Vieläkö valtiolla on mahdollisuus saada lomaa 7-8 viikkoa 15-vuoden työuran jälkeen? Ainakin kun itse olin valtiolla v. 2000 niin nämä ns. pitkät lomat olivat vielä mahdollisia.
Eikö kannattaisi tästä lomaedusta luopua. Mielestäni 7-8 viikon loma (osa pidettävä ns. lomakauden ulkopuolella jotta loma on maksimipitkä).
Ainakin omalla urallani huomasin, että hakemuspinot kasvoivat kun ihmiset lomailivat jopa 2 kk vuodessa.
Valtiolla lomaa 15 v. jälkeen 7-8 vk
7
182
Vastaukset
- Tietääkseni on
Taitaa olla... ja kansanedustajilla ja muilla isokenkäsillä vielä enemmän! Raskas työ vaatii raskaat huvit...
- t7bg9f 9
38 päivää 7 viikoa 3 päivää, jees on.
- 25+8
Yksityisellä puolella ei saa keskeytymättömässä vuorotyössä edes sitä viikon talvilomaa, kun työnantaja ei ole halukas sitä myöntämään, vaan se maksetaan rahana.
- ymmyrkä
25+8 kirjoitti:
Yksityisellä puolella ei saa keskeytymättömässä vuorotyössä edes sitä viikon talvilomaa, kun työnantaja ei ole halukas sitä myöntämään, vaan se maksetaan rahana.
Sikäli kuin yhtään ymmärrän, niin tuo on vuosilomalain vastaista ja epäilen suuresti, että myös työehtosopimuksen vastaista. Eikö teillä ole luottamusmiestä? Mitä mieltä teidän ammattiliitto on? Vai säästättekö olemalla liittymättä?
- ...---
ymmyrkä kirjoitti:
Sikäli kuin yhtään ymmärrän, niin tuo on vuosilomalain vastaista ja epäilen suuresti, että myös työehtosopimuksen vastaista. Eikö teillä ole luottamusmiestä? Mitä mieltä teidän ammattiliitto on? Vai säästättekö olemalla liittymättä?
piti laittaa linkkikin. Se on tässä
http://www.vuosilomaopas.fi/fi/lomakorvaus-tyosuhteen-aikana.html - 25+8
ymmyrkä kirjoitti:
Ammattiliiton jäsen vuodesta 1995, mutta ei tuo ole lain vastaista. Lakia "kierretään" antamalla vapaat vapaapäivinä, jolloin ne käytännössä maksetaan rahana. Yleinen käytäntö keskeytymättömässä vuorotyössä.
Asiaan on yritetty saada muutosta, mutta työnantajalla ei ole halua muuttaa nykyistä käytäntöä ilman keskusliittojen välistä sopimusta.
- jesssss
Sitten kun vielä vaihtaa lomarahan (tämä joka aiemmin oli lomaltapaluuraha) vapaisiin niin on vuodessa palkallisia lomapäiviä 54.....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289