyt tätä ja nyt olen netistä lukenut kuinka paljon täytyisi liikkua mitäkin ruokaa kohden ja tuntuu aivan mahdottomalta kuluttaa kaikki syömänsä!
Kalorit?
2
107
Vastaukset
- kdjjjjjjjjj
Ihan elossa pysyminenkin vaatii kaloreita.
- Panhandle
Suurin osa energiankulutuksesta on ns. perusenergiankulutusta eli sitä, mikä tarvitaan elintoimintojen ylläpitämiseen. Tämä ns. koomakulutus on pienelläkin ihmisellä noin 1500 - 1600 kcal:n luokkaa vuorokaudessa,isolla ja lihaksikkaalla paljon enemmän.
Liikunnan kulutus tulee sen LISÄKSI, tai oikeastaan kaikenlaisen itsensä liikuttelun, koska istuminen kuluttaa enemmän kuin makaaminen, seisominen enemmän kuin istuminen, käveleminen enemmän kuin seisominen ja niin edelleen. Aina, kun ihminen tekee lihastyötä (vaikka naputtaa tietokoneen näppäimistöä kuten minä nyt), energiankulutus lisääntyy siihen nähden, että makaisit hiljaa paikallasi.
Joten ole aivan rauhassa, Mutustelija, todennäköisesti kulutat juuri sen, minkä syötkin, ellet ole lihonut jatkuvasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk813015Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911726Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll831571- 1371432
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651428- 1571334
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1591263Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j981197Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur821197- 831182